دیجی سرویس

راهنمای خرید ماشین لباسشویی خوب

راهنمای خرید ماشین لباسشویی خوب

برای خرید ماشین لباسشویی به چه نکاتی باید توجه گردد.

از لباسشوییهای کوچک تا مدلهای دوکاره...این مقاله راهنمایی است در مورد معیارهای کلیدی قبل از اقدام به خرید
اکثر لباسشوییها مطابق نوع الیاف لباس، دارای تنظیمات مخصوص آن هستند.
در گذشته ماشینهای لباسشویی ساده بودند اما اکنون می توانید از میان کاربردها و تنظیمات فراوان انتخاب کنید. حال چگونه می توان بدون سرگیجه، مناسبترین را انتخاب کرد؟

 

کارآمدی و قابل استفاده بودن

یک فاکتور کلیدی در انتخاب شما فضا خواهد بود، پس مطمئن شوید برای لباسشوییتان در چه سایز و اندازه ای، فضا دارید. بیشتر لباسشوییها از نوع در از جلو هستند اما اگر کمبود جا و فضا دارید، نوع در از بالا بیشتر جوابگوی شما خواهد بود.
در صورتی که فضای کافی ندارید، لباسشوییهای دوکاره ( لباسشویی + خشک کن) بیشتر مفید خواهند بود. اگرچه پی برده اند که از میان لوازم خانگی، این لباسشوییهای دوکاره کمترین اعتماد پذیری را دارند.

 

اندازه و سرعت

معمولا اندازه ی مخزن لباسشوییها بین 5 تا 11 کیلوگرم است که معمولا 7 کیلوگرمی ها برای اکثر خانه وارها مناسب است. به الگوی شست و شوی خود توجه کنید: اگر مایلید لباسهای کمی را، ولی به صورت مرتب  بشویید، یک لباسشویی با مخزن کوچک کافی و اگر لباسهای زیادی دارید و دوست دارید به یکباره آنها را بشویید، یکی با مخزن بزرگ برای شما بهتر است.
سازنده ی مایع شوینده ی "اکوور" می گوید: "هیچ وقت ماشین لباسشویی را کاملا پر نکنید زیرا که برای عمل شستن و چرخش، آب و مواد شوینده باید بتوانند آزادانه میان لباسها حرکت کنند". اگر 80  درصد فضا اشغال شود کافی به نظر می رسد.
هرچه چرخش در دقیقه بیشتر باشد لباسها سریعتر خشک می شوند و در زمان و هزینه صرفه جویی می شود. با این وجود ال مان می گوید که همیشه استفاده از حداکثر سرعت خوب نیست: "به توصیه های سازنده ی لباسها توجه کنید زیرا چرخشهای پرسرعت به لباسهایی که به شست وشویی ظریفتر نیاز دارند می تواند صدمه بزند و بافتهایشان را از هم باز کند".

 

کارایی

همه ی لباسشوییها باید حاوی برچسبی شامل این اطلاعات باشند: ظرفیت، کیلو وات آب مصرفی و میزان صدا. ماشینهای  لباسشویی ای که بعد از آذر 1392 (دسامبر 2013) وارد بازار شده اند حداقل نمره ی انرژیشان باید A+ باشد. با این وجود هنوز مدلهای قدیمی تری هستند که نمره شان از A هم کمتر است.
استفاده از آب و برق کمتر، از دو جنبه ی اقتصادی و محیط زیستی به صرفه است. اگر لباسها را به جای دمای 60 درجه در دمای 40 درجه بشویید برق کمتری مصرف خواهد شد، با این وجود برخی از لباسها را باید در دمای بیشتری شست. از لحاظ آب مصرفی هم ماشینی که کمتر از 7.5 لیتر آب برای هر کیلوگرم مصرف می کند معقول و کارآمدتر است.

 

ویژگیهایی متناسب با نیازهای شما

ویژگیهای اضافی برای شما از نظر هزینه گرانتر آب می خورند. اکثر  لباسشوییها دارای تنظیماتی مطابق با الیاف لباس هستند که شامل دما و سرعت چرخش مورد نیاز است، اما بسته به خواسته های شما برخی از ویژگیهای اضافی خالی از لطف نیستند. برای نمونه: شست وشوس دستی، شست وشوی سریع، چرخش آرام، شست و شوی نصف ونیمه، ضخیم، ضد چروک برای اطوکشی کمتر ، لباسهای بچه که این نامها ممکن است برای مارکهای مختلف، متفاوت باشند.
یک ویژگی اضافی که ال مان آن را توصیه می کند، شست وشوی تاخیری است: "اگر می خواهید پول برق کمتری بپردازید، دستگاه را برای ساعاتی که اوج مصرف نیستند تنظیم کنید که بسیار خوب است". همچنین می توانید آن را طوری تنظیم کنید که وقتی از سر کار برمی گردید ماشین تازه لباسهایتان را شسته باشد تا زمان ماندن لباسهای خیس را در مخزن لباسشویی کاهش دهید.
ماشین لباسشویی خوب باید وظیفه های اصلی یک لباسشویی را به خوبی انجام دهد. هرچه دستگاه پیچیده تر باشد، بیشتر احتمال خراب شدن آن می رود و در نتیجه به افزایش هزینه ی تعمیر می انجامد.
میزان صدای دستگاه را هم در نظر بگیرید؛ مخصوصا اگر در اتاقی آن را قرار می دهید که خودتان نیز اوقاتی را در آنجا می گذرانید. دستگاهی که برای شستن ( و نه چرخش خشک کردن) صدایی حدود 50 دسی بل تولید می کند را به عنوان بی صدا می شناسند. معمولا هم برای عمل شستن و هم برای عمل خشک کردن، دسی بلی تعریف شده است.

 

قوانین خرید ماشین لباسشویی:

* نیازهایتان را بشناسید

از خود سوال مهم "استفاده"تان را بپرسید. تمام ماشینهای لباسشویی لباس شما را تمیز خواهند کرد و این امکانات جانبی آنها است که تفاوتهایی بزرگ ایجاد می کنند. آیا شما لباسهای کثیف زیاد می شویید؟( یعنی آیا در خانه ورزشکاری دارید؟) آیا حجم لباسهایی که می شویید زیاد است و به فضای شستن زیادی نیاز دارید؟ آیا به یک خشک کن گازی نیاز دارید یا برقی؟ آگاهی از نیازهای بخصوصتان به کم کردن لیست انتخابیتان به طرز شایانی کمک خواهد کرد و در نهایت به کاهش استرس آخرین انتخابتان می انجامد.

 

* نگاهی به تکنولوژی جدید بیندازید

از ماشین لباسشوییهای نوع بخار تا حسگردارهای پیشرفته تا دارندگان صفحه های لمسی... احتمالا از آخرین باری که شما لباسشویی خریده اید تاکنون تغییرات زیادی در دنیای ماشین لباسشویی رخ داده است. برای بهره مندی بیشتر از وقت و همچنین ماشینی که می خرید در زمینه تکنولوژی جدید لباسشوییها بهتر است اطلاعاتی کسب کنید.

* از بودجه خود و پولی که دارید آگاه باشید

هر چقدر این جمله را بگوییم باز هم کم گفتیم: قبل از پا گذاشتن به هر فروشگاهی بدانید که چقدر مایلید و می توانید خرج کنید. در شرایطی که تنها قادر به پرداخت هزینه ی یک لباسشویی از نوع "در از بالا" هستید به دنبال مدل "توربوی(سریع) در از جلو" نباشید که قیمتش دو برابر آن چیزی است که قادر به پرداخت آنید.

 

چه ماشینهایی قابل دسترسی اند؟

* لباسشویی نوع در از بالا
لباسشوییهای در از  بالا همان طوری که از نامشان مشخص است از قسمت فوقانیشان قابل کنترل و راه اندازی اند. با برداشتن درپوش، محفظه ی آن نمایان می شود. این نوع دارای طرحهای گوناگونی از ابتدایی تا فوق پیشرفته اند و اکثرشان دارای برچسب انرژی اند. شما ممکن است که از ماشینهای در از بالا انتظار نداشته باشید دارای امکانات تجملی بسیاری باشند اما لباسشوییهای در از بالا اخیرا بهبودیهای فراوانی را به خود دیده اند و بسیاری از شرکتها در حال ارتقای این نوع لباسشوییها هستند تا امکاناتی به سان ماشینهای در از جلو داشته باشند. خلاصه گفته باشیم؛ از این نوع شما می توانید "ساده ی دگمه دار" تا "دو دور شست و شو" تا "صفحه لمسیها" و" 11 " و یا حتی "دورهای بیشتر شست و شو" را پیدا کنید.

قیمت : 399 تا 1699 دلار

میانگین ابعاد : پهنا: 27 اینچ (69 سانتی متر) ؛ عمق: 27 اینچ (69 سانتی متر)؛ ارتفاع: 43 اینچ (109 سانتی متر)


* لباسشویی های درب از جلو
لباسشوییهای در از جلو خصوصا در چند سال اخیر و به خاطر فضای زیاد شست و شو مشهور شدند. ماشینهای لباسشویی از داشتن فضایی معادل 3.6 فوت مکعب( 108 سانتی متر مکعب) به داشتن فضایی بین 3.9 تا 5.1 فوت مکعب (117 تا 155 سانتی متر مکعب) ارتقا یافتند. در برخی موارد این یک بهبودی جزئی به شمار می رفت. اما در موارد دیگر به معنی آن بود که شما دیگر برای شستن لحافها و روتختیهای بزرگ نیازی ندارید که به رخشوخانه ها در بازار بروید. دیگر می توانستید ازلباسشویی "مخزن  بزرگ" به راحتی و در خانه ی خود استفاده کنید. هم اکنون بسیاری از ماشینهای در از بالا، ظرفیتشان را افزایش داده اند اما بیشترشان هنوز فضای در از جلوییها را ندارند. لباسشوییهای در از جلو شیک اند و در زمینه ی جدیدترین تکنولوژی شست و شو مانند بخار و تنظیمات پیشرفته، حرفی برای گفتن دارند. بعضی از ماشینهای در از جلو قابلیت چیدن لباس دارند که برای جلوگیری از هدر رفتن فضای شست و شو بسیار مفید است.

قیمت : 649 تا 1499 دلار

میانگین ابعاد : پهنا: 27 اینچ (69 سانتی متر)؛ عمق: حداکثر تا 34 اینچ(87 سانتی متر)؛ ارتاع: حداکثر تا 42 اینچ (107 سانتی متر)(بدون در نظر گرفتن پایه)

 

* لاندری سنتر
لاندری سنترها بیشتر در آپارتمانها و مکانهایی که فضا محدود است یافت می شوند. این نوع فضای شست و شوی کمتری دارند؛ حدود 1.5 فوت مکعب( 45 سانتی متر مکعب)، و برای کسانی که فضای زیادی در خانه برای راه اندازی یک سیستم کامل شست و شو (شامل خشک کن) ندارند گزینه ی مناسبی است. اتصالات معمولی برای راه اندازی آنها لازم و از این رو به نصب نیاز دارند.

قیمت : 1299 تا 1599 دلار

میانگین ابعاد : پهنا 27 اینچ(69 سانتی متر) ؛ ارتفاع : 75 اینچ (191 سانتی متر) ؛ عمق: 31 اینچ (74 سانتی متر)


* لباسشوییهای کامپکت
لباسشویی کامپکت دارای فضای کوچکی است و برای کسانی طراحی شده است که به شدت کمبود فضا دارند. این دسته حتی امکانات "در از بالاییهای" ساده را هم ندارند اما از این جهت مفیدند که بدون گرفتن فضای زیادی در خانه ی شما، لباسهایتان را تمیز می کنند. میتوان آنها را با برخی خشک کن های کامپکت دیگر ترکیب کرد .

قیمت : 850 تا 999 دلار

میانگین ابعاد : پهنا: 24 اینچ و یا کمتر(61 سانتی متر و یا کمتر)؛ عمق: 22 اینچ(56 سانتی متر)؛ ارتفاع: 33 اینچ (84 سانتی متر)


* لباسشوییهای دوکاره ( ترکیبی ) : خشک کن + لباسشویی
همانطور که از اسمشان پیداست این نوع هم لباسهایتان را می شویند و هم آنها را خشک می کنند و از این رو گزینه ی مناسبی هستند که نصف فضای اشغال شده توسط خشک کن جداگانه را برای شما حفظ می کنند. یک عیب احتمالی آنها هم می تواند این باشد که برخی از مشتریان اغلب از این گله مندند که پس از خشک کردن، لباسها هنوز یک حالت نَمی،  دارند.

قیمت : 699 تا 1000 دلار

میانگین ابعاد : پهنا: 23 اینچ (58 سانتی متر)؛ عمق 22 اینچ(56 سانتی متر)؛ ارتفاع: 33 اینچ (84 سانتی متر)

 

 من به چه ماشینی و با چه فضای شست و شویی نیاز دارم؟

این یک پرسش بسیار خوبی است که می توانید از خودتان بپرسید؛ چرا که مخزن ماشینهای لبلسشویی به یک اندازه طراحی نشده اند. از نظر تئوری یک ماشین لباسشویی باید 8 تا 12 سال برای شما کار کند. اما اگر دائما مخزن را پر و خالی کنید از عمر موتور می کاهید. پس این نکته ارزش توجه دارد که هرچه بتوانید لباسهای بیشتری را به صورتی ایمن و درست در مخزن لباسشویی جای دهید از تعداد دفعات شستن می کاهید که برای انرژی و و زمان به صرفه است. این جدولی است که به شما در تصمیم گیری در این زمینه کمک می کند ( از راهنمای خریدی که تا این قسمت توضیح داده شد .

1 - ماشینهای در از جلو

پهنا 27 اینچ یا بیشتر
ظرفیت: 12 پوند تا 20 پوند (5.5 تا 9 کیلوگرم) / 3 فوت مکعب تا 5.1 فوت مکعب


2 - لباسشویی فول سایز در از بالا

پهنا: 27 اینچ یا بیشتر
ظرفیت 12 تا 16 پوند/ 3 فوت مکعب تا 5 فوت مکعب


3 - لباسشویی کامپکت

پهنا: 24 اینچ یا کمتر
ظرفیت: 8 پوند تا 12 پوند/ 2.5 فوت مکعب تا 3 فوت مکعب


4 - لباسشویی دوکاره: خشک کن + لباسشویی

پهنا: 23 اینچ
ظرفیت: 8 پوند/ 2.11 فوت مکعب تا 2.44 فوت مکعب

 

 ویژگیها و نحوه ی کنترل

گذشت آن زمانی که گزینه های کنترل لباسشوییها به زیاد/کم یا گرم/سرد محدود بود؛ یعنی تنها با توجه به کمی و زیادی بار و یا دمای شستن می توانستیم لباسها را شستشو دهیم . آن گزینه های پیشین اکنون به قسمتهای بسیار تخصصی تر تبدیل شده اند. این امر برای افزایش عمر لباسها خیلی عالیست زیرا که بسیاری از لباسشوییها تقریبا برای هر نوع لباسی که شما دارید تنظیمات به خصوص آن را دارا می باشند.

 

* دورهای مختلف و تنظیمات دما
تنظیمات اساسی یک لباسشویی شامل این گزینه هاست: ضخیم، عادی، ظریف و ضد چروک. اما لباسشوییهای جدیدتر این گزینه ها را تخصصی تر کرده اند. برای مثال می توانید از بین این گزینه ها انتخاب کنید: prewash(خیس کردن و آماده سازی لباس قبل از شست و شوی اصلی)، second rinse(آبکشی دوباره لباس)، bulky(ضخیم) , beddin (نازک)، cotton(پنبه ای)، handwash(شست وشوی دستی) , wool(پشمی)، و steam(بخار). ممکن است شما به این مقولات اهمیت بدهید و شاید هم نه. اگر کمد لباستان تماما از لباسهای پنبه ای ضخیم تشکیل شده است، پس یک لباسشویی عادی کارتان را راه می اندازد و شما دیگر احتیاجی به گزینه ی ظریف ندارید. اما در صورتی که در کمد شما لباسهای کوچک و ظریف زیادی وجود دارد بهتر این است که سراغ ماشینی بروید که خواسته های به خصوص شما را برآورده سازد.
قبلا ماشینهای لباسشویی از دو گزینه ی مربوط به دما تشکیل شده بودند: گرم و سرد. اکنون برای اتنخاب دستتان خیلی بازتر است. با این همه ماشین موجود قادرید لباسهای خود را در دماهای مختلف بشویید و خشک کنید: hot(گرم) برای شستن و چرک زدایی و cold(سرد) برای خشک کنندگی(حالت گردش) تا از چروک شدن لباسها جلوگیری به عمل آید.


* میزان آب

اکثر لباسشوییها دارای تنظیماتی هستند که به شما اجازه می دهند حجم لباسهای خود را معین کرده تا با این عمل میزان آب ورودی نیز مشخص شود. برخی از لباسشوییهای جدید دارای حسگرهایی هستند که حجم بار و میزان آب ورودی را خود دستگاه مشخص می کند.


* ظاهر دستگاه

 

بسیاری از شرکتها دارای دستگاههایی با رنگها و طرحهای ظاهری گوناگونی هستند.


* پایه و/ یا پایه ی کشودار

بیشتر لباسشوییهای در از جلو روی پایه ای قرار می گیرند تا به بلندی دستگاه و دسترسی آسانتر آن کمک کنند. برخی دیگر روی پایه های کشوداری نصب می شوند که همان کار پایه را انجام می دهند و فضایی اضافی و مخفی را نیز زیر دستگاه ایجاد می کنند.

 

 نسل بعدی/ امکانات هوشمند

* بخار

امروزه تعداد زیادی از ماشینهای لباسشویی به تکنولوژی "بخار شوی" مجهز هستند. بخار به آرامی در پارچه نفوذ می کند تا چرک، چربی، بو و چین و چروک را بدون آسیب رساندن به آن از بین ببرد.


* صفحه لمسی
به جای دگمه ها، که دیگر قدیمی شده اند، برخی از لباسشوییهای جدید دارای صفحه ی لمسی اند. اگرچه این امکان از معیارهایی که ما می شناسیم خیلی دور است اما یک گزینه ی هیجان انگیز است که امیدواریم بیشتر شاهد آن باشیم. اگر می خواهید خانه ی خود را با اثاثیه ای هوشمند پر کنید، این لباسشوییها همانهایی هستند که می خواهید.


* تایمر(زماندار)های پیشرفته

لباسشوییهای زیادی دارای دو قابلیت شستشو سریع و شستشو با تاخیر هستند. اکثر تنظیمات شستشوی سریع موجود لباسها را در کمتر از 20 دقیقه می شویند. شستشو با تاخیر یک گزینه ی خوبی است که می توانید دستگاه را از قبل برنامه ریزی کنید که چه وقت شروع به کار کند. برای مثال می توانید تایمر دستگاه را طوری تنظیم کنید که بعدا و در زمان مشخصی که تعریف می کنید شروع به شستن لباس کند و اندکی قبل از رسیدن شما از سرکار، شستن را تمام کرده باشد تا از ماندن لباسهای خیس در دستگاه طی روز (که شما سر کار هستید) جلوگیری کند.


* شست و شوی ضد باکتری

شست وشوی ضد باکتری از روشی پیشرفته تر از گرمای داخلی استفاده می کند؛ بدین صورت که آب را تا دمایی گرم می کند که برای کشتن باکتریها مناسب باشد، سپس این دما را طی مراحل شست و شو حفظ می کند. این عمل 99.9 درصد باکتریها را می کشد؛ بنابراین مطمئنا انتخابی است که بهتر است در صورتی که بچه هایتان مدام از مدرسه سرماخوردگی را به خانه می آورند آن را در نظر داشته باشید.


* تنظیمات بی صدا

هم اکنون بسیاری از لباسشوییها دارای حسگرهای مخصوصی هستند که عمل شستن را حتی هنگامی که مخزن با بالاترین سرعتش می چرخد، متعادل نگه می دارد که باعث کم صداتر شدن دستگاه می شود. برخی از شرکتها حتی ادعا می کنند که لباسشوییهایی که تولید می کنند بی صدا هستند. این ویژگی بسیار خوبی برای کسانی است که لباسشوییشان در طبقه ی دوم و یا نزدیک اتاق خواب است.


* دنبال رتبه ی CEE بگردید

CEE (هیئت صرفه جویی در انرژی) یک سازمان عمومی که دارای هدف سود آوری نیست می باشد که بدنبال تشویق شرکتها برای شتاب دادن در بهبود کارآمدی و مفیدترکردن محصولاتشان است. این سازمان دارای سیستمی نمره بندی شده برای محصولات خانگی از جمله ماشین لباسشویی است. محصولاتی که در CEE دارای نمره ی Tier One هستند بسیار کارآمد هستند، اما محصولاتی که Tier Three گرفته اند آنهایی هستند که ضمن کارآمد بودن قابلیت دسترسی بیشتری دارند. بسیاری از شرکتها دارای نمره ی Tier Three برای لباسشوییهایشان هستند که این یعنی بسیار کارآمدند.
چطور می توان لباسشویی ای را پیدا کنم که از نظر انرژی به صرفه یا "سبز" باشد؟
به نمره ی برچسب انرژی نگاه کنید!
آژانس حمایت از محیط زیست از سیستم نمره ی  برچسب انرژی خود برای توصیه ی محصولاتی بهره می گیرد که انرژی را بدون کاهش امکانات و قابلیتهای دستگاه به صرفه مصرف می کنند. این تنها ماشین لباسشوییهای با تکنولوژی بالا نیستند که از این امکان بهره مندند. بسیاری از لباسشوییهای معمولی نیز این مهر را که تاییدیست بر مصرف بهینه ی آب، با خود دارند.

برچسب راهنمای انرژی را بخوانید

برچسب راهنمای انرژی برچسبی است زرد که میزان مصرف انرژی کالایتان را به شما می گوید. یکی از بهترین ویژگیهای این برچسب حقیقتی است که به شما می گوید دستگاه شما از نظر کارایی و در موقعیتهای مشابه با دستگاههای دیگر چه مزایا و معایبی دارد.

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات