دیجی سرویس

یخچال، فریزر را خودتان تعمیر و عیب بابی کنید.(قسمت اول)

یخچال، فریزر را خودتان تعمیر و عیب بابی کنید.(قسمت اول)

نحوه عیب یابی یخچال توسط خودتان(قسمت اول)

 

شاید یکی از مشکلات شما زمانی که یخچال فریزر شما با مشکل مواجه مشود عدم دسترسی سریع به تعمیرکار یخچال فریزر باشد یا شاید یخچال فریزر شما با مشکلی مواجه شده باشد که خود شما بدون صرف کردن هزینه امکان تعمیر آن را داشته باشید ما در آموزش نحوه تعمیر و عیب یابی یخچال فریزر تمام این موارد را به شما آموزش خواهیم داد.

 

یخچال کار نمی‌کند.

 

علت: یخچال در زمان دیفراست قرار دارد. یک یا هر دو کنترلر، خاموش هستند. برق یخچال وصل نیست. فیوز پریده است. دستگاه در حالت نمایشگاهی قرار دارد.

چه‌کاری باید انجام داد: تا اتمام کار دیفراست ۳۰ دقیقه صبر نمایید. کنترل‌کننده‌ها را روی تنظیمات دما قرار دهید. از وصل بودن صحیح دوشاخه برق مطمئن شوید. فیوز را تعویض کنید. یک‌بار یخچال را از برق کشیده و دوباره وصل نمایید.

 

لرزش‌های شدید دارد (لرزش کم، طبیعی است)

 

علت‌های ممکن: یخچال در زمان دیفراست قرار دارد. یک یا هر دو کنترلر، خاموش هستند. برق یخچال وصل نیست. فیوز پریده است. دستگاه در حالت نمایشگاهی قرار دارد.

چه‌کاری باید انجام داد: تا اتمام کار دیفراست ۳۰ دقیقه صبر نمایید. کنترل‌کننده‌ها را روی تنظیمات دما قرار دهید. از وصل بودن صحیح دوشاخه برق مطمئن شوید. فیوز را تعویض کنید. یک‌بار یخچال را از برق کشیده و دوباره وصل نمایید.

 

موتور مرتباً برای مدت طولانی روشن و خاموش می‌شود .(مدل‌های جدید با توجه به فضای بیشتر و فریزرهای بزرگ‌تر نیاز به زمان بیشتر برای عملکرد دارند. آن‌ها اغلب خاموش و روشن می‌شوند تا بتواند دما را در حد مطلوب نگه‌دارند.)

 

علت‌های ممکن: وقتی برای اولین بار است که یخچال به برق وصل شده است اغلب زمانی رخ می‌دهد که مقدار زیادی غذا به یخچال و یا فریزر اضافه‌شده است. درب یخچال و یا فریزر بازماندهاست. درب یخچال و یا فریزر به‌طور متناوب بازشده است. دما را روی سردترین حالت تنظیم کرده‌اید.

چه‌کاری باید انجام داد: ۲۴ ساعت به یخچال فرصت دهید تا سرمای خود را کامل کند. طبیعی است. چک کنید ببینید که بسته‌ها باعث بازماندن درب نشده باشند. طبیعی است. کنترل‌کننده را چک کنید.

 

برفک یا بلورهای یخ روی بسته فریزر شده، پدید آمده است.

 

علت: درب فریزر بازماندهاست.

چه‌کاری باید انجام داد: بررسی کنید که بسته مانع بسته شدن درب فریزر نشوند

 

فریزر و یا یخچال خیلی گرم هستند.

 

علت: تنظیم‌کننده دما را روی دمای سرد تنظیم نکرده‌اید. در هوای گرم به‌دفعات درب را بازکرده‌اید. درب بازماندهاست

چه‌کاری باید انجام داد: تنظیم‌کننده را چک کنید. دما را روی یک درجه سردتر قرار دهید. تنظیم‌کننده دما را چک کنید. بررسی کنید که بسته‌ها مانع بسته شدن درب فریزر نشوند.

 

دیواره بین یخچال و فریزر گرم است.

 

علت: سیستم اتوماتیک حفظ انرژی، مایع گرم را در اطراف لبه‌های جلویی فریزر به گردش درآورده است.

چه‌کاری باید انجام داد: این کار از چگالش هوای بیرون جلوگیری می‌کند.

 

یخ‌ساز اتوماتیک کار نمی‌کند.

 

علت‌های ممکن: کلید یخ‌ساز در حالت OFF است. تأمین‌کننده آب خاموش و یا اتصال آن قطع است. قسمت فریزر خیلی گرم است. انباشته شدن قطعات یخ در مخزن یخ باعث مسدود شدن یخ‌ساز شده است. قطعه‌های یخ به یخ‌ساز چسبیده‌اند (چراغ سبز روی یخ‌ساز چشمک خواهد زد.)

چه‌کاری باید انجام داد: آن را بر روی حالت ON قرار دهید. قسمت اتصال آب را بررسی کنید. برای کامل خنک شدن یخچال ۲۴ ساعت منتظر بمانید. قطعه‌های یخ را با دست میزان کنید. یخ‌ساز را خاموش‌کنید. قطعات یخ را خارج کنید و یخ‌ساز را دوباره روشن کنید.

 

مکرراً صدای ویز ویز شنیده می‌شود.

 

علت‌های ممکن: یخ‌ساز دستگاه روشن است ولی آب دستگاه وصل نیست. تأمین‌کننده آب خاموش و یا اتصال آن قطع است.

چه‌کاری باید انجام داد: یخ‌ساز را خاموش نمایید. چون روشن ماندن یخ‌ساز بدون آب به شیر برقی آسیب می‌رساند.

 

قطعات یخ کوچک و پوک هستند.

 

علت‌های ممکن: فیلتر آب مسدود شده است.

چه‌کاری باید انجام داد: کارتریج فیلتر قبلی را با یک کارتریج جدید جایگزین نمایید.

 

قطعات یخ بو و مزه دارند.

 

علت: مخزن یخ نیاز به تعمیر کردن دارد. انتشار بوی غذا به یخ بو و طعم می‌دهد. داخل یخچال نیاز به تمیز کردن دارد.

چه‌کاری باید انجام داد: مخزن را خالی کنید و بشورید. قطعات کهنه یخ را دور بریزید. غذاها را به‌خوبی بسته‌بندی کنید. آن را به‌خوبی و با دقت تمیز کنید.

قطعات یخ به‌کندی ساخته می‌شوند.

 

علت: درب بازماندهاست. دما را روی سرمای کافی تنظیم نکرده‌اید.

چه‌کاری باید انجام داد: چک کنید ببینید که بسته‌ها مانع بسته شدن درب نشوند. تنظیم‌کننده را چک کنید.

 

یخ ریز کار نمی‌کند.

 

علت: یخ‌ساز خاموش و یا آب دستگاه قطع است. یک قطعه وارد راه خرج یخ شده و آن را مسدود کرده است. قطعات یخ به بازوی حسگر چسبیده و یخ‌زده‌اند. انباشته شدن غیرعادی قطعات یخ در مخزن. دیسپنسر قفل‌شده است.

چه‌کاری باید انجام داد: آن‌ها را بررسی و وصل نمایید. هر چیزی که ممکن است باعث این انسداد شده باشد را خارج کنید. با دست آن را جدا کرده و دور بریزید. ممکن است فریزر خیلی گرم باشد، آن را روی دمای سردتر تنظیم کنید. دکمه LOCK و یا LOCK CONTROL را فشار داده و ۳ ثانیه نگه دارد.

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات