دیجی سرویس

طرز کار ترموکوپل در اجاق گاز و مزایای آن

طرز کار ترموکوپل در اجاق گاز و مزایای آن

طرز کار ترموکوبل در اجاق گاز و مزایای آن:

در اجاق گاز های جدید برای افزایش ایمنی از روشی به نام ترموکوپل استفاده می شود که شاید به آن برخورد کرده باشید در ادامه مزایای آن مورد بررسی قرار می گیرد .

بدلیل استفاده از گاز در لوازم پخت پز و خطرات احتمالی باید همیشه لوازم گاز سوز با ایمنی بالا خریداری نمایید که یکی از این تدابییر ایمنی سیستم ترموکوپل است .

ترموکوپل به کمک قطعه دیگر به نام بوبین در زمان خاموش شدن گاز به صورت خودکار شیر گاز را قطع می کند تا خروج گاز باعث آتش سوزی نشود .

طرز کار :

ترموکوپل قطعه ای در کنار سر شعله قرار دارد که در تماس مستقیم با شعله است و ساختمان داخلی ترموکوپل از آلیاژی ساخته شده که در برار حرارت بالای 200 درجه در حدود چند میلی ولت برق تولید می کند به کمک این روش برق به قطعه ای دیگر بر روی شیر به نام بوبین منتقل شده و بوبین را فعال می کند .

اگر از اجاق گازهای دارای این سیستم اسفاده می کنید باید بعد از روشن شدن گاز مدتی ولوم را به سمت پایین فشار داده و نگه داریید ؛ با این کار بوبین به صورت دستی فعال می شود و هر زمان ترموکوپل داغ شده ولتاژ لازم برای فعال ماندن بوبین را تامیین می کند که اگر دست خود را رها کنید دیگر خاموش نمی شود .

در صورت خاموش شدن شعله حرارت به ترموکوپل نمی رسد و متقابلا ولتاژ نیز افت می کند و بوبین غیر فعال شده و مسیر گاز بسته خواهد شد .

این روش در تمامی لوازم گاز سوز استاندارد استفاده می شود پس در زمان خرید به این موضوع حتما توجه کنید .

روش تست ترموکوبل:

با توجه به شکل ترموکوپل مانند باطری است و زمانی که قسمت انتهایی آن در برابر حرارت بالا 200 درجه قرار گیرد در حدود 200 میلی ولت برق تولید می کند .

روش تست بویین:

بوبین در زمان اتصال ولتاژ در حدود یک باطری قلمی به صورت مغناطیسی شده و اگر با دو انگشت آنرا فشرده کنیید به همان صورت باقی خواهد ماند .

توجه:

اقدام به تعمیر لوازم گاز سوز نیاز به تجربه و آموزش است و هرگونه بی احتیاطی در این مورد خطرات جبران ناپذیری در بر خواهد داشت .

 

http://www.usermanual.ir/images/other/thermocouple-bobin.jpg

 

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات