دیجی سرویس

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

نکات مهم هنگام خرید ماشین ظرفشویی

-در وهله اول هنگام خرید این وسیله باید به تعداد نفرات خانواده توجه کرد؛ به عنوان مثال یک ماشین ظرفشویی ۱۲ نفره برای یک خانواده ۶ تا ۸ نفره و یک ماشین ظرفشویی ۴ نفره مناسب است.

-اکثر ماشین ظرفشویی های ارزان دارای مخزنی ازجنس پلاستیک و مدل های گران قیمت مخزنی از جنس فولاد ضد زنگ دارند.

-هنگام خرید توجه داشته باشید که اندازه قفسه ها با بشقاب ها، عمق قابلمه، کاسه و سایر ظروف هماهنگ باشد.

-بعضی مدل های ماشین ظرفشویی نیز دارای آسیابی مخصوص هستند که خرده های غذا را آسیاب کرده و همراه آب بیرون می فرستند. اما مدل های دیگری نیز هستند که فاقد این قابلیت هستند و باید حتماً ظروف را تمیز کرده و بعد در آن قرار داد. پس اگر حوصله تمیز کردن ظروف را ندارید به این مساله نیز توجه داشته باشید.

-برنامه های شست وشوی ظروف از موارد مهم دیگری هستند که هنگام خرید باید به آن توجه کرد.اکثر ماشین های ظرفشویی دارای برنامه سه گانه شست و شو هستند. برنامه سختی گیر آب، سیستم هوشمند ایمنی، برنامه شست و شوی سریع، معمولی، قوی، میوه و سبزیجات و… برخی از آنها هستند.

پس هنگام خرید توجه داشته باشید که از ماشین ظرفشویی خود چه انتظاری دارید تا با توجه به نیاز خود آن را خریداری کنید.

چرا از ماشین ظرفشویی استفاده کنیم؟

۱)استفاده از ماشین ظرفشویی تا حد قابل توجهی مصرف آب خانگی را کاهش می دهد، به طوری که یک دست ظروف ۱۴۴ پارچه را اگر با دست بشوییم ۸۵ لیتر آب مصرف می شود در حالی که همین تعداد در ماشین ظرف شویی تنها ۱۶ لیتر آب نیاز دارد.

۲)به خانم خانواده فرصت بیشتری می دهد تا به جای صرف وقت در آشپزخانه و شستن ظروف، زمان بیشتری را در کنار فرزندان و همسر خود داشته باشد.

۳)در شست و شو با دست، بهترین زمان پذیرایی از مهمان بعد از صرف غذا به شستن ظروف می گذرد (بیش از یک ساعت) در صورتی که در شست و شو با ماشین ظرفشویی، بعد از صرف غذا در کنار مهمان خود هستید.

۴)در شست و شو با دست، مجبوریم از آب ملایم استفاده کنیم در صورتی که در ماشین ظرفشویی آب داغ استفاده می شود لذا عمل ضد عفونی نیز تا حدی انجام می گیرد.

۵)در شست وشو با دست، ظروف به علت استفاده از اسکاچ بعد از چند ماه خش برداشته و کدر می شوند، در صورتی که در ماشین ظرفشویی چون از مواد شوینده مناسب استفاده می نماییم، ظروف همیشه براق و شفاف باقی می مانند.

۶)در شست و شو با دست، میزان استفاده از مایع ظرفشویی بسیار زیاد است در صورتی که در ماشین ظرفشویی میزان مصرف پودر بسیار کم است.

۷)مواد شوینده به پوست دست آسیب زیادی می رسانند در حالی که در ماشین ظرفشویی دست شما با مواد شوینده هیچ گونه تماسی ندارد.

۸)درشست و شو با دست، به علت ایستادن زیاد و بی حرکت ماندن، خطر بیماری هایی مانند واریس، آرتروز ستون فقرات و زانو بسیار بالا می رود در حالی که در شست و شوی ماشینی این احتمال وجود ندارد.

۹)در شست و شوی دستی، امکان لب پر شدن ظروف چینی و کریستال شما وجود دارد در حالی که در ماشین ظرفشویی این امکان به حد صفر می رسد.

۱۰)مواد کلره و یا اکسیژنه موجود در پودرها و قرص های ماشین ظرفشویی، عمل ضد عفونی ظروف را تکمیل می کنند.

حتماً رعایت کنید.

-تا حد امکان از برنامه کوتاه مدت (کم مصرف) استفاده کنید. همچنین اگر ظرف ها را پیش از قرار دادن در دستگاه با یک دستمال تا اندازه ای پاک کنیم، امکان استفاده از برنامه کوتاه بیشتر است. اگر ظرف ها فقط کمی کثیف هستند از یک چرخه شست و شوی سبک استفاده کنید؛ زیرا در این روش به دلیل استفاده کمتر از آب گرم و کاهش زمان کار دستگاه، انرژی کمتری مصرف خواهد شد.

-حتی الامکان از ظرفیت کامل ماشین ظرفشویی استفاده کنید. تعداد ظرف ها تغییری در مصرف آب ماشین نمی دهد. پس بهتر است ظرف ها را در طول روز داخل ماشین جمع کنید و سپس یک بار در ساعات غیر اوج مصرف آن را به کار اندازید.

-از پودر ظرفشویی به اندازه لازم استفاده کنید؛ زیرا ریختن پودر زیاد، هیچ تاثیری در تمیز ترشدن ظرف نخواهد داشت.

-ظرف ها را مطابق دستورالعمل تولید کننده در ماشین قرار دهید، همه ردیف ها را پر کنید تا از آب و انرژی حداکثر استفاده بشود، اما این کار به گونه ای باشد که گردش آب به راحتی صورت گیرد تا ظرف ها کاملاً تمیز گردند.

-پیش از قرار دادن ظرف ها در ماشین، باقیمانده غذا را پاک کرده و مایعات را خالی کنید. بقیه کار را ماشین ظرفشویی انجام می دهد. اگر مجبور شدید که ظرف ها را پیش از گذاشتن در ماشین آب بکشید حتی الامکان از آب سرد استفاده کنید.

-اگر از یک منبع آب گرم ارزان قیمت برخوردار هستید؛ در صورت امکان آن را مستقیماً به ماشین ظرفشویی وصل کنید.

-دستگاه را حتی الامکان درساعت های اوج مصرف روشن نکنید.

-نظافت منظم، عمر دستگاه را افزایش داده و مصرف انرژی آن را کاهش می دهد.

-ماشین ظرفشویی را دور از یخچال قرار دهید، زیرا این دستگاه در هنگام کار حرارت تولید می کند و مصرف انرژی یخچال را بالا می برد.

-در صورتی که ماشین ظرفشویی شما سیستم خشک کن بدون گرما دارد از آن استفاده کنید. اگر دستگاهی دارید که قدیمی تر است و مجهز به این سیستم نیست، می توانید بعد از پایان شست و شو ظرفشویی را خاموش کنید و درب آن را باز بگذارید تا جریان هوا ظرف ها را خشک کند.

 

برترین برندهای ماشین ظرفشویی

 

پرطرفدارها
می‌توان این برندها را فعال‌ترین و بهترین برندهای امروز برای ماشین‌های ظرفشویی نامید: ایندزیت، Media، Magic، سامسونگ و LG. مثل همیشه ایندزیت گران‌قیمت‌ترین جنس را در بازار عرضه می‌کند و تولید LG از همه بالاتر است. Magic هم هواداران خاص خودش را دارد و مصرف برق پایین‌تری نسبت به بقیه برندها دارد. Media با تولید ۱۶نفره‌ها، خود را کمی معروف‌تر از برندهای متفرقه کرد و توانست جزو ۱۰ برند دنیا قرار بگیرد.

 
کم مصرف، پر قدرت

در ماشین‌ ظرفشویی‌های برند سامسونگ، برخلاف دیگر برندها برای بالا بردن دمای داخلی دستگاه و دمای آب، از ترموست‌هایی کم‌مصرف و در مقابل با قدرت بالا استفاده شده است که این مزیت، این نوع ازظرفشویی‌ها را جزو پرفروش‌ترین‌ها قرار داده است. این برند ماشین‌های خود را در ابعاد ۶ و ۸ و ۱۲ نفره تولید می‌کند. در برند سامسونگ هرچه به مدل‌های بالاتر و به‌روزتر نزدیک می‌شویم متوجه بالارفتن کارایی‌ها و بهتر شدن اجناس می‌شویم. مدل‌های (۲۱۰۲)، (۲۰۸۰)، (۲۱۹۵) از پرفروش‌ترین مدل‌های برند سامسونگ هستند. 

‌‌با آشپزخانه شما هماهنگ 
این برند کره‌ای به‌علت داشتن ضمانت‌نامه گلدیران از محبوب‌ترین برندها در ایران است. برند LG هم مانند اکثر برندهای دیگر با بالارفتن قیمتش، پرکار و پرقدرت می‌شود. طرز کار این دستگاه کاملا مشابه طرز کار سامسونگ است. اما با کیفیت و کارایی متفاوت. LG سومین برندی است که ماشین‌های ظرفشویی را وارد ایران کرده و به روزترین مدل‌های خود را در ایران به فروش می‌رساند. طرفداران این برند در ایران بسیار پرتعدادتر از سایر برندها هستند زیرا هم قیمت مناسب دارد و هم ضمانت‌نامه و کیفیت خوب. شرکت LG خدمات پیش از فروش بسیار خوبی را هم در اختیار مخاطبان خود قرار داده است. مانند: نصب رایگان دستگاه در منزل شما یا حتی دیزاین آن با آشپزخانه شما. 

اکثر مدل‌های این برند برچسب انرژی B و C دارند اما مدل‌های ۲۰۱۱ آن از برچسب A استفاده می‌شود. 

شست‌وشو در ۳ مرحله!

سامسونگ برای شست‌و‌شوی ظروف از ۳مرحله استفاده می‌کند. مرحله اول آب گرم را روی ظرف ریخته و آنها را به ماده شوینده آغشته می‌کند، در مرحله دوم آب گرم همراه با بخار به ظرف می‌رسد تا ‌آنها را بیشتر شسته و به وسیله بخارشویی از چربی پاک کند و در مرحله سوم آنها را خشک می‌کند. این برندها برچسب انرژی A یعنی بهترین نوع را دارد. 

انتخاب بی‌سرو 
Magic یکی از معدود برندهایی است که طراحی مخصوص به‌خود را در ساخت لوازم خانگی دارد. برند Magic با ۲۰سال سابقه کار در زمینه لوازم خانگی و پوشش کالاهای خود در سراسر دنیا یکی از پرفروش‌ترین برندهای روز دنیا محسوب می‌شود. این برند برچسب انرژی B دارد. اگر یک ماشین ظرفشویی بی‌صدا و پرقدرت می‌خواهید می‌توانید روی این برند حساب کنید. مدل (U500) این برند با سایز ۸نفره در بازار عرضه می‌شود که با قیمت مناسب و کارایی‌های بسیار بالا در اختیار مخاطبان این ماشین‌ها قرار دارد. 

برای  آنهایی که دنبال طراحی متفاوت 

Mediaاولین برندی بود که ماشین‌های ظرفشویی را در ابعاد ۱۶نفره به بازار عرضه کرد که مخاطبان زیادی هم پیدا کرد. ماشین‌های ۶ ، ۸ و ۱۲ نفره Media هم طرفداران زیادی در ایران دارند. زیبایی خاصی در ماشین‌های این برند وجود دارد که در سایر برندهای روز دنیا دیده نمی‌شود. در این برند و مدل‌های بالای آن از برچسب انرژی C استفاده می‌شود. 

پیشکسوت

برند ایندزیت بدون شک از مطرح‌ترین برندهای روز دنیاست. این برند ایتالیایی از نخستین برندهایی بود که تولید و توزیع ماشین‌های ظرفشویی را در ایران شروع کرد. اما بالا بودن قیمت‌های این برند و مدل‌های آن اجازه فروش بالا را از این برند گرفته است. شاید به جرأت بتوان گفت تنها ایراد این ماشین‌‌ها، مصرف برق بالای آنهاست. اگر قصد خرید از این نوع برند را دارید از مدل‌های (W10i) و (W930e) این برند دیدن کنید زیرا هم جالب و هم پرقدرت و بادوام هستند، برچسب انرژی‌ آنها هم B است.

 

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات