دیجی سرویس

نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی

نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی

نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی

نحوه چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی مسئله ی بسیار مهمی می باشد حتی بهترین ماشین های ظرفشویی که سازمان کانسیومر رپورتس (Consumer Reports) تست می‌کند نیز در صورت چیدمان نادرست ظروف درون ماشین ظرفشویی نمی توانند عملکرد مناسبی داشته باشند.
فکر می کنید ماشین ظرفشویی شما بد کار می کند؟ برای تست این دستگاه سخت جان، کانسیومر رپورتس مقدار زیادی بشقاب، لیوان و ظروف نقره آغشته به باقی ماندۀ کرۀ بادام زمینی، زرده تخم مرغ و چیزهای چسبناک دیگر را یک شب بیرون به حال خود می گذارد و بعد آن ها را درون ماشین ظرفشویی می شوید. ماشین هایی که در بالای فهرست پیشنهادی ماشین های ظرفشویی ما قرار می گیرند، در هر بار تست نتایج درخشانی کسب می کنند.
اما اگر نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی درست نباشد حتی بهترین دستگاه ها هم عملکرد خوبی نخواهند داشت. این احتمال وجود دارد که شما حداقل یک کار را غلط انجام داده باشید – چپاندن تعداد زیادی بشقاب درون دستگاه یا ظروف نقره و دیس‌ها را در جای نادرست چیده باشید. هرچند رجوع به دفترچه راهنمای دستگاه همیشه کمک کننده خواهد بود، اما استفاده از نکات زیر در مورد نحوۀ چیدمان درست ظروف درون ماشین ظرفشویی نیز در اکثر دستگاه ها بهترین نتیجه را به بار می آورد.
مرحله ۱
رَک بالا: لیوان ها، فنجان ها و کاسه های کوچک را در رک بالا قرار دهید. ما پیشنهاد می کنیم باقی مانده های غذا را از روی ظروف پاک کنید اما در ماشین های امروزی نیازی به آبکشی ظروف قبل از چیدن آن ها درون دستگاه وجود ندارد. از انباشتن بیش از حد دستگاه پرهیز کنید زیرا خطر شکستن ظروف افزایش یافته و مانع از جریان آب و شوینده می شود. ظروف پلاستیکی قابل شستشو در ماشین ظرفشویی را نیز در رک بالا و دور از المنت حرارتی قرار دهید تا آسیب نبینند.
مرحله ۲
ظروف نقره: قاشق ها و چنگال ها را طوری درون دستگاه بچینید که دسته آن ها رو به پایین باشد. اما دسته چاقوها باید رو به بالا باشد تا در هنگام بیرون آوردن آن ها به دست‌تان آسیب نرسد. اگر ماشین ظرفشویی شما یک سبد باز دارد، قاشق ها و چنگال ها وچاقوها را با هم مخلوط کنید تا اشیاء مشابه دچار همپوشانی و تودرتویی نشوند.
مرحله ۳
اشیاء بزرگتر: بشقاب های بزرگ، دیس های دایره ای و ظروف بزرگتر را در قفسه پایینی قرار دهید. ظرف های خیلی بزرگ مانند دیس های بزرگ و تخته آشپزی را باید در کناره ها و عقب دستگاه قرار داد تا مانع از جریان آب و شوینده نشوند. ظروف پخت و پز را روبه پایین و در جهت بازوی اسپری قرار دهید.
قابلمه و ماهی تابه آلومینیومی یا زنگ نزن را معمولاً می توان در ماشین ظرفشویی شست. به پشت ظروف پخت و پز دقت کنید که آیا علامت قابل شستشو در ماشین ظرفشویی را دارا هستند یا خیر. در غیر این صورت، به راهنمای استفاده یا وب سایت سازندگان آن ها رجوع کنید.
سایر ملاحظات در نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی
چاقوهای بزرگ را هرگز درون ماشین ظرفشویی قرار ندهید زیرا گرما و مواد شیمیایی اثر خود را روی آن ها می گذارند. اشیاء ساخته شده از برنج، برنز، چوب یا چینی با تزیینات طلا را نیز درون دستگاه قرار ندهید. ما پیشنهاد می کنیم تابه های نچسب را نیز با دست بشویید هرچند برخی سازندگان ادعا می کنند که آن ها قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند.
هنگامی که ظروف را به درستی درون ماشین چیدید، بهتر است که شیر آب سینک را باز کنید تا آب سرد رد شده و آب گرم جاری شود. این باعث می شود که چرخۀ شستشو درون ماشین با آب سرد شروع نشود.
باید همواره از یک مایع شویندۀ درجه یک استفاده کنید. پیشنهادهای فعلی ما شامل نیم دوجین مواد شوینده تک دوز (که در راس آن ها یک کَسکید پَک قرار دارد) و همچنین تعدادی پودر و ژل می شود.
در آخر، جامایع آبکشی را پرکنید تا خشک کردن سریعتر و بدون باقی گذاردن لکه روی ظروف انجام شود.
 
امیدواریم خواندن مقاله “نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی” به شما کمک کرده باشد دوست داریم نظرات شما را در این زمینه بدانیم و تجربیات خود را برای ما ارسال کنید.آیا شما از کارکرد ماشین ظرفشویی خود رضایت دارید ؟

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات