دیجی سرویس

قرص ماشین ظرفشویی و تفاوت آن با پودر و ژل ماشین ظرفشویی


قرص ماشین ظرفشویی و تفاوت آن با پودر و ژل ماشین ظرفشویی

اگر بین خرید قرص ماشین ظرفشویی یا پودر و ژل ماشین ظرفشویی هنوز شک دارید و می‌خواهید بدانید که هر کدام چیست و به چه کار می‌آید و باید در کجا از نمک ماشین ظرفشویی و جلادهنده ماشین ظرفشویی استفاده کنید، شما را در این مطلب راهنمایی می‌کنیم.
مادر‌های قدیم، همان مادر‌هایی که حداقل 5 تا بچه داشتند و همیشه غذایشان به راه بود و خانه‌شان مثل دسته گل بود، شستن ظرف‌ها را نوبتی بین دختران خانه تقسیم می‌کردند، بعد‌ها که تعداد اعضای خانواده و فرزندان کم‌تر شد و تساوی حقوق دختر و پسر در خانواده‌ها مطرح شد ظرف شستن به یک جنگ تمام‌عیار در خانه‌ها تبدیل شد که هر بار بر سرش دعوا بود «دفعه قبل من شستم این بار تو باید بشویی!» البته بعضی از خانواده‌ها به یک همزیستی مسالمت‌آمیز دز این زمینه رسیده‌اند که هر کس ظرف خودش را بشوید و قابلمه و بقیه موارد هم نوبتی شسته شود اما همیشه یک عضو خانواده پیدا می‌شود که نه ظرف خودش را می‌شوید و نه نوبتش در شستن دیگ و قابلمه و ماهیتابه را رعایت می‌کند!
بحران ظرفشویی حداقل از وقتی ما یادمان می‌آید یکی از بحران‌های اساسی در خانه‌ها بوده، مجرد‌ها که اساسا اعتقادی به ظرف شستن ندارند، خودشان را راحت کرده‌اند و تا آخرین دانه ظرف در کابینت استفاده می‌کنند و زمانی که خیلی مجبور شوند ظرف می‌شویند. زمانی که بچه بودیم خانواده‌ها هم سعی می‌کردند هر طور شده با صلح و صفا مسئله شستن ظرف‌ها را حل کنند هر چند که تشر‌های مادر‌ها و جای لنگه دمپایی‌شان هنوز در یادمان زنده است!
ماشین ظرفشویی تا چند سال پیش یک کالای لوکس در خانه‌ها حساب می‌شد که معمولا برای درآوردن چشم جاری محترم و دخترخاله شوهر و بقیه فامیل‌های شوهر روی جهیزیه عروس‌خانم تقدیم می‌شد و چون در خرید جهیزیه معمولا سعی می‌شود که بزرگ‌ترین وسایل ممکن خریداری شود شاید ماشین ظرفشویی فقط در چند مهمانی به کار عروس‌خانم می‌آمد! الآن همه چیز عوض شده، ماشین ظرفشویی یک کالای لوکس نیست و به یکی از وسایل کاربردی آشپزخانه تبدیل شده که حتی نوع کوچک و رومیزی‌اش هم وجود دارد و مجرد‌ها هم حتی ممکن است در خانه‌شان داشته باشند.
اما ماشین ظرفشویی مثل هر وسیله دیگری راه و روش و آدابی برای استفاده دارد اگر بعد از سال‌ها همه ما همچنان از مایع ظرفشویی به عنوان اصلی‌ترین شوینده دستی ظرفشویی استفاده می‌کنیم در مورد ماشین ظرفشویی هم شوینده‌های اصلی وجود دارد که اصلی‌ترین و مطرح‌ترین آن‌ها قرص ماشین ظرفشویی است که عموما در ایران به دو قرص ماشین ظرفشویی Finish و قرص ماشین ظرفشویی فیری شناخته می‌شود اما بگذارید یک بار دیگر نگاهی داشته باشیم به این که تفاوت اصلی بین قرص‌ ماشین ظرفشویی با ژل‌ ماشین ظرفشویی، جلادهنده‌ ماشین ظرفشویی و نمک ماشین ظرفشویی چیست؟


ژل ماشین ظرفشویی


بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب آموزش تعمیرات لوازم خانگی را حتما مطالعه کنید.


تفاوت قرص ماشین ظرفشویی، ژل ماشین ظرفشویی و پودر ماشین ظرفشویی چیست؟
اول از همه باید بگوییم که شاید بهتر باشد دیگر پودر ماشین ظرفشویی را به فراموشی بسپارید چرا که پودر عملا یک فناوری منسوخ شده است که در برابر قرص ماشین ظرفشویی و ژل ماشین ظرفشویی هیچ عرصه‌ای برای عرض اندام ندارد و چندان هم زیاد تولید نمی‌شود. پودر‌ها چند ایراد اساسی هم دارند که نکته اصلی تک‌آنزیم بودن آن‌هاست که باعث می‌شود مجبور باشید از نمک ماشین ظرفشویی و جلادهنده ماشین ظرفشویی هم استفاده کنید، در کنار این پودر ماشین ظرفشویی به دلیل آن که پودر است به راحتی با آب واکنش نشان می‌دهد و به همین دلیل اگر کوچک‌ترین رطوبتی ببیند امکان این که سریعا تبدیل به گلوله‌های پودری شده یا سفت شود وجود دارد ضمنا در فرآیند شست‌وشو هم خیلی زود با آب ترکیب می‌شود، از دست می‌رود و ممکن است که شویندگی لازم را نداشته باشد و در ظرف‌های چرب، چربی را روی ظرف باقی بگذارد. نکته منفی دیگری هم که در رابطه با پودر ماشین ظرفشویی وجود دارد آن است که نوع تقلبی آن در بازار زیاد بوده و ممکن است شما را به دردسر بیندازد.
در مقابل پودر ماشین ظرفشویی، قرص ماشین ظرفشویی یا در تکنولوژی جدید‌تر ژل ماشین ظرفشویی از آنزیم‌های مختلفی برخوردارند و در رایحه‌های متنوعی نیز تولید می‌شوند دقت داشته باشید که قرص و ژل از جلادهنده و نمک هم برخوردارند و اگر در زمینه براقی و جلا زیاد سخت‌گیر نیستید و همچنین سختی آب منطقه زندگی شما بالا نیست اصلا نیازی به استفاده از جلادهنده ماشین ظرفشویی و یا  نمک ماشین ظرفشویی ندارید اما در مورد این که از ژل استفاده کنید یا قرص این مسئله بستگی به خودتان، نوع کاربردتان و تعداد ظرف‌هایتان دارد، گاهی این قدر ظرف‌ها کم است که استفاده از قرص ماشین ظرفشویی به صرفه نیست و در واقع قرص را هدر می‌دهید در چنین شرایطی بهتر آن است که از ژل استفاده کنید اما اگر فکر می‌کنید که تعداد ظرف‌های کثیف به اندازه‌ای است که از قرص استفاده کنید این کار را بکنید، در واقع پیشنهاد ما این است که هر دو شوینده قرص ماشین ظرفشویی و ژل ماشین ظرفشویی را در اختیار داشته باشید و به تناسب از هر کدام که لازم بود استفاده کنید.
 قرص ماشین ظرفشویی
نمک ماشین ظرفشویی چیست و جلادهنده ماشین ظرفشویی به چه دردی می‌خورد؟
جلادهنده ماشین ظرفشویی متعلق به زمان تکنولوژی منسوخ پودر ماشین ظرفشویی است زمانی که قرص و ژلی در کار نبود. با ژل ماشین ظرفشویی و قرص ماشین ظرفشویی عملا نیازی به جلادهنده ماشین ظرفشویی ندارید چرا که در ترکیبشان جلادهنده موجود است مگر این که خیلی دلتان بخواهد ظرف‌هایتان برق بزند و در مهمانی‌ها چشم فامیل شوهر را دربیاورید که در این صورت می‌توانید از جلادهنده ماشین ظرفشویی استفاده کنید در غیر این صورت و در صورت استفاده از قرص ماشین ظرفشویی و ژل ماشین ظرفشویی ضرورتی برای استفاده از جلادهنده وجود ندارد.
اما نمک ماشین ظرفشویی جنبه‌اش با جلادهنده ماشین ظرفشویی فرق دارد چرا که موجبات سلامت ماشین ظرفشویی شما را فراهم می‌کند. تقریبا می‌شود گفت که به خاطر سختی آب در تمامی شهر‌ها و مناطق ایران نیاز به نمک ماشین ظرفشویی وجود دارد حتی در صورتی که از ژل یا قرص استفاده کنید هم این نیاز وجود دارد بنابراین حتما استفاده از نمک ماشین ظرفشویی را جزو اولویت‌های اساسی نگهداری از ماشین ظرفشویی‌تان قرار دهید و به هیچ وجه در استفاده از نمک ماشین ظرفشویی تردید نکنید.

 قبلی بعدی   

قرص ماشین ظرفشویی و تفاوت آن با پودر و ژل ماشین ظرفشویی - 5 از 5 تعداد 98

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات