دیجی سرویس

برفک زدایی خودکار یخچال


برفک زدایی خودکار یا برفک زدایی اتوماتیک یا خود برفک زدایی تکنیکی است که در آن قسمت جایخی یخچال یا فریزر به صورت خودکار برفک ها را آب می کند. یخچال ها و فریزر هایی با این ویژگی گاهی اوقات بدون برفک نیز نامیده می شوند.

مکانیزم
مکانیزم برفک زدایی در یخچال ها به این صورت است که المنت سرمازا توسط گرما حرارت داده می شود تا برفک هایی که طی دوران مشخصی روی آن تشکیل شده اند آب شوند.آب حاصل از ذوب شدن برفک ها از طریق یک مجرا در پشت یخچال جاری می شود.برفک زدایی توسط توسط یک تایمر الکتریکی یا الکترونیکی کنترل می شود.برای هر ۶، ۸، ۱۰، ۱۲ یا ۲۴ از روشن بودن کمپرسور، گرمکن برفک زدایی به مدت ۱۵ دقیقه تا نیم ساعت روشن می شود. گرمکن برفک زدا معمولا دارای توانی بین ۳۵۰ تا ۶۰۰ وات می باشد که معمولا در بالا و پایین قسمت یخساز و در بعضی از فریزر ها در وسط آن نصب می شوند. این گرمکن توسط یک اتصال فیوز از مدار کوتاه محافظت می شود.در یخچال های قدیمی تایمر بصورت پیوسته مشغول به کار بود.در مدل ها و طراحی های جدید تایمر فقط زمانی کار می کند که کمپرسور روشن است، بنابراین تا زمانی که در یخچال بسته باشد، گرمکن به مقدار کمتری روشن می شود در نتیجه مقدار زیادی انرژی ذخیره خواهد شد.ترموستات برفک زدایی وقتی که دمای یخ ساز بالا برود و به دمای تعیین شده برسد مدار گرمکن را باز می کند . تایمر برفک زدایی نیز بگونه ایست که یا کمپرسور و یا گرمکن برفک زدا روشن است ولی نه هر دو در یک زمان.
در داخل فریزر، هوا توسط یک یا چند فن به چرخش در می آید. در یک طراحی معمولی، هوای سرد از فریزر به سمت مواد غذایی هدایت شده و سپس بازچرخش شده و به فریزر برمیگردد.چرخش هوا در فریزر کمک می کند تا یخ یا برفکی که ممکن است روی مواد غدایی یخ زده تشکیل شود، تصعید شود.

بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب نمایندگی آدمیرال را حتما مطالعه کنید.


به جای المنت های سرمازای سنتی که در قسمت آستری فریزر جاگذاری شده اند، المنت های خودکار برفک زدا در قسمت پشتی و تحتانی آستر تعبیه شده اند.این آیتم به ما اجازه می دهد برای مدت کوتاهی گرما داده شوند تا برفک های آب شده دفع شوند بدون اینکه مواد غذایی داخل فریزر گرما داده شوند.
در بعضی از سیستم ها بصورت جایگزین از گاز گرم داخل کویل برای آب کردن برفک ها استفاده می کنند. این عملیات توسط یک شیر سه طرفه صورت می گیرد. گاز گرم داخل کویل ها سریعا یخ ها را آب کرده و برفک زدایی صورت می گیرد. این سیستم در اصل برای مقاصد تجاری از جمله بستنی سازی استفاده می شود.

در صورت نیاز به تعمیر یا سرویس لوازم خانگی خود میتوانید با استفاده از فرم درخواست، اطلاعات مربوطه را ثبت کنید، کارشناسان ما برای مشاوره و بررسی دقیق و تعیین تکنسین مرتبط با دستگاه و مشکل مربوطه با شما تماس میگیرند.

 قبلی بعدی   

برفک زدایی خودکار یخچال - 5 از 5 تعداد 98

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات