دیجی سرویس

اجزای الکتریکی کولر گازی

اجزای الکتریکی کولر گازی

اجزای الکتریکی کولر گازی

همانطور که قبلا به اختصار بیان شد اجزاء الكتریكی كولرگازی عبارتند از : موتور الکتریکی ، رله ، اورلود ، ترموستات ، موتورفن ، کلید چند حالته (مختص موتور فن ) ، لامپ خبر ، خازن راه انداز ، کلید اصلی کولر

١- موتور الکتریکی


موتور الکتریکی کولر از نوع موتور آسنکرون است که با دو سیم پیچ اصلی و کمکی که در لحظه آغازین حرکت و به منظور دستیابی به بیشترین مقدار گشتاور هر دو سیم پیچ با یکدیگر در مدار قرار دارند و پس از راه اندازی کولر سیم پیچ کمی توسط رله از مدار خارج می شود و پس از راه اندازی کولر سیم پیچ کمی توسط رله از مدار خارج می شود .پس از استارت و با حرکت موتور گاز سرماساز از مسیر برگشت مکیده شده و پس از آن در کمپرسور تحت فشار قرار گرفت به مجموعه مکانیکی کولر تزریق می شود تا در جای خود تولید سرما نماید .

 

٢- رله


رله از جمله عناصری است که وجود آن در مجموعه الکتریکی اکثر ماشین های سرماساز از مسیر برگشت مکیده شده و پس از آن در کمپرسور تحت فشار قرار گرفت به مجموعه مکانیکی کولر تزریق می شود تا در جای خود تولید سرما نماید .

 

٣- اورلود


اورلود علاوه بر جریان کششی موتور حرارت داخل کمپرسور را نیز تحت کنترل خود دارد و به هر دلیل هر یک از دو مورد مذکور از حد معینی تجاوز نماید اورلود تحریک شده و مدار الکتریکی کمپرسور را باز خواهد نمود .مادامی که عیب در مجموعه کولر وجود داشته باشد راه اندازی آن به واسطه وجود اورلود غیر ممکن خواهد بود. بدیهی است حساسیت بی مورد اورلود به عبور جریان و یا افزایش دما میتواند منجر به بروز عیوب جدی در دستگاه می شود.

 

٤ - ترموستات


به کمک ترموستات تولید سرما در کولر کنترل می شود. از آنجا که لوله بلوی ترموستات مماس با اواپریتور قرار دارد ازدیاد سرمای گاز داخل لوله بلو و در نتیجه گاز درون مجموعه، لوله مویی فانوسک ترموستات را تحت تأثیر قرار داده و موجب عملکرد (اتومات) کلید ترموستات می شود. بدیهی است با افزایش دما و انبساط فانوسک بر اثر افزایش حجم گاز کلید ترموستات مجددا به حالت بسته در آمده و سرماسازی کولر مجدًا آغاز خواهد شد.

 

٥- موتور فن


از آنجا که نیاز به هوای خنک در ساعات مختلف شبانه روز متفاوت است موتور فن یا به عبارتی موتوری که قرار است هوای جهت لازم جهت وزیدن به اواپریتور را تأمین کند نیز چند سرعته است. یک سیم مشترک و بازی تعداد دورشان دارای سرسیم های خروجی از موتور هستند.

 

٦-کلید چند حالته (فن)


توسط این کلید به سرعت های مختلف فن فرمان داده می شود . این کلید تا حدودی یاد آور کلید چند حالته پنکه سقفی است با این تفاوت که در ساختمان این کلید از سیم پیچ با خروجی هایی متفاوت استفاده نشده است .

 

٧ - لامپ خبر


توسط این لامپ حالت کار کمپرسور مشخص می شود در اکثر کولر های گازی لامپ خبر را با کمپرسور را در حالت موازی قرار می دهند تا روشن شدن آن بیانگر تولید سرما در کولر باشد و خاموشی آن نیز اتومات ترموستات را نشان می دهد. جایگاه لامپ خبر در قسمت تابلوی برق کولر گازی است .

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات