دیجی سرویس

تعمیر جاروبرقی ال جی


تعمیرگاه مرکزی و نمایندگی مجاز جاروبرقی ال جی

جاروبرقی یکی از وسایل خانگی مهم است، که این روزها در اکثر منازل وجود دارد. کارخانه‌های گوناگون این دستگاه را در شکل‌های مختلف ساخته و به بازار عرضه می‌کنند. بعضی از این جاروبرقی‌ها دارای کیسه زباله یکبار مصرف می‌باشند، و بعضی دارای کیسه دایمی که قابل تخلیه و استفاده مجدد است.یکی از پرطرفدارترین دستگاه های تمیز کننده جاروبرقی ال جی است.

 نمایندگی تعمیرات جاروبرقی ال جی

اینجا نمایندگی تعمیرات جاروبرقی ال جی است. ما در نمایندگی هر روز هفته حضور داریم تا بلافاصله بعد از ثبت سفارش شما و بازگو کردن ایرادتان در محلتان حاضر شویم. اگر شما برای تعمیر جاروبرقی ال جی خود با سایر مراکز تماس بگیرید هیچگاه از خدمات و سرویس پس از فروش بهره مند نخواهید شد. یکی از این خدمات استفاده قطعات اورجینال در هنگام تعویض یا گارانتی آنها پس از تعمیر می باشد.

تعمیر جاروبرقی ال جی

در سال های گذشته جارو برقی ال جی جزو پرفروش ترین لوازم خانگی شناخته شد. تعمیر جاروبرقی ال جی به دلیل درخواست های زیاد مردم به یکی از حرفه های تخصصی این شاخه تبدیل شده است. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که هیچگاه برای تعمیر جاروبرقی ال جی خودتان دست به کار نشوید. این توصیه ما به شما دلایل بسیار زیادی دارد.

برای بهتر توجیه شدن شما بهتر است در باب یکی دو مثال این دلایل را توضیح دهیم. مهمتر از همه این است که بعد از باز باز شدن دستگاه توسط شما دیگر جارو شما از گارانتی خارج می شود پس به هیچ عنوان تحت هیچ شرایطی دستگاه خود را باز نکنید.

این را بدانید که همیشه ایمنی قبل از کار مهمترین عامل در انجام آن است. حال به آن فکر کنید که دستگاه شما در حین کار خراب شود و شما با حواس پرتی و عصبانیت به سراغ ابزار برای تعمیر آن بروید. اولین چیزی که امکان دارد خدایی نکرده گریبان گیرتان شود جریان برقی است که در دستگاه وجود دارد که به دلیل عصبانیت و عجله در کار فراموش کرده اید جاروبرقی را برق بکشید..... دیگر خودتان قضاوت کنید که چه عواقبی در انتظارتان است. پس همان طور که گفته شد برای تعمیر جاروبرقی ال جی از متخصص و یا تکنسینی که حرفه اش این است کمک بگیرید تا با همچین مسائل پیش پا افتاده ای خودتان و دیگران را درگیر مشکلات پس از آن نکنید.

و دیگر مسئله این است که به دلیل سر در نیاوردن شما از تجهیزات داخل جارو احتمال بروز عیب و ایرادات دیگر به وسیله شما است. همین امر علاوه بر این که موجب اتلاف وقت گرانبهای شما می شود، هزینه ای که باید صرف اهیای دستگاه بکنید را نیز افزایش می دهد. پس عجولانه دست به کاری نزنید و فقط در کاری که سررشته دارید وارید شوید.

چگونه جاروبرقی را تمیز کنیم ؟

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که چگونه جاروبرقی خود را تمیز کنیم ؟ ما در زیر می خواهیم به این سوال پاسخی دقیق و جامع بدهیم پس با ما همراه باشیدامروزه همه ما با نقش موثر جاروبرقی در خانه آشنا هستیم. در صورتی که خانه و یا محل کاری شلوغ و پر رفت و آمد دارید و یا فرزند کوچکی دارید بدون شک این وسیله جزو پرمصرف ترین وسایل و دستگاه خانه محسوب می گردد که به مرور زمان به دلیل کثیف شدن فیلترها و یا پر شدن کیسه ی آن کارایی اولیه خود را از دست خواهد داد و نیاز به تعمیر جاروبرقی دارد تا کارایی اولیه خود را باز یابد. به همین منظور امروز ما می خواهیم روش ساده تمیز کردن آن را با شما در میان بگذاریم با ما همراه باشید.

نحوه صحیح تمیز کردن جاروبرقی به این صورت می باشد که ابتدا وسایل مورد نیاز زیر را برای سهولت کار آماده می کنید.

•          آب

•          چاقو یا قیچ

•          صابون ملایم

•          مواد معطر

•          کیسه ی نو جاروبرقی

در ابتدا درب آن را باز کنید، وسایل از قبیل کیسه جمع آوری زباله، لوله و اتصالات آن را جدا نموده و با یک ماده ضدعفونی کننده ملایم و ضد بو بشویید. بهتر است برای این کار از وان حمام استفاده نمایید. در گام بعدی کیسه و فیلتر آن را باز کنید. به یاد داشته باشید که حتما برا این کار از ماسک استفاده کنید زیرا این کیسه حاوی گرد و خاک بسیاری است که به شما آسیب می رساند.

نحوه تمیز کردن فیلتر جاروبرقی

فیلتر جارو برقی را زیر آب با دقت بشویید و بگذارید کاملا خشک شود. توجه داشته باشید جهت شستن صحیح فیلتر دستورالعمل دستگاه را مطالعه کنید. معمولا فیلتر را داخل آب گرم و صابون ملایم خیس می کنند و بعد از آب کشی در هوای آزاد می گذارند تا خشک شود. فیلتر را زیر آب با دقت بشویید و اجازه دهید کاملا خشک شود.

تمیز کردن غلطک جاروبرقی

در مرحله ی پرز، مو و ضایعات چسبیده به غلطک را با چاقو یا قیچی تمیز نمایید.

تمیز کردن فضای داخلی جارو برقی

حالا داخل آن را با یک پارچه مرطوب تمیز، گرد و غبار و کثیفی ها را پاک کنید. اگر داخل دستگاه بوی نامطبوعی می دهد، چند روز آن را باز بگذارید یا از صابون معطر جهت تمیز کردن آن استفاده کنید. همچنین می توانید از مواد معطر خانگی برای از بین بردن بوی نامطبوع و ایجاد رایحه های خوش استفاده کنید.

در این مرحله داخل جاروبرقی را با یک پارچه مرطوب تمیز، گرد و غبار و کثیفی ها را پاک نمایید.

در گام آخر تمام وسایل جانبی از قبیل لوله، شلنگ و اتصالات را پس از خشک شدن در جای خود قرار دهید و کیسه ی تازه را قرار دهید. حالا جاروبرقی شما مثل روز اول کارایی دارد و به شما کمک خواهد کرد.

در مرحله ی آخر تمام وسایل آن را بعد از خشک شدن در جای خود قرار دهید.

ساختمان و اجزاء تشكيل دهنده جارو برقی

اجزاء الكتريكی جاروبرقی

1- شناخت و آموزش تعمیر موتور مهمترين قسمت الكتريكي جارو برقي را موتور آن تشكيل مي دهد كه از نوع يونيورسال است.

2- آشنایی مدار هاي الكتريكي و الكترونيكي در جارو برقي ها  ساده ترين نوع مدار الكتريكي جارو برقي كليد (معمولا" دو حالته ) روشن و خاموش و همچنين لامپ (در بعضي موارد ) مي باشد. كليد ها از نوع فشاري بوده و سر راه فاز يا نول اصلي مدار قرار مي گيرند.

لامپ خبر در اكثر جارو ها با اتصال كابل جارو به پريز برق روشن شده و بيانگر آمادگي دستگاه جهت آغاز به كار است.

در بعضي از جارو هاي برقي، علاوه بر كليد اصلي تعبيه شده بر روي بدنه ، كليد ديگري نيز بر روي لوله مكنده وجود دارد كه عمل روشن و خاموش نمودن دستگاه را از همان نقطه ميسر مي سازد.

جارو هاي مذكور در واقع مجهز به ترانس ايزوله هستند. ترانس ايزوله يك رله مغناطيسي است كه از سيم پيچ با اهم بالا به منظور ايجاد ميدان مغناطيسي جهت جذب اهرم كليد استفاده نموده و علاوه بر اهرم از هسته فلزي و كليد متصل به اهرم تشكيل شده است.با وصل كليد روي دسته جارو ، مدار رله بسته شده واز آن جريان مي گذرد.

عبور جريان در رله ميدان مغناطيسي لازم جهت جذب اهرم را فراهم مي آورد.

كليد ترانس ايزوله، تيغه هاي قوي جهت عبور فاز اصلي مدار را داراست از اينرو با بسته شدن كليد، فاز به موتور رسيده واز آنجا كه نول قبلا" به موتور داده شده بود شروع به كار مي كند. هر گاه كليد روي لوله مكنده بحالت قطع در آيد،مغناطيس رله قطع شده و فشار يك فنر،كليد رله را بحالت باز در خواهد آورد و موتور خاموش مي شود استفاده از ترانس ايزوله دو حسن را تواما" در بر خواهد داشت.

علاوه بر قطعات مذكور در بعضي از جارو برقی ها مانند الكترولوكس از كليد هاي فشاري مخصوص (ميكروسوئيچ ) استفاده شده كه اگر قطعات بدنه (در پوش پشت موتور ) و يا بدنه مخصوص موتور يا بدنه مربوط به جمع آوري زباله درست بسته نشوند، اين كليد ها در حالت باز بوده و مدار داخلي قطع است.

در بعضي مدل هاي ديگر سر راه موتور از فيوز حرارتي (اورلود ) استفاده شده كه با پر شدن كيسه زباله و به تبع آن افزايش جريان موتور ، اين قطعه تحريك شده و موتور را خاموش مي كند. اگر زباله ها خالي نشوند،چند لحظه بعد از روشن شدن موتور ، خاموش شدن خودكار آن تكرار مي گردد.

همچنين در بعضي از جارو ها يك مدار الكترونيكي تنظيم كننده دستي ولتاژ كار موتور (ديمر ) نيز در نظر گرفته شده كه بتوسط گردش ولوم اين مدار مي توان موتور را در توان هاي مختلف بكار گرفت.

اجزاء مكانيكی

1- آشنایی با بدنه دستگاه  شكل ظاهري قطعات مكانيكي جارو برقی ها بر عكس قسمت الكتريكي از تنوع بسيار زيادي برخور دار است.

به طوري كه هر سازنده بر حسب طراحي خاص خود ،ساختمان خارجي دستگاه را مي سازد.در ضمن هدف سازندگان اين نوع وسيله اين است كه تا حد امكان توليدشان از نظر ظاهري با محصولات كارخانه هاي مشابه متفاوت باشد ،در نتيجه نمي توان يك استاندارد واحد براي قسمت مكانيكي اين وسيله اتخاذ كرده وبه عنوان مسئله تعمير و نگهداري مطرح ساخت.

بنابراين يك نمونه را که در کلاس توضیح داده خواهد شد انتخاب كرده و به عنوان الگو مورد بر رسي قرار مي دهيم.بدنه دستگاه جارو برقي معمولا" از دو قسمت اساسي تشكيل مي شود :

يك قسمت در بر گيرنده موتور ،كليد،سيم جمع كن، لامپ خبر و احتمالا" مدار الكتريكي كنترل دور موتور.و قسمت ديگر جايگاه قرار گيري كيسه زباله است.اين دو قسمت توسط يك قفل و ضامن باز كننده از يكديگر جدا مي گردد. و مابين دو قسمت از فيلتر هاي مخصوص استفاده مي شود تا هواي مكيده شده توسط جارو قبل از ورود به محفظه موتور از وجود ذرات غبار پاك گردد.

تعمیرات جاروبرقی

2- آموزش تعمیر و خرابی سیم جمع کن  سیم جمع کن را می توان عضو مشترک قطعات الکتریکی و مکانیکی دانست.قسمت الکتریکی آن عبارت است از کابل برق و دو شاخه و پلاتین های اتصال برق به حلقه های مسی- شاخک های انتقال برق به داخل جارو . استفاده از سیم جمع کن ، علاوه بر آنکه کابل برق دستگاه را در هنگام خاموشی ، از نظز پنهان نموده و خطر آسیب رسیدن به آن را کاهش می دهد، در هنگام کار نیز جابجایی جارو را میسر می سازد. اساس کار به این ترتیب است که انتهای سیم رابط جارو در داخل سیم جمع کن به کنتاکت هایی بسته می شود که این کنتاکت ها به ریل های دوار متصل است. این ریل ها در واقع بر روی چرخ قرقره سیم جمع کن تعبیه شده و با کشیدن کابل به بیرون از جارو،همراه چرخ به گردش در می آیند. برای آنکه اتباط برق موتور با شبکه در این زمان (هنگام کشیدن کابل یا حرکت جارو برقی ) قطع نشود شاخک های ثابت که به ریل پایین و دیگری به ریل بالا متصلند در تمام لحظات ارتباط را حفظ نموده و از آنجا که حالت فنری دارند به ریل ها و در واقع سیم جمع کن اجازه چرخش می دهند و از سوی دیگر فاز و نول را در یافت نموده و به داخل جارو و موتور می رسانند. در شکل زیر ریل ها و سیم جمع کن و دو نمونه مدار الکتریکی جارو برقی به همراه سیم جمع کن نشان داده شده است.

3- شناخت و تعمیر فیلتر با روشن شدن موتور جارو برقی ، هوا به داخل آن مکیده شده و زباله را جمع آوری می کند.هوایی که به داخل جارو مکیده می شود علاوه بر زباله گرد و غبار را نیز بهمراه خواهد داشت. اگر ذرات غبار از هوای مکیده شده جدا نگردند، هوایی که از قسمت موتور خارج می شود به داخل منزل نفوذ نموده و محیط را آلوده می سازد. برای رسیدن به این منظور سر راه هوای خروجی از کیسه و قبل از آن که این هوا به قسمت موتور برسد از لایه های اسفنجی استفاده می شود . اسفنج فشرده در واقع نقش فیلتر یا پاک کننده هوای خروجی را بر عهده دارد.

اگر فیلتر بیش از حد کثیف شود ، هوا به سختی از آن عبور می کند از اینرو لازمست در فواصل زمانی معین (متناسب با کار کرد جارو ) نسبت به شستشوی آن اقدام نمایید. در واقع می توان گفت از جمله عواملی که منجر به کاهش مکش جارو می شوند یکی کثیف بودن فیلتر است.

هر گاه مسیر مکشی جارو مسدود گردد و موتور نتواند آزادانه هوا را به داخل جارو بمکد، جریان دریافتی آن افزایش یافته و به موتور آسیب خواهد رسید. همزمان با محدود شدن مسیر مکش ، موتور هوای درون محفظه را می مکد در این هنگام هوای داخل لوله نمایشگر مکیده شده،و سوپاپ را به طرف عقب خواهد کشید. قسمتی از سوپاپ را با رنگ زرد به عنوان خطر مشخص ساخته اند و هر گاه این قسمت از سوپاپ در مقابل شیشه نمایانگر قرار بگیرد، وضعیت موتور در حالت دشواری خواهد بود. ممکن است مسدود شدن مسیر مکش از پر شدن کیسه زباله و یا وجود یک شی خارجی در لوله مکش مانند پلاستیک یا پارچه باشد.

عیب یابی جاروبرقی

•          جارو برقی روشن نمی شود.

علت۱- پریز برق ندارد.

رفع عیب : جهت رویت برق پریز ، بهترین روش استفاده از ولتمتر آومتر است . رنج را بر روی ۲۵۰ ولت قرار داده و برق پریز را اندازه گیری نمایید . اگر مشکل از پریز است آن را رفع نمایید .

علت ۲- دوشاخه جارو و یا سیم رابط معیوب شده .

رفع عیب: بدنه جارو را باز نموده و بوسیله ولت متر رسیدن برق را به سیم جمع کن مشاهده نمایید. برای این آزمایش می بایست دوشاخه را وارد پریز نموده و چون دستگاه دارای برق است بسیار دقت نمایید . البته می توانید همانگونه که در مباحث قبل گفته شده این آزمایش را بدون اتصال دستگاه به برق نیز انجام دهید. برای این کار ، کافی است ورودی های سیم رابط به سیم جمع کن را بیکدیگر اتصال داده و اهم متر را در حالی که رنج بر روی R*1 قرار دارد به دوشاخه متصل نمایید. اگر دوشاخه سیم رابط سالم باشند ، عقربه منحرف شده و عدد صفر را نشان می دهد ( در صورت حساس بودن اهم متر ، عقربه چند اهمی را نشان خواهد داد که در واقع اهم سیم های رابط است. ) . در این آزمایش اگر مشکل از سیم رابط یا دوشاخه باشد ، ابتدا دوشاخه را بر رسی نمایید و سپس نسبت به تعویض سیم رابط اقدام کنید.

علت ۳- عیب از سیم جمع کن است.

رفع عیب: در اکثر موارد اینگونه دیده می شود که برق وارد سیم جمع کن شده ولی به سبب عدم اتصال شاخک های سیم جمع کن به حلقه های گردان قرقره ، فاز یا نول و گاها” هر دو وارد دستگاه نمی شوند ودر نتیجه جارو رو شن نخواهد شد . جهت رفع عیب کافی است شاخک ها را کمی به حالت عمود نزدیک نموده ، سپس قرقره را بر روی آن ها قرار دهیم .در نتیجه این عمل حلقه های گردان برشاخک ها فشار وارد نموده و آن ها را به طرف پایین می راند. حالت فنری شاخک ها، ارتباط بین آن ها و حلقه های گردان را من بعد ایجاد خواهد نمود.

علت ۴- کلید قطع و وصل خراب است

رفع عیب : جارو را از برق جدا نموده و به وسیله اهم متر کلید را تست نمایید . اگر کلید روشن باشد عقربه عدد صفر و در حالت خاموش کلید عقربه بی نهایت را نشان خواهد داد . در غیر این صورت کلید را تعویض نمایید.

علت ۵- رله سوخته است.

رفع عیب: در جارو هایی که مجهز به رله هستند تا مدار رله بسته نشود و کلید قدرت آن متصل نشود ، جارو روشن نمی شود برای تست رله بهترین روش آنست که سیم های متصل شده به کلید روی دسته جارو را ابتدا به وسیله اهم متر چک نمایید. سپس کلید روی دسته و در صورت سالم بودن آن ها خود رله را عملا” آز مایش می کنیم جارو را به برق متصل نموده و با یک پیچ گوشتی دسته عایق کلید قدرت رله را بندید. اگر جارو روشن نشد،عیب از رله نیست، اما اگر جارو روشن شد سیم های رابط رله و یا ساختمان داخلی اش آسیب دیده است.

علت ۶- مدار سری موتور قطع است.

رفع عیب: همانگونه که در مبحث موتور های یونیورسال آورده شده مدار این موتور ها کاملا” سری است. اگر ارتباط یکی از اجزاء با سائرین قطع شود موتور روشن نخواهد شد. مثلا” اگر به سبب خرابی یکی از فنر ها ، زغال مربوطه به کلکتور نچسبد مدار سری موتور قطع است . اگر موتور را مستقلا” به برق زده اید و روشن نشده ، آن را از برق جدا نموده و بوسیله اهم متر ارتباط یک یک اجزاء را به سائرین مورد بر رسی قرار دهید و اگر در ارتباط کلی آن ها قطع شدگی دیده شود ، مورد معیوب را رفع نمایید تا جارو روشن شود.

علت ۷- موتور کاملا” سوخته است.

رفع عیب: اگر موتور کاملا” سوخته باشد در حالت اتصال مستقیم برق به آن روشن نخواهد شد زیرا بسیاری از پیچک های آرمیچر و همچنین پیچک های قطب ها کاملا” سوخته اند. سوختن کامل موتور معمولا” پس از مرحله نیم سوز شدن است. معمولا” موتور ها در حالت نیم سوز مدتی به کار ادامه می دهند تا اینکه پیچک های بیشتری آسیب خواهند دید و ارتباط سری اجزاء موتور کاملا” قطع می شود.

•          موتور روشن می شود اما قدرت چندانی ندارد .

علت 1: کلکتور کثیف است.

رفع عیب: جهت تمیز نمودن کلکتور بهترین روش استفاده از تینر های فرار قوی و یا بنزین است. توصیه می گردد برای تمیز کردن کلکتور از سمباده استفاده نکنید زیرا ممکن است ذرات مسی ساییده شده مابین شیار تیغه ها قرار گرفته و سبب اتصال آن ها به یکدیگر شود که در نتیجه آرمیچر خواهد سوخت. به هنگام شستشوی آرمیچر با مسواک و مواد فرار ، آرمیچر را به گونه ای در دست بگیرید که کلکتور بر روی زمین قرار گرفته و محور آرمیچر به طرف بالا باشد. چون ریختن مواد پاک کننده روی سیم پیچ ها به آن ها آسیب می رساند به همین سبب می بایست سیم پیچ ها نسبت به کلکتور در سطح بالاتری قرار داشته باشند.

علت 2: زغال خراب است.

رفع عیب: اکثرا” پس از تعویض زغال قدرت موتور کاهش می یابد و علت آن است که قبل از جاگذاری زغال جدید، سطحی از زغال که می بایست در تماس با کلکتور باشد به حالت حلال در نیامده و چون به هنگام سایش شکل حلال بخود گرفته سبب کثیف شدن کلکتور شده . بنابر این قبل از جازدن زغال جدید اجبارا” می بایست حالت حلال را در سطح تماس زغال ها با کلکتور ایجاد نمود. و اگر اشتباها” در جهت خلاف بگردش در آمده ، کلکتور سطح زغال را از بین می برد و در گردش مجدد حتی در جهت درست از آنجایی که نیاز است حالت حلالی زغال اصلاح شود،مدتی طول خواهد کشید تا جرقه های بین زغال و کلکتور از بین رفته و موتور بقدرت نامی خود دست یابد.

علت 3: خرابی یاطاقان ها

رفع عیب: آرمیچر بکمک یاطاقان ها قادر خواهد بود که براحتی بچرخد و اگر بلبرینگ ها یا بوش ها خراب شوند آرمیچر در حال چرخش دچار مشکل می شود. (اگر یاطاقان ها خراب شوند آرمیچر در حال چرخش با کفشک های قطب در گیر شده و صدای ناهنجاری را بوجود می آورد).

می توان با رویت سایش هسته فلزی آرمیچر که در نتیجه در گیری آرمیچر و کفشک های قطب است به شکل یاطاقان ها پی برد و بلافاصله نسبت به عیب اقدام نمود.

علت 4: نیم سوز بودن موتور

رفع عیب: یک موتور نیم سوز قدرت زیادی نداشته و بلافاصله داغ می کند.تشخیص سوختگی و یا عیب در آرمیچر و بالشتک ها در قسمت های موتور های یونیورسال کاملا” آورده شده است.

موتور نیم سوز شده را می توان بدون باز نمودن جارو با اندازه گیری جریان مصرفی دستگاه تشخیص داد. جریان مصرفی یک موتور نیم سوز شده معمولا” یا چندین برابر جریان نامی دستگاه است و یا جریان مصرفی بسیار ناچیزی می کشد.

•          مکش جارو ضعیف است.

علت 1: مشکل از ضعیف بودن موتور است.

علت 2: کیسه زباله پر شده است.

رفع عیب: کیسه را تخلیه نموده و اگر از نوع پارچه ای است در فواصل زمانی معین آن را بشویید تا ذرات غبار از منفذ های پارچه خارج گردند.

علت 3: لوله های رابط مسدود و یا سوراخ شده.

رفع عیب : لوله های رابط مکش را از حیث ایجاد سوراخ در آن ها بر رسی نمایید و اگر شیئی مانند پارچه و یا پلاستیک در آن ها گیر نموده، نسبت به خارج نمودنش اقدام نمایید.در بر رسی لوله های مکنده همیشه به تمیز نمودن برس اصلی جارو توجه زیادی را معطوف دارید.

علت 4 : فیلتر بیش از حد کثیف است.


بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب نمایندگی ساید بای ساید ال جی را حتما مطالعه کنید.


رفع عیب: در مبحث اجزاء مکانیکی جارو به نقش و اهمیت فیلتر اشاره شد از اینرو لازمست مرتبا” نسبت به تمیزنمودن فیلتر اقدام نمایید.

اجزای تشکیل دهنده جاروبرقی

موتور الکتریکی

مهمترین قسمت الکتریکی جارو برقی را موتور آن تشکیل می دهد که از نوع یونیورسال است.موتور های یونیورسال را در مبحث موتور های الکتریکی از فهرست لوازم برقی بطور کامل شرح داده ایم لذا از تکرار مجدد آن مطالب صرفنظر می شود.

۲- مدار های الکتریکی و الکترونیکی در جارو برقی ها ساده ترین نوع مدار الکتریکی جارو برقی کلید (معمولا” دو حالته ) روشن و خاموش و همچنین لامپ (در بعضی موارد ) می باشد. کلید ها از نوع فشاری بوده و سر راه فاز یا نول اصلی مدار قرار می گیرند.

لامپ خبر در اکثر جارو ها با اتصال کابل جارو به پریز برق روشن شده و بیانگر آمادگی دستگاه جهت آغاز به کار است.

در بعضی از جارو های برقی، علاوه بر کلید اصلی تعبیه شده بر روی بدنه ، کلید دیگری نیز بر روی لوله مکنده وجود دارد که عمل روشن و خاموش نمودن دستگاه را از همان نقطه میسر می سازد.

جارو های مذکور در واقع مجهز به ترانس ایزوله هستند. ترانس ایزوله یک رله مغناطیسی است که از سیم پیچ با اهم بالا به منظور ایجاد میدان مغناطیسی جهت جذب اهرم کلید استفاده نموده و علاوه بر اهرم از هسته فلزی و کلید متصل به اهرم تشکیل شده است.با وصل کلید روی دسته جارو ، مدار رله بسته شده واز آن جریان می گذرد.

عبور جریان در رله میدان مغناطیسی لازم جهت جذب اهرم را فراهم می آورد.

کلید ترانس ایزوله، تیغه های قوی جهت عبور فاز اصلی مدار را داراست از اینرو با بسته شدن کلید، فاز به موتور رسیده واز آنجا که نول قبلا” به موتور داده شده بود شروع به کار می کند. هر گاه کلید روی لوله مکنده بحالت قطع در آید،مغناطیس رله قطع شده و فشار یک فنر،کلید رله را بحالت باز در خواهد آورد و موتور خاموش می شود استفاده از ترانس ایزوله دو حسن را تواما” در بر خواهد داشت.

اولا” از آنجا که اهم سیم پیچ رله بالاست، ولتاژ موجود روی کلید تعبیه شده در لوله مکنده بسیار پایین است واحتمال برق گرفتگی در حال کار با جارو شدیدا” کاهش می یابد.

ثانیا”پایین بودن ولتاژ کلید رله این امکان را بوجود می آورد که از سیم های نازک تری برای ایجاد ارتباط مابین کلید و رله استفاده شود. اگر ولتاژ تا به این حد پایین نبود ، اجبارا” قطر سیم رابط افزایش می یافت و عبور سیم رابط با قطر بالا از جداره های لوله خرطومی جارو، از انعطاف آن می کاست ودر آن حالت کار با لوله مکنده قدری مشکل می شد.

جدا از محاسن مذکور وجود کلید بر روی لوله مکنده کار با جارو را آسانتر می سازد زیرا برای قطع و راه اندازی جارو وقت کمتری در حال کار صرف خواهد شد. درمدار الکتریکی جاروی اجنرال دیده می شود . در این مدل برای قطع و وصل موتور دو کلید وجود دارد . کلید اول بر روی بدنه قرار گرفته و کلید دوم روی لوله مکنده تعبیه شده است.

علاوه بر قطعات مذکور در بعضی از جاروبرقی ها مانند الکترولوکس از کلید های فشاری مخصوص (میکروسوئیچ ) استفاده شده که اگرقطعات بدنه (در پوش پشت موتور ) و یا بدنه مخصوص موتور یا بدنه مربوط به جمع آوری زباله درست بسته نشوند، این کلید ها در حالت باز بوده و مدار داخلی قطع است (جارو روشن نمی شود.)

در بعضی مدل های دیگر سر راه موتور از فیوز حرارتی (اورلود ) استفاده شده که با پر شدن کیسه زباله و به تبع آن افزایش جریان موتور ، این قطعه تحریک شده و موتور را خاموش می کند. اگر زباله ها خالی نشوند،چند لحظه بعد از روشن شدن موتور ، خاموش شدن خودکار آن تکرار می گردد.

برد الکترونیکی :

در بعضی از جارو ها یک مدار الکترونیکی تنظیم کننده دستی ولتاژ کار موتور (دیمر ) نیز در نظر گرفته شده که بتوسط گردش ولوم این مدار می توان موتور را در توان های مختلف بکار گرفت.

تنوع در برد الکترونیکی خارج از این بحث می باشد ولی شامل موارد زیر می باشد.

برد ساده که در لحظه روشن شده دور موتور را به آرامی به حداکثر می رساند .

برد دیمری با ولوم که سرعت موتور یا مکش را مر توان تغییر داد .

برد دیمری دیجیتال که به صورت پله ای و با دکمه بالا یا پایین دور کنترل می شود .

برد الکترونیکی به همراه ریموت که کنترل دور موتور برروی دسته پارویی قرار دارد که با سه روش مختلف با برد اصلی در ارتباط است

به صورت سیمی که سیم از داخل لوله خرطومی عبور کرده است و بیشترین خرابی ها را شامل می شود . (قطع شدن سیمها)

با تکنولوژی مادون قرمز ارتباط برقرار می شود (معایب این سیستم : همزمان دو جاروبرقی را نمی توان یک جا استفاده کرد)

با تکنولوژی رادیویی (آخرین نوع ساخته شده که هر جارو کد مربوط به خود را داشته و مصر باطر آن هم کم می باشد)

برد هوشمند که به تازگی بعضی برندها تولید کرده اند و مانند رباط از هوش مصنوعی برای جارو کردن استفاده می کن و دور آن توسط سیستم تعیین می شود .

بدنه دستگاه

شکل ظاهری قطعات مکانیکی جارو ها بر عکس قسمت الکتریکی از تنوع بسیار زیادی برخور دار است.

به طوری که هر سازنده بر حسب طراحی خاص خود ،ساختمان خارجی دستگاه را می سازد.در ضمن هدف سازندگان این نوع وسیله این است که تا حد امکان تولیدشان از نظر ظاهری با محصولات کارخانه های مشابه متفاوت باشد ،در نتیجه نمی توان یک استاندارد واحد برای قسمت مکانیکی این وسیله اتخاذ کرده وبه عنوان مسئله تعمیر و نگهداری مطرح ساخت.

بنابراین یک نمونه را انتخاب کرده و به عنوان الگو مورد بر رسی قرار می دهیم.بدنه دستگاه جارو برقی معمولا” از دو قسمت اساسی تشکیل می شود :

یک قسمت در بر گیرنده موتور ،کلید،سیم جمع کن، لامپ خبر و احتمالا” مدار الکتریکی کنترل دور موتور.و قسمت دیگر جایگاه قرار گیری کیسه زباله است.این دو قسمت توسط یک قفل و ضامن باز کننده از یکدیگر جدا می گردد. و مابین دو قسمت از فیلتر های مخصوص استفاده می شود تا هوای مکیده شده توسط جارو قبل از ورود به محفظه موتور از وجود ذرات غبار پاک گردد.

تعمیر و خرابی سیم جمع کن جاروبرقی

یکی از قسمت های جاروبرقی که در هر بار استفاده از آن درگیر میشود قسمت سیم جمع کن جاروبرقی است که شاید به نظر خیلی قسمت پی پا افتادهای باشد ولی اگر این قطعه دچار مشکل شود و یا به درستی کار نکند آنجاست که باید به متخصص تعمیر لوازم خانگی مراجعه کنید و از او بخواهید که دستگاه شما را تعمیر کند.ولی اگر خودتان کمی اشنایی داشته باشید میتوانید با کمی راهنامئی از پس تعمیر این قطعه برآیید.در این مقاله به آموزش تعمیر و خرابی سیم جمع کن جاروبرقی میپردازیم.

سیم جمع کن را می توان عضو مشترک قطعات الکتریکی و مکانیکی دانست.قسمت الکتریکی آن عبارت است از کابل برق و دو شاخه و پلاتین های اتصال برق به حلقه های مسی- شاخک های انتقال برق به داخل جارو . استفاده از سیم جمع کن ، علاوه بر آنکه کابل برق دستگاه را در هنگام خاموشی ، از نظز پنهان نموده و خطر آسیب رسیدن به آن را کاهش می دهد، در هنگام کار نیز جابجایی جارو را میسر می سازد. اساس کار به این ترتیب است که انتهای سیم رابط جارو در داخل سیم جمع کن به کنتاکت هایی بسته می شود که این کنتاکت ها به ریل های دوار متصل است. این ریل ها در واقع بر روی چرخ قرقره سیم جمع کن تعبیه شده و با کشیدن کابل به بیرون از جارو،همراه چرخ به گردش در می آیند. برای آنکه اتباط برق موتور با شبکه در این زمان (هنگام کشیدن کابل یا حرکت جارو برقی) قطع نشود شاخک های ثابت که به ریل پایین و دیگری به ریل بالا متصلند در تمام لحظات ارتباط را حفظ نموده و از آنجا که حالت فنری دارند به ریل ها و در واقع سیم جمع کن اجازه چرخش می دهند و از سوی دیگر فاز و نول را در یافت نموده و به داخل جارو و موتور می رسانند. در شکل زیر ریل ها و سیم جمع کن و دو نمونه مدار الکتریکی جارو برقی به همراه سیم جمع کن نشان داده شده است.

شناخت و تعمیر فیلتر جاروبرقی

با روشن شدن موتور جارو برقی ، هوا به داخل آن مکیده شده و زباله را جمع آوری می کند.هوایی که به داخل جارو مکیده می شود علاوه بر زباله گرد و غبار را نیز بهمراه خواهد داشت. اگر ذرات غبار از هوای مکیده شده جدا نگردند، هوایی که از قسمت موتور خارج می شود به داخل منزل نفوذ نموده و محیط را آلوده می سازد. برای رسیدن به این منظور سر راه هوای خروجی از کیسه و قبل از آن که این هوا به قسمت موتور برسد از لایه های اسفنجی استفاده می شود . اسفنج فشرده در واقع نقش فیلتر یا پاک کننده هوای خروجی را بر عهده دارد. اگر فیلتر بیش از حد کثیف شود ، هوا به سختی از آن عبور می کند از اینرو لازمست در فواصل زمانی معین (متناسب با کار کرد جارو) نسبت به شستشوی آن اقدام نمایید. در واقع می توان گفت از جمله عواملی که منجر به کاهش مکش جارو می شوند یکی کثیف بودن فیلتر است. هر گاه مسیر مکشی جارو مسدود گردد و موتور نتواند آزادانه هوا را به داخل جارو بمکد،جریان دریافتی آن افزایش یافته و به موتور آسیب خواهد رسید. همزمان با محدود شدن مسیر مکش ، موتور هوای درون محفظه را می مکد در این هنگام هوای داخل لوله نمایشگر مکیده شده،و سوپاپ را به طرف عقب خواهد کشید. قسمتی از سوپاپ را با رنگ زرد به عنوان خطر مشخص ساخته اند و هر گاه این قسمت از سوپاپ در مقابل شیشه نمایانگر قرار بگیرد، وضعیت موتور در حالت دشواری خواهد بود. ممکن است مسدود شدن مسیر مکش از پر شدن کیسه زباله و یا وجود یک شی خارجی در لوله مکش مانند پلاستیک یا پارچه باشد.

نکاتی که برای استفاده از دستگاه های جاروبرقی باید رعایت گردد:

1- مراقب باشید نخ، مو و ... ورودی هوا به برس جاروبرقی یا درون لوله را مسدود نکرده باشد.

2- بدون قرار داشتن محفظه زباله و یا فیلتر در محل مربوطه از دستگاه استفاده نکنید.

3- همواره پس از مکش موادی مانند: تمیز کننده ها یا جلا دهنده های فرش، پودرها و گرد و غبار ریز، محفظه زباله را تمیز نمایید

4- از جاروبرقی جهت مکش اجسام تیز و سخت، اسباب بازی های کوچک، سوزن ها، گیره های کاغذ و ... استفاده ننمایید.

5- در زمان حمل دستگاه دسته محفظه زباله را در دست نگیرید.

6- چنانچه پس از تخلیه محفظه زباله چراغ اخطار روشن بود(به رنگ قرمز)، محفظه زباله را تمیز نمایید.

7- پیش از قرار دادن مجدد فیلتر ها( فیلتر خروجی و فیلتر موتور) در دستگاه از خشک بودن آنها اطمینان حاصل نمایید.

8- از خشک کردن فیلتر ها داخل اجاق گاز یا مایکروفر ویا خشک کن لباسشویی خودداری نمایید

9- این دستگاه دارای ترموستات مخصوص بوده که آن را در زمان داغ کردن موتور محافظت می نماید. در صورت خاموش شدن ناگهانی موتور دستگاه، ابتدا سوئیچ آن را در وضعیت خاموش قرار داده و سپس دو شاخه را از پریز خارج نمایید. آنگاه به جستجوی علت داغ بودن موتور بپردازید. این عوامل عبارتند از: پر بودن محفظه زباله، بسته شدن مسیر هوای شلنگ دستگاه، و یا گرفته بودن فیلتر دستگاه. در صورت وجود این موارد ابتدا نسبت به رفع آن اقدام و سپس حداقل به مدت 30 دقیقه صبر نمایید. پس از این مدت مجددا دو شاخه را به برق زده و سوییچ را در وضعیت روشن قرار دهید. چنانچه دستگاه کار نکرد با مرکز خدمات تماس بگیرید.

فیلتر هوای خروجی را از لحاظ گرفتگی بررسی نمایید. در صورت لزوم آن را تمیز کنید.

10- در صورتی که قدرت مکش دستگاه کاهش پیدا کرده است اقدامات زیر را انجام دهید:

دستگاه را خاموش کرده و دوشاخه را از پریز برق بکشید.

لوله تلسکوپی، شلنگ خرطومی و ابزار تمیز کننده را از لحاظ گرفتگی و انسداد مجاری بررسی نمایید.

محفظه زباله را بررسی کنید که پر نشده باشد. در صورت لزوم آن را خالی کنید.

سه مشکل رایج جاروبرقی

اگر جاروبرقی شما از کار افتاده، قبل از اقدام به خرید این موارد معمول را چک کنید. اگر جاروبرقی شما چه از مدل‌های قدیمی کیسه دار و چه مدل‌های جدیدتر بدون کیسه، یکی از ساده‌ ترین تجهیزات موجود در همه خانه‌ها است. اگرچه این تجهیزات از لحاظ مکانیکی ساده هستند اما در هرحال نیاز به تعمیر و نگهداری دارند.

همانطور که وسیله نقلیه شما بدون تسمه و لوله کار نمیکند، همین موضوع در مورد جاروبرقی هم صادق است. سوراخ شدن هر یک از لوله‌ها باعث از بین رفت مکش و پارگی تسمه باعث می‌شود که برس نصب شده در سر لوله جاروبرقی درست کار نکند و در نتیجه گردوخاک ، مو و خورده ریز داخل فرش و موکت شما باقی بماند. اما به هرحال هر جاروبرقی بعد از مدتی فرسوده می‌شود و نیاز به جایگزینی یا تعویض دارد.

در ادامه سه تا از عمده مشکلات جاروبرقی ها مطرح شده و چند راهکار نگهداری که برای حل این مشکلات می‌توانند مورد استفاده قرارگیرد، ارایه می‌گردد.

اگر تمام این راهکار را استفاده کردید ولی بازهم مشکل حل نشد، ممکن است زمان تعمیر جاروبرقی ویا تعویض آن رسیده باشد. نکته: قدرت جاروبرقی خود را دست کم نگیرید.

۱ - نداشتن مکش

اگر جاروبرقی شما از نوع کیسه‌ای می‌باشد، اولین چیزی که باید چک کنید این است که کیسه پر یا سوراخ نشده باشد. محفظه ای که کیسه درون آن قرار دارد را وارسی نمایید که گردوخاک و ریزه آشغال در آن نباشد در غیر اینصورت ممکن است کیسه سوراخ باشد. اگر جاروبرقی شما از نوع بدون کیسه است، مطمئن شوید که مخزن جمع‌آوری آشغال نیاز به تخلیه ندارد. واشر های دور مخزن را کنترل کنید که پاره یا خشک نشده باشند در غیر اینصورت نیاز به تعمیر جاروبرقی ویا جایگزینی دارد.

خیلی از جاروبرقی ها دارای فیلتر های هستند که ممکن است با گردوخاک مسدود شوند در اینصورت مکش جاروبرقی آنچنان که باید قوی نیست. تمام فیلتر های جاروبرقی را کنترل کنید. اگر قابل شستشو هستند آنها را خارج نموده و با آب بشویید و آنها را آنقدر زیر آب بگیرید که آبی که خارج می‌شود، زلال باشد. از هیچگونه شوینده یا مواد شیمیایی برای شستشوی فیلترها استفاده نکنید. قبل از استفاده مجدد از فیلترها مطمئن شوید که کاملاً خشک شده باشند. فیلتر خیس ممکن است باعث اتصالی در موتور شود ‌ اگر فیلترها از نوع کاغذی مانند فیلترهای Hepa باشند، باید برای خرید جایگزین آنها به عاملیت مجاز دستگاه مراجعه کنید اگر فیلترها را تمیز یا تعویض کردید ولی همچنان مکش جاروبرقی ضعیف است، تمام لوله‌های موجود را برای رفع گرفتگی بازدید نمایید. بیشتر لوله ها را میتوانید به صورت کامل جهت رفع گرفتگی از جای خود خارج نمایید. فراموش نکنید که جاروبرقی را به پشت بچرخانید و قسمت ورودی لوله ( برس چرخان جلوی لوله جاروبرقی) را جهت رفع گرفتگی کنترل کنید. همچنین وضعیت لوله ها را هم بررسی کنید. اگر در جایی از بخش خارجی لوله، گردوخاک جمع‌شده باشد به این معنی است که لوله سوراخ است و نیاز به تعمیرو یا تعویض دارد.

۲ -بوی سوختگی حس میشود یا برس چرخان قسمت سری لوله جاروبرقی حرکت نمی‌کند.

اگر هر یک از این موارد وجود دارد احتمالا تسمه جاروبرقی پاره شده است. این موارد تعمیرات ساده ایست که در منزل برای جاروبرقی می‌توان انجام داد‌‌ . تسمه بیشتر جاروبرقی ها را می‌توان از عاملیت فروش های اصلی بر حسب نوع جاروبرقی تهیه کرد.

۳- جاروبرقی در حین استفاده خاموش میشود.

خیلی از جاروبرقی ها دارای سیستم محافظت در برابر دمای بالا هستند که موتور را خاموش کرده تا از داغ شدن بیش از حد موتور و سوختن آن جلوگیری کند. این حسگر موقعی که لوله مکنده وصل می‌شود یا جاروبرقی روی درجه پایین مکس تنظیم شود مثلاً برای موکت های پرز بلند، ممکن است غیرفعال شود.

نکته: چگونه جاروبرقی رو روی ارتفاع مناسب تنظیم کنیم ؟

یکی از بدترین استفاده ها از جاروبرقی بکارگیری آن برای جمع‌آوری خاک ناشی از کار ساختمانی است. جاروبرقی های خانگی برای جمع‌آوری خاک ساختمانی ساخته نشده‌اند زیرا گردوخاک خیلی ریز می‌تواند وارد موتور شده و آنرا بسوزاند. ابتدا گرفتگی ها را چک کرده و مطمئن شوید جاروبرقی برای سطح مورد نظر درست تنظیم شده باشد. اگر هیچ یک از این موارد مشکل را برطرف نکند، جاروبرقی نیاز به تعمیر دارد. اگر از جاروبرقی های دستی شارژی دارید ممکن است اتصال بین باتری با جاروبرقی مشکل پیدا کرده باشد که این مورد هم نیاز به تعمیر دارد.

راهنمای کامل عیب یابی و تعمیر جاروبرقی ال جی 

* کیسه جاروبرقی ال جی را جایگزین کنید و تمام فیلتر ها را تمیز کنید.

* مطمئن شوید که راههای هوایی در جاروبرقی ال جی تمیز هستد. هر گونه انسداد که در لوله با استفاده از یک دسته جارو یا یک سیم آویز روکش خم شده تمیز کنید . دقت کنید که به بیشتر بودن انسداد بسته در آن یا پانچ از طریق لوله با سیم نیست.

* تسمه ها را تعویض کنید. مطمئن شوید که تسمه ها بر روی غلتک قلم مو درگیر شده اند ، محور متحرک است ، و یا هر گونه قطعات متحرک دیگر ، مانند غلتک های قدرت متحرک.

لغزش تسمه ممکن است بویی متمایز تولید کند ، که از لاستیک گرم و پلاستیک داغ است.

*غلتک قلم مو را تمیز کنید و مطمئن شوید که نخ ریسی به طور آزادانه می چرخد. یاطاقان را روغن کاری کنید. یاطاقان و یا کل غلتک قلم مو را جایگزین کنید ، اگر برای تعمیرات جاروبرقی ال جی ضروری است.

*غلتک قلم مو ها ممکن است از چوب ساخته شده باشند ، مخصوصا در مدل های قدیمی جاروبرقی های ال جی ، یا بدون پلاستیک باشند برای تعمیر مدل های جدید تر جاروبرقی ال جی.

*چک کنید تا مطمئن شوید که غلتک قلم مو واقعا هنگامی که باید ، در حال چرخش است. یک راه این است که جاروبرقی ال جی خود را روشن کنید و با دقت زیر آن را نگاه کنید. هرگز هنگام چرخش به غلتک قلم مو دست نزنید ، و مطمئن شوید که برای گرفتن و جمع کردن پارچه و مو و غیره تمیز هستند.

*بعضی از جاروبرقی های ال جی یک قرقره زنجیری یا یک سوئیچ دارند که بر روی غلتک قلم مو آزاد است وقتی که دسته آن بالا می آید یا وقتی که سوئیچ برای کف سخت (زمین) تنظیم می شود. مطمئن شوید که سویئچ برای فرش تنظیم شده و وقتی که دسته آن پایین است قرقره زنجیر درگیر است .

* مسیر های الکتریکی را دنبال کنید ، مخصوصا اگر جاروبرقی ال جی روشن نمی شود. از یک مولتی متر استفاده کنید تا به طور پیوسته چک کنید. شما به دنبال مدار باز باشید. هر بخش از این مسیر را که فاقد پیوستگی و اتصال است جایگزین کنید. مطمئن شوید تا از فیوز درست استفاده کردید. قطع کننده های زیر را تنظیم مجدد کنید :

1) از دو شاخه فقط قبل از سوپیچ.

2) در سراسر سویئچ وقتی که سویئچ بسته است. ( در حالت on ).

3 ) در سراسر هر فیوز یا قطع کننده های ساخته شده درون جاروبرقی ال جی.

4) از سویئچ به موتور.

دیجی سرویس سریع ترین سرویس و خدمات تعمیر لوازم خانگی در تهران و کرج

برند های تحت پوشش نمایندگی جاروبرقی ال جی

تعمیر جاروبرقی بوش - تعمیر جاروبرقی زیمنس - تعمیر جاروبرقی آاگ - تعمیر جاروبرقی ایندزیت - تعمیر جاروبرقی ال جی - تعمیر جاروبرقی آرچلیک - تعمیر جاروبرقی آریستون - تعمیر جاروبرقی الکترو لوکس - تعمیر جاروبرقی آنووی - تعمیر جاروبرقی بکو - تعمیر جاروبرقی بلک اند دکر - تعمیر جاروبرقی تفال - تعمیر جاروبرقی توشیبا - تعمیر جاروبرقی جنرال الکتریک - تعمیر جاروبرقی دلونگی - تعمیر جاروبرقی دوو - تعمیر جاروبرقی روئنتا - تعمیر جاروبرقی زانوسی - تعمیر جاروبرقی سامسونگ - تعمیر جاروبرقی فلر - تعمیر جاروبرقی فیلیپس - تعمیر جاروبرقی کارچر - تعمیر جاروبرقی کندی - تعمیر جاروبرقی کنمور - تعمیر جاروبرقی کنوود - تعمیر جاروبرقی مدیا - تعمیر جاروبرقی مولینکس - تعمیر جاروبرقی میتگ - تعمیر جاروبرقی ناسیونال - تعمیر جاروبرقی نیلفیکس - تعمیر جاروبرقی هاردستون - تعمیر جاروبرقی هیتاچی - تعمیر جاروبرقی وایت هاوس - تعمیر جاروبرقی وستینگ هاوس - تعمیر جاروبرقی ویرپول - تعمیر جاروبرقی اسنوا - تعمیر جاروبرقی پارس خزر - تعمیر جاروبرقی تکنوگاز - تعمیر جاروبرقی سوپرا - تعمیر جاروبرقی مجیک - تعمیر جاروبرقی ویداس - تعمیر جاروبرقی هایسنس

روش های درخواست تعمیر:

 ثبت درخواست از طریق سایت

تماس تلفنی 88564350 (021)

 قبلی بعدی   

تعمیر جاروبرقی ال جی - 5 از 5 تعداد 98

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات