دیجی سرویس

از بین بردن لکه از روی لباس سفید با استفاده از ماشین لباسشویی


مشکلات شست و شوی لباس ها- آیا ماشین لباسشویی شما خراب شده است؟


بسیاری از ما در استفاده از ماشین لباسشویی و ماشین خشک شویی اشتباه میکنیم. ما هیچ وقت نمیخواهیم خودمان را مقصر اصلی در خراب شدن ماشین لباسشویی  و یا خراب شدن ماشین خشک شویی و یا مشکلات شست و شو با ماشین لباسشویی بدانیم.
اما واقعیت چیز دیگریست. معمولا ماشین لباسشویی خود بخود خراب نمیشود بلکه مقصر خراب شدن ماشین لباسشویی  خود ما هستیم.
در این مقاله تعدادی از مشکلات شست و شو را به همراه علل وقوع و راه حل رفع ایراد و همچنین نحوه جلوگیری از بروز ایراد بیان میکنیم.  با ما همراه باشید.

لباسهای چرک

لباس های چرک بدلیل استفاده از مواد شوینده نامناسب تمیز نمیشوند. پودر ها و یا مایعات شوینده ارزان قیمت حاوی مقدار کافی از مواد تمیز کننده و لکه بر مانند آنزیم و سورفاکتانت ( مواد نافذ در بافت لباس) برای لکه زدایی و از بین بردن لکه مواد قندی و شیرینی جات و یا لکه های ناشی از عرق بدن نمیباشند.
اگر لباس خاک و گلی شما تمیز نشد آن را درون آب غوطه ور کنید و سپس آب آن را خالی کنید بعد لباس ها را داخل ماشین لباسشویی بیاندازید. 
این کار باعث میشود که لباس ها زودتر تمیز شوند.
کمی وقت صرف کنید و محتویات تشکیل دهنده ای که روی ظرف ماده شوینده نوشته شده است را بخوانید تا مطمئن شوید که شما ماده شوینده مناسب ماشین لباسشویی  خود را انتخاب کرده اید. بهترین کار استفاده از ماده شوینده چند منظوره برای لباسهای چرک و یا لباسهای عرقی و مواد شوینده با قیمت نه چندان گران هم برای لباسهای گلی و خاکی میباشد.
تیره شدن لباسها به دلیل عدم رعایت ترتیب شست و شوی لباس ها به طور مناسب می باشد.
اگر شما همه لباس ها را با هم داخل ماشین لباسشویی بیندازید مثلا لباس های جین مشکی با پیراهن صورتی و حوله زرد و دستمال قرمز را با هم بشویید همه لباس ها تیره می شوند.  حتی با مواد شوینده معجزه‌ گر هم رنگ لباس ها روی یکدیگر اثر میگذارد.   لباس ها را جوری داخل ماشین لباسشویی قرار دهید که لباسهای سفید و روشن با هم دیگر شسته شوند.  چرک شدن لباسها و یا از بین رفتن بافت لباسها به دلیل پر کردن لگن ماشین لباسشویی و عدم تنظیم دمای مناسب برای شستن لباس ها به وجود می آید.

لباس زیاد داخل ماشین لباسشویی

 شما همه لباس هایی که باید شسته شوند را یکدفعه و یکجا داخل ماشین لباسشویی بیندازید و لگن آن را بیش از حد پر کنید که در این حالت پودر شستشو یا ماده شوینده نمی‌تواند به همه سطوح لباس‌ها برسد و کثیفی را از روی لباس ها بردارد و آلودگی ها را هنگام تخلیه ماشین از ماشین لباسشویی خارج کند.  ظرفیت ماشین لباسشویی خود را بدانید و متناسب با آن لباس داخل ماشین لباسشویی بیندازید.  همچنین رعایت دمای مناسب شستشو در حفظ کیفیت و رنگ لباس بسیار موثر می باشد.  پودرهای شوینده وجود دارد که در آب سرد کار لکه زدایی را انجام میدهند اگرچه پودرهای شستشو برای از بین بردن کثیفی از روی لباس به آب گرم یا آب داغ نیاز دارند.


بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب نمایندگی رسمی فریجیدر را حتما مطالعه کنید.


لباس با رنگ های مخلف داخل ماشین لباسشویی

بافت لباس ها به دلیل استفاده از آب داغ که دارای حجم زیادی از مواد آهکی میباشد فرسوده می شود.
اگر آب ورودی به ماشین لباسشویی سختی زیادی داشته باشد باید از یک سختی گیر آب برای محافظت از لباس ها و کمک به مواد شوینده برای  یک شست و شوی با کیفیت بهتر استفاده کنید.

لکه های زرد روی لباس های سفید

لکه های زرد روی لباس های سفید به دلیل تاثیر عرق بدن روی لباس می باشد.  از بین بردن اثر عرق بدن در صورت استفاده از پودر شوینده ارزان قیمت به همراه آب سرد بسیار سخت می باشد.  به یک لباس سفید نگاه کنید اگر گوشه ها و لبه ها سفید باشند اما وسط آن به دلیل عرق پوست بدن زرد شده باشد از یک پودر شستشوی چند منظوره به همراه آب داغ یا آب گرم استفاده کنید تا اثر عرق از بین برود. ممکن است نیاز باشد از یک مکمل شستشو برای سفید کردن و از بین بردن لکه از لباس استفاده کنید.

لکه زرد روی لباس سفید

لکه های زرد رنگ روی لباس سفید به دلیل استفاده خیلی زیاد از سفید کننده کلرین میباشد.   ماده شوینده می‌تواند لباس های سفید را سفید تر کنند اگرچه استفاده از آن در یک حجم از لباس ها می تواند بافت لباس ها را از بین برده و حتی رنگ آن‌ها را به زردی متمایل کند.  بسیاری از پارچه های نخ پنبه و یا دست بافت دارای یک لایه داخلی هستند که زرد رنگ بوده و استفاده از مایع سفید کننده به مقدار زیاد آن لایه را خراب خواهد کرد  و اثر زردی آن روی لباس مشخص خواهد شد.

لکه زرد روی لباس سفید

لکه های زرد روی لباس سفید به دلیل وجود زیاد آهن در آب شستشو می باشد.  باکتریهای آهن موجود در آب مصرفی  بر روی لباس ها می نشینند  و باعث زردی لباس شده و یا حتی رنگ آن را به قهوه ای نزدیک می کنند. شما باید از یک فیلتر آب برای حفظ رنگ سفید لباس ها استفاده کنید.
دیجی سرویس شرکتی است متشکل از جوانان مبتکر و کوشا در زمینه تعمیر کننده لوازم خانگی  که قصد دارد با ارائه تجربیات و نکات راهنما در خصوص نحوه استفاده و یا تعمیر و یا تشخیص عیب لوازم خانگی قصد دارد دانش فنی شما را افزایش دهد و با شرایط اقتصادی کنونی کمکی باشد در کاهش هزینه های تعمیرات لوازم خانگی

 قبلی بعدی   

از بین بردن لکه از روی لباس سفید با استفاده از ماشین لباسشویی - 5 از 5 تعداد 98

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات