دیجی سرویس

تمیز کردن ماشین ظرفشویی


تمیز کردن بازوی آب پاش ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی شما دارای یک یا دو بازوی پاشش آب و مایع شستشو با فشار بر روی ظروف میباشد. آب و مایع شتستشو توسط پمپ تعبیه شده در ماشین ظرفشویی به داخل آبپاش رفته و توسط نیروی موتور ماشین ظرفشویی، آبپاش همه قسمتها و گوشه کناره های محوطه داخلی ماشین ظرفشویی (محل قرار گیری سینی ظروف)  را پوشش میدهند. هر ماشین ظرفشویی دارای یک فشار بخصوص است. و این میزان فشار بسته به عمر دستگاه و گرفتگی نازل ها تغییر می یابد. هرچه عمر مشین ظرفشویی بیشتر باشد و از آن بیشتر استفاده کرده باشید، طبیعتا مستهلک تر شده و فشار آب کمتری تامین میکند. هرچه نازل ها و فیلترها بیشتر گرفته باشند و آب در لوله ها بیشتر رسوب کرده باشد، فشار آب کمتر خواهد بود. اگر مشکلی وجود دارد، مراحل ذیل را دنبال کنید تا آبپاش ماشین ظرفشویی را خودتان تعمیر کنید. به این منظور به یک عدد پیچ گوشتی و یک دستمال تنظیف نیاز دارید.

ماشین ظرفشویی

گام اول: آبپاش ماشین ظرفشویی را بیابید.

ابتدا آبپاش ماشین ظرفشویی را بیابید و هم از نظر تمیزی و هم از نظر سلامتی فیزیکی آنها را بازدید کنید. سینی پایینی ماشین ظرفشویی را برداشته و با دست آبپاش را بچرخانید. آبپاش در پایین دستگاه ظرفشویی قرار دارند. چرخاندن بازوها مشخص میکند که آیا مانعی در مسیر چرخش آنها وجود دارد یا نه. ممکن است ذرات غذا جایی گیر کرده باشند و باعث مزاحمت در گردش آبپاش بشوند.


با اعمال کمی فشار به بازوی اسپری به سمت بالا، حرکت آزادانه آنرا ببینید. شفت اصلی باید در راستای عمودی بازی داشته باشد. در صورتی که عملیات شستشوی ظروف به خوبی انجام نگیرد یعنی ظروف به خوبی روز اول تمیز نمیشوند احتمالا باز بودن درزهای بین اجزا متحرک میباشد زیرا در آن صورت فشار مناسب آب تامین نخواهد شد و شستشو به خوبی صورت نخواهد گرفت. اگر از درزها آب بیرون بیاید، باعث نشتی کل ماشین ظرفشویی خواهد شد.

ماشین ظرفشویی
اگر ماشین ظرفشویی دارای برج اسپری است، به برج اسپری به سمت بالا کمی فشار اعمال نمائید و اجازه دهید تا به موقعیت اصلی خود برگردد. این حرکت  باید آزادانه و بدون هیچ مانعی صورت پذیرد. قاب محافظ بالایی ماشین ظرفشویی را در بیاورید تا همین کار را برای تست بازوی اسپری بالایی دستگاه انجام دهید.


بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب نمایندگی مایکروفر ال جی را حتما مطالعه کنید.


گام دوم: بازنمودن بازوی اسپری

در صورتی که آبپاش ماشین ظرفشویی خراب شده و یا متوجه مشکل و ایراد نشده اید، آنرا باز کنید. قبل از شروع، برق مشین ظرفشویی را بکشید. داخل ماشین ظرفشویی را با آب گرم و کمی مایع شتسشو تمیز نمایید. آنرا با اسپری نمودن آب تحت فشار از هرگونه آلودگی تمیز کنید. با باز نمودن پیچ موجود در وسط بازوی اسپری ، برج اسپری را باز کنید  در این حین باید بازوی اسپری را با دست تا باز شدن  و جدا شدن آبپاش نگهدارید.

بازوی اسپری آب ماشین ظرفشویی

پیچ گوشتی را باید در جهت خلاف چرخش موتور بچرخانید. موتورهای چرخشی معمولا دارای رزوه برعکس به منظور جلوگیری از باز شدن پیچ ها هنگام حرکت موتور میباشند.
اگر فشار آب خارج شده از آبپاش کم باشد، نتیجتا ظروف تمیزی بعد از انجام عملیات شستشو توسط ماشین ظرفشویی نخواهید داشت. اگر آب به جاهای دیگر ماشین ظرفشویی برود، یعنی مثلا مانعی وجد داشته باشد که آب خارج شده از آبپاش را به سمت لاستیک دور درب هدایت کند، درب  ماشین ظرفشویی  ، لاستیک دور درب ماشین ظرفشویی و یا خود ماشین ظرفشویی  به مرور آسیب خواهد دید.
اگر چه آبپاش را میتواند خریداری نمود و تعوض کنید اما دقت کنید که همان بازوی اسپری مدل دستگاه خودتان را خریداری نمایید. زیرا سوراخ های موجود در بازوی اسپری با فشار پمپ تعبیه شده در ماشین ظرفشویی تطابق دارد. فرایند فوق نسبتا ساده است اما به منظور داشتن ظروف تمیز از مقالات راهنما در این وب سایت بهره ببرید .

وب سایت دیجی سرویس با ارائه مقالات آموزشی تلاش میکند تا شما را با مکانیزم های عملکردی لوازم خانگی آشنا کرده و به شما کمک نماید تا حتی المقدور نسبت به سرویس دوره ای  لوازم خانگی خودتان اقدام نمایید. و در هزینه های زندگی مدیریت بیشتری داشته باشید. همواره به یاد داشته باشید که پیشگیری بهتر از درمان است. همانطور که بصورت روزمره از وسایل خانگی استفاده میکنید بایستی بصورت دوره ای نسبت به انجام برخی فعالیتهای مربوط به سرویس و نگهداری آنها نیز اقدام کنید تا هم لوازم خانگی شما به راحتی خراب نشوند و هم در موقع نیاز به آنها کار شما را لنگ نگذارند و مجبور نشوید هزینه زیادی بابت تعمیر آنها بپردازید.
 

 قبلی بعدی   

تمیز کردن ماشین ظرفشویی - 5 از 5 تعداد 98

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات