دیجی سرویس

عیب یابی ماشین لباسشویی توسط خودتان

عیب یابی ماشین لباسشویی توسط خودتان

نحوه عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی توسط خودتان


بدیهی است که برخی از اشکالات و عیوب ماشین لباسشویی توسط خود تان قابل حل است و در صورت داشتن آگاهی کافی از برند لباسشویی،کاربر قادر به رفع ایراد خواهد بود اما در اکثر موارد الزاماً نیاز به مراجعه تعمیرکار متخصص و تعمیر ماشین لباسشویی توسط وی می باشد.
برخی از مشکلات متداول ماشین لباسشویی و ایراد های احتمالی در ادامه آورده شده است:

 

چرا ما شین لباسشویی روشن نمی شود؟


ابتدا از اتصال برق مناسب به ماشین مطمئن شوید،ولتاژ برق مناسب برای روشن شدن ماشین لباسشویی 205 تا 230 ولت و جریان 15 آمپر است.ولتاژ کمتر از 180 ولت قادر به روشن کردن ماشین نخواهد بود.
 

دکمه استارت ماشین لباسشویی کار نمی کند؟


در این حالت دستگاه روشن میشود اما شروع بکار نمی کند.ابتدا از بسته بودن کامل درب ماشین اطمینان حاصل کنید.در موارد دیگر ممکن است دکمه استارت هرز و یا خراب شده باشد،در غیر اینصورت ماشین ایراد فنی دارد و ممکن است میکروسوئیچ درب،برد کنترل و یا پروگرامر دستگاه معیوب شده باشد.
 

چرا ماشین لباسشویی شروع به آبگیری نمی کند؟


ابتدا از باز بودن شیر ورودی اطمینان حاصل کنید،ممکن است در فیلتر ورودی آب آشغال گیر کرده باشد و یا دستگاه نقص فنی پیدا کرده باشد.در ماشین لباسشویی های مدرن مشکل عدم آبگیری دستگاه به صورت کد ارور روی صفحه نمایشگر ظاهر می گردد.
 

چرا آب از کف ماشین لباسشویی خارج می شود؟


شایع ترین ایراد پارگی و یا خوردگی لاستیک دور درب است که باید تعویض گردد.در موارد دیگر می توان به سوراخ شدن مخزن،خرابی پمپ و یا خراب شذن کاسه نمد لباسشویی اشاره کرد.
 

چرا لباسشویی آب را گرم نمی کند؟


ممکن است این مشکل مربوط به خرابی المنت و یا تنظیم نبودن ترموستات باشد.در مواردی هم ممکن است سیم رابط تایمر به المنت قطع شده باشد یا برد خراب باشد.

 

چرا لباسشویی آبگیری می کند اما شروع به کار نمی کند؟


در بیشتر موارد هیدرواستات خراب است و یا سیم رابط هیدرواستات به موتور تایمر قطع شده است.در سایر موارد می توان به خرابی موتور تایمر،خرابی موتور اصلی و یا خرابی یا سفت بودن تسمه اشاره کرد که در این مورد تسمه باید رگلاژ گردد.
 

چرا لباسشویی آب را تخلیه نمی کند؟


تخلیه نشدن آب پس از پایان کار ماشین ممکن است به کثیف بودن فیلتر،تا خوردگی شلنگ خروجی و یا خرابی پلاتین تایمر مربوط به پمپ باشد و یا پمپ خراب است که باید تعمیر یا تعویض شود البته پمپ های ماشین لباسشویی های جدید تعمیر نمیشوند و فقط باید تعویض شود.
 

چرا ماشین لباسشویی لرزش دارد؟


لرزش ماشین لباسشویی ضمن آبکشی ممکن است به تراز نبودن دستگاه ربط داشته باشد در غیر اینصورت می توان به خرابی بلبرینگ های موتور،خرابی یاتاقان های مخزن،باز شدن و یا شل شدن پیچ های ایمنی و یا خرابی تسمه یا خراب کمک مربوط باشد. در صورت بروز چنین مشکلی قبل از تماس با مرکز تعمیر ماشین لباسشویی حتماً از تراز بودن آن اطمینان حاصل کنید.
 

چرا ماشین لباسشویی سر و صدا دارد؟


این ایراد متداولترین مشکل در تعمیر ماشین لباسشویی می باشد و می تواند مربوط به شل شدن پولی ها،خرابی یاتاقان محور مخزن و خرابی بلبرینگ های موتور یا دیگ یا خرابی آبکش ربط داشته باشد.در موارد دیگر امکان دارد جسم خارجی بین چیلک و مخزن شست و شو گیر کرده باشد و یا بیشتر از ظرفیت ماشین لباس داخل آن ریخته شده باشد.

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات