دیجی سرویس

ساختار ماشین ظرفشویی

ساختار ماشین ظرفشویی

اجزای ماشین ظرفشویی


ماشین ظرفشویی ویژگی های متنوعی داشته که از میان آن ها می توان به انواع برنامه های شستشو، برنامه های ضد عفونی کننده، انواع فیلتر و امکانات ویژه اشاره کرد
اگرچه تمامی ماشین ظرفشویی ها ممکن است همه قابلیت ها را در خود جمع نداشته باشند، اما عمده ترین ویژگی هایی که امروزه مورد توجه بسیاری از خریداران هستند از این قرارند:
مخزن های استیل: در مقایسه با ماشین ظرفشویی هایی که مخزن پلاستیکی دارند، یکی از ویژگی های ظرفشویی های جدید و البته گران قیمت، استیل بودن مخازن آن هاست. در این نوع مخازن لک و رسوب ایجاد نشده و زنگ زدگی نیز صورت نمی گیرد.

 

قابلیت تنظیم ارتفاع طبقات:

با استفاده از بازوهای متحرک سبدها، می توان ارتفاع طبقات ماشین ظرفشویی را به دلخواه تغییر داده و در مواقع لازم با بیشتر کردن این ارتفاع، انواع قابلمه ها، ظروف پیرکس، لیوان ها و حتی پارچ ها را به راحتی داخل ماشین قرار داد.

سبدهای مخصوص شستشوی قاشق و چنگال:

انواع قاشق، چنگال، کارد و موارد مشابه آن ها را می توان در این محفظه مجزا قرار داده و به راحتی شستشو و سپس خارج نمود.
بازوهای شوینده حاوی سوراخ های ریز: امروزه ماشین ظرفشویی هایی حتی با بیش از سه بازوی شوینده نیز وجود دارند. این بازوها حاوی سوراخ های بسیار زیادی بوده که آب با فشار از آن ها خارج شده و تمامی ظروف داخل دستگاه را به خوبی آبکشی می نماید.  البته در برخی ماشین ظرفشویی های جدید میتوان جهت ریزش آب بازوها به سمت سبد بالا یا پایین را تنظیم نموده و قدرت اسپری آب را نیز به سه حالت اسپری ضعیف، متوسط و قوی تغییر داد.
قابلیت تنظیم فضای داخلی طبقات: در اکثر ماشین ظرفشویی ها، بسته به نوع ظروفی که باید شستشو شوند، می توان فضای داخل طبقات را تغییر داد. به این نحو که به عنوان مثال از قسمت ایستاده ای که به صورت رده رده در طبقه وجود دارد برای جایگذاری بشقاب ها استفاده کرده و یا در صورتی که تعداد بشقاب های کثیف زیاد نیست، این قسمت را به حالت افقی درآورده و برای جایگذاری قابلمه ها و سایر ظروف از آن استفاده نمود.

 

فیلتر ضایعات:

فیلتر ضایعات ماشین ظرفشویی کلیه مانده های غذا بر روی ظروف را جذب کرده و از آسیب دیدن قطعات و گرفتن منافذ خروج آب در ظرفشویی جلوگیری می نماید.
 

فیلتر میکروسکوپی:

فیلتر میکروسکوپی در ماشین ظرفشویی باعث می شود حتی ذرات کوچک پس مانده غذا نیز جذب شده و راه های خروجی آب همچنان باز بماند.
تنوع برنامه های شست و شو: به نسبت حجم ظروف و میزان کثیفی آن ها، برنامه های متنوعی جهت شستشو با مدت زمان های متفاوت و درجه های آب مختلف در ماشین ظرفشویی در نظر گرفته شده است. هرچه درجه آب بالاتر باشد مدت زمان شستشو نیز بیشتر شده و در نتیجه این برنامه ها برای شستشوی ظرف های کثیف تر و چرب تر یا ظرف هایی که به سبب ماندن طولانی مدت در دستگاه، لکه های آن ها مقاوم تر شده است، مناسب ترند.

 

برنامه نصف ظرفیت:

گاه صبر کردن برای پر شدن کامل ماشین ظرفشویی به ویژه زمانی که ظرف های کثیف خود را برای استفاده مجدد احتیاج دارید، بسیار دشوار است. در این شرایط یا باید ظرف های کثیف داخل ماشین را خارج کرده و خود به شستشوی آن ها پرداخته و یا ماشین را نیمه پر روشن کنید که از نظر مصرف انرژی اصلاٌ مقرون به صرفه نیست. برنامه نصف ظرفیت برای رهایی از همین مشکل در نظر گرفته شده است. این برنامه شما را قادر می سازد شستشو را تنها به طبقه بالا یا پایین دستگاه محدود کرده و اینگونه هم در اسرع وقت به ظروف تمیز خود دسترسی پیدا کرده و هم در مصرف آب و برق صرفه جویی کرده باشید.

 

شستشو با تأخیر:

این برنامه یکی از مفیدترین قابلیت های ماشین ظرفشویی بوده که کمک می کند با یک تنظیم کوچک، حتی در مواقعی که منزل نبوده یا در خواب و استراحت به سر می برید، ماشینتان شروع به کار کرده، مراحل شستشوی ظروف را انجام داده و خود به خود قطع شود. این ویژگی خصوصاٌ برای تنظیم انجام برنامه شست و شو پس از نیمه شب که جزء ساعات کم باری محسوب شده و میزان مصرف برق را به شکل قابل ملاحظه ای کاهش میدهد، بسیار سودمند است.

 

میوه شوی:

برخی از ماشین ظرفشویی ها علاوه بر شستشوی ظروف، قابلیت شستشوی میوه ها و سبزی ها را نیز دارند. البته آنچه مهم است وجود مکان متمایزی برای شستشوی آن ها نیست. در حقیقت همان سبدهایی که برای قرار دادن ظروف استفاده می شوند برای شستشوی میوه ها و سبزیجات نیز به کار برده می شوند. مسئله مهم قابلیت دستگاه در استفاده از آب سرد است. در واقع باید دید آیا دستگاه امکان شستشوی میوه ها و سبزیجات با آب سرد را دارد یا خیر. به علاوه، دستگاه ظرفشویی باید از قابلیت استفاده از مواد ضدعفونی کننده نیز برخوردار باشد.
محفظه مجزای ماده شوینده، نمک و براق کننده داخل ماشین: مواد شوینده ماشین ظرفشویی به سه شکل پودر، قرص و ژل وجود دارند که در محفظه مخصوص شوینده قرار می گیرند. برای از بین بردن سختی آب و جلوگیری از برجای ماندن لکه های آب بر روی ظروف نیز از نمک های مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده می شود. براق کننده نیز در مرحله پایانی شستشو برای سفیدی و براق شدن ظروف مورد استفاده قرار می گیرد. به علاوه چنانچه هرکدام از این مواد تمام شوند، چراغ های مربوط به هرکدام از آن ها بر روی صفحه نمایش روشن شده و برای پر کردن مجدد مخازن آن ها به شما هشدار می دهند.

 

شستشوی مقدماتی:

در صورتیکه ظروف، خیلی کثیف بوده یا مدت زمان زیادی در ماشین ظرفشویی مانده و لکه ها بر روی آن ها ثابت شده باشند، می توانید از این برنامه شستشو برای خیس خوردن آن ها استفاده کنید. این شستشو تنها با آب و بدون استفاده از مواد شوینده انجام می گیرد.

 

سیستم آب کشی اضافه:

پس از شستشو و آب کشی کامل ظروف، فعال بودن سیستم آب کشی اضافه سبب می شود در صورتیکه همچنان لک یا مواد شوینده بر روی ظروف باقی مانده باشند، کاملاٌ برطرف شوند.

 

سنسور تشخیص میزان کثیفی ظروف:

از ویژگی های جدید در ماشین ظرفشویی ها بوده که با عبور دادن نور از میان آب و اندازه گیری شفافیت آن، میزان کثیفی ظروف در چرخه شستشو را کنترل نموده و با تنظیم میزان آب مصرفی، علاوه به دستیابی به حداکثر تمیزی، به صرفه جویی در مصرف انرژی نیز کمک می کند.

 

شستشو با آب بسیار داغ:

این قابلیت نه تنها برای شستشوی ظروف خیلی کثیف مناسب است، بلکه سبب ضدعفونی شدن ظروف نیز می شود.
لامپ UV: این لامپ که در برخی ماشین ظرفشویی های جدید گنجانده شده و دکمه مربوط به آن نیز در صفحه نمایش دستگاه مشاهده می شود، با استفاده از اشعه فرابنفش به از بین رفتن کلیه میکروب ها و باکتری ها کمک کرده و منجر به ضدعفونی شدن کامل ظروف می گردد.

 

خشک کن:

این قابلیت با استفاده از یک المنت برای گرم کردن هوای داخل ظرفشویی و یک فن توکار برای پراکنده کردن این هوای گرم، ظروف را خشک و قابل استفاده فوری به ما تحویل می دهد. در ماشین ظرفشویی هایی که جنس مخزن آن ها استیل است، چون حرارت را در خود نگه میدارند، عمل خشک شدن زودتر انجام می گیرد. البته اگر نیاز فوری به ظروف خشک نداشته و می خواهید در مصرف برق نیز صرفه جویی کنید، می توانید از این قابلیت استفاده نکرده و تنها با باز گذاشتن درب ماشین، پس از مدتی ظروف خشک خود را جمع آوری کنید.
 

آسیاب کن:

اگر از جمله افرادی هستید که پاک کردن مواد غذایی به جای مانده بر روی ظروف قبل از قرار دادن آن ها در ماشین برایتان دشوار است، آسیاب های مخصوص با خرد کردن مواد به جای مانده و بیرون ریختن آن ها به همراه جریان آب، شما را از انجام این کار رها می کنند.

 

شستشو با بخار:

این سیستم با قابلیت پاک کردن تمامی انواع لکه ها، نیاز به پاک کردن مواد غذایی باقی مانده بر روی ظروف قبل از شستشو، استفاده از برنامه شستشوی اولیه و همچنین آبکشی اضافی را برطرف نموده و  علاوه بر بالاترین حد تمیزی ظروف، سبب صرفه جویی در مصرف آب نیز می گردد. بسته به نوع ظروفی که باید شستشو شوند، این قابلیت به سه صورت بخار ملایم (به عنوان مثال برای شستشوی ظروف نازک و شکننده)، بخار قوی (به عنوان مثال برای قابلمه ها) و شستشوی دوگانه ملایم و قوی با امکان تنظیم جداگانه برای طبقات، وجود دارد. 

 

تکنولوژی دایرکت درایو:

در ماشین ظرفشویی هایی که به این تکنولوژی مجهزاند، موتور از اجزای کمتری تشکیل شده و فاقد تسمه است. این ویژگی سبب می شود به دلیل عدم اصطکاک بین قطعات، نه تنها سر و صدای کمتری ایجاد شود بلکه انرژی کمتری نیز به هدر رود. به علاوه وجود قطعات کمتر، خرابی کمتر و در نتیجه طول عمر بیشتر ماشین ظرفشویی را امکان پذیر می سازد.
سیستم عیب یاب هوشمند: یکی از جدیدترین و در عین حال جالب ترین سیستم های ظرفشویی های جدید است که توسط شرکت ال جی معرفی شده است. اگر هنگام کار ماشین هرگونه نقصی در انجام آن ایجاد شود، افراد می توانند با مرکز خدمات مشتریان شرکت تماس گرفته و پس از وصل شدن، دکمه مربوط به عیب یابی هوشمند دستگاه خود را فشار داده و گوشی تلفن خود را نزدیک آن قرار دهند. با فشار این دکمه، ماشین ظرفشویی زنگ خاصی را پخش می کند. هر زنگ مربوط به مشکل خاصی از دستگاه بوده که کارشناسان مرکز با گوش دادن به آن، مشکل را تشخیص می دهند. چنانچه این مشکل از طریق تلفن قابل برطرف شدن باشد، افراد راهنمایی های لازم را دریافت کرده و در غیر این صورت می توانند منتظر بمانند تا یکی از تعمیرکاران مرکز – که البته کاملاٌ در جریان مشکل قرار گرفته و لوازم لازم جهت تعمیرات را با خود به همراه دارد – از راه رسیده و به رفع سریع مشکل اقدام نماید. بنابراین این قابلیت نه تنها آسایش خاطر بیشتری را برای مشتریان به همراه دارد، بلکه از اتلاف وقت و رفت و آمدهای غیر ضروری جهت تشخیص و رفع نواقص احتمالی ماشین ظرفشویی نیز می کاهد.

 

قفل کودک:

اگر در منزل فرزند خردسال داشته و پیوسته نگران تماس وی با وسایل برقی و خطرات بالقوه آن ها هستید، دقت کنید ماشین ظرفشویی شما حتماٌ از این ویژگی برخوردار باشد.
سیستم خشک کن میعانی (condensation drying): با استفاده از این سیستم، ظروف به طور طبیعی و بدون استفاده از المنت برای تولید گرما خشک می شوند که این امر صرفه جویی زیادی را در مصرف انرژی به همراه می آورد. در این سیستم، از آب داغ برای مرحله آخر آبکشی ظروف استفاده می شود که هوای داخل دستگاه را گرم می کند. این هوای گرم در برخورد با دیواره های استیل سرد محفظه تبدیل به مایع شده و این مایع از روی ظروف به بیرون چکیده و خشک می شود. 
سیستم aqua stop: با استفاده از این سیستم، چنانچه ماشین ظرفشویی دچار نشتی آب باشد، عملکرد آن بلافاصله متوقف می شود. تشخیص نشتی آب با استفاده از سنسورهایی صورت می گیرد که در کف دستگاه تعبیه شده است.

 

صفحه نمایش لوجیترونیک:

صفحه نمایش لوجیترونیک کار گذاشته شده در ماشین ظرفشویی‌های موتور DC بدون ذغال، دارای حافظه دینامیک بوده و آخرین عمل انجام شده از آخرین برنامه مورد استفاده قرار گرفته را در اولین نوبتی که دستگاه را روشن می‌کنید به شما یادآوری می‌کند.
شستشوی ترکیبی: شستشوی ترکیبی، برنامه‌ای است برای ماشین‌ ظرفشویی های‌ لاجیترونیک که فشار آب را دو برابر می‌کند. با این برنامه، ماشین ظرفشویی‌ فشار آب را برای ظروف چینی و ظریف سبد بالا ملایم کرده و برای ظروف خیلی کثیف مانند قابلمه را برای سبد پایینی افزایش (60 درصد) می‌دهد.
ماشین ظرفشویی‌ :Smart Touchماشین ظرفشویی‌ Smart Touch ابتکاری است که به موجب آن شما برای شستن ظروف فقط یک دکمه را فشار می‌دهید. دیگر لازم نیست که در مورد انتخاب برنامه فکر کنید چرا که عملکرد Smart Touch همه چیز را برای آن مهیا می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید فقط فشار یک دکمه است.
عملکرد Smart Touch با استفاده از 11 حسگر متفاوت، بهترین برنامه شستشوی ممکن را اعمال می‌کند. حسگر میزان کثیفی ظروف را ارزیابی می‌کند و از میان برنامه های شستشو مناسب‌ترین را انتخاب می‌کند. حس‌گر ظرفیت، میزان ظروف قرار گرفته را ارزیابی کرده و میزان آب ورودی را با مصرف متوسط 10 لیتر بهینه می‌کند. حس‌گر سختی آب، میزان سختی آب را برای اصلاح مجدد خودکار تعیین می‌کند Smart Touch با میزان نویز 42 دسیبل و پانل دکمه باریک زیبا، آرامش و زیبایی را به آشپزخانه‌تان می‌آورد.


خشک کن cool dry:

در ماشین ظرفشویی هایی که به این سیستم مجهز هستند، برای خشک کردن ظروف از المنت حرارتی استفاده نمی شود، بلکه رطوبت باقی مانده بر روی ظروف تنها به وسیله یک فن که در دستگاه تعبیه شده است، زدوده می شود. این سیستم در مقایسه با المنت های حرارتی، باعث صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی می شود.


برنامه PF:

در صورت نوسان جریان برق و یا قطع آن، این برنامه امکان ادامه فرایند  شستشوی ماشین ظرفشویی را از همان جایی که فرایند متوقف شده به وجود می آورد.


Heat exchanger:

این عملکرد انرژی حرارتی ایجاد شده در دوره اصلی شستشو را ذخیره کرده تا از آن برای گرم کردن آب آبکشی استفاده شود و به این ترتیب میزان قابل ملاحظه ای انرژی ذخیره خواهد شد. در ضمن با گرم شدن آب ورودی به دستگاه، ظروف گرم و تازه شسته شده در معرض آبی با درجه حرارت پایین قرار نمی گیرند و در نتیجه احتمال ترک خوردن یا شکسته شدن ظروف به علت تغییر دمای ناگهانی از بین خواهد رفت.


حسگر آب (aqua sensor):

این سیستم میزان کثیفی آب مرحله اول آبکشی را سنجیده و مشخص می کند که آیا برای استفاده در دوره اصلی شستشو قابل استفاده می باشد یا نه. اگر آب فقط دارای میزان کمی از املاح و کثیفی باشد دوباره مورد استفاده قرار خواهد گرفت. نکته کلیدی این است که در هر بار شستشو تا سقف 20% آب معادل 4 لیتر توسط این سیستم صرفه جویی خواهد شد.
تکنولوژی intensive zone برای شستشوی ظروف بزرگ: سبد پایین ماشین ظرفشویی می تواند کاملاٌ تبدیل به محلی برای شستشوی ظروف بسیار بزرگ و قابلمه های بسیار کثیف شود. عملکرد با فشار زیاد و دمای بالای آب انجام می شود در حالیکه لیوان ها و یا قاشق چنگال ها به صورت ملایم تر در سبد بالایی شسته می شوند.

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات