دیجی سرویس

نحوه کار سنسور کثیفی


برسی یکی از سیستم های تشخیصی ماشین لباسشویی به نام سنسور کثیفی آب

  • آیا میدانید که بسیاری از ماشین لباسشویی‌ها دارایسنسوری برای تشخیص کثیفی یا تمیزی آبیا همان سنسور کثیفی آب درون ماشین لباسشویی هستند ؟

  • آیا نحوه کار سنسور کثیفی آب را میدانید؟

از زمان تولید اولین ماشین لباسشویی تابه‌حال مدت‌زمان زیادی گذشته و در این مدت تمامی تولید کنندگان روزبه‌روز سعی در پیشرفته‌تر کردن این وسیله ارزشمند کرده‌اند تا ما بتوانیم هر چه بهتر و راحت‌تر و خصوصاً با توجه به کمبود انرژی با مصرف هر چه کمتر برق و آب لباس‌های تمیزتری را داشته باشیم.

آما یکی از این تکنولوژی‌ها سنسور تشخیص کثیفی آب است تا ماشین بتوانی میزان کثیفی آب را متوجه شده و از آب و برق کمتری برای شستن البسه ما استفاده کند زیرا اگر این کار را یک سیستم غیرهوشمند انجام دهد به‌هیچ‌عنوان قادر به تشخیص مقدار آب یا مقدار کثیفی آب نیست پس مجبور است طبق یک برنامه مدون و از پیش تعیین‌شده این کار را انجام دهد.

نحوه کار سنسور کثیفی آب


بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب تفاوت کولر گازی دیواری با زمینی را حتما مطالعه کنید.


سنسور کثیفی آب از یک فرستنده و مادون قرمز و یک گیرنده نوری تشکیل‌شده است این دو سنسور روی یک برد U شکل مانند تصویر زیر در روبروی هم قرارگرفته‌اند.

نحوه کار سنسور کثیفی

 

در هنگام کار دستگاه مقداری از آب درون دستگاه بین قسمت U شکل قرای می‌گیرد در این زمان که یک‌زمان مشخص‌شده برای سیستم است فرستنده مادون قرمز سیگنالی را به سمت گیرند ه ارسال کرده و این سیگنال پس از عبور از میان آب مابین قسمت U شکل به گیرنده میرسد

مادربرد و میکرو کامپیوتر دستگاه میزان، سرعت و مقدار دریافت این سیگنال توسط گیرنده را برسی کرده و کثیفی آب را تشخیص می‌دهد زیرا هرچقدر این آب کدرتر و تیره‌تر باشد سرعت انتقال این فرکانس کمتر شده و این سرعت از پیش برای سیستم تعریف‌شده است که با اندازه کیری این سنسور و تشخیص میزان کثیفی آب مدت‌زمان برنامه ماشین تغییر می‌کند.

مادربرد دستگاه با توجه به میران تشخیص سنسور و کثیفی آب می‌تواند تعداد آب‌کشی را به‌اندازه ۳ بار هم اضافه کند این سنسور پس انجام خشک‌کن نهایی کالیبره شده و مادر بد از سلامت آن مطمئن می‌شود.

دیجی سرویس دارای نمایندگی های مجاز تعمیر در سطح استان تهران و استان البرز می باشد که با کادری مجرب قادر به سرویس دهی و تعمیر می باشد.

 قبلی بعدی   

نحوه کار سنسور کثیفی - 5 از 5 تعداد 98

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات