دیجی سرویس

آشنایی با نحوه کار ماشین لباسشویی های درب از بالا


نحوه کار ماشین لباسشویی های درب از بالا

اولین اختراع ماشین لباسشویی های اتوماتیک در سال 1851 که جایگزین شستن لباسها توسط مردم با دست شد، ساخت ماشین لباسشویی های درب از بالا بود. با رشد تکنولوژی و بهبود طرح و مدل ماشین لباسشویی ها، کار شستن لباسها به مراتب راحت تر شد و امروزه ، ماشین لباسشویی ها در ابعاد ، رنگ ها و مدل های مختلفی عرضه میشوند. با اینکه ماشین لباسشویی های درب از جلو که دارای یک محور دوار افقی هستند، فروش خیلی خوبی در ایالات متحده آمریکا دارند، فروش ماشین لباسشویی های درب از بالا همچنان صدر نشین است.

ماشین لباسشویی درب از بالا
فرایند شستن لباسها ترکیبی از مصرف انرژی مکانیکی برای هم زدن لباسها ، مصرف انرژی گرمایی برای گرم کردن آب ، و فعالیتهای شیمیایی بین آب و مواد شوینده برای تمیز کردن لباسها میباشد. اما ماشین لباسشویی درب از بالا چگونه لباسها را هم میزند؟

یک ماشین لباسشویی درب از بالا چگونه کار میکند؟

تا زمانی که ویژگی های طراحی و تعداد سیکل های پیشنهادی ماشین لباسشویی برای هر شرکت متفاوت است، و همچنین از نظر قیمتی نیز با هم تفاوت دارند. عملیات اصلی که در دو مدل ماشین لباسشویی درب از بالای پربازده و استاندارد انجام میشود.با هم یکسان است.
ماشین لباسشویی های درب از بالای استاندارد در ایالات متحده آمریکا ، کانادا و  استرالیا از یک پروانه همزن مرکزی دارای پره های همزن برای حرکت دادن لباسها داخل آب از بالا به پایین استفاده میکنند. همزدن از بالا به پایین در طول فرایند شستشو ادامه داشته و با زور، محلول آب و کف را از داخل الیاف لباس عبور میدهد و به این روش هرگونه آلودگی را از داخل الیاف لباس خارج میکند. در آب ماشین لباسشویی های درب از بالا ، از یک همزن پروانه ای بدون محور مرکزی استفاده میکنند.
ماشین لباسشویی های پربازده درب از بالا بسیار شبیه به ماشین لباسشویی های درب از جلو عمل میکنند.


این نوع ماشین لباسشویی ها دارای یک درام یا لگن چرخان حول یک محور مرکزی مانند ماشین لباسشویی های درب از جلو میباشنداما درب از جلو باز شو ندارند.
این نوع ماشین لباسشویی دارای یک درب از بالا باز شونده مانند ماشین لباسشویی های استاندارد هستند.

این ماشین لباسشویی ها مانند یک ماشین لباسشویی درب از جلو عمل کرده و حجم آب مورد نیاز آنها نصف حجم آب مورد نیاز برای ماشین لباسشویی های استاندارد میباشد.
 یکی از مزایای ماشین لباسشویی های درب از بالای پربازده ، این است که نیاز به یک لاستیک درزبند آب بندی مانند مدل های درب از جلو ندارند تا بخواهد از نشتی رطوبت و آب کف از لای درب ماشین لباسشویی جلوگیری کند. و همینطور این موضوع باعث میشود که رطوبت و آلودگی در لابلای چین و چروک های لاستیک درزبندی باقی نماند که نهایتا منجر به بوی نامطبوع  ماشین لباسشویی در دراز مدت گردد.

مدل های درب از بالای دارای یک جفت یاتاقانهای متقارن نسبت به یک عدد یاتاقان در یک سمت محور میباشد که باعث کاهش خرابی های مکانیکی آن میشود.


بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب نمایندگی بوش در مرزداران را حتما مطالعه کنید.


ماشین لباسشویی درب از بالا
در هر دو مدل ماشین لباسشویی درب از بالا ( استاندارد و پربازده) 2 قسمت وجود دارد. سیستم مکانیکی و کنترلی آن شامل بردهای کنترلی ، سلکتور انتخاب میزان بار مورد استفاده ( کلید یا سوئیچی میزان فشار )، سلکتور یا درجه تنظیم میزان گرمای آب ، تایمر یا زمان سنج و سوئیچ قفل درب میباشد. سیستم مکانیکی شامل موتور، جعبه دنده، یا سیستم انتقال قدرت، کلاچ ، لگن شستشوی داخلی و بیرونی ، همزن ، پمپ ، شیر آب و سیستم تعلیق و یک تسمه کوپلینگ تسمه به موتور ، میباشد.

برای هر دونوع از ماشین لباسشویی های درب از بالا، بعد از آنکه مشتری یا مصرف کننده حجم لباسها را انتخاب کرد، و دمای مورد نظر را تنظیم نمود و نوع برنامه شستشو را تعیین کرد، لگن خارجی از آب پر میشود . در ماشین لباسشویی نوع استاندارد، آب حجم کل لباسها را فرا میگیرد و آنها را درون آبکش یا سبد ماشین لباسشویی غوطه ور میکند(مگر آنکه سبد یا آبکش شستشو خراب شده باشد.) سپس پروانه همزن آب را از بین لباسها عبور میدهد تا اصطکاک و درگیری لازم برای خارج شدن آلودگی از لباسها را تولید کند. 
ماشین لباسشویی پربازده حجم آب کمتری مصرف میکند ( حدود 40 درصد آب کمتر) و لباسها بصورت کامل ، ابتدای امر در اب غوطه ور نمیشوند. پروانه همزن در انتهای لگن ماشین لباسشویی ، لباسها را در حین فرایند شستشو داخل آب غوطه ور میکند.
بصورت کلی، موتوری که به گیر بکس نیرو منتقل میکند، پروانه همزن را چرخانده تا در یک جهت بتابد. پمپ آب همواره در یک جهت میچرخد و آب آغشته به پودر شوینده را مجددا وارد مدار میکند.

ماشین لباسشویی درب از جلو

همان پمپ آب جهت چرخش خود را عوض میکند تا آب را در حین فرایند شستشو از ماشین لباسشویی خارج کند. ماشین لباسشویی های درب از بالا از نظر مکانیکی در مدل های پیشرفته تر بسیار ساده تر شده اند. اگرچه سیستم های الکترونیکی آنها به مراتب پیشرفته تر و پیچیده تر شده است، شاید دیری نپاید که تنها با یک کیت الکتریکی کل فرایندهای الکترونیکی پوشش داده شود. معمولا در صورت خرابی یکی از اجزاء الکترونیکی این ماشین لباسشویی ها، کل مجموعه الکترونیکی باید تعویض شود.

مقایسه ماشین لباسشویی درب از بالا با درب از جلو 

ماشین لباسشویی درب از جلو

از دیگر مزایای ماشین لباسشویی های درب از بالا این است که با استفاده از نیروی گرانش زمین ، مواد شوینده، سفید کننده و نرم کننده ای که درون چا پودری این ماشین لباسشویی ها ریخته میشود، در فرایند شستشو به لباسها تزریق میشود. اما در ماشین لباسشویی های درب از جلو، مواد شوینده درون جاپودری باید توسط، شیرهای برقی که مسیر جا پودری را باز و بسته میکنند به لباسها تزریق شوند. همچنین هیچ گونه رطوبتی بعد از عملیت شستشو درون این ماشین لباسشویی ها بدلیل نیروی گرانش زمین ، باقی نمیماند اما در ماشین لباسشویی های درب از جلو، رطوبت در لابلای لاستیک درز گیر، و یا داخل لگن شستشو باقی میماند که باعث ایجاد رشد کپک و قارچ و نهایتا ایجاد بوی نامطبوع در ماشین لباسشویی میشود.
ورود و خروج آب در ماشین لباسشویی های درب از بالا ، بدلیل ساختار عمودی آنها به مراتب راحت تر از ورود و خروج آب در ماشین لباسشویی های درب از جلو میباشد.

تعمیر لوازم خانگی خود را به دیجی سرویس بسپارید. دیجی سرویس ارائه کننده خدمات در خصوص تعمیر یخچال، تعمیر اجاق گاز، تعمیر پکیج ، تعمیر ماشین ظرفشویی و تعمیر انواع دیگری لوازم خانگی میباشد. 

 قبلی بعدی   

آشنایی با نحوه کار ماشین لباسشویی های درب از بالا - 5 از 5 تعداد 98

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات