دیجی سرویس

نحوه تشخیص کولر اینورتر (کم مصرف) از کولر معمولی


تشخیص کولر اینورتر

تهویه مطبوع به عنوان عضوی جدایی‌ناپذیر از زندگی امروز انسان ها به شمار می آید که توانسته است آسایش و راحتی را برای بشر امروزی به ارمغان بیاورد . در کشور ما ، مردم برای رهایی از گرمای تابستان از روش‌های مختلفی استفاده می کنند . یکی از مدرن ترین روش های تهویه مطبوع در منازل کولرهای گازی هستند . حدود ۱۰۰ سال است که کولرهای گازی اختراع ‌شده و به زندگی بشر راه پیدا کرده اند .  بازده کولرهای گازی در طی این سالیان بسیار مناسب بوده است که باعث شده تا این وسیله مورد توجه استفاده‌کنندگان قرار گیرد.
بحث تولید کولر گازی مدت‌هاست که دستخوش تغییر شده و در حال پیشرفت است و روزبه‌روز وسیع‌تر می‌شود. در طی چند سال اخیر کولرهایی به بازار راه پیدا کرده اند که با نام کولر گازی کم‌مصرف یا کولر گازی اینورتر شناخته می شوند . در این مقاله قصد داریم نگاهی اجمالی به این کولرها انداخته و نحوه کار و تعمیرات کولر گازی اینورتر و فرق آن‌ها را با کولرهای معمولی و قدیمی‌تر بررسی کنیم و نکاتی را به شما آموزش بدهیم تا بتوانید آن را از کولرهای معمولی تشخیص داده و خریدی مطمئن و هوشمند را تجربه کنید.

اساس کار کولر گازی اینورتر (کم‌مصرف) و کولر گاز معمولی

اساس کار تمامی کولرهای گازی موجود به این گونه است : گازی بسیار سرد به‌وسیله یک موتور قدرتمند ، به صورت پیوسته در حال گردش در داخل مدار کولر گازی است . زمانی که دمای محیط با دمای مطلوب و مشخص شده بر روی کولر برابر شود ، برد مربوطه فرمان خاموش شدن موتور را صادر می کند . اگر دمای محیط ، از دمای مطلوب بالاتر رود ، کولر دوباره روشن می شود و فرآیند سرد شدن دوباره تکرار می شود.

 

تفاوت کولر اینورتر از کولر معمولی
 

یکی از مشکلات اصلی  این سیستم این است که این کمپرسورها مصرف برق بسیار بالایی دارند . هنگامی‌ هم که خاموش می‌شوند برای دوباره روشن شدن ، جریان بسیار بالایی  را مصرف می‌کنند . در واقع فرآیند روشن شدن کولر گازی درست مانند زمانی است که شما می‌خواهید ماشین خاموشی را هل بدهید تا روشن شود . برای هل دادن قبل از دور گرفتن و راه افتادن انرژی بسیار زیادی مصرف می شود  اما زمانی که راه افتاد شاید این انرژی به نصف کاهش پیدا کند.
کولرهای کم مصرفی که در سال های اخیر به بازار عرضه شده اند  دو فرق عمده با کولرهای قدیمی دارند که باعث شده اند تا مشکلات آنها تا حدودی حل شود :
۱٫ گاز مصرفی در این کولرهای گازی اینورتر R410a  است . این گاز توانایی تولید سرمایش بیشتری نسبت به کولرهای گازی قدیمی تر که گاز آن‌ها R22 می‌باشد ، دارد . دمای جوشش گاز R410a منفی ۵۲ در جه سانتی گراد است درحالی‌که دمای جوشش گاز R22 منفی ۴۱ درجه سانتی گراد است که این تفاوت دمایی کاملا قابل توجه است . اختلاف دمای ده درجه ای کولرهای اینورتر نسبت به کولر های قدیمی باعث می شود تا قدرت سرمایش این کولرها کاملا بیشتر از کولرهای قدیمی تر باشد.


بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب نمایندگی خدمات پس از فروش ال جی را حتما مطالعه کنید.


 

تفاوت کولر اینورتر از کولر معمولی
 

۲٫ اما مورد دومی که تاثیر بیشتری بر روی قیمت و هزینه دارد این است  که کمپرسور کولر گازی کم‌مصرف به صورتی طراحی‌شده است که به هیچ عنوان در یک بازه زمانی کوتاه ، کاملاً خاموش نمی‌شود ، بلکه حتی موقعی که شما در طول روز از آن استفاده‌ای نمی‌کنید نیز با دور بسیار کند در حال آماده‌به‌کار است .  روشن بودن دائمی این موتورها باعث می شود تا مصرف برق آن در هنگام استارت بسیار کم باشد . لازم به ذکر است که تغییرات دیگری نیز در این کولر به وجود آمده است مانند فرکانسی کردن برق آن یا نصب حسگرهای حساس به تعداد افراد حاضر در محیط و بسیاری از امکانات دیگر که باعث شده است تا مصرف برق این کولرها حدوداً ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش پیدا کند.

چگونه کولر اینورتر را از کولر معمولی تشخیص دهیم ؟

با توجه به محبوبیت و گسترش استفاده از کولرهای گازی اینورتر ، متأسفانه بسیاری از افراد سودجو از عدم شناسایی خریداران با کولر گازی اینورتر سو استفاده کرده و اقدام به کلاه‌برداری از مشتریان می کنند . این افراد کولر گازی‌های معمولی مانند جنرال ، اجنرال ، ال جی و غیره را به‌جای کولر گازی اینورتر به مشتری می‌فروشند که علاوه بر کیفیت پایین این کولرها هزینه بیشتری را نیز دریافتی می‌کنند . برای اطمینان یافتن از اینکه کولر گازی خریداری شده شما اینورتر است بهتر است روش های زیر را در نظر داشته باشید:
۱٫ مطمئن‌ترین راه خریدن کولر گازی از یک مرکز معتبر و نمایندگی رسمی است.
۲٫ معمولاً کولرهای اینورتر دارای بسته بندی شیک و کاملا قابل قبولی هستند .
۳٫ می توانید از برچسب نصب شده بر روی کولر گازی برای تشخیص اینورتر بودن کولر ، استفاده کنید.
کولرهای گازی اینورتر با گاز R410a کار می‌کنند و این مولفه حتما بر روی برچسب آنها قید شده است . اما کولر های گازی معمولی از گاز R22  استفاده می کنند که این مورد نیز در برچسب روی کولر مشخص شده است.
روش دیگر تشخیص نوع کولر ، آمپر مصرفی پایین این کولرهاست که روی برچسب فنی آن درج شده که معمولاً کولرهای اینورتر دارای مصرف ۱۸ هزار که معادل ۷ آمپر است ، هستند . اما در کولر معمولی این مصرف به ۱۰ آمپر هم می‌رسد.
آخرین روش برای تشخیص کولرگازی اینورتر آمپر مصرفی آن‌هاست . برای تشخیص با این روش اگر با یک آمپرمتر کلمپ مصرف آمپر آن‌ها را اندازه بگیرید مدام در حال تغییر است مثلاً ۶ یا ۵ یا ۳ یا ۷ ولی کولر گازی معمولی یک آمپر ثابت رانشان می‌دهد مثلاً روی ۱۰ ثابت شده و زیاد بالا پایین نمی‌شوند.

 قبلی بعدی   

نحوه تشخیص کولر اینورتر (کم مصرف) از کولر معمولی - 5 از 5 تعداد 98

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات