دیجی سرویس

چرا آب کولر گازی تخلیه نشده و سرریز میکند ؟


آب کولر گازی شما هم سرریز میکند؟

آبریزش کولر گازی یکی از بدترین اتفاقاتی است که درزمانی که در حال استراحت و استفاده از گرمای کولر گازی در فصل گرم سال هستید توجه شمارا به خود جلب می‌کند زمانی که این اتفاق میافتد  علاوه بر خساراتی که می‌تواند به خانه شما مانند خراب کردن گچ  خراب کردن کاغذدیواری و فرش شما وارد کند دیگر قادر به استفاده از آن نخواهید بود و باید تا برطرف شدن مشکل آن به دست تعمیرکار در گرما به سر ببرید.

اما این آب چگونه تولیدشده و چرا از کنار یا زیر کولر  کولر گازی سرازیر می‌شود؟

یکی از علت‌های اصلی آبریزش کولر گازی تخلیه نشدن آب تولیدی آن است که که این آب اگر به دلایل مختلف از طریق لوله درین (شیلنگ تخلیه آب)تخلیه نشود از کولر سرریز شده به داخل کولر برگشته و از آن سرازیر میشود با به صورت قطره قطره میریزد که شایع ترین درخواست برای تعمیر کولر گازی است.

علت این اتفاق بسته شدن یا کیپ شدن لوله درین به دلیل تا خوردن یا بسته شدن یا لجن گرفتن است شما برای چک کردن این مشکل  وپیدا کردن عیب باید به لوله تخلیه دسترسی داشته باشید . در تمام کولر گازی‌ها این لوله تخلیه در زیر پنل داخلی آن قرارگرفته است که به دو روش می‌توانید به زیر پنل داخلی دسترسی داشته باشید.

روش اول بلند کردن پنل داخلی کولر گازی :


بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب ارور ماشین ظرفشویی ال جی را حتما مطالعه کنید.


در این روش شما باید مانند عکس زیر  خارهای زیرین پنل را باز کرده و پنل داخلی کولرگازی را از پایین به‌صورت ۷۰ درجه به سمت بالا بلند کنید و با استفاده از یک انبردست یا کاسه یا هر وسیله دیگری که اهرم میکنید  آن را ثابت نگه‌داشته و کاری را که می‌خواهید روی لوله تخلیه انجام دهید را انجام داده و آن را به حالت اولیه برگردانید دقت داشته باشید که بلند کردن بیش‌ازحد پنل باعث شکسته شدن گیره بالای آن و افتادن پنل خواهد شد پس از بلند کردن بیش‌ازحد خودداری کنید.

چرا آب کولر گازی تخلیه نشده و سرریز میکند ؟

 

روش دوم باز کردن قاب پنل داخلی کولر گازی :

در این روش شما می‌توانید با باز کردن قاب جلویی پنل داخلی به زیر آن دسترسی داشته باشد البته در بسیاری از کولرها فقط با این روش قادر به دیدن و سرویس لوله تخلیه هستید در باز کردن و بستن قاب پنل داخلی بسیار دقت شود چون در صورت شکسته شدن خارهای قاب پنل داخلی در هنگام کار صدای نابهنجاری تولید کرده و مشکل ساز میشود.

در صورتی که همه این موارد را بررسی کرده و متوجه مشکل دستگاه نشدید، کار را به نمایندگی تعمیرات گروه دیجی سرویس بسپارید.

 قبلی بعدی   

چرا آب کولر گازی تخلیه نشده و سرریز میکند ؟ - 5 از 5 تعداد 98

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات