دیجی سرویس

تعمیرات فریزر در محل


تعمیرگاه مرکزی و نمایندگی مجاز تعمیر یخچالفریزر

دیجی سرویس به عنوان تعمیرگاه مجاز تعمیرات یخچالفریزر یکی از تخصصی‌ترین مراکز سرویس و تعمیر یخچال در تهران بزرگ میباشد که سالهاست به‌صورت کاملاً تخصصی و علمی در این زمینه فعالیت دارد.
دیجی سرویس با داشتن متخصص‌ترین تعمیرکاران در سطح شهر تهران و کرج توانسته‌ تجربه چندین ساله خود را در تعمیر یخچال با علم روز دنیا گره بزند و یکی از مراکز تعمیر به‌روز در این زمینه باشد.

دیجی سرویس دارای نمایندگی تعمیرات یخچالفریزر  می باشد.

یخچالفریزر در کمترین زمان ممکن توسط تعمیرکاران متخصص دیجی سرویس در محل شما انجام می شود. از این رو هیچ نیازی به مراجعه حضوری شما و یا انتقال و جابه جایی دستگاه معیوب وجود ندارد.

اجزای تشکیل دهنده یخچال

هر یخچال بصورت پایه دارای: کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و گاز و ترموستات است. هریک از اینها جزو لاینفک وسایل سرماساز هستند که در صورت نبود هریک این فرایند امکان پذیر نمی‌باشد.

کمپرسور

کمپرسور یخچال خانگی از دو بخش الکتریکی و مکانیکی تشکیل گردیده‌است که هر دو قسمت درون پوسته‌ای فولادی قرار دارند. قسمت الکتریکی در اغلب یخچالهای خانگی یک الکتروموتور از نوع آسنکرون می‌باشد که وظیفه به حرکت درآوردن قسمت مکانیکی را به عهده دارد. البته در سال‌های اخیر کمپرسورهای یخچالفریزر ها هم تغییرات زیادی داشته‌اند؛ و قسمت الکتریکی ان اینورتری یا موتور خطی شده‌اند. قسمت مکانیکی در کمپرسورهای یخچال خانگی شامل یک سیلندر است که پیستون آن توسط هسته موتور الکتریکی به حرکت در می‌آید. حرکت رفت و برگشتی پیستون باعث ایجاد حالت مکش و دمیدن می‌شود؛ و البته در کمپرسورهای نوع خطی و نوع کمپرسور روتوری و یا کمپرسور نوع اسکرال، میل لنگ دیگر وجود ندارد. مقدار مشخصی از روغنی که مخصوص این کار ساخته شده داخل پوسته وجود دارد که وظیفه روانکاری و خنک‌کردن قسمت الکتریکی و مکانیکی را بر عهده دارد.

کندانسور

کندانسور (به انگلیسی: Condenser) (چگالنده) قسمتی از سیستم است که وظیفه خنک‌سازی سیال عامل و عمدتاً تبدیل بخار به مایع را بر عهده دارد. در واقع گاز فریون بس از فشرده شدن توسط کمپرسور در کندانسور خنک شده و تبدیل به مایع می‌گردد. در یخچالهای خانگی معمولاً به صورت شبکه‌ای لوله‌ای بر روی دیواره پشت یخچال نصب شده است ودر یخچالهای بزرگ فروشگاهی معمولاً شبیه رادیاتور اتوموبیل است که اغلب از یک فن جهت بهبود فرایند میعان نیز استفاده شده است.

فیلتر یا درایر

از آنجا که ممکن است گاز پس از عبور از کندانسور جرم های آن را حمل کند یا گاز دارای رطوبت باشد،لازمست قبل از سرما سازی کاملا” پاک و خشک شود . به همین منظور پس از رادیاتور از فیلتر(درایر) عبور میکند درایر دارای دو لوله ارتباطی است که یکی از لوله ها سطح مقطع بزرگتری دارد و در واقع محل اتصال آن به خروجی کندانسور است . در این ورودی درایر شبکه های توری بسیار ریز به منظور سلب جرم و یا جداره های فرسوده شده لوله های کندانسور است.لوله دوم درایر سطح مقطع بسیار کمتری دارد تا بدینوسیله گاز پس از درایر تحت فشار بسیار زیاد قرار گیرد.

درون درایر را از موادی بنام سیلیکات یا سیلیکاژل پر می کنند . این مواد خاصیت رطوبت زدایی داشته و گاز پس از عبور رطوبت خود را تماما” به این مواد میدهد وخشک می شود بمرور بر اثر کار کرد زیاد رنگ قهوه ای بسیار روشن این مواد به تیرگی می نهد و این تغییر حالت در واقع بیانگر پایان توانایی این مواد جهت رطوبت زدایی است از اینرو پیشنهاد می شود به هنگام تعویض کمپرسور یا شارژ گاز مجدد یخچال درایر را نیز تعویض نمایید تا سرما سازی کیفیت مطلوب را داشته باشد.

کمپرسور وظیفه فشرده کردن و گردش گاز مبرد فریون را درون کانالهای اواپراتور بر عهده دارد؛ که در نتیجه گردش گاز در کانالها و به خاطر خاصیت گاز مبرد فریون باعث خنک شدن اواپراتور می‌شود. به عبارت صحیح تر کمپرسور یخچال وظیفه فشرده کردن ماده مبرد را دارد، تا در قسمت کندانسور گاز داغ، با از دست دادن گرما تبدیل به مایع شود و در اواپراتور مایع مبرد اجازه انبساط پیدا می‌کند و با تغییر فاز از حالت مایع به گاز، گرما را از داخل یخچال می‌گیرد و در قسمت کندانسور به محیط می‌دهد. در نتیجه باعث خنک شدن یخچال می‌شود. امروزه مبردهای فریون بعلت مشکلات زیست‌محیطی، با مبردهای دیگر مثل R134 و R600 جایگزین شده‌اند.

ترموستات

ترموستات نیز کار قطع و وصل شدن جریان برق (متعادل نگه داشتن دمای یخچال) را به کمپرسور انجام می‌دهد. به طوری که وقتی دمای یخچال بالا آمد (داخل یخچال گرم شد) با وصل شدن جریان برق کمپرسور شروع به کار می‌کند و داخل یخچال را خنک می‌کند و وقتی دما پایین آمد (داخل یخچال خنک شد) جریان برق را از کمپرسور قطع می‌کند. گاز یا ماده مبرددر یخچال‌های اولیه از گاز آمونیاک (NH3) به عنوان گاز مبرد استفاده می‌شد، اما به علت عوارض ناگوار آن در برخورد با بدن انسان، ترکیب شدن حالت مرطوب آن با مس و آلمینیوم، و نیز خاصیت انفجاری‌اش، و خطر خفگی ان برای انسان، رفته‌رفته از گاز فریون به جای آن استفاده گشت. در یخچال‌های رایج امروزی معمولاً از فریون ۱۲ با ترکیب CCl2F2 استفاده می‌شود که گازی بی‌بو است و حتی در صورت ترکیب شدن با رطوبت موجب خوردگی فلزات نمی‌شود؛ همچنین فریون قابل اشتعال نیست. از معایب استفاده از فریون در یخچال‌ها می‌توان به حجم زیاد آن‌ها در مقایسه با آمونیاک، و تخریب لایه اوزون و ایجاد اثر گلخانه‌ای اشاره کرد. با توجه به این معایب تلاش‌هایی برای یافتن گازهای جایگزین فریون به عمل آمده که گاز جدیدی به نام 134A و مبرد هیدروکربن R600 حاصل آن است. در کولرهای گازی از فریون ۲۲ استفاده می‌شود که به علت دارا بودن هیدروژن، اثر تخریبی آن در لایهٔ اوزون به مراتب کمتر از فریون‌های ۱۱ و ۱۲ است.[۱] بعد از کار با گازهای R134 و R12 و ... ، مشکلاتی مانند راندمان پایین، قیمت بالا، مقدار زیاد مورد استفاده در مسیر برودتی یخچال و غیره باعث شد گاز ارزان و خطرناک R600 (ایزوبوتان) با راندمان بالا جایگزین گاز قبل بشود؛ و برای کولر گازی‌ها بجای R22، از گاز R410 , R407 استفاده مکنند. مبردهای یخچال و کولر گازی به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند از نظر ترکیب مولکولی. گازهای قدیمی مثل R12,R22,R134 همگی از یک نوع مولکول هستند؛ ولی گازهای جدید مثل R600,R410,R436,R407 همگی از چند نوع گاز تشکیل شده‌اند و موقع شارژ گاز باید بصورت مایع شارژ شوند تا میزان ورودی به یخچالفریزر یا کولر گازی متعادل باشد.

جا یخی (فریزر)

روش کار یخ زن یا جا یخی که به آنفریزر نیز میگویند همانند یخچال است با این تفاوت که ترموستات آن برای دمای پایین‌تری تنظیم می‌شود. همچنین مناسب است که از گاز مبردی استفاده شود که دمای تبخیر آن پایین‌تر باشد (مانند فریون ۱۲). درفریزر های پرقدرت از بادبزن برای خنک‌کردن کمپرسور و کندانسور استفاده می‌شود.دمایفریزر ها از -۱۴ درجه سلسیوس سردتر باید باشد تا به مواد غذایی آسیب نرسد. اکثرفریزر های خانگی دمای تنظیمی از -۱۴ تا-۲۵ درجه سلسیوس دارند. برایفریزر های نگهداری بستنی از مبرد. R22 که تا دمای -۴۰ درجه سلسیوس سرما تولید می‌کنند استفاده می‌شود.

چگونگی نصب و راه اندازی یخچالفریزر :

در صورتی که یخچال جدیدی خریداری نموده اید ابتدا آنرا در محل مورد نظر خود مستقر کنید و سپس جهت نصب به سرویسکار مجاز اطلاع دهید .فاصله یخچال تا دیوار بسته به طراحی آن از 10 تا 30 سانتی متر متغیر بوده . و باید یخچال در محلی قرار داده شود که هوا بتواند به آسانی در اطراف آن جریان داشته باشد. نظافت لوله های سرد کننده پشت دستگاه برای مبادله بهتر گرما بسیار مهم است و باید حداقل سالی یکبار گردگیری شود. در بعضی از یخچال وفریزر ها این لوله ها در دسترس نبوده و به اصطلاح یخچال CleanBack می باشد. که در این صورت شما می توانید به آسانی با یک دستمال پشت و کناره های یخچال را تمیز کنید.

تراز کردنفریزر :

با قرار دادن تراز بر روی سقففریزر و پیچاندن پیچ‌های پایه‌ها،فریزر را تراز کنید. پس از تراز کردن، چند ساعتی جهت جدا شدن گاز برودتی و روغن از یکدیگر صبر کنید.– تراز بودن یخچال وفریزر برای برای جلوگیری از لرزش و همچنین باز و بسته شدن منظم درب و کار بدون صدای موتور مهم است.– تنظیم تراز بودن یخچال معمولا بوسیله دو پایه تنظیم که در جلو دستگاه قرار دارد انجام می شود.برای ترازکردن ابتداباید پایه ها را طوری تنظیم کرد که درب یخچال در حالت باز ثابت بماند . پس از آن مقداری پایه های آنرا را بالا می آوریم تا یخچال کمی به سمت عقب شیب داشته باشد . در این حالت وقتی درب را باز می کنید به آهستگی بسته می شود.– یخچال را در صورت جابجا کردن هرگز بلافاصله به برق نزنید .روشن کردن دستگاه می بایستی چند ساعت پس از قرار دادن در مکانی ثابت صورت بگیرد.

نگهداری و نظافت:

یخچال باید دور از دستگاههای تولید حرارت مانند اجاق گاز ، بخاری ، سماور ، آبگرمکن ، شوفاژ و غیره قرار داده شود.– قبل از استفاده از یخچال برای رعایت اصول بهداشتی تمام گوشه ها و جداره های داخلی را با آب نیم گرم و جوش شیرین (یک قاشق چایخوری جوش در هر لیتر آب) به کمک یک تکه اسفنج نرم شسته و سپس با پارچه تمیز نمایید.– پس از شستشو ، برای یکنواخت شدن سرمای داخل یخچال باید چند ساعت یخچال خالی و با درب بسته کار کند.– سعی شود از قسمتهای متنوعی که در هر یخچال طراحی شده استفاده بهینه شود. در یخچالها ظروف مخصوص نگهداری تخم مرغ ، کره پنیر و … وجود دارد که هرکدام بسته به طراحی انجام شده در تازه نگه داشتن مواد خوراکی موثر می باشند . به منظور نگهداری مواد غذایی درفریزر آنها را در کیسه های مخصوص به اندازه مصرف یک وعده بسته بندی کرده و سپس درفریزر قرار دهید . پیشنهاد می کنیم مواد غذایی از یک نوع را کنار هم قرار دهید این کار علاوه بر استفاده آسان و راحت از مواد خوراکی در زمان کم ، سبب می گردد تا هوای سرد داخلفریزر از آن خارج نگردد. آنچه که باید در موردفریزر رعایت کنید: نزدیک منبع حرارتی نباشد. در صورتی‌که چاره دیگری ندارید، یا باید دیواره‌ای را که نزدیک منبع حرارتی قرار می‌گیرد، عایق‌بندی کنید و یا فواصل حداقل زیر را در نظر بگیرید.

فاصلهفریزر تا بخاری برقی: حداقل ۳۰ سانتی‌متر. فاصلهفریزر با بخاری نفتی: حداقل ۳۰ سانتی‌متر:

در صورتی‌که می‌خواهیدفریزر را نزدیک یخچال قرار دهید، رعایت فاصله حداقل ۲۰ سانتی‌متر ضروری است.– داخل یخچال را هر چند وقت یکبار با محلول جوش شیرین و آب پاک کنید.– نوار پلاستیکی در یخچال وفریزر را هر چند یک بار تمیز کنید (و یا گفته می شود به منظور بهتر شدن چسبندگی نوار لاستیک و بهتر بسته شدن در یخچال وفریزر دستمالی که با آب گرم خیس شده باشد روی نوار پلاستیکی بکشید. در ضمن برای حصول اطمینان از خوب بسته شدن در یخچال وفریزر روزنامه را لای در قرار دهید. اگر روزنامه آزاد نبود و درنیامد، معلوم می شود که نوار لاستیکی سالم است) و نیز برای جلوگیری از نشت هوا، سالی یک بار آن را بررسی نمایید.– لوله های پشت یخچال وفریزر را دست کم سالی دوبار گردگیری نمایید.– مواد غذایی گرم را قبل از سردشدن کامل، در یخچال وفریزر قرار ندهید و از گذاشتن همزمان مقدار زیادی مواد غذایی در یخچال وفریزر خودداری نمایید.– مواد غذایی را با نظم خاص و با برچسب هایی که محتویات کیسه و تاریخ انجماد را مشخص کند، درفریزر بچینید.– برای این که هوا گردش کند از کنار هم چیدن و چسباندن ظروف داخل یخچال وفریزر بپرهیزید.– اگرفریزر و یا یخچال دومی دارید که از آن کمتر استفاده می کنید، آن را خاموش نمایید.–فریزر پر بهتر ازفریزر خالی عمل می کند؛ به خصوص هنگام قطع برق اگرفریزر شما پر نیست، بهتر است آب را در ظروف پلاستیکی بریزید تا یخ بزند. بدین ترتیبفریزر خالی نمی ماند. بهتر است یخچال ها وفریزر های مجهز به برفک زدای دستی و یا نیمه خودکار به طور منظم برفک زدایی شوند. تشکیل یخ روی پیچه های داخلی به معنی آن است که کمپرسور مجبور شده است مدت طولانی تری کار کند تا درجه حرارت را در حد مشخصی نگه دارد و این سبب اتلاف انرژی می شود. اگر در منطقه ای بسیار گرم و مرطوب زندگی می کنید و از تهویه مطبوع نیز استفاده نمی کنید و برفک زدایی یخچال شما نیز خودکار نیست، حتما خودتان این کار را انجام دهید. بعد از این کار می توانید ترموستات را روی درجه گرمتری قرار دهید که سبب صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی می شود.– مواد داخلفریزر را علامت گذاری کنید تا بتوانید به راحتی هر یک را تشخیص دهید. در این صورت احتیاجی نیست که هنگام انتخاب مواد لازم درفریزر را مدت زیادی باز بگذارید.

چرا یک یخچال پر یخچالی خوشحال استبرای صرفه جویی در انرژی و پول یخچال خود را پر کنید– شاید تصور کنید که پر کردن یخچال باعث می شود کار بیشتری انجام دهد. اما عکس این مسئله صحت دارد. هر چقدر مواد بیشتری در داخل یخچال خود قرار دهید، دمای آن کمتر نوسان خواهد داشت. بدین ترتیب همه مواد خنک می مانند و در هزینه های انرژی صرفه جویی می کنید. و چون یک یخچال پر یخچالی خوشحال است، پر کردن یخچال ارزش آن را دارد. به اندازه ظرفیت یخچال خود خرید کنیدچرا باید عمده خرید کنیم؟ چون از لحاظ قیمت به صرفه است و برای یخچال نیز مفید خواهد بود. ازفریزر شروع کنید: به دنبال فروش های ویژه هفته برش های دلخواه گوشت باشید و تا جایی که ظرفیت وجود دارد خریداری کنید. یک برش کامل را با بسته بندی فروشگاه در داخل یک کیسهفریزر بگذارید، یا به اندازه های کوچک تر مناسب برای هر وعده تقسیم کنید. اگر آنها را بطور صحیح بسته بندی کنید براحتی می توانند تا شش ماه درفریزر بمانند. فضای اضافیفریزر را با کیسه های بسته میوه و سبزیجات یخ زده پر کنید تا برای تهیه غذاهای فرعی و نوشیدنی های کم هزینه از آنها استفاده نمایید. در یخچال، فقط به اندازه ای که برای گردش هوای سرد و دیدن محتویات پشتی لازم است فضا باقی بگذارید. موادی که بیشتر مصرف دارند را در جلو قرار دهید تا بتوانید بعد از باز کردن در یخچال براحتی آنها را بردارید. اگر فرزندانی دارید که درب یخچال را باز نگه داشته و به دنبال خوراکی می گردند، چیزهای مورد علاقه آنها را در ارتفاع چشم آنها قرار دهید تا انرژی تلف نشود. برای جلوگیری از انتقال آلودگی و پرهیز از دور انداختن مواد غذایی، همیشه گوشت و ماهی خام را در پایین ترین قفسه بگذارید. بصورت عمده آشپزی کنیدتهیه غذا در خانه همیشه ارزان تر از رستوران و یا سفارش دادن غذا از بیرون است، و یخچال شما محل اصلی ذخیره سازی مواد غذایی می باشد. با کمی آماده سازی می توانید در یک نوبت برای کل هفته غذا بپزید – اگر تعداد نفرات شما کم است و یا وعده های بزرگ تری بپزید حتی می توانید در یک نوبت برای کل ماه غذا آماده کنید. سوپ، خوراک و گوشت های بریان در اندازه بزرگ برای وعده های طول هفته ایده آل هستند و می توانید در یک نوبت آنها را تهیه کنید. همه اعضای خانواده را در کار شریک کنید، یک بعدازظهر آشپزی و ذخیره سازی غذا می تواند ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه سرگرم کننده نیز باشد. فقط اطمینان حاصل کنید که پیش از قرار دادن سس تازه پخته شده اسپاگتی و یا خوراک گوشت در یخچال، اجازه دهید به اندازه دمای اتاق خنک شوند. قرار دادن مواد غذایی گرم در داخل یخچال یافریزر دمای کلی داخل آنها را تحت تاثیر قرار می دهد و در نتیجه دستگاه ها باید بیشتر کار کنند تا همه چیز خنک شود. چه ماهی یکبار و یا روزی یکبار آشپزی کنید، داشتن ظروفی خوب و با کیفیت بسیار تعیین کننده است و مجبور نخواهید شد که غذاها را دور بریزید. هر چیزی که بتوانید آنرا با تخلیه هوا بسته بندی کنید به حفظ طولانی تر مواد غذایی کمک می کند. همچنین با برچسب زدن روی بسته ها و نوشتن اسم غذا و تاریخ می توانید هر بار که درب یخچال را باز می کنید در وقت و انرژی صرفه جویی نمایید. در دوره ای که همه به دنبال صرفه جویی در هزینه ها هستند، کار را از آشپزخانه خود شروع کرده و در وقت و هزینه صرفه جویی کنید.

دیجی سرویس به عنوان تعمیرگاه مجاز یخچالفریزر یکی از تخصصی‌ترین مراکز سرویس و تعمیر یخچالفریزر در تهران بزرگ میباشد که سالهاست به‌صورت کاملاً تخصصی و علمی در این زمینه فعالیت دارد.

دیجی سرویس با داشتن متخصص‌ترین تعمیرکاران در سطح شهر تهران و کرج توانسته‌ تجربه چندین ساله خود را در تعمیرات یخچالفریزر با علم روز دنیا گره بزند و یکی از مراکز تعمیر به‌روز در این زمینه باشد.

دیجی سرویس دارای نمایندگی مجاز تعمیرات تمام برندهای یخچالفریزر می باشد .

تعمیرات انواع یخچالفریزر در کمترین زمان ممکن توسط تعمیرکاران متخصص دیجی سرویس در محل شما انجام می شود. از این رو هیچ نیازی به مراجعه حضوری شما و یا انتقال و جابه جایی دستگاه معیوب وجود ندارد.

ارائه خدمات شبانه روزی در دیجی سرویس

ما با خدمات ویژه خود به صورت 24 ساعته و بدون تعطیلی همراهتان خواهیم بود تا به محض بروز مشکلات در یخچالفریزر شما علاوه بر برطرف نمودن مشکلات فعلی آن، از بروز مشکلات احتمالی بعدی نیز جلوگیری نماییم.

نحوه ارائه خدمات در دیجی سرویس

پس از تکمیل فرم درخواست تعمیر و شرح مشکلات مربوطه، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس میگیرند و پس از تشخیص ایراد دستگاه به متخصص مربوطه ارجاع میدهند تا برای بازدید و تعمیر یخچالفریزر به محل شما مراجعه نمایند.

پس از بررسی های لازم طی گزارشی کامل شما را از تعداد قطعات معیوب، علت خرابی، حدود هزینه و حدود زمان تعمیر مطلع خواهند کرد که با توجه به صلاحدید شما قطعات مربوطه تعمیر یا تعویض خواهند شد. درصورت تعویض قطعه فقط از قطعات اصلی استفاده میگردد .

دستگاه های تعمیر شده و قطعات تعویض شده به مدت 6 ماه شامل گارانتی می باشد.

 

روش های درخواست تعمیر:

ثبت درخواست از طریق سایت دیجی سرویس

تماس تلفنی 88564350 (021)


برند های فریزر



آموزشی تخصصی و تصویری تعمیرات فریزر


تعمیرات فریزر - 5 از 5 تعداد 75

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات