دیجی سرویس

تعمیر کولر گازی


تعمیرگاه مرکزی و نمایندگی مجاز تعمیرات کولر گازی

دیجی سرویس به عنوان تعمیرگاه مجاز کولر گازی یکی از تخصصی‌ترین مراکز سرویس و تعمیرات کولر گازی در تهران بزرگ میباشد که سالهاست به‌صورت کاملاً تخصصی و علمی در این زمینه فعالیت دارد.
دیجی سرویس با داشتن متخصص‌ترین تعمیرکاران در سطح شهر تهران و کرج توانسته‌ تجربه چندین ساله خود را در تعمیرات کولر گازی با علم روز دنیا گره بزند و یکی از مراکز تعمیرات به‌روز در این زمینه باشد.

دیجی سرویس دارای نمایندگی مجاز تعمیرات تمام برندهای کولر گازی می باشد .

تعمیرات انواع کولر گازی در کمترین زمان ممکن توسط تعمیرکاران متخصص دیجی سرویس در محل شما انجام می شود. از این رو هیچ نیازی به مراجعه حضوری شما و یا انتقال و جابه جایی دستگاه معیوب وجود ندارد.

نکاتی مهم درباره تعمیرات کولر گازی


قبل از تعمیرات کولر گازی باید این نکته را در نظر داشته باشید که چه ایرادی باعث بوجود آمدن مشکل در کولر گازی شده است. یکی از متداول ترین ایرادات، روشن نشدن دستگاه است در زیر به دلایل مختلف روشن نشدن می پردازیم که دانستن تمامیه این موارد بسیار مهم است.
پریز برق ندارد ، دوشاخه یا سیم رابط کولرمعیوب است :
با بررسی برق پریز و اطمینان از سالم بودن آن، بدنه کولر را با احتیاط جدا نموده و پس از آن که دو شاخه را وارد پریز نمودید، بتوسط ولتمتر مقدار برق را در ترمینال اصلی مورد اندازه گیری قرار دهید.اگر در ترمینال اصلی ولتاژ وجود نداشت ابتدا دو شاخه و سپس سیم رابط را تعویض نمایید البته در صورتی که در بر رسی دو شاخه ،عیب خاصی مشاهده نشده باشد.
احتمال این وجود دارد دارد که کلید اصلی خراب شده باشد :
در بعضی از کولر ها فاز اصلی مدار از کلید اصلی کولر گازی عبور می کند که به اصطلاح به آن کلید قدرت می گویند. در صورتی که جریان فاز از این کلید رد نشود دستگاه به هیچ وجه روشن نمی شود. توجه داشته باشید که در هنگام باز کردن و مشاهده کلید اصلی، حتما دستگاه را از پریز کشیده و از نبودن برق در کولر گازی کاملا مطمئن شوید.
در تعمیرات کولر گازی برای مطلع شدن از سالمی یا خرابی کلید اصلی باید از ابزاری به نام اهم متر استفاده کنید. برای اینکار باید درجه اهم متر را روی رنج یک قرار دهید و رابط های آن را به پایه های کلید متصل کنید. اگر کلید سالم باشد با فشار دادن آن و رفتن به حالت ON باید عقربه اهم به انتهای آن بچسبد و عدد صفر را نشان دهد در غیر این صورت کلید معیوب است و باید تعویض گردد.
در بالا به دو علت روشن نشدن کولر اشاره کردیم. روشن نشدن عمده ترین ایرادی است که احتمال دارد برای این کولر گازی ها به وجود بیاید اما مشکلات دیگری هم هستند که در اثر سرویس نشدن به موقع این محصول اتفاق می افتد. خیلی اوقات پیش آمده است که موتور کولر گازی روشن می شود اما کمپرسور راه نمی افتد، در زیر می خواهیم این ایراد را مورد بررسی قرار دهیم :
در مرحله اول احتمال دارد که ترموسات معیوب شده باشد :
برای رفع این مشکل ابتدا باید دو شاخه کولر را از پریز خارج کنید و پس از جدا کردن سیم های رابط ترموستات رابط های اهم متر را به آن متصل نمایید.با حرکت ولوم ترموستات در جهت عقربه های ساعت ، عقربه اهم متر منحرف شده ودر حدود عدد صفر می ایستد و با قطع ترموستات (حرکت ولوم در جهت خلاف عقربه ساعت) عقربه به سمت بی نهایت باز می گردد.
اگر به هنگام تست کلید ،موارد مذکور مشاهده نشد کلید ترموستات معیوب است. اگر این قطعه دوباره اهیا شود باز هم خراب می شود پس بهتر است برای رفع این مشکل حتما تعویض شود. این را در نظر داشته باشید که برای این کار از متخصص تعمیرات کولر گازی کمک بگیرید و همچنین در هنگام خرید قطعه توجه داشته باشید که مختص به مدل و نوع کولر گازی شما باشد.


تعمیر کولر گازی جنرال


تعمیر کولر گازی جنرال جزو تخصصی ترین خدمات شرکت تعمیرات لوازم خانگی است. ما این کار را با داشتن تکنسین های متخصص عملی می کنیم. طبق آمارهای اخیر ، این محصول جزو پر فروش ترین کولر های موجود در کشور است، این کولر گازی ها در شهرهای جنوبی و گرم کشور طرفدار بیشتری دارد.
امروزه در شاخه تعمیرات ( تعمیر کولر گازی جنرال ) مانند سایر مشاغل دیگر افراد بسیاری بر روی کار آمده اند.اما آیا می شود به کلیه این شرکت ها و تعمیرکارها اعتماد کرد؟
ما افتخار این را داریم که بدون داشتن نمایندگی انحصاری از برند جنرال توانسته ایم کلیه امور مربوط به تعمیر کولر گازی را با آخرین متد روز دنیا بر عهده بگیریم. تیم مجرب ما با دانش روز افزون در این ضمینه ابتدا به عیب یابی می پردازد و پس از پیدا کردن ایراد دستگاه کار خود را آغاز می کند، در صورتی که کولر گازی شما نیاز به تعویض قطعه داشته باشد، این قطعه مستقیما از نمایندگی های مجاز جنرال تهیه می شود تا از اورجینال بودن قطعه اطمینان حاصل شود.
چگونگی تولید سرما در اکثر وسایل سرما ساز مانند کولر ، یخچال ، آب سرد کن و ... به یک شکل می باشد، در کولر گازی ، مشابه یخچال ، از تبدیل گاز به مایع از طریق افزایش فشار و در نتیجه تولید سرما که در اثر تبدیل مایع به گاز تولید می شود. اگر می خواهید دستگاهتان به درستی سرویس شود و کمتر احتیاج به تعمیر کولر گازی جنرال پیدا کند بهتر است مسائل ذکر شده را بررسی کنید و در صورت اشتباه به نمایندگی تعمیر کولر گازی جنرال مراجعه کنید. برای رسیدن به هدف مورد نظر (خنک نمودن فضا) استفاده می کنند. تنها تفاوت را می توان در خنک کردن کندانسور (رادیاتور) دانست که در کولر گازی از طریق هوای دمیده شده بر روی آن گرمای مورد نظر گرفته می شود. در حالی که در یخچال برای داشتن هوای خنک از دمیدن هوا بر روی اواپراتور استفاده می گردد.


کولر گازی ال جی


شرکت کولر گازی ال جی یکی از معتبرترین برندهای لوازم خانگی در ایران و دارای تکنولوژی نسبتا مناسبی در زمینه کولر گازی و اسپیلت می باشد و از بازخورد زیادی میان ایرانیان برخوردار است ، در این راستا شرکت لوازم خانگی ریکان با آموزش کارشناسان خود و ایجاد تخصص در تعمیر کولر گازی ال جی ، آماده ارائه هرگونه خدمات ائم از تعویض قطعات مصرفی تا خدمات تعمیری کلی در کمترین زمان و بهترین کیفیت می باشد . در لینک زیر نحوه تعمیز کردن و تعویض فیلتر این برند از کولر گازی توضیح داده شده است .


کولر گازی سامسونگ


برای تعمیر کولر گازی سامسونگ خود تا جایی که امکان دارد با نمایندگی تعمیرات کولر گازی سامسونگ تماس بگیرید تا علاوه بر تعویض قطعات کهنه با نمونه اورجینال و اصل آن از خدمات وسرویس های نمایندگی نیز بهره مند شوید. در لینک زیر نحوه تعمیز کردن و تعویض فیلتر این برند از کولر گازی توضیح داده شده است .
کولر گازی کم مصرف
هزینه عملیاتی یک کولر گازی کم مصرف بستگی به عوامل متعددی دارد . یکی از بزرگترین عوامل ، اندازه اتاق شما است و اندازه واحد به اندازه اتاق شما بستگی دارد . در زیر مثالی در این راستا آمده : به عنوان مثال : اگر اتاق شما 500 فوت مربع است و در ایران قرار دارد، شما می توانید از مدل های 12،000 BTU استفاده کنید .
مصرف برق کولر گازی کم مصرف توسط دو عامل تعیین می شود: زمان اجرا یا سرعت کمپرسور . در مورد یک اینورتر غیر دینامیک / اینورتر تک سرعته ، سرعت کمپرسور در تمام زمان ها یکسان باقی می ماند و هنگامی که درجه حرارت مورد نظر به دست می آید ، دستگاه خاموش می شود . مصرف برق به وسیله ی زمان اجرا اینورتر در ساعت تعیین شده توسط توان آن تعیین می شود.
مصرف برق سیستم های کولر گازی را می توان در زمان واقعی کنترل کرد زیرا افزایش دمای ترموستات سرعت کمپرسور را کاهش می دهد و بطور فوری باعث کاهش مصرف برق می شود. برای تعیین متوسط مصرف انرژی کولر گازی کم مصرف خود، می توانید آن را به یک مترسنج مصرف انرژی وصل کنید.


تأثیر اندازه کولر گازی در مصرف برق


در بعضی موارد، واحدهای بسیار بزرگ دارای EER کمی پایینتری (به این معنی است که از انرژی بیشتری استفاده می کنند) نسبت به واحد متوسط هستند . با این حال، کولر گازی یا اسپیلتهای کوچکتر ممکن است به دلیل عادت های رایج شما را بیشتر در خرج بیاندازند .
واحدهای کوچک زمان بسیار بیشتری نیاز دارند تا اتاق های بزرگتر را خنک کنند ، بنابراین ممکن است تمایل داشته باشید که آنها را خاموش کنید زیرا نمی خواهید منتظر بمانید تا بعدا خنک شوند (این یک اتلاف انرژی وحشتناک است) . برای جلوگیری از انتظار، برخی افراد واحدهای بزرگتری را خریداری می کنند (به عنوان مثال 24000 BTU برای 200 فوت مربع).
بنابراین هنگام خرید حتمی توجه داشته باشید که کولر گازی کم مصرف تهیه نمایید .


کولر


کولر ، یا خنک کننده، سیستم پیچیده تری از ایجاد حرارت دارد . به جای استفاده از انرژی برای ایجاد حرارت ، کولر از انرژی برای خروج گرما می کند. شایع ترین سیستم کولر با استفاده از یک چرخه کمپرسور ( مشابه با یخچال و فریزر ) برای انتقال حرارت از خانه به خارج از منزل استفاده می شود.
خانه خود را به عنوان یک یخچال تصویر کنید. یک کمپرسور در خارج وجود دارد که با یک مایع مخصوص به نام مبرد منجمد پر شده است. این مایع می تواند بین مایع و گاز تغییر کند. همانطور که تغییر می کند، گرما جذب می کند یا گرما را آزاد می کند، از این رو برای انتقال گرما از یک مکان به مکان دیگر، ( از جمله داخل یخچال و فریزر به خارج ) استفاده می شود. ساده، درست است؟
خب نه . و این فرایند با تمام کنترل ها و دریچه های درگیر بسیار پیچیده تر می شود. اما اثر آن قابل توجه است. یک کولر گرما را از یک محل خنک تر می گیرد و آن را در یک محل گرمتر می برد ، که به نظر می رسد علیه قوانین فیزیک کار می کند . که البته نیروی الکتریسیته موجب این فرایند می شد.


کولر آبی


کولر آبی ، گاهی اوقات به عنوان کولرهای تبخیری شناخته می شوند، از سیستم فشرده سازی بخار کولر گازی (مبرد) استفاده نمی کنند ، اما جایگزین عملی در مناطق بسیار خشک مانند مناطق کویری است. آنها با کشیدن هوا به هوا بیرون از طریق لایه های مرطوب که در آن هوا با تبخیر سرد می شود کار می کند. سپس هوا سردتر می شود . این فرایند بسیار شبیه تجربه احساس سردی است که هنگام خروج از استخر شنا در نسیم پیش می آید . یک کولر آبی می تواند دمای هوا را تا 30 درجه کاهش دهد.
آنها می توانند در طول تابستان هزینه های خنک کننده را تا 75٪ صرفه جویی کنند؛ چرا که تنها بخش مکانیکی که از برق استفاده می کند فن است.
به علاوه، به دلیل اینکه تکنولوژی ساده تر است، می توان از یک کولر گازی مرکزی نیز ارزان تر هزینه کرد - اغلب حدود نیمی از آن.
کولر آبی ، رطوبت را به یک خانه اضافه می کند که می تواند به عنوان یک مزیت در هوای بسیار خشک باشد. یک کولر آبی غیر مستقیم کمی متفاوت است که تبخیر آب در یک طرف مبدل حرارتی اتفاق می افتد. هوای خانه در طرف دیگر مجبور است که خنک شود اما رطوبت را از بین نمی برد. هر دو نوع با افزایش رطوبت اثر خود را از دست می دهند، زیرا هوای مرطوب کمتر قادر به حمل رطوبت اضافی می باشد.
کولر آبی ها برای انجام کارشان باید اندازه مناسب داشته باشند. ظرفیت خنک کننده ی کولر آبی در مقدار گرما یی که می تواند حذف کند نیست (Btu) بلکه در فشار فن مورد نیاز برای گردش هوا خنک در سراسر خانه، در فوت مکعب در دقیقه (CFM) اندازه گیری می شود. یک قانون خوب این است که متراژ مکعب خانه خود را بر 2 تقسیم کنید . به عنوان مثال، یک خانه 1500 متر مربع با سقف 8 فوت ارتفاع، نیاز به یک کولر 6،000 CFM دارد.
کولر آبی ، بر خلاف سیستم های تهویه مطبوع ( کولر گازی ) که از سیستم خنک کننده فشرده سازی بخار استفاده می کنند، دمای هوا را با استفاده از اصل خنک کننده تبخیری کاهش می دهد. کولر آبی به واسط افزودن بخار آب به هوا باعث سرد شدن هوا می شوند .
انرژی مورد نیاز برای تبخیر آب را از هوا به شکل گرمای محسوس، که درجه حرارت هوا را تحت تاثیر قرار می دهد و تبدیل به گرمای نهان می کند ، انرژی موجود در اجزاء بخار آب در هوا، در حالی که در هوا باقی می ماند یک مقدار انالپتیک ثابت ایجاد می کند .
این تبدیل گرما محسوس به گرمای نهان به عنوان یک فرایند مصنوعی شناخته می شود زیرا که در یک مقدار انتالپی پدیده اتفاق می افتد. به همین دلیل کولر آبی باعث کاهش دما در هوا می شود که متناسب با افت حرارت قابل قبول و افزایش رطوبت نسبت به افزایش گرمای پنهان است. سیستم کولر آبی را می توان با استفاده از نمودار سایکرومتری به واسط پیدا کردن وضعیت هوا اولیه و حرکت در امتداد یک خط از آنتالپی ثابت به سمت یک حالت از رطوبت بالاتر مشاهده کرد .
یک نمونه ساده از کولر آبی در طبیعت ، عرق کردن یا تعریق است که توسط بدن ترشح می شود و تبخیر آن بدن را سرد می کند. مقدار انتقال حرارت بستگی به میزان تبخیر دارد، با این حال برای هر کیلوگرم تبخیر آب 2.257 کیلوگرم انرژی (حدود 890 BTU در هر پوند آب خالص در دمای 95 درجه فارنهایت (35 درجه سانتیگراد)) منتقل می شود. میزان تبخیر بستگی به درجه حرارت و رطوبت هوا دارد، به همین دلیل عرق بیشتر در روزهای مرطوب تجمع می یابد ، زیرا آن را به اندازه کافی سریع تبخیر نمی کند .
سیستم خنک کننده فشرده سازی بخار ( کولر گازی ) از سیستم خنک کننده تبخیری ( کولر آبی )استفاده می کند، اما بخار تبخیر شده در یک سیستم مهر و موم شده است و آماده دوباره تبخیر شدن با استفاده می شود . در یک واحد خنک کننده فضای داخلی، آب تبخیر شده به فضا همراه با هوا که در حال حاضر خنک شده است باز می گردد .


ارور انواع کولر گازی


ارور کولر گازی دو تیکه جنرال
کد خطا F1 - خطای محافظ فازها می باشد - سوختگی محافظ - خرابی برد اصلی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F2 - این خطای محافظ فازها است - سوختگی محافظ فازها - خرابی برد اصلی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F3 - مشکل خطا از محافظ ولتاژ زیاد می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F4 - علت خطا از محافظ ولتاژ کم می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F5 - خطای گرمای زیاد - خرابی برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F6 - مشکل خطا از اورلد می باشد - سوختگی اورلد - خرابی برد اصلی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F7 - خطای سنسور یونیت بیرونی می باشد - خرابی سنسور یونیت بیرونی مقدار مقاومت سنسور یونیت چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F8 - مشکل از محافظ ضد یخ زدگی می باشد.
کد خطا F9 - این خطا یخ زدگی می باشد.
کد خطا F10 - گرمایش الکترونیکی.
ارور کولرگازی جنرال گلد
کد خطا F9 - خطای سنسور محیطی می باشد - خرابی سنسور محیطی دستگاه مقدار مقاومت سنسور محیطی چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F8 - خطای سنسور پایپ می باشد -  سنسور متصل به اوپراتور - مقدار اهم سنسور پایپ چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F7 -  خطای سنسور دیفراست می باشد - خرابی سنسور دیفراست مقدار اهم بررسی شود تعویض سنسور - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
ارور کولرگازی اسپیلت دیواری اجنرال
نشان گر df و یا برفک زدایی نشان داده می شود - علت آن این می باشد که دستگاه در حالت برفک زدایی می باشد.
تصویر فن موتور نشان داده نمی شود - این به معنی این است که هوای اتاق سرد می باشد.
E2-L2 - این خطا مربوط می شود به اشکال در سنسور اتاق - چک کردن مقدار مقاومت سنسور اتاق - خرابی سنسور اتاق - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E3-L1 - این خطا مربوط می شود به اشکال در سنسور لوله - مقدار مقاومت سنسور اتاق بررسی شود - تعویض سنسور اتاق - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E4-L5 - این خطا وضعیت غیر عادی در واحد خارجی را نشان می دهد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E5-L6 - اشکال در موتور فن داخلی سیگنال برگشتی به بورد را ندارد - خرابی برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E6 - خطای شیر برقی - سوختگی شیر برقی مقدار اهم شیر برقی چک شود - خرابی برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E7 - اشکال در سنسور خارجی دستگاه می باشد - خرابی سنسور خارجی مقدار مقاومت سنسور چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E8 - اشکال در محافظ گرمای بالا می باشد - خرابی برد الکترونیک - سوختگی محافظ گرما - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E9 - مشکل از پمپ آب دستگاه می باشد - سوختگی پمپ آب - خرابی برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
ارور کولر گازی اجنرال کاستی30 - 36 - 45 - و 54 هزار
کد خطا E00 - علت خطا از ارتباط بین دستگاه داخلی و دستگاه کنترل از راه دور می باشد.
کد خطا E01 - مشکل خطا از ارتباط بین دستگاه داخلی و دستگاه بیرونی می باشد.
کد خطا E02 - اشکال این ارور از باز بودن حسگر دمای اتاق می باشد - مقدار اهم سنسور چک شود تعویض سنسور.
کد خطا E03 - این خطا از اتصالی سنسور دمای اتاق می باشد - سیم کشی چک شود برد بررسی شود.
کد خطا E04 - علت این خطا از باز بودن سنسور مبدل حرارتی داخلی می باشد - سنسور تعویض شود.
کد خطا E05 - علت این خطا از اتصالی سنسور مبدل حرارتی داخلی می باشد - سیم کشی چک شود برد بررسی شود.
کد خطا E06 - علت این خطا از باز بودن سنسور مبدل حرارتی خارجی می باشد - سنسور تعویض شود.
کد خطا E07 - علت این خطا از اتصالی سنسور مبدل حرارتی خارجی می باشد - سیم کشی چک شود برد بررسی شود.
کد خطا E08 - مشکل ارور خطای ارتباط با منبع تغذیه.
کد خطا E09 - اشکال از عملکرد کلید تعلیق می باشد.
کد خطا EA - اشکال این ارور از باز بودن حسگر دمای بیرونی می باشد - مقدار اهم سنسور چک شود تعویض سنسور.
کد خطا Eb - این خطا از اتصالی سنسور دمای بیرونی می باشد - سیم کشی چک شود برد بررسی شود.
کد خطا EC - علت ارور از باز بودن حسگر دمای لوله تخلیه.
کد خطا Ed - علت این خطا از اتصالی سنسور دمای لوله تخلیه می باشد - سیم کشی چک شود برد بررسی شود.
کد خطا EE - مشکل مربوط است به فشار بالای غیر عادی.
کد خطا EF - اشکال مربوط است به غیر عادی بودن دمای لوله تخلیه.
کد خطا E11 - مدل غیر عادی.
کد خطا E12 - علت ارور از خرابی فن داخلی  - تعویض فن.
کد خطا E13 - این خطا از غیر عادی بودن سیگنال خارجی.
کد خطا E14 - اشکال مربوط می شود به EEPROM - خارجی پاک شدن برنامه و برنامه ریزی مجدد.
ارور کولر اسپیلت کانالی اجنرال 25 - 30 - 36 و 45 هزار.
کد خطا E0:00 - علت خطا از ارتباط بین دستگاه داخلی و دستگاه کنترل از راه دور می باشد.
کد خطا E1:00 - مشکل خطا از ارتباط بین دستگاه داخلی و دستگاه بیرونی می باشد.
کد خطا E2:00 - اشکال این ارور از باز بودن حسگر دمای اتاق می باشد - مقدار اهم سنسور چک شود تعویض سنسور.
کد خطا E3:00 - این خطا از اتصالی سنسور دمای اتاق می باشد - سیم کشی چک شود برد بررسی شود.
کد خطا E4:00 - علت این خطا از باز بودن سنسور مبدل حرارتی داخلی می باشد - سنسور تعویض شود.
کد خطا E5:00 - علت این خطا از اتصالی سنسور مبدل حرارتی داخلی می باشد - سیم کشی چک شود برد بررسی شود.
کد خطا E6:00 - علت این خطا از باز بودن سنسور مبدل حرارتی خارجی می باشد - سنسور تعویض شود.
کد خطا E7:00 - علت این خطا از اتصالی سنسور مبدل حرارتی خارجی می باشد - سیم کشی چک شود برد بررسی شود.
کد خطا EA - اشکال این ارور از باز بودن حسگر دمای بیرونی می باشد - مقدار اهم سنسور چک شود تعویض سنسور.
کد خطا Eb - این خطا از اتصالی سنسور دمای بیرونی می باشد - سیم کشی چک شود برد بررسی شود.
کد خطا EC - علت ارور از باز بودن حسگر دمای لوله تخلیه.
کد خطا Ed - علت این خطا از اتصالی سنسور دمای لوله تخلیه می باشد - سیم کشی چک شود برد بررسی شود.
کد خطا EE - مشکل مربوط است به فشار بالای غیر عادی.
کد خطا EF - اشکال مربوط است به غیر عادی بودن دمای لوله تخلیه.
ارور کولرگازی اسپیلت ایستاده کی جی
F1 -  خطای محافظ فازها می باشد - سوختگی محافظ - خرابی برد اصلی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
F2 -  این خطای محافظ فازها است - سوختگی محافظ فازها - خرابی برد اصلی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
F3 -  مشکل خطا از محافظ ولتاژ زیاد می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
F5 -  خطای گرمای زیاد - خرابی برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
F6 -  مشکل خطا از اورلد می باشد - سوختگی اورلد - خرابی برد اصلی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
F7 -  خطای سنسور یونیت بیرونی می باشد - خرابی سنسور یونیت بیرونی مقدار مقاومت سنسور یونیت چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
F8 -  مشکل از محافظ ضد یخ زدگی می باشد.
F9 -  این خطا یخزدگی می باشد.
F10 -  گرمایش الکترونیکی. 
ارور کولرگازی اسپیلت زد وال
F6 -  ایراد از موتور می باشد - سوختگی موتور - اتصال - خرابی مدار برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
F7 -  مشکل از سنسور دمای یونیت داخلی کولر می باشد - مقدار مقاومت سنسور دمای یونیت چک شود - خرابی از مدار برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
F8 -  مشکل از سنسور پایپ یونیت داخلی دستگاه می باشد - خرابی سنسور مقدار مقاومت سنسور پایپ داخلی بررسی شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
F9 -  مشکل از سنسور پایپ یونیت خارجی کولر می باشد - خرابی سنسور مقدار مقاومت سنسور پایپ خارجی بررسی شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
FF - 06 -  ایراد از موتور می باشد - سوختگی موتور - اتصال مقدار مقاومت چک شود - خرابی از مدار برد الکترونیک می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
FF - 07 -  مشکل از سنسور دمای یونیت داخلی کولر می باشد - خرابی سنسور دمای یونیت مقدار اهم بررسی شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
FF - 08 -  مشکل از سنسور پایپ یونیت داخلی دستگاه می باشد - خرابی سنسور پایپ داخلی دستگاه مقدار اهم چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
FF - 09 -  مشکل از سنسور پایپ یونیت خارجی کولر می باشد - خرابی سنسور پایپ خارجی دستگاه مقدار اهم چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
ارور کولرگازی پرتابل کین الکتریک مدل : T-1
E1 - خطای سنسور دمای محیط - خرابی سنسور دما مقدار اهم سنسور چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E2 - خطای اشکال در سنسور پایپ اوپراتور - خرابی سنسور پایپ مقدار مقاومت سنسور بررسی شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E3 - این خطا مربوط است به پمپ درین - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
ارور کولرگازی پرتابل کین مدل : F
F1 - این خطای سنسور دمای محیط می باشد - مقدار اهم سنسور دما چک شود - ممکن است خرابی از مدار برد باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
F2 - این خطای اشکال در سنسور پایپ اوپراتور است - مقدار مقاومت سنسور پایپ بررسی شود - ممکن می باشد خرابی از مدار برد الکترونیک باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
F3 - مشکل از خطای سنسور پایپ کندانسور می باشد - مقدار اهم سنسور کندانسور بررسی شود - ممکن است خرابی از مدار برد باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
F4 - اشکال این خطا در موتور فن یونیت داخلی می باشد - مقدار مقاومت موتورفن داخلی چک شود - خرابی از مدار برد الکترونیک دستگاه می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E0 - کارکرد نرمال می باشد.
P2 - این خطا مربوط است به قطع کمپرسور در اثر گرمای بیش از حد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
P3 - جلوگیری از یخ زدگی.
ارور کولرگازی پرتابل کین مدل : G - floor stand
E1 - خطای سنسور دمای محیط - سنسور دمای محیط قطع است و یا اتصال کوتاه دارد - مقدار مقاومت سنسور دمای محیط چک شود - خرابی برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E2 - خطای سنسور کویل اوپراتور - سنسور کویل اوپراتور قطع است و یا اتصال کوتاه دارد.
E3 - خطای سنسور کندانسور - سنسور کندانسور قطع می باشد و یا اتصال کوتاه دارد.
E6 - خطای حفاظت از یونیت خارجی کندانسور.
E8 - این خطا مربوط است به تجمع گرد و غبار.
P4 - اشکال در دمای اوپراتور می باشد که ممکن است دما خیلی پایین و یا بالا باشد - برای این که به کمپرسور صدمه وارد نشود به صورت اتوماتیک خاموش می شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
P5 - اشکال در زیاد بودن بیش از حد دمای کندانسور می باشد - برای این که به کمپرسور صدمه وارد نشود به صورت اتوماتیک خاموش می شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
P9 - خطا مربوط به وضعیت حفاظت از یخ زدگی و یا سیستم کنترل کننده هوای گرم خاموش است - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
ارور کولرگازی اینورتر تی سی ال TCL
E0 - خطای ارتباط بین یونیت داخلی و خارجی - خرابی برد دستگاه - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
EC - اشکال در ارتباط یونیت خارجی دستگاه - خرابی برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E1 - این خطا مربوط می شود به سنسور دمای محیطی - خرابی سنسور دما چک شود مقدار اهم سنسور بررسی شود- فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E2 - این خطا مربوط می شود به سنسور پایپ داخلی - مقدار مقاومت سنسور پایپ چک شود - خرابی سنسور پایپ داخلی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E3 - این خطا مربوط می شود به سنسور پایپ خارجی دستگاه - مقدار مقاومت سنسور پایپ خارجی چک شود - خرابی سنسور پایپ خارجی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E4 - اشکال در نرمال نبودن سیستم - خرابی برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E5 - خطای مربوط است به اشتباه در عدم مطابقت یونیت داخلی و خارجی سیستم - خرابی برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E6 - مشکل از فن داخلی می باشد - سوختگی فن داخلی مقدار اهم فن داخلی چک شود - خرابی برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E7 - خطای سنسور بیرونی - مقدار مقاومت سنسور چک شود - خرابی سنسور بیرونی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E8 - مشکل از سنسور دمای خروجی یونیت بیرونی - خرابی سنسور یونیت - مقدار اهم سنسور دمای خروجی یونیت چک شود - خرابی برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E9 - علت خطا مربوط است به عکس اختلالات ماژول.
EF - خطای موتور فن خارجی DC MOTOR - سوختگی موتور فن خارجی مقدار اهم فن چک شود - خرابی برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
EA - علت خطا از سنسور جریان می باشد - مقدار اهم سنسور چک شود - سیم کشی بررسی شود و در آخر مشکل از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
EE - علت خطا از مدار برد EEPROM پاک شدن برنامه و برنامه ریزی مجدد.
EP - این خطا مربوط است به سوئیچ دمای کمپرسور - خرابی سوئیچ دمای کمپرسور مقدار مقاومت بررسی شود - خرابی برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
EU - اشکال در سنسور ولتاژ دستگاه می باشد - خرابی سنسور ولتاژ مقدار مقاومت سنسور چک شود - خرابی برد اصلی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
EH - اشکال از سنسور دما می باشد INTAKE - مقدار اهم سنسور دما چک شود - تعویض سنسور دما - خرابی برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
P1 - اشکال خطا از کاهش و یا افزایش ولتاژ برق می باشد.
P2 - اشکال این خطا بار اضافه در کمپرسور می باشد - دستگاه را یک بار خاموش و بعد چند دقیقه روشن نمایید اگر با این کار بازهم ارور ظاهر شد فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
P4 - علت خطا مربوط است به دمای تخلیه.
P5 - این ارور از زیاد بودن سرمایش در حالت خنک کننده.
P6 - مشکل خطا مربوط به زیاد بودن گرمایش در حالت خنک کننده.
P7 - پیغام این خطا از بیش از حد گرم شدن دستگاه در حلت گرمایش است.
ارور کولر گازی اینورتر تی سی ال INVERTER
E0 - خطای ارتباط بین یونیت داخلی و خارجی - خرابی برد دستگاه - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
EC - اشکال در ارتباط یونیت خارجی دستگاه - خرابی برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E1 - این خطا مربوط می شود به سنسور دمای محیطی - خرابی سنسور دما چک شود مقدار اهم سنسور بررسی شود- فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E2 - این خطا مربوط می شود به سنسور پایپ داخلی - مقدار مقاومت سنسور پایپ چک شود - خرابی سنسور پایپ داخلی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E3 - این خطا مربوط می شود به سنسور پایپ خارجی دستگاه - مقدار مقاومت سنسور پایپ خارجی چک شود - خرابی سنسور پایپ خارجی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E4 - اشکال در نرمال نبودن سیستم - خرابی برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E5 - خطای مربوط است به اشتباه در عدم مطابقت یونیت داخلی و خارجی سیستم - خرابی برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.

ارور کولر گازی ال جی اینورتر گلدیران
کد خطا CH01 - مشکل خطا از سنسور هوای داخل دستگاه می باشد سنسور باز و یا اتصال کوتاه شده است - مقدار مقاومت چک شود اهم صحیح می بایست 10 کیلو اهم باشد - تعویض سنسور و در آخر ایراد از برد - بررسی سیم های مرتبط به سنسور - برق دستگاه را خاموش و برای بر طرف کردن ارور مربوطه تماس بگیرید.
کد خطا CH02 - اشکال خطا مربوط به سنسور لوله ورودی پنل داخلی دستگاه است سنسور باز و یا اتصال کوتاه شده است - مقدار مقاومت سنسور لوله ورودی چک شود اهم صحیح 5 کیلو می باشد - چک کردن سیم کشی - تعویض سنسور و در آخر خرابی از مدار برد - برق دستگاه را خاموش و برای بر طرف کردن ارور مربوطه تماس بگیرید.
کد خطا CH06 - این ارور ایراد در سنسور لوله خروجی یونیت داخلی می باشد - بررسی مقدار اهم سنسور مقاومت سنسور در حال نرمال 5 کیلو اهم صحیح است - بررسی سیم های ارتباطی به سنسور - تعویض سنسور و در آخر اشکال از برد الکترونیک - برق دستگاه را خاموش و برای بر طرف کردن ارور مربوطه تماس بگیرید.
کد خطا CH12 - علت این خطا از سنسور لوله وسط یونیت داخلی می باشد - چک کردن اهم سنسور در حالت نرمال باید 5 کیلو اهم باشد - چک کردن وضعیت سیم های اتصال به سنسور - تعویض سنسور و در آخر ایراد از مدار برد الکترونیک - برق دستگاه را خاموش و برای بر طرف کردن ارور مربوطه تماس بگیرید.
کد خطا CH05 - پیغام خطا در یونیت داخلی نمایش داده می شود که مربوط به ارتباط بین واحد بیرونی و داخلی می باشد - بررسی ولتاژ ورودی دستگاه - چک کردن سیم های ارتباطی - ممکن است مشکل از برد واحد بیرونی و یا برد داخلی باشد - و در آخر خرابی مدار برد دستگاه - برق دستگاه را خاموش و برای بر طرف کردن ارور مربوطه تماس بگیرید.
کد خطا CH53 - پیغام خطا در یونیت بیرونی نمایش داده می شود - که مربوط به ارتباط بین واحد بیرونی و داخلی می باشد - بررسی ولتاژ ورودی دستگاه - چک کردن سیم های ارتباطی - ممکن است مشکل از برد واحد بیرونی و یا برد داخلی باشد - خرابی راکتور - و در آخر خرابی مدار برد دستگاه - برق دستگاه را خاموش و برای بر طرف کردن ارور مربوطه تماس بگیرید.
کد خطا CH09 - مشکل این ارور از برد آپشن می باشد - بررسی سیم های ارتباطی به برد آپشن و در آخر ایراد از مدار برد - برق دستگاه را خاموش و برای بر طرف کردن ارور مربوطه تماس بگیرید.
کد خطا CH10 - این خطا مربوط است به موتور فن داخلی - مقدار مقاومت فن بررسی شود - سیم های سوکت موتور فن چک شود و در آخر ایراد از برد PCB داخلی - برق دستگاه را خاموش و برای بر طرف کردن ارور مربوطه تماس بگیرید.
کد خطا CH21 - اشکال ارور از ولتاژ DC بالا - نادرست بودن عایق بندی کمپرسور - جریان بالا در یکی از فازها U - V - W و یا قفل شدن کمپرسور - مساعد نبودن جای یونیت خارجی - مقدار گاز را اندازه گیری نمایید - اندازه بیش از حد طول لوله - بررسی برد - برق دستگاه را خاموش و برای بر طرف کردن ارور مربوطه تماس بگیرید.
کد خطا CH22 - اشکال از جریان ورودی بیشتر از حد تعیین شده ولتاژ می باشد - خطای ولتاژ ورودی ولتاژ پایین - بررسی فن بیرونی - بررسی قسمتهای سنسور برد و در خاتمه خرابی مدار برد - برق دستگاه را خاموش و برای بر طرف کردن ارور مربوطه تماس بگیرید.
کد خطا CH23 - خطای ولتاژ ورودی پایین لینک DC ولتاژ کمتر از 140 - بررسی قسمتهای سنسور ولتاژ خط DC مدار برد و در آخر سوختگی قطعاتی در برد - برق دستگاه را خاموش و برای بر طرف کردن ارور مربوطه تماس بگیرید.
کد خطا CH26 - این خطا مربوط است به موقعیت کمپرسور - سوختگی و قفل شدن کمپرسور - حالت اورلود - ممکن است فن بیرونی از کار افتاده باشد - چک کردن حسگر جریان فازی برد - سوختگی قطعاتی روی مدار برد دستگاه IMP - آسیب دیدگی برد الکترونیک - برق دستگاه را خاموش و برای بر طرف کردن ارور مربوطه تماس بگیرید.
کد خطا CH27 - اشکال از خرابی جریان بالا در PSC شرایط اورلود - خرابی راکتور - موتور فن بیرونی بررسی شود - شرایط راکتور بررسی شود 10A/26.8mH - سوختگی قطعاتی روی برد دستگاه PSC - آسیب دیدگی مدار برد الکترونیک - برق دستگاه را خاموش و برای بر طرف کردن ارور مربوطه تماس بگیرید.
کد خطا CH29 - این خطا مربوط است به جریان زیاد کمپرسور سوختگی و قفل شدن کمپرسور - حالت اورلود شدن - از قفل نبودن فن بیرونی اطمینان حاصل نمایید - قطعاتی روی مدار برد قسمت جریان حسگر فازی سوخته است - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا CH32 - این خطا مربوط می شود به دمای بیش از حد لوله دهش خرابی سنسور دهش کمپرسور اینورتر مقدار مقاومت 200 کیلو اهم - نشتی مبرد - حالت اورلود - بررسی فن بیرونی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرد.
کد خطا CH40 - مشکل از به وجود آمدن خرابی سنسور CT باز و یا اتصالی می باشد مقدار مقاومت سنسور بررسی شود - تعویض سنسور - سوختگی قطعاتی روی مدار برد دستگاه قسمت حسگر - آسیب دیدگی برد الکترونیک جریان فاز - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرد.
کد خطا GH41 - اشکال از خطای سنسور لوله دهش کمپرسور باز و یا اتصال دارد - مقدار اهم سنسور 200 کیلو اهم صحیح می باشد - خرابی سنسور لوله دهش کمپرسور و تعویض آن - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرد
کد خطا CH44 - خطای سنسور هوای بیرونی کندانسور باز و یا اتصال کوتاه دارد - مقدار اهم سنسور 10 کیلو اهم صحیح می باشد - معیوب بودن سنسور هوای بیرونی کندانسور دستگاه و تعویض آن - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرد.
کد خطا CH45 - این خطا مربوط می شود به سنسور لوله میانی کندانسور باز و یا اتصال کوتاه دارد - مقدار اهم سنسور 5 کیلو اهم صحیح می باشد - معیوب بودن سنسور لوله میانی کندانسور دستگاه و تعویض آن - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرد.
کد خطا CH46 - علت این خطا از سنسور لوله مکش می باشد اتصال باز و یا اتصال کوتاه - سیم های ارتباطی به سنسور چک شود - بررسی مقدار اهم سنسور 10 کیلو صحیح می باشد - تعویض سنسور - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرد.
کد خطا CH65 - پیغام ارور مربوط به سنسور هیت سینگ می باشد سنسور اتصال کوتاه و یا اتصال باز - بررسی سیم کشی مرتبط به سنسور - بررسی مقدار اهم سنسور 10 کیلو صحیح می باشد - تعویض سنسور - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرد.
کد خطا CH60 - اشکال از خرابی ایپیرام  EEPROM مدار برد الکترونیک بیرونی دستگاه می باشد - اتصال نادرست و یا سوختگی ایپیرام - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا CH61 - این خطا مربوط می شود به دمای بیش از حد سنسور لوله کندانسور حالت اورلود - ممکن است خرابی از فن بیرونی باشد - کثیفی کویل کندانسور - خرابی EEV و یا سوکت آن و وقعیت قرار گیری آن - خرابی سنسور لوله کندانسور مقدار مقاومت سنسور چک شود - خرابی برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا CH62 - این خطا مربوط می شود به دمای بیش از حد هیت سینک برد بیرونی حالت اورلود - اتصال نادرست هیت سینک - ممکن است خرابی از فن بیرونی باشد - خرابی مدار برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا CH67 - این خطا مربوط است به موتور فن BLDC بیرونی - سوختگی موتور فن بیرونی مقدار مقاومت موتور فن بررسی شود - اتصال پایه های سوکت مورد بررسی قرار گیرد - خرابی مدار برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
ارور کولرگازی ال جی اینورتر گلدیران
کد خطا 1 - خطای سنسور هوای داخل دستگاه باز و یا اتصال کوتاه شده است - مقدار مقاومت چک شود اهم صحیح می بایست 10 کیلو اهم باشد رنگ کانکتور سفید - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 2 - اشکال در سنسور لوله ورودی پنل داخلی باز و یا اتصال کوتاه شده است - مقدار مقاومت سنسور لوله ورودی چک شود اهم صحیح 5 کیلو می باشد رنگ کانکتور سفید - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 5 - این خطا اشکال در ارتباط بین دستگاه داخلی و دستگاه بیرونی می باشد - کابل شیلد و ارت نویز چک شود - خرابی برد الکترونیک - خرابی راکتور - ولتاژ ورودی نامناسب می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 6 - مشکل از سنسور لوله خروجی دستگاه داخلی است باز و یا اتصال کوتاه شده است  - مقدار مقاومت سنسور چک شود اهم صحیح می بایست 5 کیلو اهم باشد رنگ کانکتور قرمز - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 9 - اشکال در ایپیرام دستگاه داخلی می باشد  - خرابی برد الکترونیک آپشن داخلی اتصال نادرست - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 10 - این خطا مربوط است به موتور فن داخلی - مقدار مقاومت فن بررسی شود - خرابی برد الکترونیک - سیم های سوکت موتور فن چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 12 - خطای سنسور لوله میانی اوپراتور دستگاه باز و یا اتصال کوتاه شده است - مقدار مقاومت چک شود اهم صحیح می بایست 5 کیلو اهم باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 21 - مشکل در ولتاژ DC بالای برد الکترونیک می باشد - خرابی قفل شدن کمپرسور - خرابی برد - اتصال نادرست فازها U - V - W - شرایط اورلود در دستگاه وجود دارد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 22 - اشکال از جریان ورودی بیشتر از حد تعیین شده ولتاژ می باشد - خطای ولتاژ ورودی ولتاژ پایین - خرابی اورلود - خرابی مدار برد الکترونیک دستگاه - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 23 - خطای ولتاژ ورودی پایین لینک DC - خرابی برد الکترونیک سوختگی قطعه ای در مدار برد اصلی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 26 - این خطا مربوط است به موقعیت کمپرسور - سوختگی و قفل شدن کمپرسور - حالت اورلود - سوختگی قطعاتی روی مدار برد دستگاه IMP - آسیب دیدگی برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید
کد خطا 27 - اشکال از خرابی PSC شرایط اورلود - خرابی راکتور - سوختگی قطعاتی روی برد دستگاه PSC - آسیب دیدگی مدار برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرد.
کد خطا 29 - این خطا مربوط است به جریان زیاد کمپرسور سوختگی و قفل شدن کمپرسور - حالت اورلود شدن - سوختگی قطعاتی روی مدار برد دستگاه قسمت حسگر - آسیب دیدگی برد الکترونیک جریان فاز - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرد.
کد خطا 32 - این خطا مربوط می شود به دمای بیش از حد لوله دهش خرابی سنسور دهش کمپرسور مقدار مقاومت 200 کیلو اهم - نشتی مبرد - حالت اورلود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرد.
کد خطا 40 - مشکل از به وجود آمدن خرابی سنسور CT باز و یا اتصالی می باشد مقدار مقاومت سنسور بررسی شود - سوختگی قطعاتی روی مدار برد دستگاه قسمت حسگر - آسیب دیدگی برد الکترونیک جریان فاز - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرد.
کد خطا 41 - اشکال از خطای سنسور لوله دهش کمپرسور باز و یا اتصال دارد - مقدار اهم سنسور 200 کیلو اهم صحیح می باشد - خرابی سنسور لوله دهش کمپرسور - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرد.
کد خطا 44 - خطای سنسور هوای بیرونی کندانسور باز و یا اتصال کوتاه دارد - مقدار اهم سنسور 10 کیلو اهم صحیح می باشد - معیوب بودن سنسور هوای بیرونی کندانسور دستگاه - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرد.
کد خطا 45 - این خطا مربوط می شود به سنسور لوله میانی کندانسور باز و یا اتصال کوتاه دارد - مقدار اهم سنسور 5 کیلو اهم صحیح می باشد - معیوب بودن سنسور لوله میانی کندانسور دستگاه - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرد.
کد خطا 48 - این خطا مربوط می شود به لوله خروجی کندانسور باز و یا اتصال کوتاه دارد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرد.
کد خطا 53 - مشکل از ارتباط بین دستگاه داخلی و دستگاه بیرونی می باشد - کابل شیلد و ارت نویز چک شود - خرابی مدار برد الکترونیک - سوختگی خرابی راکتور - ولتاژ ورودی نامناسب می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 60 - اشکال از خرابی ایپیرام مدار برد الکترونیک بیرونی دستگاه می باشد - اتصال نادرست و یا سوختگی ایپیرام - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 61 - این خطا مربوط می شود به دمای بیش از حد لوله کندانسور حالت اورلود - کثیفی کویل کندانسور - خرابی EEV و یا سوکت آن و وقعیت قرار گیری آن - خرابی سنسور لوله کندانسور مقدار مقاومت سنسور چک شود - خرابی برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 62 - این خطا مربوط می شود به دمای بیش از حد هیت سینک حالت اورلود - اتصال نادرست هیت سینک - خرابی مدار برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 67 - این خطا مربوط است به موتور فن BLDC بیرونی - سوختگی موتور فن مقدار مقاومت موتور فن بررسی شود - اتصال پایه های سوکت مورد بررسی قرار گیرد - خرابی مدار برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
ارور کولرگازی ال جی اینورتر
کدهای خطای CH05 - CH53 - CH93 - علت این ارورها ارتباط بین یونیت بیرونی و داخلی می باشد - علت ارور عدم اتصال کابل ارتباطی - اتصال نادرست کابلها در ترمینال یونیت داخلی و بیرونی - سیم کشی نادرست اتصال فاز و نول کابل ارتباطی - عدم وجود برق به دلیل برد داخلی / بیرونی سوخته - فیوز سوخته در یونیت داخلی و بیرونی.
کد خطا 01 - علت خطا از سنسور باز و یا اتصال کوتاه است - مقدار اهم سنسور 10 کیلو اهم در 25 درجه صحیح می باشد - خرابی در مدار برد داخلی می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 02 - اشکال از خطای سنسور لوله ورودی دستگاه می باشد - سنسور باز و یا اتصال کوتاه است - مقدار اهم سنسور 5 کیلو اهم در 25 درجه صحیح می باشد - خرابی در مدار برد داخلی می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 06 - اشکال از خطای سنسور لوله خروجی دستگاه - سنسور باز و یا اتصال کوتاه است - خرابی مدار برد الکترونیک داخلی - مقدار اهم سنسور 5 کیلو در 25 درجه صحیح می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید
کد خطا 05 / 53 - علت خطا ارتباط بین IN < OUT - می باشد - نقاطی که باید چک شود - 1 - ولتاژ ورودی دستگاه داخلی و خارجی چک شوند ولتاژ باید 208 الی 230 ولت باشد 2 - چک کردن کابل های ارتباطی 3 - بررسی کردن مقاومت بین خط و زمین (نرمال باید بیتر از 2 مگا اهم باشد) 4 - کانکتورها را چک کنید 5 - کانکتورهای زمین را بررسی نمایید - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 21 - مشکل از DC بالا می باشد - نکاتی که باید چک شوند - یک جریان لحظه ای در u,v,w - خرابی و قفل شدن کمپرسور - اتصال نادرست u,v,w - وضعیت اورلود پیش آمده - شارژ گاز اضافی - طول لوله کشی بررسی شود - موتور فن خارجی چک شود - عایق کاری ضعیف کمپرسور - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 22 - اشکال از مدار برد داخلی دستگاه - نکاتی که باید بررسی شوند - ولتاژ ورودی را چک کنید - فن کندانسور را بررسی نمایید مقدار اهم چک شود - جریان ورودی چک شود - کانکتور COIN را بررسی کنید - برق دستگاه وصل شده قبل از اینکه راه اندازی شود ولتاژ DC این کانکتور 2.5 ولت با تلرانس 0.2 ولت می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 23 - مشکل از DC پایین تر از 140 ولت می باشد - نکاتی که باید چک شوند - خرابی برد اصلی منبع تغذیه بررسی شود - ولتاژ خط DC چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 28 - اشکال  از ولتاژ خط DC  بالاتر از 240 ولت می باشد - نکاتی که باید چک شوند - خرابی برد اصلی منبع تغذیه بررسی شود - ولتاژ خط DC چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 26 - این خطا مربوط می شود به کمپرسور - نکاتی که باید چک شود - سیم های (u,v,w) سیم های اتصالی کمپرسور را چک کنید - بد کار کردن و یا گیر کردن کمپرسور را چک نمایید - اجزاء IPM را بررسی کنید و اجزای آشکار ساز را چک کنید - وضعیت اورلود - قفل شدن کمپرسور - خرابی مدار برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 27 - این خطا مربوط است به جریان بالا در IGBT - نکاتی که باید چک شود - راکتور را بررسی نمایید - ولتاژ ورودی AC را چک کنید - فن واحد خارجی را چک کنید - جریان ورودی را بررسی نمایید - خرابی مدار برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 32 - مشکل از دمای بالای لوله دبی شارژ بیشتر از 105 سانتیگراد اینورتر می باشد - نکاتی که باید چک شوند - سنسور لوله دبی شارژ را چک کنید برای اینورتر - عواملی که باعث اورلود می شود را بررسی نمایید - نشتی گاز را چک کنید - شیر سرویس ها چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 33 - مشکل از دمای بالای لوله دبی شارژ بیشتر از 105 سانتیگراد ثابت می باشد - نکاتی که باید چک شوند - سنسور لوله دبی شارژ را چک کنید برای اینورتر - عواملی که باعث اورلود می شود را بررسی نمایید - نشتی گاز را چک کنید - شیر سرویس ها چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 40 - اشکال این خطا مربوط می شود به سنسور ct سنسور باز و یا اتصال کوتاه شده است - خرابی مدار برد الکترونیک داخلی  - مقدار مقاومت نرمال 0 اهم صحیح می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید
کد خطا 60 - اشکال این خطا مربوط می شود به EEPROM پاک شدن برنامه و برنامه ریزی مجدد - همه خطا ها را چک کنید - نکاتی که باید بررسی شوند - شماره قطعه برد چک شود - اتصال نادرست - خرابی مدار برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 61 - این خطا مربوط می شود به دمای بالای سنسور لوله کندانسور - دمای بالاتر از 65 درجه سانتیگراد - نکاتی که باید بررسی شوند - بار برودتی را چک کنید - سنسور و لوله کندانسور را چک کنید مقدار مقاومت سنسور بررسی شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 62 - مشکل این خطا از دمای بالا در H.S - دمای بالاتر از 85 درجه سانتیگراد در H.S می باشد - نکاتی که باید بررسی شوند - فن را چک کنید - سنسور و یا H.S را بررسی نمایید مقدار اهم سنسور چک شود - خرابی مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 41 - خطا سنسور لوله دیس شارژ اینورتر - علت باز و یا اتصال کوتاه سنسور لوله دیس شارژ - خرابی در مدار برد الکترونیک - نکاتی که باید بررسی شوند - مقدار مقاومت نرمال سنسور 200 کیلو اهم در 25 درجه سانتیگراد صحیح می باشد - ولتاژ نرمال 405 ولت در 25 درجه سانتیگراد صحیح می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 44 - اشکال از سنسور هوا است - علت خطا باز و یا اتصال کوتاه سنسور هوا می باشد - خرابی در مدار برد الکترونیک - نکاتی که باید چک شوند - مقدار مقاومت نرمال سنسور 10 کیلو اهم در 25 درجه سانتیگراد صحیح می باشد - ولتاژ نرمال 5 / 2 ولت در 25 درجه سانتیگراد صحیح است - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 45 - این خطا مربوط می شود به سنسور لوله کندانسور - علت خطا باز و یا اتصال کوتاه سنسور کندانسور است - خرابی در مدار برد الکترونیک می باشد - نکاتی که باید مورد بررسی قرار گیرند - مقدار مقاومت نرمال سنسور 5 کیلو اهم در 25 درجه سانتیگراد صحیح می باشد - ولتاژ نرمال 5 / 2 ولت در 25 درجه سانتیگراد صحیح است - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 46 - این خطا مربوط می شود به سنسور لوله مکش دستگاه - علت خطا باز و یا اتصال کوتاه سنسور لوله مکش می باشد - خرابی در مدار برد الکترونیک است - اتصال نادرست - نکاتی که باید مورد بررسی قرار گیرند - مقدار مقاومت نرمال سنسور 5 کیلو اهم در 25 درجه سانتیگراد صحیح می باشد - ولتاژ نرمال 5 / 2 ولت در 25 درجه سانتیگراد صحیح است - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 47 - این خطا مربوط می شود به سنسور لوله دیس شارژ ثابت دستگاه - علت خطا باز و یا اتصال کوتاه سنسور لوله دیس شارژ می باشد - خرابی در مدار برد الکترونیک می باشد - اتصال نادرست - نکاتی که باید مورد چک قرار گیرند - مقدار مقاومت نرمال سنسور 200 کیلو اهم در 25 درجه سانتیگراد صحیح می باشد - ولتاژ نرمال 5 / 4 ولت در 25 درجه سانتیگراد صحیح است - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 65 - این خطا مربوط می شود به سنسور H.S دستگاه - علت خطا باز و یا اتصال کوتاه سنسور H.S می باشد - خرابی در مدار برد الکترونیک است - اتصال نادرست - نکاتی که باید مورد بررسی قرار گیرند - مقدار مقاومت نرمال سنسور 10 کیلو اهم در 25 درجه سانتیگراد صحیح می باشد - ولتاژ نرمال 5 / 2 ولت در 25 درجه سانتیگراد صحیح است - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
ارور کولر گازی سامسونگ 12000-18000-24000
کد خطا E1 - اشکال خطا از سنسور هوای محیطی می باشد - مقدار اهم سنسور چک شود تعویض سنسور - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E2 - مشکل ارور از سنسور لوله اوپراتور می باشد - مقدار اهم سنسور چک شود تعویض سنسور - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E3 - علت خطا خرابی فن یونیت داخلی تعویض فن و در آخر خرابی از برد - مقدار اهم سنسور چک شود تعویض سنسور - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E6 - این ارور مربوط است به خرابی مدار برد الکترونیک.
زمانی که تمام چراغها روشن شده است دستگاه نیاز به کد دارد.
ارور کولر گازی سامسونگ 45000 ایستاده
کد خطا E1 - خطای سنسور یونیت داخلی می باشد - خرابی سنسور یونیت داخلی مقدار مقاومت سنسور یونیت چک شود سیم کشی چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E5 - علت خطا از خرابی سنسور لوله یونیت داخلی - مقدار اهم سنسور چک شود تعویض سنسور و در آخر خرابی از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E6 - مشکل خطا خرابی سنسور لوله یونیت داخلی - مقدار اهم سنسور چک شود تعویض سنسور و در آخر خرابی از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
ارور کولر گازی سامسونگ 50000 ایستاده Queen
کد خطا E1 - خطای سنسور محیط یونیت داخلی می باشد - خرابی سنسور یونیت داخلی مقدار مقاومت سنسور یونیت چک شود سیم کشی چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا EE - 00 - نقص در برق یونیت داخلی دستگاه.
کد خطا EE - 01 - اشکال در برق یونیت خارجی.
کد خطا E5 - علت خطا از خرابی سنسور لوله اوپراتور - مقدار اهم سنسور چک شود تعویض سنسور و در آخر خرابی از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E6 - مشکل خطا خرابی سنسور کندانسور یونیت خارجی - مقدار اهم سنسور چک شود تعویض سنسور و در آخر خرابی از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا ER - مشکل در کابل ارتباطی بین یونبت خارجی و یونیت داخلی دستگاه - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا EB - محل بستن فازها در یونیت بیرونی مشکل دارد.
کد خطا ED - این ارور مربوط می شود به ﻣﺸﻜﻞ ارﺗﺒﺎﻃﻲ ﺑﻴﻦ دو ﺑﺮد اصلی و نمایشگر - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا EA - مشکل در کابل های ارتباطی بین دو یونیت داخل و خارج می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
ارور کولر گازی سامسونگ دوتیکه ایستاده 50 هزار 3 فاز مدل Mirage
کد خطا E1 01 - مشکل در کابل های ارتباطی بین دو یونیت داخل و خارج می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E1 21 - علت خطا از سنسور محیطی یونیت داخلی - مقدار اهم سنسور چک شود سیم کشی بررسی شود - تعویض سنسور و در آخر خرابی برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E1 22 - این خطا مربوط است به سنسور لوله ورودی اوپراتور - بررسی مقدار اهم سنسور تعویض سنسور - سیم های ارتباطی چک شود و در آخر ایراد از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E1 54 - اشکال ارور از فن یونیت داخلی می باشد - سوختگی فن - سیم کشی چک شود و در آخر خرابی برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E1 62 - مشکل این ارور از حافظه دستگاه EEPROM پاک شدن برنامه و برنامه ریزی مجدد - کد گذاری شود و در نهایت تعویض مدار برد داخلی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E1 63 - دستگاه نیاز به کد مجدد دارد.
کد خطا E1 86 - پیغام این خطا از MPI.
کد خطا E4 25 - علت خطا از ترتیب فازها 3 فاز می باشد فازها باید جا به جا شود.
ارور کولر گازی سامسونگ مدل Multipanel classic
کد خطا t 0 - علت خطا مربوط است به سنسور محیطی کندانسور - سیم های ارتباطی به سنسور چک شود تعویض سنسور و در آخر مشکل از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا t A - اشکال خطا مربوط است به سنسور لوله کندانسور A - بررسی سنسور و مقدار اهم آن - سیم کشی بررسی شود - تعویض سنسور و در آخر ایراد از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا t b - این ارور از سنسور لوله کندانسور B می باشد - بررسی مقدار اهم سنسور و تعویض آن - سیم کشی بررسی شود و در آخر اشکال از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا t c - پیغام این خطا مربوط می شود به سنسور لوله کندانسور C - بررسی سنسور و مقدار اهم آن - سیم کشی بررسی شود - تعویض سنسور و در آخر ایراد از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا A - علت خطا مربوط است به کارکرد یونیت در حالت تست A.
کد خطا b - اشکال این خطا از کارکرد یونیت در حالت تست B است.
کد خطا C - این ارور مشکل در کارکرد یونیت در حالت تست C می باشد.
کد خطا CA - شرح کارکرد یونیت a در وضعیت تست صحیح می باشد.
کد خطا c b - شرح کارکرد یونیت b در وضعیت تست صحیح می باشد.
کد خطا CC -  شرح کارکرد یونیت c در وضعیت تست صحیح می باشد.
کد خطا CO - علت خطا از ارتباط فرمان بین یونیت خارجی و تمام پنل ها - بررسی موتور فن خارجی و شیر برقی و در آخر مشکل از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا G - مشکل این ارور از کمبود گاز مبرد می باشد.
کد خطا AC - این خطا مربوط است به بالا بودن دمای کندانسور A.
کد خطا GC - اشکال این خطا مربوط می شود به بالا بودن دمای کندانسور B.
ارور کولر گازی دو تیکه سامسونگ مدل کریستال
کد خطا E121 - اشکال خطا از سنسور هوای محیطی می باشد - مقدار اهم سنسور چک شود تعویض سنسور و در آخر ایراد ار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E122 - مشکل ارور از سنسور لوله اوپراتور می باشد - مقدار اهم سنسور چک شود تعویض سنسور - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E154 - اشکال ارور از فن یونیت داخلی می باشد - سوختگی فن - سیم کشی چک شود و در آخر خرابی برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E162 - علت خطا از مدار برد اصلی EEPROM پاک شدن برنامه و برنامه ریزی مجدد.
کد خطا E142 - این خطا مربوط می شود به سنسور رطوبت سنج - مقدار اه سنسور بررسی شود - تعویض سنسور و در آخر مشکل از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E186 - پیغام این خطا از MPI.
زمانی که کل نمایشگر چشمک میزند دستگاه نیاز به کد مجدد دارد.
ارور کولر گازی ایستاده سامسونگ مدل waltz nova 30kbtu
کد خطا E1 03 - این ارور مربوط می شود به ﻣﺸﻜﻞ ارﺗﺒﺎﻃﻲ ﺑﻴﻦ دو ﺑﺮد اصلی و نمایشگر - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E1 21 - علت خطا از سنسور محیطی یونیت داخلی - مقدار اهم سنسور چک شود سیم کشی بررسی شود - تعویض سنسور و در آخر خرابی برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E1 22 - مشکل ارور از سنسور لوله اوپراتور می باشد - مقدار اهم سنسور چک شود تعویض سنسور و در آخر ایراد از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E1 42 - این خطا مربوط می شود به سنسور رطوبت سنج - مقدار اه سنسور بررسی شود - تعویض سنسور و در آخر مشکل از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E1 54 - اشکال ارور از موتور فن یونیت داخلی می باشد - سوختگی فن - سیم کشی چک شود و در آخر خرابی برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E1 62 - این ارور مربوط می شود به مدار برد EEPROM دستگاه برد اصلی یونیت.
کد خطا E1 63 - این خطا از پارامتر در برد EEPROM دستگاه می باشد پاک شدن برنامه و برنامه ریزی مجدد - خرابی مدار برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E1 93 - این خطا مربوط می شود به سیگنال برد نمایشگر ﻣﺸﻜﻞ ارﺗﺒﺎﻃﻲ ﺑﻴﻦ دو ﺑﺮد اصلی و نمایشگر - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E1 94 - پیغام خطا از سیگنال برد اصلی داخلی ﻣﺸﻜﻞ ارﺗﺒﺎﻃﻲ ﺑﻴﻦ دو ﺑﺮد اصلی و نمایشگر - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E2 37 - مشکل خطا از سنسور کندانسور می باشد - خرابی سنسور کندانسور - مقدار مقاومت سنسور کندانسور بررسی شود و در آخر خرابی برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E4 79 - علت خطا از ارتباط فرمان یونیت داخلی با یونیت خارجی - بررسی موتور فن خارجی و شیر برقی و در آخر مشکل از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
ارور کولر گازی اسپیلت گری مدل اینورتر
کد خطا E1 - خطای محافظ فشار بالا در سیستم - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید
کد خطا E2 - این خطا از محافظ ضد یخ زدگی می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید
کد خطا E4 - مشکل این خطا از دمای بالای لوله رفت کمپرسور می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E5 - اشکال این خطا از محافظ جریان زیاد می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E6 - خطای کابل ارتباطی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E8 - این خطا از محافظ دمای بالای مقاومت می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا H6 - اشکال این خطا از عدم ارسال فید بک از سوی فن داخلی دستگاه می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F1 - خطای سنسور محیطی یونیت داخلی دستگاه - خرابی سنسور یونیت مقدار مقاومت سنسور چک شود - خرابی از مدار برد اصلی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F2 - مشکل این خطا از سنسور اوپراتور می باشد - ممکن است خرابی از سنسور پایپ باشد - مقدار اهم سنسور اپراتور چک شود - مقدار مقاومت سنسور پایپ بررسی شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F3 - این خطا مربوط می شود به سنسور محیطی یونیت خارجی - خرابی سنسور یونیت خارجی مقدار اهم سنسور چک شود - خرابی از مدار برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F4 - مشکل خطا از سنسور کندانسور می باشد - خرابی سنسور کندانسور - مقدار مقاومت سنسور کندانسور بررسی شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F5 - اشکال این خطا از سنسور لوله رفت کمپرسور می باشد - خرابی از سنسور لوله کندانسور - مقدار اهم سنسور کندانسور چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F6 - خطای اورلود و کاهش فرکانس - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا U5 - این خطا مربوط است به تشخیص تکمیل جریان یونیت ها - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا H1 - خطای یخ زدایی.
کد خطا H3 - مشکل این خطا از لورلود محافظ کمپرسور می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا H4 - اشکال این خطا از نرمال نبودن سیستم می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا H5 - خطای محافظ IPM.
کد خطا HC - خطای محافظ  - خطای جریان فاز برای کمپرسور PFC.
کد خطا U1 - علت خطا مربوط می شود به جریان فاز برای کمپرسور.
ارور کولر اسپلیت ایستاده گری 28 و 42 و 60 هزار
کد خطا E01 - مشکل خطا از سنسور دما می باشد - بررسی سنسور و مقدار اهم آن - سیم های ارتباطی چک شود - تعویض سنسور و در آخر مشکل از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E02 - اشکال این خطا بار اضافه در کمپرسور می باشد - دستگاه را یک بار خاموش و بعد چند دقیقه روشن نمایید اگر با این کار بازهم ارور ظاهر شد فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E03 - پیغام ارور مربوط به کمپرسور می باشد - افت جریان برق در کمپرسور.
کد خطا E04 - علت خطا از سیستم حفاظتی دستگاه خارجی می باشد - دستگاه را یک بار خاموش و بعد چند دقیقه روشن نمایید اگر با این کار بازهم ارور ظاهر شد فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا P02 - اشکال این خطا بار اضافه در کمپرسور می باشد - دستگاه را یک بار خاموش و بعد چند دقیقه روشن نمایید اگر با این کار بازهم ارور ظاهر شد فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا P03 - این خطا مربوط می شود به پایین بودن دمای اوپراتور دستگاه داخلی در حالت سرمایش - دستگاه را خاموش و فیلتر هوا را تمیز و یا تعویض نمایید اگر خطا برطرف نشد فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا P04 - مشکل این خطا مربوط می شود به بالا بودن دمای اوپراتور دستگاه داخلی در حالت گرمایش - دستگاه را خاموش و فیلتر هوا را تمیز و یا تعویض نمایید اگر خطا برطرف نشد فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا P05 - اشکال ارور از بالا بودن دمای خروجی دستگاه داخلی در حالت گرمایش می باشد - دستگاه را خاموش و فیلتر هوا را تمیز و یا تعویض نمایید اگر خطا برطرف نشد فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
ارور کولر گازی های تروپیکال و غیر تروپیکال مدیا
کد خطا E0 - علت ارور از خرابی برد پنل و یا کندانسور می باشد.
کد خطا E1 - این خطا از پارامتر در برد دستگاه می باشد - خرابی مدار برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E2 - این مشکل خطا از ارتباط ما بین یونیت داخلی و خارجی می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E3 - اشکال این خطا هیچگونه سیگنالی از پنل دریافت نمیگردد عدم ارتباط برد اصلی با پنل - فن موتور بررسی شود - ممکن است خرابی از مدار برد باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E4 - این خطا مربوط می شود به سنسور روم - خرابی سنسور روم مقدار اهم سنسور بررسی شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E5 - علت خطا مربوط به سنسور اوپراتور می باشد - سیم های ارتباطی چک شود - بررسی سنسور اوپراتور و تعویض آن - ممکن است خرابی از برد باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E7 - پیغام خطا از برد پنل می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا EC - اشکال این خطا از گاز دستگاه می باشد - گاز دستگاه باید مورد بررسی قرار گیرد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F2 - مشکل این خطا از سنسور پایپ کندانسور می باشد - خرابی سنسور پایپ مقدار اهم سنسور پایپ کندانسور چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
ارور کولر گازی اینورتر مدیا
کد خطا E0 - این خطا از پارامتر در برد دستگاه می باشد - خرابی مدار برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E1 - این مشکل خطا از ارتباط ما بین یونیت داخلی و خارجی می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E2 - اشکال این خطا هیچگونه سیگنالی از پنل دریافت نمیگردد عدم ارتباط برد اصلی با پنل - ممکن است خرابی الز مدار برد باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E3 - پیغام این خطا مربوط می شود به فن موتور - سوختگی فن موتور مقدار مقاومت فن چک شود - خرابی از مدار برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E4 - این خطا مربوط می شود به سنسور روم - خرابی سنسور روم مقدار اهم سنسور بررسی شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E5 - مشکل این خطا از سنسور پایپ می باشد - خرابی سنسور پایپ مقدار اهم سنسور چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E6 - این مشکل از سنسور داخلی و یا اوپراتور قطعی و یا اتصال کوتاه دارد - خرابی سنسور داخلی مقدار اهم سنسور چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا EC - اشکال این خطا از گاز دستگاه می باشد - گاز دستگاه باید مورد بررسی قرار گیرد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F0 - پیغام این خطا مربوط می شود به کمپرسور - ممکن است کمپرسور دستگاه اورلود کرده باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F1 - این خطا مربوط می شود به سنسور روم کندانسور - معیوب بودن سنسور روم کندانسور مقدار اهم سنسور بررسی شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F2 - مشکل این خطا از سنسور پایپ کندانسور می باشد - خرابی سنسور پایپ مقدار اهم سنسور پایپ کندانسور چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F3 - اشکال این خطا مربوط است به سنسور لوله رفت کمپرسور - خرابی سنسور لوله رفت مقدار اهم سنسور لوله رفت کمپرسور بررسی شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F4 - ایراد این خطا از یونیت داخلی می باشد - و در آخر خرابی از مدار برد.
کد خطا P0 - برد اینورتر IGBT محافظ جریان زیاد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا P1 - ایراد این ارور از ولتاژ زیاد و یا ولتاژ خیلی کم دستگاه می باشد - ممکن است خرابی از مدار برد باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا P2 - مشکل این ارور از محافظ دمای کمپرسور می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا P4 - اشکال این خطا مربوط می شد به راه اندازی کمپرسور ابنورتر - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
ارور کولر گازی 48 هزار مدیا
کد خطا E1-E2-E3-E4 - مشکل خطا از سنسور دما می باشد - مقدار اهم کلیه سنسورهای مربوط به دما چک شود - سیم کش بررسی شود و در آخر خرابی مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید
کد خطا E5 - مشکل در کابل های ارتباطی بین دو یونیت داخل و خارج می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E10 - علت خطا بررسی فشار مکش کمپرسور - suction - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E13 - اشکال ارور از قطع فازهای ورودی به کمپرسور.
کد خطا E14 - این خطا اشکال در ترتیب فازهای کمپرسور می باشد.
کد خطا P4 - پیغام خطا مربوط است به دمای اوپراتور یونیت داخلی - بررسی دمای اوپراتور یونیت - دمای کندانسور زیاد تر از حد معمول است.
کد خطا P5 - پیغام خطا مربوط است به دمای اوپراتور یونیت خارجی - بررسی دمای اوپراتور یونیت - دمای کندانسور زیاد تر از حد معمول است.
کد خطا P7 - مشکل خطا از بالا بودن بیش از حد دمای Discharge است.
کد خطا P9 - محافظت از برفک زدایی.
کد خطا P10 - مشکل خطا از بالا بودن بیش از حد دمای Discharge است.
کد خطا P11 - اشکال خطا از پایین بودن فشار suction می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا P12 - علت خطا مصرف جریان برق بیش از حد توسط کمپرسور است - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا HS - عملیات برفک زدایی در حال اجراست است.
ارورکولر گازی مدیا ایستاده 36 - 48 و 60 هزار
کد خطا E1 - مشکل این خطا از سنسور روم اوپراتور می باشد که یا قطع است و یا اتصال کوتاه شده است - مقدار اهم سنسور روم چک شود تعویض سنسور - ممکن است خرابی از مدار برد هم باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E2 - اشکال از سنسور پایپ اوپراتور داخلی می باشد که یا قطع است و یا اتصال کوتاه شده است - بررسی مقدار اهم سنسور پایپ اوپراتور و تعویض آن - سنسور تعویض شود - ممکن است خرابی از مدار برد هم باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E3 -  پیغام این ارور از سنسور پایپ کندانسور می باشد که یا قطع است و یا اتصال کوتاه شده است - چک کردن مقدار اهم سنسور و تعویض آن - ممکن است خرابی از مدار برد هم باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E4 -  مشکل این خطا از سنسور دمای یونیت داخلی می باشد که یا قطع است ویا اتصال کوتاه شده است - مقدار اهم سنسور دمای یونیت چک شود - ممکن است خرابی از مدار برد هم باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E6 - اشکال این خطا مربوط است به محافظ یونیت خارجی که عمل کرده است کارکرد غیرعادی یونیت بیرونی - برق و گاز کنترل شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا P4 - پیغام این ارور از کم و یا زیاد بودن دمای اوپراتور داخلی دستگاه است و این عمل باعث خاموش شدن کمپرسور توسط مدار برد دستگاه می شود - بررسی سنسور پایپ اوپراتور و تعویض آن - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا P5 - ایراد این خطا از دمای بیش از حد کندانسور یونیت خارجی دستگاه و کمپرسور به فرمان برد خاموش می شود برای جلوگیری از آسیب دیدن - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا P9 - مشکل این ارور تنظیم کنترل هوای گرم و محافظ عمل دیفراست از کار افتاده - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا HS - یخ زدایی در حالت گرمایش در فصل زمستان.

ارور کولر گازی مدیا سری R
کد خطا E0 - این خطا از پارامتر در برد EEPROM دستگاه می باشد پاک شدن برنامه و برنامه ریزی مجدد - خرابی مدار برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E1 - مشکل در اتصال و یا کابل های ارتباطی بین دو یونیت داخل و بیرونی می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E2 - اشکال این خطا هیچگونه سیگنالی از پنل دریافت نمیگردد عدم ارتباط برد اصلی با پنل - ممکن است خرابی الز مدار برد باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E3 - مشکل این خطا از فن می باشد - سرعت فن خارج از کنترل می باشد.
کد خطا E5 - علت خطا از سنسور بیرونی - مقدار اهم سنسور چک شود - بررسی سیم کشی قطعی و یا اتصال کوتاه و در آخر خرابی از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E6 - این مشکل از سنسور داخلی و یا اوپراتور قطعی و یا اتصال کوتاه دارد - خرابی سنسور داخلی مقدار اهم سنسور چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا P0 - برد اینورتر IGBT محافظ جریان زیاد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا P1 - ایراد این ارور از ولتاژ زیاد و یا ولتاژ خیلی کم دستگاه می باشد - ممکن است خرابی از مدار برد باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا P2 - مشکل این ارور از محافظ دمای کمپرسور می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا P4 - اشکال این خطا مربوط می شد به راه اندازی کمپرسور ابنورتر - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
ارور کولر گازی پاکشوما
کد خطا E1 - مشکل این خطا از نرم افزار برد اصلی دستگاه می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E2 - ایراد این خطا از سنسور دمای لوله کندانسور می باشد - مقدار اهم سنسور کندانسور چک شود - ممکن است خرابی از مدار برد اصلی باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E3 - این خطا مربوط است به سرعت فن داخلی که خارج از محدوده کنترل است - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E5 - اشکال این ارور از سنسور محیط داخلی است - خرابی سنسور محیط داخلی مقدار اهم سنسور بررسی شود - ممکن است خرابی از مدار برد اصلی باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E6 - مشکل این ارور از سنسور لوله اوپراتور می باشد - خرابی سنسور اوپراتور مقدار اهم سنسور چک شود - ممکن است خرابی از مدار برد اصلی باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E7 - ایراد این خطا از سنسور دمای کندانسور می باشد - مقدار اهم سنسور کندانسور بررسی شود - ممکن است خرابی از مدار برد اصلی باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E9 - این خطا مربوط است به ارتباط بین پنل و کمپرسور - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا EC - نشتی در صورت سالم بودن تست نشتی دستگاه سنسور لوله اوپراتور تعویض شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
ارور کولر گازی بوش ایستاده بوش مدل 42003
کد خطا E0 - مشکل این خطا از خرابی مدار برد الکترونیک می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E2 -  این خطا مربوط است به ﻣﺸﻜﻞ ارﺗﺒﺎﻃﻲ ﺑﻴﻦ دو ﻳﻮﻧﻴﺖ - سیمهای بین دو یونیت بررسی شود امکان دارد خرابی از برد باشد - مشکل در کابل های ارتباطی بین دو یونیت داخل و خارج می باشد - ممکن است خرابی از برد هم باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E3 -  این ارور مربوط می شود به ﻣﺸﻜﻞ ارﺗﺒﺎﻃﻲ ﺑﻴﻦ دو ﺑﺮد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E4 - اشکال این خطا از خرابی ﺳﻨﺴﻮرﻫای T3 و یا T4 می باشد - مقدار اهم سنسورها بررسی شود - ممکن است خرابی از عدم فرمان برد باشد - سیمهای مرتبت به سنسورها چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E5 - مشکل این ارور ﺧﻄﺎي وﻟﺘﺎژ برق می باشد - برق ورودی چک شود - برد اصلی چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا P1 - این خطا از ﻓﺸﺎر گاز بالا به وجود می اید - مقدار فشار گاز دستگاه بررسی شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا P2 - این خطا از ﻓﺸﺎر ﭘﺎﻳﻴﻦ ﮔﺎز پایین به وجود می اید - مقدار فشار گاز دستگاه بررسی شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا P3 - پیغام این ارور از آﻣﭙﺮاژ ﺑﻴﺶ از ﺣﺪ در ﻛﻤﭙﺮﺳﻮر می باشد - برق ورودی چک شود - برد اصلی چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا P4 - اشکال مربوط می شود به دﻣﺎي ﺑﻴﺶ از ﺣﺪ در ﻛﻤﭙﺮﺳﻮر - فن کمپرسور بررسی شود - ممکن است خرابی از کمپرسور هم باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا P5 - مشکل این خطا از دﻣﺎي ﺑﻴﺶ از ﺣﺪ در ﻛﻨﺪاﻧﺴﻮر است - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا P6 - این خطا از خرابی ﺑﺮد ﻛﻨﺘﺮل می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا P7 - علت این خطا مربوط است به بالا بودن دمای بیش از حد در اوپراتور می باشد.
کد خطا P0 - پیغام این خطا مربوط است به افت دما در اوپراتور - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا P1 - اشکال در ﻓﻌﺎل ﺷﺪن ﻋﻤﻠﻜﺮد دﻳﻔﺮاﺳﺖ - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا ED - ﺳﻨﺴﻮر دﻣﺎی ﻣﺤﻴط اﺗﺼﺎل ﻛﻮﺗﺎه کرده - مقدار مقاومت سنسور دمای یونیت چک شود - خرابی از مدار برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E1 - این خطا مربوط است به ﻣﺸﻜﻞ ارﺗﺒﺎﻃﻲ ﺑﻴﻦ دو ﻳﻮﻧﻴﺖ - سیمهای بین دو یونیت بررسی شود امکان دارد خرابی از برد باشد - مشکل در کابل های ارتباطی بین دو یونیت داخل و خارج می باشد - ممکن است خرابی از برد هم باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E2 - مشکل این خطا از ﺳﻨﺴﻮر T1 اتصال ﻛﻮﺗﺎه کرده است - مقدار اهم سنسور T1 چک شود - ممکن است خرابی از برد باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E3 - اشکال این ارور درسنسور T2 اتصال کوتاه کرده - مقدار اهم سنسور T2 چک شود - ممکن است خرابی از برد باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E4 - سنسور T2B اتصال کوتاه کرده است - مقدار اهم سنسور چک شود - ممکن است خرابی از برد الکترونیک باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E7 - این پیغام ﻧﻘﺺ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻜﻲ در دستگاه است - خرابی مدار برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
ارور کولر گازی وستینگهاوس
کد خطا E1 - این خطا مربوط است یک بار چشمک زدن = مشکل از سنسور یونیت داخلی - مقدار اهم سنسور چک شود - و در آخر خرابی از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E2 - مشکل این ارور با دو بار چشمک زدن = اشکال از سنسور پایپ یونیت داخلی - مقدار اهم سنسور چک شود - و در اخر مدار برد معیوب می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E6 - اشکال این خطا با شش بار چشمک زدن = ایراد از موتور فن داخلی می باشد - ممکن است خرابی از مدار برد باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F6 - این خطا مربوط است به PG موتور فن داخلی - مقدار مقاومت موتور چک شود - امکان دارد خرابی از برد هم باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F7 - مشکل این ارور از سنسور دمای یونیت داخلی می باشد - مقدار اهم سنسور یونیت چک شود - و در آخر خرابی برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F8 - پیغام این خطا از سنسور پایپ یونیت داخلی می باشد - مقدار اهم سنسور چک شود - و در آخر خرابی برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F9 - اشکال این ارور از سنسور یونیت خارجی است - مقدار اهم سنسور چک شود - ممکن است خرابی از برد هم باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
ارور کولر گازی ایستاده گالانز
کد خطا F1 - این خطا مریوط است به محافظ فازها.
کد خطا F2 - مشکل این خطا از محافظ فازها می باشد.
کد خطا F3 - اشکال این ارور از محافظ ولتاز زیاد برق می باشد.

بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب آیا فندک اجاق گاز و یا گاز رومیزی شما نیاز به سرویس و تعمیر دارد؟ را حتما مطالعه کنید.


کدخطا F4 - پیغام این خطا مربوط است به محافظ ولتاژ کم برق.
کد خطا F5 - این خطا مربوط می شود به گرمای زیاد دستگاه.
کد خطا F6 - مشکل ارور از اورلد است.
کد خطا F7 - اشکال این خطا از سنسور یونیت بیرونی می باشد - مقدار اهم سنسور چک شود - ممکن است خرابی از مدار برد هم باشد.
کد خطا F8 - پیغام این ارور از محافظ ضد یخزدگی است.
کد خطا F9 - این ارور از یخزدایی می باشد.
کد خطا F10 - خطای گرمایش الکترونیکی.
ارور کولرگازی ایستاده گالانز wall maunted
کد خطا F6=FF06 - مشکل این خطا از موتور PG - بررسی موتور چک کردن سیم های ارتباطی و در آخر خرابی از برد.
کد خطا F7=FF07 - خطا از سنسور دمای یونیت داخلی می باشد - خرابی سنسور یونیت داخلی مقدار مقاومت سنسور یونیت چک شود تعویض سنسور و در آخر برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F8=FF08 - علت این خطا مربوط است به سنسور پایپ یونیت داخلی - سیم کشی چک شود تعویض سنسور و در آخر خرابی از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F9=FF09 - اشکال ارور مربوط می شود به سنسور پایپ یونیت خارجی  - سیم کشی چک شود تعویض سنسور و در آخر خرابی از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
 

ارور کولر گازی دوو 480LH3
کد خطا E1 - E2 - علت خطا مربوط به حسگر مدار می باشد - حسگر مدار خاموش و یا مدار کوتاه است.
کد خطا E3 - E4 - مشکل این ارور از حسگر مدار می باشد - حسگر مدار خاموش و یا مدار کوتاه است.
کد خطا E5 - مشکل در کابل های ارتباطی بین دو یونیت داخل و خارج می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E10 - اشکال خطا از کمپرسور - کمپرسور قدرت فشار مکش را ندارد.
کد خطا E13 - این خطا از فاز قراردادی کمپرسور می باشد.
کد خطا E14 - پیغام ارور مربوط است به ارتباط غیر صحیح فاز کمپرسور.
کد خطا P4 - علت دمای خشک کننده یونیت داخلی بسیار بالا و یا بسیار پایین است و یکی از ویژگی های حفاظت کمپرسور بطور خودکار فعال شده است.
کد خطا P5 - مشکل ارور دمای خازن یونیت خارجی بسیار بالا است و یکی از ویژگی های حفاظت خازن بطور خوکار فعال شده است.
کد خطا P7 - اشکال این خطا از بالا رفتن دمای تخلیه یونیت خارجی است و باعث حفاظت از کمپرسور می شود.
کد خطا P9 - پیغام ارور از به وجود آمدن هوای ضد سرمایش است.
کد خطا P10 - حفاظت از فشار تخلیه.
کد خطا P11 - حفاظت از فشار مکش.
کد خطا P12 - اضافه بار جریان برق.
کد خطا HS - ذوب شدن یخها آغاز شده است.
ارور کولر گازی اینورتر هیوندای گرید A
کد خطا E1 - این خطا مربوط می شود به اشکال در سنسور دمای اتاق - چک کردن مقدار مقاومت سنسور اتاق - تعویض سنسور و در آخر خرابی برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E2 - مشکل از سنسور دمای کویل - مقدار اهم سنسور چک شود - سیم های ارتباطی بررسی شود - تعویض سنسور و در آخر خرابی از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E3 - اشکال از سنسور دمای کویل اینورتر - سیم های مرتبط به سنسور چک شود - خرابی سنسور مقدار اهم چک شود - تعویض سنسور - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E4 - نقص در عملکرد موتور DC و یا موتور فن پنل - بررسی سیم های ارتباطی به فن پنل - خرابی موتور فن و در آخر خرابی از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E5 - 5E - علت خطا از ارتباط بین پنل و کندانسور می باشد - بررسی کابل بین پنل و کندانسور - کنترل ارتباط بین کابل پنل و مدار برد - کنترل کنید که چراغ شاخص در برد یونیت خارجی کار می کند یا نه - ممکن است خرابی از مدار برد باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F1 - اشکال این ارور از مدار برد دستگاه می باشد نقص قطعات IPM - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F2 - مشکل این خطا از خرابی برد الکترونیک نقص در PFC - برد PFC - تعویض شود و یا کل جعبه کنترل یونیت خارجی تعویض گردد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F3 - این خطا مربوط است به عملکرد کمپرسور - مدار کمپرسور بررسی شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F4 - علت خطا خرابی در سنسور دمای اگزوز - سیم کشی چک شود مقدار اهم سنسور چک شود تعویض سنسور و در آخر خرابی برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F5 - اشکال خطا از محافظ پوشش بالای کمپرسور - کنترل کنید که سنسور در جای صحیح قرار گرفته باشد و به درستی به برد کنترل مرتبط شده باشد - تعویض سنسور - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F6 - نقص در سنسور دمای محیط کندانسور - مقدار اهم سنسور چک شود - کنترل کنید که سنسور در جای صحیح قرار گرفته باشد و به درستی به برد کنترل متصل شده باشد.
کد خطا F7 - خطای محافظ ولتاژ فازها می باشد - کنترل کنید که سنسور در جای صحیح قرار گرفته باشد و به درستی به برد کنترل متصل شده باشد - سوختگی محافظ - خرابی برد اصلی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F8 - این خطا نقص در ارتباط قطعات کندانسور می باشد - مقدار اهم سنسور چک شود - کنترل کنید که سنسور در جای صحیح قرار گرفته باشد و به درستی به برد کنترل متصل شده باشد.
کد خطا F9 - علت ارور نقص در E2PROM - بررسی کنید کف E2PROM - پنل با برد به طور اشتباه جوش خورده باشد جعبه کنترل شکسته است تعویض شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F0 - مشکل این خطا خرابی در موتور فن DC - بررسی کنید کف E2PROM - پنل با برد به طور اشتباه جوش خورده باشد جعبه کنترل شکسته است تعویض شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا FA - اشکال این ارور از سنسور دمای مکش می باشد - مقدار اهم سنسور چک شود سیم کشی بررسی شود تعویض سنسور و در آخر خرابی از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
ارور کولر گازی هیوندای گرید B
کد خطا E1 - مشکل خطا از سنسور دمای اتاق می باشد - مقدار اهم کلیه سنسورهای مربوط به دما چک شود - سیم کش بررسی شود و در آخر خرابی مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E2 - اشکال این ارور از سنسور دمای سیم پیچ کمپرسور می باشد - بررسی مقدار اهم سنسور و تعویض آن - سیم های ارتباطی به سنسور چک شود و در آخر ایراد از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E3 - علت خطا از سنسور دمای سیم پیچ پنل - بررسی مقدار اهم سنسور و تعویض آن - سیم های ارتباطی به سنسور چک شود و در آخر مشکل از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E4 - این خطا مربوط است به عملکرد نادرست موتور فن پنل - از سالم بودن فن مطمئن شوید - سیم های ارتباطی چک شود - ممکن است خرابی از مدار برد باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
ارور کولر گازی وستل
کد خطا E1 - مشکل خطا از میدان مغناطیسی.
کد خطا E2 - اشکال این ارور از سنسور محیط داخلی است - خرابی سنسور محیط داخلی مقدار اهم سنسور بررسی شود - ممکن است خرابی از مدار برد اصلی باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E3 - مشکل این خطا از سنسور پایپ کندانسور می باشد - خرابی سنسور پایپ مقدار اهم سنسور پایپ کندانسور چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E4 - علت خطا از فن می باشد - بررسی سیم های ارتباطی به فن - تعویض فن و در آخر مشکل از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E5 - پیغام این خطا مربوط است به سرمایش و در آخر ایراد از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E6 - این ارور از کمبود ولتاژ در دستگاه به وجود می آید.
کد خطا E7 - اشکال این ارور از مدار برد دستگاه می باشد نقص در برنامه - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا FL - ایراد در فیلتر.
ارور کولر گازی مک کوی
کد خطا E1 - مشکل مربوط است به فشار پایین غیر عادی در کمپرسور 2.
کد خطا E2 - مشکل مربوط است به فشار بالای غیر عادی در کمپرسور 2.
کد خطا E3 - علت خطا اورلود کمپرسور 2.
کد خطا E4 - مشکل ارور از سنسور پایپ کویل 2 می باشد - اهم سنسور چک شود - تعویض سنسور و در آخر خرابی از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E5 - اشکال این خطا مربوط است به دمای آب سیستم.
کد خطا F2 - مشکل ارور از سنسور پایپ کویل 1 می باشد - اهم سنسور چک شود - تعویض سنسور و در آخر خرابی از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F4 - پیغام خطا از سنسور محیطی دمای برگشت هوا می باشد - بررسی مقدار اهم سنسور و تعویض سنسور - مشکل ارور از سنسور پایپ کویل 2 می باشد - اهم سنسور چک شود - تعویض سنسور و در آخر خرابی از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F6 - این ارور مربوط می شود به ﻣﺸﻜﻞ ارﺗﺒﺎﻃﻲ ﺑﻴﻦ دو ﺑﺮد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F9 - علت خطا از نشت گاز کمپرسور 1 می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا FE - اشکال این ارور از نشت گاز کمپرسور 2 است - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا H1 - علت خطا اورلود کمپرسور 2.
کد خطا H4 - مشکل این خطا مربوط است به فشار زیاد به کمپرسور 1.
کد خطا L1 - پیغام این خطا مربوط است به فشار کم به کمپرسور 1.
کد خطا L3 - اشکال ارور از کم بودن ورودی آب و یا ورودی زیاد آب.
کد خطا L4 - این خطا از سوئیچ جریان آب می باشد سیم کشی چک شود سوئیچ تعویض شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا L5 - علت خطا از دمای زیاد آب سیستم می باشد.
ارور کولر گازی تراست ایستاده مدل 48H
کد خطا E1-E2-E3-E4 - مشکل خطا از سنسور دما می باشد - مقدار اهم کلیه سنسورهای مربوط به دما چک شود - سیم کش بررسی شود و در آخر خرابی مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E6 - علت خطا یونیت خارجی - تست شارژ انجام شود و در آخر ایراد از برد دستگاه - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E8 - اشکال از جمع شدن آلودگی الکتروستاتیکی.
کد خطا P4 - پیغام خطا مربوط است به سرما و یا گرمای بیش از حد در اوپراتور - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا P5 - مشکل این ارور از گرمای بیش از حد در کندانسور می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا P9 - علت از فعال بودن حالت برفک زدایی و یا جلوگیری از وزش باد سرد در حالت گرمایشی می باشد.
 
ارور کولر گازی تراست مدل 48CT3

کد خطا E1-E2-E3-E4 - مشکل خطا از سنسور دما می باشد - مقدار اهم کلیه سنسورهای مربوط به دما چک شود - سیم کش بررسی شود و در آخر خرابی مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E5 - مشکل در کابل های ارتباطی بین دو یونیت داخل و خارج می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E10 - علت خطا بررسی فشار مکش کمپرسور - suction - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E13 - اشکال ارور از قطع فازهای ورودی به کمپرسور.
کد خطا E14 - این خطا اشکال در ترتیب فازهای کمپرسور می باشد.
کد خطا P4 - پیغام خطا مربوط است به دمای اوپراتور یونیت داخلی - بررسی دمای اوپراتور یونیت - دمای کندانسور زیاد تر از حد معمول است.
کد خطا P5 - پیغام خطا مربوط است به دمای اوپراتور یونیت خارجی - بررسی دمای اوپراتور یونیت - دمای کندانسور زیاد تر از حد معمول است.
کد خطا P7 - مشکل خطا از بالا بودن بیش از حد دمای Discharge است.
کد خطا P9 - محافظت از برفک زدایی.
کد خطا P10 - مشکل خطا از بالا بودن بیش از حد دمای Discharge است.
کد خطا P11 - اشکال خطا از پایین بودن فشار suction می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا P12 - علت خطا مصرف جریان برق بیش از حد توسط کمپرسور است - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا HS - عملیات برفک زدایی در حال اجراست است.
ارور کولر گازی تراست مدل TCFS-96H
کد خطا E0 - این خطا اشکال در ترتیب فازهای ورودی می باشد.
کد خطا E1 - مشکل از قطعی فاز برق ورودی - کابل های ورودی چک شود.
کد خطا E2 - علت خطا بالا بودن فشار کمپرسور - مصرف جریان برق بیش از حد توسط کمپرسور است - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E3 - اشکال خطا از افت و یا افزایش ولتاژ جریان برق اصلی می باشد.
کد خطا E4 - این خطا مربوط است به فشار و افت پایین گاز - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E5 - مشکل خطا از سنسور دمای داخلی محیط می باشد - سیم های ارتباطی چک شود - مقدار اهم سنسور بررسی شود. - تعویض سنسور و در آخر ایراد از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E6 - علت ارور مشکل از سنسور یونیت خارجی دستگاه - بررسی مقدار اهم سنسور - سیم های ارتباطی چک شود - تعویض سنسور یونیت ودر آخر مشکل مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E8 - اشکال خطا مربوط می شود به افزایش دمای کمپرسور - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
ارور کولر گازی تراست مدل TMSL
کد خطا E1 - علت خطا از مدار برد EEPROM پاک شدن برنامه و برنامه ریزی مجدد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E3 - اشکال خطا مربوط به موتور فن داخلی می باشد - سوختگی و یا قطع ارتباط سیم کشی موتور فن - ممکن است خرابی از مدار برد هم باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E4 - مشکل ارور از کمپرسور دستگاه - جریان بیش از حد کمپرسور - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E5 - پیغام خطا از سنسور محیط داخلی ترمیستور روم می باشد - بررسی سنسور و تعویض آن - ممکن است ایراد از مدار برد الکترونیک باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E6 - این خطا مربوط است به سنسور مسی داخلی ترمیستور پایپ - بررسی سیم های مرتبط به سنسور - چک کردن مقدار اهم سنسور و تعویض آن و در آخر ایراد از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E7 - علت خطا از سنسور کندانسور می باشد - چک کردن مقدار اهم سنسور و بررسی سیم های ارتباطی - تعویض سنسور و در آخر مشکل از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E9 - مشکل در کابل های ارتباطی بین دو یونیت داخل و خارج می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
ارور کولر گازی دو تیکه تراست سری TG
کد خطا E1 - علت خطا بالا بودن فشار کمپرسور - مصرف جریان برق بیش از حد توسط کمپرسور است - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E2 - اشکال خطا از محافظت از یخ زدگی یونیت داخلی.
کد خطا E3 - این خطا مربوط است به فشار و افت پایین کمپرسور - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E4 - مشکل این ارور از بالا رفتن دمای لوله دیس شارژ می باشد.
کد خطا E5 - اشکال خطا از افت فشار ولتاژ جریان برق اصلی می باشد.
کد خطا E6 - قطع بودن سیم های ارتباطی.
کد خطا F1 - اشکال این ارور از سنسور محیطی یونیت داخلی است - خرابی سنسور محیط داخلی مقدار اهم سنسور بررسی شود - ممکن است خرابی از مدار برد اصلی باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F2 - مشکل ارور مربوط است به سنسور مسی یونیت داخلی - مقدار اهم سنسور چک شود سیم های ارتباطی بررسی شود و در آخر ایراد از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F3 - علت خطا مربوط است به سنسور محیطی کندانسور - سیم های ارتباطی به سنسور چک شود تعویض سنسور و در آخر مشکل از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F4 - مشکل این خطا از سنسور پایپ کندانسور می باشد - خرابی سنسور پایپ مقدار اهم سنسور پایپ کندانسور چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا H1 - عمل یخ زدایی در حال انجام می باشد.
کد خطا H6 - پیغام این خطا از فن داخلی - سیم های ارتباطی چک شود - خرابی فن داخلی - تعویض فن و در آخر ایراد از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
ارور کولر گازی حایر
کد خطا E2 - این خطا مربوط می شود به اشکال در سنسور لوله های کندانسور - مقدار مقاومت سنسور اتاق بررسی شود - تعویض سنسور اتاق - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E3 - علت خطا از عمل نکردن المنت - مقدار مقاومت المنت چک شود تعویض المنت و در آخر خرابی برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E4 - مشکل خطا از خرابی و یا سوختگی خازن موتور می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E5 - علت خطا از مدار برد EEPROM پاک شدن برنامه و برنامه ریزی مجدد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
ارور کولر گازی دو تیکه حایر
کد خطا E1 - اشکال این ارور از سنسور محیطی است - بررسی مقدار اهم سنسور و تعویض آن - چک کردن سوکت و سیمهای مرتبط به سنسور و در آخر ممکن است خرابی از مدار برد اصلی باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E2 - علت این ارور مربوط می شود به سنسور پایپ - چک کردن مقدار اهم سنسور و تعویض آن - چک کردن سوکت و سیمهای مرتبط به سنسور و در آخر ممکن است خرابی از مدار برد اصلی باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E4 - این خطا از برد اصلی می باشد - معیوب بودن مدار برد اصلی و تعویض آن - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E14 - پیغام ارور از موتور فن یونیت داخلی - مقدار مقاومت موتور فن چک شود - بررسی سیمهای ارتباطی و سوکت مرتبط به فن - خرابی موتور فن و تعویض آن و در آخر ایراد از مدار برد دستگاه - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
ارو کولر گازی میتسوبیشی مدل TMSL
کد خطا E1 - علت خطا از مدار برد EEPROM پاک شدن برنامه و برنامه ریزی مجدد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E3 - اشکال این ارور از موتور فن داخلی می باشد - سیم کشی بررسی شود سوختگی فن و در آخر ایراد از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E4 - علت خطا مصرف جریان برق بیش از حد توسط کمپرسور است.
کد خطا E5 - این خطا مربوط می شود به سنسور دمای محیط داخلی ترمیستور روم - خرابی سنسور دما - مقدار اهم سنسور بررسی شود - سیم کشی چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E6 - مشکل ارور مربوط است به سنسور مسی داخلی ترمیستور پایپ - مقدار اهم سنسور چک شود سیم های ارتباطی بررسی شود و در آخر ایراد از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E7 - اشکال از سنسور کندانسور - سیم های ارتباطی به سنسور چک شود تعویض سنسور و در آخر مشکل از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E9 - مشکل در کابل های ارتباطی بین دو یونیت داخل و خارج می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
ارور کولر اسپیلت میتسوبیشی مستر اسلیم
شرح خطا = تعداد 2 بار چشمک زدن سنسور دمای محیط داخلی - خرابی سنسور دما - مقدار اهم سنسور بررسی شود - سیم کشی چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
شرح خطا = تعداد 3 بار چشمک زدن موتور فن داخلی می باشد - سیم کشی بررسی شود سوختگی فن و در آخر ایراد از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
شرح خطا = تعداد 4 بار چشمک زدن مشکل از برد یونیت داخلی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
شرح خطا = تعداد 5 بار چشمک زدن مشکل خطا از برق دستگاه می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
شرح خطا = تعداد 6 بار چشمک زدن علت ارور مشکل از سنسور یونیت خارجی دستگاه - بررسی مقدار اهم سنسور - سیم های ارتباطی چک شود - تعویض سنسور یونیت ودر آخر مشکل مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
شرح خطا = تعداد 7 بار چشمک زدن این خطا از خرابی ﺑﺮد ﻛﻨﺘﺮل می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
شرح خطا = تعداد 10 بار چشمک زدن علت خطا از سیکل مدار سرمایشی می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
ارور کولر گازی ویلمر اینورتر
کد خطا E0 - مشکل خطا از ارتباط بین دستگاه داخلی و دستگاه بیرونی.
کد خطا EC - علت خطا از ارتباط دستگاه فضای بیرونی.
کد خطا E1 - مشکل خطا از سنسور دمای اتاق می باشد - مقدار اهم کلیه سنسورهای مربوط به دما چک شود - سیم کش بررسی شود و در آخر خرابی مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E2 - اشکال این ارور از سنسور دمای لوله IPT می باشد - بررسی مقدار اهم سنسور - سیم کشی بررسی شود - تعویض سنسور و در آخر مشکل از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E3 - این ارور مربوط است به سنسور دمای لوله OPT می باشد - بررسی مقدار اهم سنسور - سیم کشی بررسی شود - تعویض سنسور و در آخر مشکل از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E4 - علت خطا از غیر عادی بودن سیستم می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E5 - ایراد در ترکیب بندی مدل می باشد.
کد خطا E6 - مشکل این خطا از موتور فن فضای داخلی - سوختگی موتور - سیم های ارتباطی چک شود - تعویض فن و در آخر خرابی برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E7 - اشکال ارور سنسور دمای دستگاه بیرونی - چک کردن اهم سنسور - سیم های مرتبط به سنسور بررسی شود - تعویض سنسور - خرابی مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E8 - پیغام خطا مربوط است به سنسور دمای جریان خروجی دستگاه - سیم کشی چک شود - بررسی مقدار اهم سنسور - تعویض سنسور و در آخر مشکل از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E9 - علت خطا از ماژول اندازه گیری توان هوشمند می باشد.
کد خطا EF - این ارور مربوط می شود به موتور فن فضای باز - سوختگی موتور - سیم های ارتباطی چک شود - تعویض فن و در آخر خرابی برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا EA - مشکل خطا از سنسور جریان برق - سیم های ارتباطی چک شود - بررسی اهم سنسور و تعویض آن - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا EE - علت خطا از مدار برد EEPROM پاک شدن برنامه و برنامه ریزی مجدد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا EP - اشکال از سوئیچ حرارتی در بالای کمپرسور - خرابی سوئیچ و تعویض آن - سیم کشی چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا EU - پیغام خطا مربوط است به سنسور ولتاژ - خرابی سنسور و تعویض آن - سیم های ارتباطی به سنسور بررسی شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا EH - این خطا از سنسور دمای ورودی دستگاه - سیم کشی بررسی شود - مقدار اهم سنسور چک شود - تعویض سنسور و در آخر ایراد از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
ارور کولر گازی اینورتر آیوا
کد خطا E0 - مشکل در کابل های ارتباطی بین دو یونیت داخل و خارج می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا EC - مشکل از ارتباط یونیت خارجی دستگاه می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E1 - علت خطا از سنسور بیرونی - بررسی اهم سنسور و تعویض آن و در آخر مشکل از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E2 - اشکال ارور از سنسور دمای کویل داخلی - چک کردن مقدار اهم سنسور و تعویض آن - ممکن است خرابی از مدار برد هم باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E3 - این خطا از سنسور دمای کویل خارجی می باشد - چک کردن مقدار اهم سنسور و تعویض آن - ممکن است خرابی از مدار برد هم باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E4 - مشکل خطا از نرمال نبودن سیستم دستگاه.
کد خطا E5 - علت این خطا از عدم تطابق یونیت خارجی و داخلی می باشد.
کد خطا E6 - اشکال ارور مربوط است به موتورهای فن داخلی - چک کردن فن و تعویض آن - سیم های ارتباطی چک شود و در آخر ایراد از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E7 - علت خطا از سنسور دمای بیرونی - بررسی اهم سنسور و تعویض آن و در آخر مشکل از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E8 - این خطا از سنسور دمای تخلیه می باشد - سیمهای ارتباطی چک شود - چک کردن اهم سنسور و تعویض آن - خرابی مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E9 - مشکل خطا از اختلالات در ماژول.
کد خطا EF - پیغام خطا مربوط می شود به موتورهای فن خارجی - چک کردن فن و تعویض آن - سیم های ارتباطی چک شود و در آخر ایراد از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا EA - اشکال ارور از سنسور جریان - بررسی اهم سنسور و تعویض آن - سیم های ارتباطی چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا EE - علت خطا از مدار برد EEPROM پاک شدن برنامه و برنامه ریزی مجدد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا EP - اشکال از دمای بالا در سوئیچ کمپرسور - خرابی سوئیچ و تعویض آن - سیم کشی چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا EU - این ارور از سنسور ولتاژ می باشد.
کد خطا EH - این خطا مشکل از سنسور دمای ورودی می باشد - بررسی اهم سنسور و تعویض آن - چک کردن سیم های ارتباطی و در آخر مشکل از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا P1 - اشکال خطا از افت و یا افزایش ولتاژ جریان برق اصلی می باشد.
کد خطا P2 - مشکل ارور مربوط است به جریان اضافی در دستگاه.
کد خطا P4 - پیغام خطا علت از دمای تخلیه.
کد خطا P5 - علت ارور از سرمایش بیش از حد در حالت خنک کننده می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا P6 - علت ارور گرمایش بیش از حد در حالت خنک کننده می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا P7 - این خطا از گرم شدن بیش از حد در حالت گرمایش است - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
ارور کولر گازی اینورتر دایکین
کد خطا U0 - علت خطا از کمبود گاز مبرد می باشد.
کد خطا U2 - اشکال خطا از افت و یا افزایش ولتاژ جریان برق در مدار اصلی می باشد.
کد خطا U4 - مشکل در کابل های ارتباطی بین دو یونیت داخل و خارج می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا A1 - پیغام این ارور از آسیب دیدگی در مدار برد داخلی می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا A6 - این خطا مربوط است به موتور فن داخلی - سیم های ارتباطی چک شود - تعویض موتور فن و در آخر ایراد از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا C4 - علت خطا از سنسور پایپ یونیت خارجی - مقدار اهم سنسور چک شود - بررسی سیم های ارتباطی به سنسور - تعویض سنسور و در آخر مشکل از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا C9 - اشکال این ارور از سنسور محیطی یونیت خارجی می باشد - چک کردن اهم سنسور و بررسی سیم های ارتباطی - تعویض سنسور - ممکن است خرابی از برد هم باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا EA - خطای کلید گرما و سرما.
کد خطا E5 - مشکل خطا از اورلد استارت می باشد - سوختگی اورلد - خرابی برد اصلی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E6 - این خطا مربوط است به استارت کمپرسور - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E7 - پیغام خطا مربوط است به موتور فن - بررسی سیم های ارتباطی به فن - تعویض فن و در آخر مشکل از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E8 - علت ارور از جریان زیاد برق ورودی.
کد خطا F3 - اشکال خطا مربوط می شود به دمای بیش از حد در لوله رفت کمپرسور.
کد خطا H6 - مشکل خطا از عملکرد نادرست در سنسور تشخیص موقعیت - مقدار اهم سنسور چک شود - سیم کشی چک شود - تعویض سنسور و در آخر ایراد از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا H8 - این خطا مربوط می شود به سنسور جریان DC.
کد خطا H9 - پیغام خطا از سنسور دمای ورودی به کندانسور می باشد - بررسی مقدار اهم سنسور و چک کردن سیم های ارتباطی - تعویض سنسور و در آخر اشکال از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا J3 - علت این خطا مربوط می شود به سنسور دمای لوله رفت کمپرسور - مقدار اهم سنسور چک شود - بررسی سیم کشی متصل به سنسور - تعویض سنسور - ممکن است خرابی از مدار برد هم باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا J6 - اشکال ارور از سنسور لوله پایپ یونیت خارجی می باشد - بررسی مقدار اهم سنسور و چک کردن سیم های ارتباطی - تعویض سنسور و در آخر اشکال از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا L4 - مشکل خطا از دمای زیاد در هیت سینک اینورتر - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا L5 - این خطا مربوط می شود به جریان بیش از حد در خروجی.
کد خطا P4 - علت ارور از سنسور دمای هیت سینک - چک کردن مقدار اهم سنسور - بررسی سیم های مرتبط به سنسور - تعویض سنسور و در آخر مشکل از مدار اینورتر - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
ارور کولر گازی 9- 12- 18- 24 هزار هایسنس
شرح خطا 1 - مشکل خطا از سنسور کویل واحد خارجی دستگاه می باشد - بررسی مقدار اهم سنسور و تعویض آن - سیم کشی چک شود و در آخر ایراد از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
شرح خطا 2 - مشکل خطا از سنسور دمای کمپرسور می باشد - مقدار اهم سنسور مربوط به دما کمپرسور چک شود - سیم کش بررسی شود و در آخر خرابی مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
شرح خطا 3 - علت ارور مربوط می شود به ترانس ولتاژ.
شرح خطا 4 - این خطا مربوط می شود به ترانس جریان.
شرح خطا 5 - پیغام خطا خطای IPM می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید
شرح خطا 6 - اشکال خطا از کاهش و یا افزایش ولتاژ برق می باشد.
شرح خطا 7 - این خطا مربوط است به خرابی در کابل ارتباط داخلی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
شرح خطا 8 - مشکل خطا کنترل اضافه جریان.
شرح خطا 9 - اشکال ارور کنترل حداکثر جریان کارکرد می باشد.
شرح خطا 10 - علت خطا از عدم برقراری ارتباط بین پنل و واحد خارجی می باشد - سیم کشی چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
شرح خطا 11 - علت خطا از مدار برد EEPROM پاک شدن برنامه و برنامه ریزی مجدد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
شرح خطا 13 - پیغام این خطا از دمای زیاد گاز در تخلیه کمپرسور دستگاه می باشد.
شرح خطا 14 - این ارور مربوط می شود به سنسور حسگر دمای کارکرد واحد خارجی دستگاه - بررسی مقدار اهم سنسور و تعویض آن - سیم های ارتباطی چک شود و در اخر مشکل از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
شرح خطا 15 - مشکل خطا از دمای بالای محفظه کمپرس می باشد.
شرح خطا 16 - اشکال این خطا از کنترل ضد انجماد و یا اضافه بار می باشد.
شرح خطا 18 - علت این ارور مربوط است به عدم امکان راه اندازی کمپرسور دستگاه.
شرح خطا 19 - پیغام خطا از عدم سیگنال مناسب به کمپرسور می باشد - برد و سیم کشی بررسی شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
شرح خطا 33 - این خطا مربوط می شود به سنسور دمای محیط داخلی - مقدار اهم سنسور چک شود - سیم های مرتبط به سنسور بررسی شود - تعویض سنسور و در آخر ایراد از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
شرح خطا 34 - مشکل این خطا از سنسور کویل داخلی می باشد - سیم کشی چک شود - بررسی مقدار اهم سنسور و تعویض آن - ممکن است خرابی از مدار برد هم باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
شرح خطا 36 - اشکال خطا از عدم ارتباط بین برد پنل و واحد خارجی دستگاه - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
شرح خطا 39 - علت ارور مربوط است به خرابی در فن داخلی.
ارور کولر گازی هایسنس ایستاده مدل 36 - 48 و 60 هزار بی تی یو
کد خطا 64 - مشکل در اتصال و یا کابل های ارتباطی بین دو یونیت داخل و بیرونی می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 73 - علت خطا از مدار برد EEPROM پنل تعویض برد پنل و یا برنامه ریزی مجدد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 80 - اشکال این خطا مربوط است به دیس پلی برد پنل - تعویض برد پنل.
کد خطا 81 - پیغام خطا از سنسور روم اتاق می باشد - چک کردن مقدار اهم سنسور و تعویض آن - سیم کشی چک شود و در آخر اشکال از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا 83 - این خطا مربوط می شود به سنسور لوله کویل - بررسی مقدار اهم سنسور و چک کردن سیم های مرتبط به آن - تعویض سنسور و در آخر ایراد از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا ER - مشکل خطا از ارتباط بین برد اصلی و برد پنل می باشد - سیم های ارتباطی بین برد چک شود و در آخر خرابی از مدار برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید. 
ارور کولر گازی اینورتر اسنوا
کد خطا E0 - مشکل در اتصال و یا کابل های ارتباطی بین دو یونیت داخل و بیرونی می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا EC - اشکال خطا از عدم ارتباط یونیت بیرونی می باشد.
کد خطا E1 - این خطا از خرابی سنسور یونیت بیرونی می باشد - بررسی مقدار اهم سنسور و تعویض آن - چک کردن سیم های ارتباطی و در آخر ایراد از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E2 - علت ارور از سنسور دمای سیم پیچ یونیت داخلی می باشد - مقدار اهم سنسور چک شود - سیم کشی بررسی شود - تعویض سنسور و در آخر مشکل از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E3 - پیغام این خطا از سنسور دمای سیم پیچ یونیت بیرونی می باشد - مقدار اهم سنسور چک شود - سیم کشی بررسی شود - تعویض سنسور و در آخر مشکل از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E4 - مشکل این خطا از در غیر عادی بودن سیستم می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E5 - اشکال عدم تطابق.
کد خطا E6 - این خطا از موتور فن داخلی می باشد - سوختگی موتور فن و تعویض آن - سیم کشی چک شود و در آخر اشکال از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E7 - علت این ارور از سنسور درجه حرارت بیرونی - بررسی سنسور و مقدار اهم آن - سیم های مرتبط به سنسور چک شود - تعویض سنسور و در آخر ایراد از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E8 - پیغام خطا مربوط به سنسور دمای تخلیه - سیم های ارتباطی چک شود - مقدار اهم سنسور بررسی شود - تعویض سنسور و در آخر اشکال از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E9 - مشکل این ارور از غیر عادی بودن ماژول اینورتر.
کد خطا EF - اشکال این خطا از موتور فن یونیت بیرونی می باشد - سوختگی موتور فن و تعویض آن - ممکن است خرابی از مدار برد و یا سیم کشی باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا EA - این خطا مربوط است به سنسور جریان و یا اینکه فاز و نول دستگاه برعکس شده است.
کد خطا EE - علت خطا از مدار برد EEPROM پاک شدن برنامه و برنامه ریزی مجدد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا EP - پیغام این ارور از سوئیچ دمای بالای کمپرسور دستگاه می باشد.
کد خطا EU - مشکل خطا مربوط به سنسور ولتاژ است.
ارورهای کولر گازی مدل BFYG480
کد خطا E0 - مشکل این ارور از کابل ارتباط LED و مدار برد اصلی دستگاه می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E1 - اشکال خطا مربوط است به محافظ یونیت خارجی - مواردی که بای چک شوند سوئیچ فشار بالا و یا حرارت زیاد از حد و سیم نول - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E2 - علت خطا از مدار برد EEPROM پاک شدن برنامه و برنامه ریزی مجدد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E3 - پیغام خطا مربوط می شود به ارتباط مدار برد اصلی و یونیت خارجی و یا قطع بودن و یا جا به جایی فازها - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F7 - این خطا از سنسور دمای داخلی پنل می باشد - بررسی مقدار اهم سنسور و تعویض آن - سیم های مرتبط به سنسور چک شود و در آخر ایراد از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F8 - مشکل این ارور از عملکرد غیرعادی سنسور اوپراتور یونیت داخلی می باشد - مقدار اهم سنسور بررسی شود - سیم کشی چک شود - تعویض سنسور و در آخر مشکل از برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید
کد خطا F9 - اشکال خطا مربوط است به سنسور کندانسور یونیت بیرونی - چک کردن مقدار اهم سنسور و تعویض آن - چک کردن سیم های مرتبط به سنسور و در آخر اشکال از مدار برد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
ارور کولر گازی اسپیلت وست پوینت
کد خطا E1 - خطای محافظ فشار بالا در سیستم - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E2 - این خطا از محافظ ضد یخ زدگی می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E4 - مشکل این خطا از دمای بالای لوله رفت کمپرسور می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E5 - اشکال این خطا از محافظ جریان زیاد می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E6 - خطای کابل ارتباطی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا E8 - این خطا از محافظ دمای بالای مقاومت می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا H6 - اشکال این خطا از عدم ارسال فید بک از سوی فن داخلی دستگاه می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F1 - خطای سنسور محیطی یونیت داخلی دستگاه - خرابی سنسور یونیت مقدار مقاومت سنسور چک شود - خرابی از مدار برد اصلی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F2 - مشکل این خطا از سنسور اوپراتور می باشد - ممکن است خرابی از سنسور پایپ باشد - مقدار اهم سنسور اپراتور چک شود - مقدار مقاومت سنسور پایپ بررسی شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F3 - این خطا مربوط می شود به سنسور محیطی یونیت خارجی - خرابی سنسور یونیت خارجی مقدار اهم سنسور چک شود - خرابی از مدار برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F4 - مشکل خطا از سنسور کندانسور می باشد - خرابی سنسور کندانسور - مقدار مقاومت سنسور کندانسور بررسی شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F5 - اشکال این خطا از سنسور لوله رفت کمپرسور می باشد - خرابی از سنسور لوله کندانسور - مقدار اهم سنسور کندانسور چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا F6 - خطای اورلود و کاهش فرکانس - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا U5 - این خطا مربوط است به تشخیص تکمیل جریان یونیت ها - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا H1 - خطای یخ زدایی.
کد خطا H3 - مشکل این خطا از لورلود محافظ کمپرسور می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا H4 - اشکال این خطا از نرمال نبودن سیستم می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
کد خطا H5 - خطای محافظ IPM.
کد خطا HC - خطای محافظ  - خطای جریان فاز برای کمپرسور PFC.
کد خطا U1 - علت خطا مربوط می شود به جریان فاز برای کمپرسور.

عیب یابی کولرگازی
علت خنک نکردن کولرگازی
1-آیا کولرگازی شما باد خنک نمیدهد؟ 
علت : عدم سرما در اسپیلت میتواند مشکلات متفاوتی داشته باشد 1 : کمپرسور از کار افتاده باشد 2 :شارژگاز نیاز داشته باشد 3 : برد الکترونیکی دستگاه خراب شده باشد 4 : کنترل دستگاه در درجه مناسبی تنظیم نشده باشد .
2:آیا اسپیلت شما باد گرما نمیدهد؟ 
علت : 1 عدم گرما در اسپیلت میتواند مشکلات متفاوتی داشته باشد 1 : شیر برقی 2: سنسورهای دما 3 : کنترل دستگاه در درجه مناسبی تنظیم نشده باشد .
3:آیا از اسپیلت شما آب چکه می کند؟ 
علت : میتواند مشکلاتی اعم از 1 : گاز کم داشته باشد ، باعث زدن برفک روی اواپراتور میشود که به وسیله فن پرتاب میشه یا آب شده و سپس چکه میکند 2 : سوراخ بودن شلنگ یا حوضچه 3 :شکستگی حوضچه 4 :گرفتگی شلنگ دریم را داشته باشد.
4:آیا اسپیلت شما صدا میدهد؟ 
به احتمال زیاد مشکل می تواند از فن یا پروانه فن یا بلیور فن باشد.
5: آیا کولرگازی شما کار نمیکند ؟
علت : محل مورد استفاده برق ندارد یا سه شاخه معیوب است یا سیمهای برق ورودی کولرگازی معیوب است .
6: آیا سرمای کولر مطلوب است ولی به هنگام کار صدای نا هنجاری از آن به گوش میرسد ؟
علت : برای رفع عیب به موارد زیر دقت کنید
1.    محل قرار گرفتن کولرگازی را تنظیم نمایید .
2.    پیچهای کانالها ، دریچه های هوا و یا سایر قسمتها شل شده اند .
3.    پروانه ها به بدنه می شایند .
4.    پیچهای کمپرسور شل شده اند .
5.    لاستیکهای لرزه گیر موتور خراب شده اند .
6.    لوله ها به هم و یا به بدنه می سایند .
7 : آیا قسمتی از اواپراتور برفک زده است و سرمای کولرگازی کم شده است ؟
علت :
1.    گاز کولر کم شده است .
2.    داخل لوله ها کثیف هستند .
3.    صافی اواپراتور یا بیرون اواپراتور کثیف است .
4.    لاستیکهای لرزه گیر کمپرسور ، خراب شده اند .
5.    کمپرسور معیوب است .
8 : آیا دستگاه کولرگازی شما به هیچ عنوان کار نمیکند و حتی چراغهای روی دستگاه داخلی روشن نمیشود ؟
علت :
1.    پریز مصرفی برق ندارد و یا برق اصلی قطع میباشد .
2.    دوشاخه برق دستگاه و کابل رابط بین دستگاه داخلی و خارجی قطع میباشد .
3.    بورد الکترونیکی خراب است .
4.    فیوز حرارتی ترمینال دستگاه داخلی و بیرونی قطع میباشد .
9 : آیا دستگاه روشن میشود و کار میکند ولی پس از دقایقی فیوز قطع میشود و یا در صورت ادامه کار باد ملایم میوزد ؟
علت :
1.    کویل های اواپراتور داخلی کثیف است
2.    موتور فن دستگاه بیرونی از کار افتاده است و باعث شده که فشار کمپرسور بالا رود که نهایتا منجر به بالا رفتن آمپر دستگاه شده و فیوز قطع شده است .
3.    برق ورودی نوسان دارد و باعث شده کمپرسور از کار بیفتد یا اورلود کند .
10 : آیا سرمای اتاق زیاد شده است و با آن دمایی که تنظیم کرده اید تطابق ندارد ؟
1.    ترمستور اتاق از محل خود بیرون آمده و یا معیوب شده است .
2.    بورد الکترونیکی معیوب است و با روشن شدن کولر در بعضی مدلها بلافاصله فرمان کمپرسور وصل میگردد .
11 : آیا کمپرسور بلافاصله پس از روشن شدن دستگاه به کار افتاده و زیر بار میرود ولی عمل ترموستات را انجام نمیدهد ؟
علت : بورد الکترونیکی خراب میباشد .
12 : آیا سیستم خاموش است ولی دستگاه بیرونی هنوز کار میکند ؟
علت : رله فرمان کمپرسور اتصالی کرده است .
13 : آیا وزش باد دستگاه شما خنک نیست و ترموستات به هیچ وجه عمل نمیکند ؟
علت : کولرکازی شما نیاز به شارژگاز دارد و کندانسور و اواپراتور و فیلترها را تمیز نمایید .
14 : آیا تنها در بعضی مواقع دستگاه شما کار نمیکند و پس از فرمان گرفتن دستگاه بیرونی فیوز میپرد ؟
علت : ولتاژبرق شهر ضعیف است و کمتر از 220 ولت میباشد .
15 : آیا دستگاه داخلی شما کار نمیکند ولی فن موتور و چراغهای یونیت داخلی روشن میشود ؟
علت :
1.    کابل ارتباطی بین دستگاههای بیرونی و داخلی قطع میباشد .
2.    رله یا کنتاکتور فرمان کمپرسور خراب میباشد .
3.    فیوز 5 آمپر دستگاه خارجی در بعضی مدلها قطع میباشد .
4.    بورد الکترونیکی قطع میباشد .
سوالات متداول تعمیرکاران کولرگازی و جواب آنها
سوالاتی که برای تعمیرکاران کولرگازی به وجود آمده و جواب آنها به شرح زیر میباشد :
•    چرا کولرگازی 24000 اجنرال رادیاتور آن یخ میزند ؟
جواب : لوله مویی گرفته است و باید با ازت شستشو دهید .
•    کولرگازی روشن نمیشد ، مشکل از برد الکترونیکی بو . بعد از تعمیر 5 دقیقه کار کرد و باز هم همون ایراد را پیدا کرد ، مشکل چیست ؟
جواب : برد الکترونیکی ضعیف شده است و باید تعویض گردد ، دقت فرمایید که فرمان را درست ببندید ، چون امکان دارد رله نیز خراب شود .
•    اسپیلت 18000 پاناسونیک استارت میخوره ولی سرما نداره ، گاز چک شده است ، آمپر گیج تا آخره ، موتور هم فشارش خوبه ولی صدای عجیبی میدهد ، دلیل چیست ؟
جواب : به احتمال زیاد بعد از چک کردن موارد بالا مشکل از کمپرسور میباشد .
سیم کشی کولرگازی
•    جهت برق کشی ساختمان برای کولرگازی از چه سیمس استفاده کنیم ؟
جواب : برای کولرگازی بهتر است از سیم شماره 12.5 استفده کنیم ، چو کولرهای گازی جریان زیادی میکشند و سیم برقی که برای آنها استفاده میکنید نباید تکه تکه و چسب خورده باشد ، زیرا در محلهای چسب خوردگی سیم برق دچار گرمای شدیدی میشود که بسیار خطرناک است .
•    کولرگازی 19000 دارم ، میخواهم کمپرسور 18000 تعویض کنیم ، آیا میشود این کار را کرد یا باید حتما لوله مویی عوض شود ؟
جواب : بله میشود و نیازی به تعویض لوله مویی نیست .
•    کولرگازی وست پوینت 6000 ارور e6 میدهد مشکل از کجاست ؟
جواب : چنانچه فازها را چک کرید به چک کردن برد الکترونیکی بپردازید ، چون امکان دارد خطای ارتباطی باشد .
•    کولرگازی تراست بعد از of کردن کلا خاموش میشود . باید از برق کشید و چند دقیقه صبر نمود بعد روشن کنیم ، مشکل از کجاست ؟
جواب : برد کنترل ، مشکل از قفل شدن کنترل است .
•    اسپیلت ال جی سی هزار یه هو خاموش شده ، مشکل از کجاست ؟
جواب : اول چک کنید ، ببینید برق تو پنل میاد یا نه ؟ فیوز را چک کنید سپس فن کندانسور و کنداکتور را چک کنید ، اگه مشکلی نبود ؛ سپس برد پنل و برد کمپرسور را چک نمایید .
•    کولر گازی پنجره ای هست روشن میشه سر موتور هم می افته ولی سرفیشهای موتور رو که اهم گیری میکنم هیچ اهمی نشون نمیده ، یعنی متغیره میاد تاصفربشه ، مشکل از کجاست ؟
جواب :اول باید از سالم بودن اهم متر اطمینان حاصل کنید ، سپس وقتی راه اندازی شد آمپر بگیرید .
•    اسپیلت روشنه کارمیکنه ولی کنترل کارنمیکنه آیاامکان داره که بردخراب باشه که کنترل کارنکنه یانه ؟
جواب : ابتدا باید از سالم بودن کنترل اطمینان حاصل کنید ، جهت این کار میتوانید از کنترلی دیگر یا کنترل همه کاره استفاده نمایید و در نهایت سراغ کابل ارتباطی و خود چشمی گیرنده در پنل مراجعه فرمایید ( اگر چشمی گیرنده رسوب داشت ، رسوب آن را برطرف نمایید ) در نهایت : ولتاژ پنج ولت پایه های سنسور گیرنده را اندازه بگیرید و خروجی را هم با منفی اندازه بگیرید و کنترل را فعال کنید باید پالس بدهد .
•    برای اینکه لوله های توکار کولر را شستشو بدهم ، نیاز به اتصال لوله به شلنگ گیج هست ، برای اتصال چه چیزی پیشنهاد میدهید ؟
جواب : یک شیر سوزنی بگیرید ، به یک سر لول جوش بدهید و به انتهای لوله نیز وصل کنید و در انتها سر اون یکی لوله هم کور کنید .
دلیل آمپر کشیدن کمپرسور
•    دلیل آمپر کشیدن کمپرسور چه چیزی است ؟
جواب : میتواند از گاز زیاد ، خرابی موتور ، کثیفی کندانسور و گرفتگی لوله ها باشد .
توضیحات بیشتر : اگر اختلاف دمای هوای ورودی و خروجی اواپراتور غیر طبیعی بود به میزان آمپر کمپرسور مراجعه میکنیم اگر مقدار آمپر کمتر از حد معمول بود علت آن میتواند خرابی کمپرسور ، کمبود گاز ، گرفتگی لوله مویی باشد ولی اگر آمپر از حد معمول بالاتر بود علت آنکثیف بودن کندانسور و یا بالا رفتن دمای محیط مخصوصا در شهرهای گرمسیری و یا اضافه بودن گاز مبرد میباش . اگر کمپرسور معیوبباشد جریان کمپرسور پایین می آید و مقدار فشار رانش کم و فشار مکش زیاد میشود . اگر شیربرقی 4 راهه خراب شود و 4 لوله ورودی و خروجی آن هم دما میشود و آمپر کمپرسور تا 80 درصد کم میشود .
•    کولر سامسونگ ۲۴ ، لوله کشی تو کار ۴ ساله نصبه ، دو سال اول عالی بود ، الان دو ساله گاز میزنم خالی میکنه ، کمپرسور رو فشار زدم سالمه ، پنل رو آوردم مغازه تست کردم ، ولی فشار با لوله داخلی رو خیلی ریز خالی کرده است ، دلیل چه میتواند باشد ؟
جواب : اواپراتور را تحت فشار قرار بدهید وکامل داخل آب بگزارید ، اگه نشتی ریز باشد معلوم می شود به دقت دنبال آثار روغن باشید و محل اتصال مهره پنل پشت پیچ را به دقت نگاه کنید تا جوشکاری ضعیف نباشه و نکته مهمتر موقعی که دستگاه نصب بود نشتی سر مهره های پنل و کندانسور را چک کنید.
•    کمپرسور کولرگازی کم کار میکند ولی تمام حاتهای موتور پروانه ها ، به خوبی کار میکند ، اما محیط به نحو مطلوب خنک نمیشود ، دلیل چیست ؟
جواب : علتها میتواند به شرح زیر باشد :
1.    درجه ترموستات روی حالت کم قرار دارد .
2.    فیلترهای خروجی هوا کثیف هستند .
3.    ترموستات تنظیم نیست یا خراب است .
•    کمپرسور مطلوب کار میکند ، سرمای کولر در حد مطلوب است ، دور کند موتور پروانه ها به خوبی کار میکند ولی دور تند آن کار نمیکد ، دلیل چیست ؟
علت : کلید مربوط به دور تند کلید چند وضعیتی معیوب است یا سیم رابط بین دور تند موتور پروانه ها و کلید مربوط به آن معیوب است .
•    فن کار میکند ، کمپرسور کار نمیکند و کولر سرما ندارد ، علت آن چیست ؟
علت : مشکل میتواند از عوامل زیر باشد :
1.    ترموستات خراب است .
2.    سیم های رابط ترموستات معیوبند .
3.    سیم های رابط موتور اصلی معیوبند .
4.    موتور معیوب است .
•    به محض اینکه کولر گازی را روشن میکنیم فیوز میپرد ، مشکل از کجاست ؟
علت : مشکل میتواند از عوامل زیر باشد :
1.    سیمهای برق در جایی به هم اتصال یافته اند .
2.    خازن ها اتصال کوتاه کرده اند .
3.    موتور اصلی خراب است .
4.    فن معیوب است .
5.    سیم کشی غلط است .
•    کولر گازی سرما ندارد ، موتور پروانه کار میکند ، موتور اصلی کار نمیکند گاهی صدای لرزه به خود میگیرد ، مشکل از کجاست ؟
علت : مشکل میتواند از عوامل زیر باشد :
1.    خازن مربوط به سیم پیچ کمکی ضعیف است .
2.    سیمهای رابط خازن معیوب یا اتصالات آن ناقص است .
3.    موتور خراب است .
•    چرا کولرگازی به بدنه برق میدهد ؟
علت : مشکل میتواند از عوامل زیر باشد :
1.    سیمهای رابط برق لخت شده و به بدنه اتصال کرده اند .
2.    کنتاکتهای اتصال جریان برق اتصالات الکتریکی از قبیل کلید ، ترموستات و .. به بدنه اتصال یافته اند .
3.    برق از سیم پیچهای کمپرسور به بدنه نشت میکند .
•    کمپرسور به مدت طولانی کار میکند و موتور پروانه ها در تمام حالت به خوبی کار میکنند ، ولی سرما کم است ؛ مشکل از کجاست ؟
علت : مشکل میتواند از عوامل زیر باشد :
1.    کندانسور کثیف و در معرض آفتاب است .
2.    گاز کولر کم شده است .
3.    کمپرسور از فشار افتاده است .
•    ترموستات دستگاه پس از مدتی عمل کرده و کمپرسور خاموش میگردد و در هنگام استارت دوباره فیوز قطع میشود ، مشکل از کجاست ؟
علت : چون فشار گاز دستگاه بیرونی پس از سه دقیقه تعدیل نشده که پس از استارت با با کشیدن آمپر زیاد ، فیوز اصلی قطع میشود .
•    چگونه کد خطای v7 در کولرگازی وستل را برطرف نماییم ؟
جواب : نحوه وارد کردن کد ریست برد الکترونیکی کولرهای گازی وستل را در زیر شرح میدهیم ( جهت وارد کردن کنترل از راه دور به حالت کدگذاری مراحل زیر را طی مینماییم ) :
1.    دکمه های افزایش و کاهش دما همزمان فشار داده و نگه دارید .
2.    سپس یک بار دکمه ریست زده و تمام دکمه ها را رها نمایید .
3.    سپس نمایشگر کنترل اعداد 0 را نشان میدهد .
1.    در این مرحله اولین کد 5 رقمی خود را وارد کنترل از راه دور کنید ( 0A5617 ) .
2.    دکمه مد را فشار دهید و کد 5 رقمی 12B24E را وارد نمایید ( در صورتیکه بعد از فشار دادن دکمه مد صفحه نمایشگر تغییر نکرد مرحله قبل را تکرار نمایید .)
3.    برای ذخیره کد و اتمام مرحله دکمه مد را فشار دهید .
4.    کنترل را به سمت یونیت داخلی در دست گرفته و سپس دکمه روشن / خاموش را یکبار فشار دهید .
5.    بعد از کار کردن محصول دکمه ریست فشار داده شده و کنترل از راه دور به حالت مصرف کننده انتقال داده میشود .
6.    بعد از انتقال کنترل از راه دور به حالت مصرف کننده تنظیمات لازم اعمال گردیده و به مشتری تحویل داده میشود .
7.    
خازن کولرگازی
•    چند نوع خازن در کولرگازی ها موجود میباشد ؟
جواب : در ابتدا ساختمان خازن را برای شما شرح میدهیم : 1 - بدنه پلاستیکی یا فلزی 2 - عایق 3 - صفحه هادی
انواع خازن عبارت است از : خازن خشک ( راه انداز - استارت ) ، خازن الکترولیتی ( روغنی یا دائم کار )
در کولرهای گازی از دو نوع خازن روغنی استفاده میشود .
الف : خازن روغنی کمپرسور که ظرفیت آن در مدلهای مختلف بین 25 تا 60 میکروفاراد میباشد .
ب : خازن روغنی فن که ظرفیت آن در مدلهای مختلف بین 3 تا 7 میکروفاراد است .
ترموستات کولرگازی پنجره ای
•    ترموستات کولرگازی پنجره ای چه نوعی میباشد ؟
جواب : ترموستات کولرگازی پنجره ای از نوع بالای صفر و محیطی میباشد و محل نصب لوله مویی ترموستات در پایین و کنار اواپراتورنصب میشود و باید دقت کرد که به اواپراتور نچسبد زیرا سیستم مرتبا قطع و وصل میشود و طوری طراحی شده که بین دمای 18 تا 25 درجه سانتیگراد عمل میکند .
کار ترموستات :
1 - کنترل دما 2 - استراحت دادن به کمپرسور و حفاظت از آن
وکیوم نامناسب و وجود هوا
•    اگر به درستی وکیوم نشود و هوا داخل باشد چه اتفاقی می افتد ؟
جواب : وکیوم نامناسب و وجود هوا باعث موارد زیر میشود :
1.    افزایش آمپر مصرفی کمپرسور ، افزایش سر و صدا و لرزش کمپرسور
2.    افزایش دمای لوله دیس شارژ ، کاهش سرمادهی و راندمان دستگاه
3.    نیاز به قدرت بیشتر برای فشردگی گاز و هوا - افزایش فشار به علت مسدود بودن حرکت گاز
4.    افزایش فشار در کندانسور باعث گرمایش بیش از حد سیلندر کمپرسور میشود .
5.    به علت ترکیب شدن روغن با هوا ، روغن کمپرسور فاسد شده و عمل روغن کاری به خوبی صورت نمیگیرد .
بیش از اندازه بودن مقدار گاز
•    اگز شارژگاز کولرگازی بیش از اندازه گاز زده شود چه اتفاقی می افتد ؟
جواب : اگر بیش از حد گاز تزریق شود باعث اتفاق این عوامل میشود : بالا رفتن فشار گاز در لوله رفت و برگشت ، باا رفتن آمپر مصرفی کمپرسور ، بالا رفتن فشار در اواپراتور ، عرق کردن لوله ساکشن کمپرسور به عل پایین آمدن دمای خروجی اواپراتور
نشتی گاز کولرگازی
•    از کجا میتوان متوجه شد که مدار کولرگازی نشتی گاز دارد ؟
جواب : عوامل زیر از دلایل نشتی گاز میباشد :
1.    برفک زدن قسمت ورودی اواپراتور .
2.    عدم تعریق اواپراتور .
3.    آمپر مصرفی زیر 80% وضعیت نرمال کم میشود .
4.    لوله ساکشن گرم میباشد .
5.    اختلاف بین فشار لوله رفت و برگشت کم میشود .
عوامل خرابی کمپرسور
•    چه دلایلی باعث میشود که متوجه شویم کمپرسور خراب است ؟
جواب : عوامل زیر از دلایل خرابی کمپرسور میباشد :
1.    ورود مبرد مایع به درون کمپرسور / ولتاژ ورودی ضعیف یا متغیر
2.    کمبود گاز در سیستم / خرابی خازن ( الکتریکی )
3.    خرابی ترمیستور ( سنسور ) / عدم یا کمبود روغن در کمپرسور
4.    کثیف شدن کندانسور و عدم تغییر گاز / قرار گرفتن کولر در معرض تابش مستقیم آفتاب
چرا کمپرسور روشن نمیشود ؟
•    به چه دلیل کمپرسور کولرگازی روشن نمیشود ؟
جواب : عوامل زیر از دلایل روشن نشدن کمپرسور میباشد :
1.    برق ورودی قطع است .
2.    تنظیم دمای ترموستات بالا است .
3.    کلید اورلود حرارتی باز است .
4.    کلید ایمنی روغن باز است .
5.    کنتاکت های رله کثیف هستند .
6.    بعضی از اتصالات برق شل شده یا سیم کشی اشتباه است .
7.    سیم پیچی کمپرسور سوخته است .
8.    شیر یرق بسته است .
9.    فن های اواپراتور یا کندانسور خاموش است .
10.    در اثر فشار بالا ، کنترل فشار قطع کرده است .
11.    مبردی در سیستم وجود ندارد ، در اثر کمبود مبرد و فشار کم در مکش ، باعث قطع کنترل فشار پایین میشود .

ارائه خدمات شبانه روزی در دیجی سرویس

ما با خدمات ویژه خود به صورت 24 ساعته و بدون تعطیلی همراهتان خواهیم بود تا به محض بروز مشکلات در کولر گازی شما علاوه بر برطرف نمودن مشکلات فعلی آن، از بروز مشکلات احتمالی بعدی نیز جلوگیری نماییم.

نحوه ارائه خدمات در دیجی سرویس

با استفاده از فرم درخواست، اطلاعات مربوطه را ثبت کنید تا کارشناسان ما برای مشاوره و بررسی دقیق و تعیین تکنسین مرتبط با دستگاه و مشکل مربوطه با شما تماس گیرند. سپس تکنسین مربوطه به محل شما اعزام شده و پس از تعیین نوع تعمیر و قطعات تعویضی لازم و تعیین هزینه خدمات و قطعات نسبت به تعمیر دستگاه شما اقدام می نماید.

دستگاه های تعمیر شده و قطعات تعویض شده به مدت 6 ماه شامل گارانتی می باشد.

 قبلی بعدی   

تعمیر کولر گازی - 5 از 5 تعداد 98

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات