دیجی سرویس

روش تست سلامت ترانسفورماتور کولر گازی اسپلیت

روش تست سلامت ترانسفورماتور کولر گازی اسپلیت

روش تست سلامت ترانسفورماتور کولر گازی اسپلیت

برای تست سلامت ترانسفورماتور یکی از روشهای متداول استفاده از اهمتر می باشد.در این روش ابتدا ترانس برد را از روی آن جدا می کنیم و سپس مقدار مقاومت ورودی و خروجی را اندازه گیری می کنیم. اگر در این حالت مقاومت سیم پیچ ورودی در حدود 300 اهم را نشان دهد پس نتیجه میگیریم که سیم پیچ اولیه سالم است ولی اگر میزان مقاومت سیم پیچ را بینهایت نشان دهد به احتمال 90% فیوز حرارتی روی ترانس سوخته است ولی دقت نمایید که برای اطمینان 100% از سوختن فیوز حرارتی باید آن را از روی ترانس باز کنید و پوشش لاستیکی روی آن را بردارید و سپس پروپهای اهمتر را به دو سر آن متصل کنید اگر اهمتر مقدار صفر را نشان دارد پس فیوز حرارتی سالم است ولی اگر مقدار بی نهایت را نشان داد پس فیوز حرارتی خراب است و باید تعویض شود.

برای تست سلامت سیم پیچ خروجی ترانسفورماتور هم بدین روش عمل می کنیم: ابتدا پروپهای اهمتر را به دو سر سیسم های زرد رنگ متصل می کنیم و باید اهمتر مقداری در حدود 2 را نشان دهد سپس پروپهای اهمتر را به دو سر سیم های سفید متصل کنید و اگر مقداری در حدود 5.5 نشان داد پس این سیستم پیچ سالم است.

» توجه: یکی از روشهای عمومی تست ترانس (ترانسفورماتور) این است که برق 220 ولت را به ورودی ترانس متصل کنید و سپس در خروجی ترانسفورماتور یک اهم متر قرار دهید و باید ولتاژ خروجی 9 و 12 باشد.

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات