دیجی سرویس

نحوه استفاده صحيح از مايكروفر :

نحوه استفاده صحيح از مايكروفر :

استفاده صحيح از مايكروفر :


غذايي كه در مايكروفر پخته ميشود ، ممكن است به طور يكنواخت حرارت نبيند و در قسمتهايي از غذا كه خوب حرارت نديده اند،ميكروارگانیزمهاي مضر باقي بمانند.
اين كه حرارت تا چه ميزان به درون غذا نفوذ ميكند به ضخامت تكه هاي غذا، ميزان رطوبت و تركيب غذا بستگي دارد . بهتر است در پخت با مايكروفر غذا به تكه هاي كوچك تقسيم شود.
معمولا توليدكنندگان مايكروفر درآن از صفحه گردان و فن هاي هم زن استفاده ميكنند.توصيه ميشود در فواصل پخت ، غذا دو تا سه بار هم زده شود.
غذايي كه از فريزر خارج ميشود قبل از قرار دادن در مايكروفر بايد به طور كامل از حالت يخ زدگي خارج شود، زيرا آب ، بسيار راحت تر از يخ،اشعه مايكروفر را به خود جذب ميكند، بنابر اين اگرقسمتهايي از غذا هنوز يخ زده باشد،حرارت به طور يكنواخت به غذا نميرسد و ميكروارگانيزمهاي مضردر آن باقي مي مانند.
البته مزيت مايكروفر اين است كه غذا با خارج شدن از فريزر و آب شدن يخ آن، ميتواند سريع پخته و سرو شود ، بدون اينكه براي مدت طولاني در محدوده خطر حرارت يعني 4 تا 60 درجه كه دماي رشد ميكروبهاست، قرارگيرد.

 

ظروف مورد استفاده در مايكروفر :


فقط ظروفي كه مخصوص مايكروفر هستند بايد در اين دستگاه استفاده شوند. ظروف پلاستيكي معمولي براي استفاده در مايكروفر مناسب نيستند زيرا با حرارت بالاي مايكروفر، ساختار شيميايي اين ظروف تغيير ميكند و مواد سمي وارد غذا مي گردد.ب
راي گرم كردن غذاهاي چرب،ظروف شيشه اي به پلاستيكي ارجحيت دارند.ظروف فلزي يا داراي روكش فلزي و نيز فويلهاي آلومينيومي براي استفاده مايكروفر مناسب نيستند زيرا اشعه هاي مايكروفر را منعكس ميكنند و ممكن است به خود دستگاه نيز آسيب برسانند.
ظروفي كه همراه غذا در مايكروفر گرم مي شوند براي استفاده در اين دستگاه نامناسبند ولي ظروفي كه سرد باقي مي مانند براي اين منظور مناسب ترند .
براي تست كردن ظرف شيشه اي مناسب براي مايكروفر،ميتوان ظرف موردنظر را براي يك دقيقه در مايكروفر قرارداد . اگر ظرف گرم شد براي استفاده در مايكروفر مناسب نيست،اگر ولرم شد براي دوباره گرم كردن غذا مناسب است واگر سرد ماند براي پختن غذا مناسب است.
شكل ظرف در نوع حرارتي كه غذا در گرم كردن مي بيند موثر است.
در ظروف گرد يا بيضي شكل،كناره هاي غذا نمي سوزد زيرا در اين ظروف تمام كناره هاي غذا به طور يكنواخت حرارت مي بيند، ولي در ظروف مربعي شكل كناره هاي غذا بيشتر مي سوزد.ظروف گود،به علت اينكه سطح تماس بيشتري ايجاد ميكنند براي گرم كردن غذا در مايكروفر مناسب ترند.

براي حفظ رطوبت درون غذا و يكنواخت حرارت ديدن آن بهتر است روي غذا پوشانده شود .اگر بدين منظور از روكشهاي پلاستيكي استفاده ميشود،ترجيحا بهتر است با غذا تماس نداشته باشد.

 

نتيجه گيري :


پخت و پز ايمن با مايكروفر مستلزم شناخت محدوديتها و در عين حال منافع پخت غذا در اين دستگاه است. در صورت استفاده صحيح از مايكروفر،اين دستگاه ميتواند يك روش آسان و سريع براي پخت و پز و آماده سازي غذا عرضه كند بدون اينكه خطري براي سلامت ما داشته باشد.

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات