دیجی سرویس

نصب، راه اندازی و سرویس و نگهداری ماشین لباسشویی

نصب، راه اندازی و سرویس و نگهداری ماشین لباسشویی

نحوه نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی اتوماتیک

برای محافظت بهتر، از آنجا که ماشین لباسشویی دارای قطعات وزین و متحرک می باشد و ممکن است در هنگام حمل و نقل دچار آسیب شود. لذا قسمت های آن را به وسیله قطعاتی نظیر بست، میله و پیچ، ثابت می کنند. بنابراین در هنگام نصب و راه اندازی باید با توجه به دفترچه راهنمای ماشین این قطعات باز شده و آن ها را برای حمل و نقل راه دور در آینده، نگهداری کرد.
در صورتی که ماشین لباسشویی دارای چهار چوب محافظ کف باشد، باید پیچ هاى آن را باز نموده و از ماشین جدا نمود. هم چنین پیچ هایى که به عنوان پیچ هاى تنظیم پایه در نظر گرفته شده، در محل خود بپیچید.
ماشین لباسشویی باید کاملاً تراز قرار گیرد. برای این منظور، لیوان محتوی آب را روى ماشین قرار داده و از اطراف به سطح آب درون لیوان نگاه کنید. اگر ماشین در موقعیت تراز کامل نباشد، آب در سطحى نامتعادل قرار می گیرد. که با استفاده از پیچ هاى تنظیم زیر ماشین می توان آن را تراز نمود.
لوله ورودی آب لباسشویی را پس از آب بندی، به شیر آب حدیده دار وصل کنید. ( معمولاً سه چهارم اینچ).
لوله تخلیه آب ماشین را در ارتفاع تعیین شده توسط شرکت سازنده قرار دهید. اگر ارتفاع شیلنگ فاضلاب ماشین در حد گفته شده، رعایت نگردد. مثلاً بر روى زمین رها شود، همه آبى که وارد ماشین می شود بلافاصله از طریق شیلنگ خارج شده و عمل آبگیرى ماشین هرگز متوقف نمی شود. بنابراین لازم است شیلنگ خروجى قبل از قرارگیرى در فاضلاب داراى ارتفاعى در حدود ۶۰ سانتیمتر باشد.
لوله تخلیه آب طوری قرار نگیرد که در اثر تابیدگی، مسیر خروجی آب مسدود شود.
قبل از روشن کردن ماشین توجه نمایید که سیستم الکتریکی منزل ( پریز- کنتور- فیوز و … ) و سیستم آب منزل با جدول مشخصات فنی ارائه شده از طرف شرکت سازنده هماهنگی داشته باشد.
اگر بست هایی که برای ثابت نگه داشتن قطعات ماشین در هنگام حمل و نقل به کار می روند، به دیگ بسته شده باشد، با روشن شدن ماشین، حرکت دیگ به بدنه منتقل شده و ماشین از جاى خود حرکت مى کند. این حرکت در دور تند ماشین ( زمان آبگیرى از لباس ) به وضوح دیده می شود. بنابراین لازم است قبل از راه اندازى ماشین با توجه به دفترچه راهنما، کلیه بست ها را باز نموده و با حرکت دادن دیگ به طرف پایین و بالا و هم چنین حرکت آن به طرف جلو و عقب از خلاص بودن آن مطمئن شویم. سپس آبکش را نیز با دست بچرخانیم تا از آزاد بودن پولی ها اطمینان حاصل نماییم.
جهت چرخش اکثر ولوم تایمرهای ماشین لباسشویی، موافق حرکت عقربه های ساعت است. در بعضى از لباسشویی ها، به محض چرخش ولوم در جهت مخالف عقربه هاى ساعت، ولوم از محور باز شده و می توان مجدداً آن را به محور بست. متاسفانه در انواع دیگر، با وارد آمدن فشار به ولوم در جهت مخالف، معمولاً ولوم و گاهاً چرخ دنده هاى تایمر شدیداً آسیب مى بیند. جهت حفاظت تایمر در برابر این اشتباه، معمولاً سازندگان تایمرها با رسم یک فلش بر روى ولوم شکل صحیح چرخش تایمر را نشان مى دهند که توجه به آن الزامى است.

شرایط نصب ماشین لباسشویی داخل کابینت آشپزخانه

در صورت عدم قرار گیری ماشین لباسشویی در زیر کابینت آشپزخانه می توانید با تعویض رویه، آن را نصب نمایید. بدین منظور به روش زیر عمل کنید:

توجه
براى انجام این کار تهیه یک عدد صفحه فلزى ( جایگزین رویه ) از خدمات پس از فروش الزامى می باشد.
دو عدد پیچ رویه لباسشویى را پس از برداشتن درپوش هاى آن باز نمایید.
رویه ماشین لباسشویى را بردارید.
بست هاى رویه را از جاى خود باز نمایید.
توسط پیچ ها، صفحه فلزى را که قبلاً تهیه نموده اید جایگزین رویه ماشین لباسشویى کنید.

توجه

می توانید جهت جلوگیرى از ایجاد صدا و لرزش از نوارهاى اسفنجى ( در قسمت تماس صفحه فلزى با کابینت ) استفاده نمایید.

 

طریقه اتصال ماشین لباسشویی به شیر آب :


زیر شیلنگ اتصال به شیر آب ماشین لباسشویی در پشت آن قرار دارد. شیلنگ را به شیر آب وصل و مهره آن را محکم کنید و اطمینان حاصل نمایید که به طور صحیح و محکم متصل شده است.

شیلنگ باید بین دیوار و فضاى پشت لباسشویى آزاد باشد به طورى که تحت فشار قرار نگرفته و یا بیش از حد کشیده نشده باشد.
لوله فاضلاب داخل دیوار باید در فاصله ۵۰ تا ۷۰ سانتی مترى از کف تعبیه شده باشد. توجه کنید که شیلنگ خروجی حدود cm 15 بیشتر وارد لوله فاضلاب نشود.
ماشین لباسشویى باید به پریزى وصل شود که داراى سیم ارت باشد. اگر بخواهید ماشین ظرفشویى را در داخل کابینت نصب کنید، دوشاخه برق آن بعد از نصب باید در دسترس باشد.
طبق شکل زیر در ماشین های لباسشویی که دارای آب ورودی سرد و گرم می باشند، به ترتیب با رنگ آبی و قرمز مشخص می شوند و یا روی آنها به ترتیب کلمه های ( C ( Cool یا (H (Hot نوشته می شود.

 

شستن مخزن پس از نصب


پس از نصب ماشین لباسشویى توصیه می شود جهت پاکسازى کامل مخزن، قبل از استفاده و هم چنین اطمینان از نصب صحیح ماشین، اتصالات و سیستم تخلیه، مراحل زیر را انجام دهید:
انتخاب برنامه شستشوی معمولی در دمای ۶۰ درجه سانتی گراد بدون لباس، پودر و یا مواد شوینده.
راه اندازی با فشار دادن دکمه راه اندازی/ توقف ( START/PAUSE )

 

سرویس و نگهداری ماشین لباسشویی

 

ماشین لباسشویی باید در مکان خود به طور صحیح تراز باشد، برای تراز کردن از پیچ های زیر ماشین استفاده کنید.
از نصب ماشین در مکانى که به طور مستقیماً در معرض اشعه آفتاب یا بارندگی یا سرما باشد، خوددارى کنید.

لباسشویی را طوری نصب کنید که از سطح دیوارش بیش از ۵ سانتی متر فاصله داشته باشد.
زمانی که ماشین کار می کند و تایمر طبق برنامه زمان بندی شده خود عمل می کند، ولوم تایمر را تغییر ندهید زیرا پلاتین های جریان دار، ضمن قطع شدن، جرقه زده و در قسمت گردان کلید برنامه خال می اندازد.

هنگام تغییر برنامه ماشین، ابتدا ماشین را خاموش و سپس اقدام به تغییر برنامه نمایید.
هنگامى که ماشین خاموش است، فلکه شیر تغذیه آب را ببندید.
بعد از شستشو، آب باقی مانده لاستیک دور در ماشین را تخلیه و سپس آن را توسط پارچه نرم خشک نمایید.
سیم اتصال زمین لباسشویی را مطابق استاندارد وصل کنید.

قبل از شروع کار ماشین، مطمئن شوید که دو شاخه آن به برق متصل بوده و هم چنین شیلنگ ورودى آب نیز به شیر آب وصل باشد. سپس از باز بودن شیر آب اطمینان حاصل کنید.
هر چند وقت یک بار مطمئن شوید، لوله تخلیه یا شیلنگ خروجى وصل بوده و مسیر خروج آب مسدود نباشد.

قبل از شروع کار ماشین، مطمئن شوید که در لباسشویى کاملاً بسته باشد.
هنگام تعمیر لباسشویى و جهت آزمایش هیتر، نباید آن را بیش از چند ثانیه به برق وصل کرد.
هنگام باز کردن شیر الکتریکى، اطمینان حاصل کنید که فلکه شیر آب تغذیه بسته است.
بعد از هر شستشو، در ماشین را باز بگذارید تا هوا داخل ماشین گردش نموده و رطوبت آن از بین برود.
هر چند وقت یک بار برنامه کامل شستشو را بدون ریختن لباس در ماشین با استفاده از یک ماده حلال کلسیم انجام دهید تا رسوبات ماشین پاک شود.
هر چند وقت یک بار محفظه جاپودرى را درآورده و آن را تمیز نمایید.
هر چند وقت یک بار فیلتر مکانیکى جلوى لباسشویى را باز کرده و کرک و قطعات کوچک را که از لبا س هاى شسته شده باقی مانده خارج کنید.
براى دو شستشوى کامل متوالى، حداقل یک ساعت فاصله قرار دهید.
استفاده از لوله کشى با شیر مخلوط و تولید آب ولرم در ماشین لباسشویى، براى کاهش مصرف برق بسیار مفید خواهد بود.

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات