دیجی سرویس

مزایا و معایب مایکروفر

مزایا و معایب مایکروفر

مــزایای مایکروفر

استفاده از مایکروفر برای پخت غذا در حفظ ویژگی‌های مغذی مواد غذایی موثر است. مواد معدنی و ویتامین‌ها در این روش پخت نسبت به دیگر روش‌های پخت و پز بیشتر حفظ می‌شوند چون در پخت با ماکروفر زمان کوتاه تری صرف گرما دیدن ماده غذایی می‌شود، پخت وپز در فضای بسته صورت می‌گیرد و آب یا لازم نیست یا به مقدار خیلی کم صرف می‌شود. همان طور که می‌دانید آب زیاد، گرما دیدن سطح و پخت بیش از حد، مواد مغذی غذا را از بین می‌برد.

 

مایکروفر برای یخ زدایی مواد غذایی منجمد مثل گوشت، مرغ یا سبزیجات مطلوب است که در عرض چند دقیقه انجام می‌شود و یکی از ایمن ترین روش‌های یخ زدایی است. مزیت دیگر پخت با مایکروفر حفظ عطر طبیعی غذاست که باعث می‌شود نمک یا شکر بیش از مقدار لازم به غذا افزوده نشو د. مایکروفر غذا را با رطوبت خودش می‌پزد بنابراین لازم نیست چربی اضافی یعنی کره یا روغن به آن افزوده شود.

 

مایکروفر غذا را در زمان کوتاه بدون افزودن آب یا چربی می‌پزد بنابراین ویتامین بیشتری در آن حفظ می‌شود و چربی موجود در آن کم می‌شود یا به کلی از بین می‌رود. از طرفی همه انرژی در مایکروفر صرف پخت و پز می‌شود و بر ای گرم کردن ظرف یا طبقات فر هدر نمی‌رود بنابراین مایکروفر وسیله‌ای سازگار با مصرف بهینه انرژی است و اگر مجبورید مقدار زیادی غذا آماده کنید یا فر معمولی تان کاملاً پر شده استفاده از مایکروفر به صرفه تر است.

 

معایب مایکروفر

طبخ غذا در فرهای مایکروفر کوتاه است و میکروب‌هایی که احتمالا در غذا وجود داشته کشته نمی‌شوند و برای سلامتی می‌تواند مضر باشد. طبق نظر مخالفان با استفاده از مایکرفر، امواج این دستگاه علاوه بر ضایعات موادغذایی، ممکن است به افراد نیز برخورد کرده و موجب ضایعاتی در بدن آنها شود. امواج کوتاه مایکروفر باعث پاره شدن و از هم پاشیدگی ذرات تشکیل‌دهنده مواد غذایی می‌شوند و ممکن است این مولکولهای تغییرشکل یافته، توسط بدن انسان ناشناخته بوده و در متابولیسم بدن شرکت نکنند، که این می‌تواند عاملی برای ایجاد سرطانهای مختلف باشد.

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات