دیجی سرویس

تعمیرات لباسشویی آاگ


تعمیرگاه مرکزی و نمایندگی مجاز تعمیرات لباسشویی آاگ

دیجی سرویس به عنوان تعمیرگاه مجاز تعمیرات لباسشویی یکی از تخصصی‌ترین مراکز سرویس و تعمیر لباسشویی آاگ در تهران بزرگ میباشد که سال هاست به‌صورت کاملاً تخصصی و علمی در این زمینه فعالیت دارد.
دیجی سرویس با داشتن متخصص‌ترین تعمیرکاران در سطح شهر تهران و کرج توانسته‌ تجربه چندین ساله خود را در تعمیرات لباسشویی با علم روز دنیا گره بزند و یکی از مراکز تعمیر به‌روز در این زمینه باشد.

دیجی سرویس دارای نمایندگی مجاز تعمیر لباسشویی آاگ  می باشد.

تعمیر لباسشویی در کمترین زمان ممکن توسط تعمیرکاران متخصص دیجی سرویس در محل شما انجام می شود. از این رو هیچ نیازی به مراجعه حضوری شما و یا انتقال و جابه جایی دستگاه معیوب وجود ندارد.

ماشین لباس شویی

ماشین لباس‌شویی یا ماشین رخت‌شویی، وسیله‌ای است که برای رخت‌شویی به کار می‌رود.

قرار دادن پوشاک داخل آب به تنهایی باعث تمیزی آن نمی‌شود بلکه آب باید با فشار به الیاف‌های پارچه برخورد کند اکثر ماشین‌های لباسشویی با چرخاندن لباس درون غلطک‌های فلزی پرآب این کار را انجام می‌دهند. جهت نفوذ عمیق‌تر آب درون پارچه و نیز زدودن چربی‌ها و لکه‌ها از مواد شوینده مخصوص ماشین لباسشویی استفاده می‌شود.

بیش تر ماشین‌های لباسشویی خودکار هستند و با یک فرایند الکترونیکی کنترل می‌شوند. با استفاده از دکمه اتوماتیک برنامه‌ای برای ماشین تنظیم می‌شود تا بر همان مبنا لباس‌ها را با استفاده از آب گرم یا آب خنک یا ولرم تمیز کند کارهای اصلی ماشین‌های لباسشویی عبارتند از ترکیب آب سرد و گرم تا سطح دلخواه، تنظیم مدت زمان شستشو، آب‌کشی لباس‌ها و خشک کردن محدود آب لباس‌ها از طریق چرخاندن سریع آنها که برخی از ماشین‌های لباسشویی لباس‌های شسته شده را تا ۱۰۰٪ خشک می‌کنند.

انواع ماشین‌لباس‌شویی

رایج‌ترین گونه‌های ماشین لباس‌شویی خانگی عبارتند از:

1-ماشین‌های لباس‌شویی سطلی که تنها دارای یک مخزن برای شستشوی لباس‌ها هستند.

2-ماشین‌های لباس‌شویی دوقلو (نیمه‌اتوماتیک دومخزنه) که دارای دو مخزن، یکی برای شستشو و دیگری برای آب‌گیری و خشک‌کردن، هستند.

3-ماشین‌لباس‌شویی تمام اتوماتیک که درب مخزن آن‌ها ممکن است در جلو یا بالای ماشین باشد و پس از قرار دادن لباس و تعیین برنامه، کلیهٔ مراحل آب‌گیری، شستشو، آب‌کشی و خشک‌کردن به صورت خودکار مطابق برنامه انجام می‌شود.

اجزای درونی یک ماشین لباس‌شویی

موتور ماشین‌های سطلی ممکن است از نوع قطب‌چاکدار یا خازنی باشد که از موتور قطب‌چاکدار تنها در حالتی استفاده می‌شود که موتور به صورت مستقیم بدون تسمه به دیگ وصل است و جهت چرخش آن قابل تغییر نیست.چپ‌گرد و راست‌گرد ندارد.برخی از ماشین‌های لباس‌شویی سطلی دارای المنتی برای گرم‌کردن آب نیز هستند، اما ماشین‌های لباس‌شویی دوقلو به علت اینکه معمولاً دارای دیگ پلاستیکی‌اند در آن‌ها از المنت گرم‌کن استفاده نمی‌شود. عمل خشک‌کردن در ماشین‌های دوقلو معمولاً به وسیلهٔ نیروی گریز از مرکز انجام می‌شود و دارای یک موتور جدا برای مخزن خشک‌کن هستند. موتورهای ماشین دوقلو هر دو از نوع موتورهای القایی آسنکرون تکفاز هستند و در برخی از آن‌ها یک موتور القایی قطب‌چاکدار برای پمپ الکتریکی استفاده می‌شود. موتور شستشوی ماشین‌های دوقلو با تسمه به دیگ وصل می‌شود و می‌تواند لباس‌ها را در دو جهت بچرخاند که به تمیزتر شدن آن‌ها کمک می‌کند، اما موتور خشک‌کن به صورت مستقیم به مخزن خشک‌کن اتصال می‌یابد و به همین علت سرعت این قسمت بسیار بالاست و برای جلوگیری از خطرهای احتمالی یک ترمز مکانیکی که با میکروسوییچ فعال می‌شود در آن‌ها تعبیه شده‌است که با بازشدن در مخزن، موتور را خاموش و ترمز مکانیکی را فعال می‌کند.[۵] در ماشین‌های دوقولو با استفاده از دو تایمر برنامهٔ تغییرجهت ماشین را تعیین می‌کنند، به این صورت که اگر تایمر ۱ فعال باشد، ماشین مدت‌زمان چرخش ماشین در هر جهت بیشتر خواهد بود (مثلاً ۳۰ ثانیه چپ، ۴ ثانیه توقف، ۳۰ ثانیه راست، ۴ ثانیه توقف) اما اگر تایمر ۲ فعال باشد مدت زمان چرخش ماشین در هر جهت کمتر می‌شود (مثلاُ ۵ ثانیه چپ، ۷ ثانیه توقف، ۵ ثانیه راست، ۷ ثانیه توقف دور آرام ماشین برای لباس‌های ظریف در نظر گرفته شده‌است.

موتور

موتور ماشین‌های لباسشویی رایج عموماً آسنکرون، موتور دی‌سی یا اونیورسال است. موتورهای آسنکرون ممکن است دو سرعته و دارای دو سیم‌پیچ اصلی و فرعی باشند و برای راه‌اندازی نیاز به خازن راه‌انداز داشته باشند. در برخی از انواع ممکن است از موتورهای دی‌سی بدون زغال (روتور با آهن‌ربای دائمی) استفاده شود. در صورت استفاده از موتورهای اونیورسال امکان کنترل سرعت با استفاده از کنترل ولتاژ وجود خواهد داشت. به علت وجود همین مزیت (امکان کنترل دور آسان با کمک بردهای الکترونیکی)، در ماشین‌های لباس‌شویی اتوماتیک جدید از موتورهای یونیورسال بیشتر از موتورهای القایی استفاده می‌شود. این موتورها دارای سرعت‌های بالا در حدود ۴۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ دور در دقیقه هستند. مهمترین عیب موتورهای اونیورسال از ناحیه زغال آنهاست که به علت کوتاه‌شدن یا جمع‌شدن گرد و غبار بین زغال و کلکتور گیر مکانیکی رخ می‌دهد یا جرقه ایجاد می‌شود.

برای اندازه‌گیری سرعت، در انتهای آرمیچر موتورهای یونیورسال و گاهی در انتهای شفت موتورهای القایی یک تاکوژنراتور استفاده می‌شود. تاکوژنراتور به یک برد الکترونیکی متصل است که وظیفهٔ کنترل دور موتور را بر عهده دارد.

برای محافظت موتور در برابر اضافه‌بار از یک رلهٔ اورلود استفاده می‌کنند. برای در نظر گرفتن گرمای استاتور رله را به صورت سری روی سیم‌پیچ استاتور نصب می‌کنند.[۱۱] در سعضی از موتورهای شرکت ال جی از موتور بدون تسمه اسثفاده شده‌است که خیلی بهتر از موتورهای یونیورسال ابت وبر خلاف موتورهای قدیمی از زغال جاروسک و جارونگه دار استفاده نشده‌است و صدای خیلی کمی دارد. نسل جدید این موتورها به عنوان موتورهای بدون زغال یا BLDC امروزه توسط برخی از برندهای معروف دنیا به کار می‌رود از جمله شرکت شارپ که در بسیاری از لوازم خانگی خود از جمله ماشین لباسشویی از موتورهای (BLDC (Brushless DC Motor یا موتورهای بدون جاروبک (زغال) استفاده می‌کند. در این موتور به دلیل حذف زغال عمر موتور را تا ده سال گارانتی و از جهتی کیفیت شستشو در سطح بالایی حفظ می‌شود و صدای موتور هم به میزان بسیار زیادی کاهش می‌یابد. موتورهای BLDC به دلیل حذف جاروبک یا زغال موتور مانع از جرقه زدن موتور می‌گردند. وجود این زغال در موتورهای DC معمولی سبب مستهلک شدن و کاهش عمر موتور می‌گردد. ماشین لباسشویی شارپ با استفاده از موتور BLDC (اینورتر پیشرفته) کیفیت شستشو را تا حد بسیار زیادی بالا برده و از طرفی از انرژی کمی هم استفاده می‌کند.

موتور پمپ

در ماشین‌هایی که دارای پمپ تخلیه آب هستند، الکتروموتور پمپ می‌تواند از نوع موتور قطب چاکدار یا القایی با روتورِ آهن‌ربای دائم باشد.

جهت چرخش پمپ‌های قطب‌چاکدار ثابت است و به مکان و نحوهٔ قرارگرفتن حلقه‌های اتصال‌کوتاهشان بستگی دارد. باید توجه داشت که به علت وجود میدان نامتعادل مغناطیسی، این نوع موتورها گرمای بیشتری تولید می‌کنند و ممکن است نیاز به استفاده از یک رلهٔ اضافه‌بار برای حفاظت استاتور وجود داشته باشد.

موتور پمپ‌های القایی با روتور آهن‌ربای دائم می‌توانند در دو جهت گردش کنند. از این خاصیت برای زمان‌هایی که موتور بر اثر وجود مانع گیر کند می‌توان استفاده کرد.

هیدوراستات

هیدرواستات‌ها سطح آب داخل ماشین را واپایی می‌کند و قابل تنظیم هستند. برخی از هیدورستات‌ها برپایهٔ فشار هوای داخل دیگ سطح آب را کنترل می‌کنند.[۱۵] هیدورستات به یک شیر برقی که ورود آب را کنترل می‌کند فرمان قطع و وصل می‌دهد.

خشک‌کن

در ماشین‌های تمام‌اتوماتیک در پایان مرحلهٔ آب‌کشی، از تهویه هوا یا یک سامانه کندانسوردار برای خشک‌کردن لباس‌ها استفاده می‌شود. در پایان آبگیری آبکش به صورت چپ و راست حرکت می‌کند و هوای گرم از بین آن‌ها گذرانده می‌شود. تهویه هوا با استفاده از فن و هیتر انجام می‌شود و برای بیرون‌راندن هوای مرطوب نیاز به یک لولهٔ تخلیهٔ هوای جداگانه خواهد بود. در مدل‌های کندانسوردار هوای مرطوب در داخل کندانسور سرد و رطوبت آن به مایع تبدیل و گرفته می‌شود. ساختمان یک کندانسور ساده می‌تواند از یک سطح یا دیوارهٔ آب‌پاش تشکیل‌شده باشد.

خشک‌کن خودش ممکن است دارای تایمر ثابت یا اتوماتیک باشید، در خشک‌کن‌های اتوماتیک میزان خشکی لباس‌ها توسط حسگرها اندازه‌گیری می‌شود و در زمان مناسب دستگاه خاموش می‌گردد.

برای چروک‌نشدن لباس‌ها، پیش از پایان مراحل، برای مدتی خشک‌کردن بدون حرارت انجام می‌شود. خشک‌کن‌های اتوماتیک با کنترل خودکار فرایند خشک‌کردن مانع مچاله‌شدن و درهم‌ریختگی لباس‌ها می‌شوند.

نگهداری

برای محافظت از ماشین رخت‌شویی و عمر بیشتر آن باید ماهی یکی دو بار روی قسمت‌هایی که احتمال زنگ زدگی می‌رود کمی وازلین بمالید برای پاک کردن داخل ماشین رختشویی در ماشین حدود ۱ لیتر (به‌حسب نوع ماشین و حجم آن) سرکه ریخته و ماشین را روشن کنید تا تمام مراحل شستشو را انجام دهد. سرکه موجب تمیز شدن لوله‌ها و داخل رخت‌شویی می‌شود.

فناوری چرخش دوگانه

در برخی ماشین‌های رخت‌شویی پروانه‌های جداگانه‌ای نصب شده که باعث ایجاد جریان تند آب در جهات گوناگون می‌شوند و این تأثیر شستشو را دو برابر می‌کند. به این نوع کارکرد، فناوری چرخش دوگانه گفته می‌شود. در این فناوری چرخش پروانه‌های درونی و بیرونی با سرعت‌های گوناگون باعث ایجاد جریانی گرداب‌مانند می‌شود که این جریان نیرومند تمیزی جامه‌ها را افزایش می‌دهد.

ماشین لباسشویی هوشمند

ماشین لباسشویی‌های هوشمند قابلیت شستشوی هوشمند و کنترل از راه دور را از طریق وای فای را دارند. با این امکان جدید به راحتی می‌توان از خارج از منزل و با تلفن همراه، دستور آغاز شستشو را داد و بر تمام مراحل شستشو نظارت کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب در ماشین لباسشویی‌های هوشمند، برنامه شستشوی هوشمند یا Auto Optimal Wash است. با فعال شدن برنامه «بهترین شستشوی اتوماتیک»، ابتدا چهار حسگر، اطلاعات مربوط به البسه موجود در ماشین، شامل اندازه، میزان چرک و آلودگی، مقدار آب و مواد پاک کننده لازم را ارزیابی می‌کند. سپس بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده، مناسب‌ترین برنامه شستشو شامل دما، میزان آب، زمان، تعداد آبکشی و سرعت گردش به‌طور خودکار تعیین می‌شود. همچنین مخزن شوینده Auto Dispenser، به‌طور خودکار و به مقدار لازم، مواد پاک‌کننده و نرم‌کننده را در فرایند شستشو وارد می‌سازد و دیگر نیازی به پر کردن مخزن مواد شوینده برای هر بار شستشو نیست.

صفحه تمام لمسی و رنگی و برنامه‌های کاربردی مختلفی که روی آن نصب شده از جذابیت‌های ماشین لباسشویی هوشمند است. ضمن این که فناوری Eco bubble به حل مواد پاک کننده و ایجاد کف غلیظی که با سرعت بیشتر در پارچه نفوذ کند، کمک کرده و به خاطر نیاز کم‌تر به آب گرم، انرژی کمتری را در هر شستشو مصرف می‌کند.

میکروسویچ درب ماشین لباسشویی

این قطعه که تقریبا در تمامی ماشین لباسشویی های خودکار از آن استفاده می شود جنبه ایمنی را دارد و در زمان شروع به کار ماشین لباسشویی درب ماشین را قفل می کند و در انتهای برنامه در را باز می کند .

میکروسویچ ها در کل به سه گروه تقسیم می شود :

1 - ساده :

در این مدل ماشین لباسشویی های قدیمی استفاده می شود و قفل شدن در به صورت دستی بوده و دخالت تایمر یا برد برنامه در آن وجود ندارد اما به صورت مدام بسته بودن در چک می شود و در صورت باز شدن آن برنامه متوقف می گردد .

معایب این نوع از میکروسویچ ها در ایمنی پایین آن است چراکه در وسط برنامه که آب هم داخل ماشین است می توان در را باز کرد .

2 - حرارتی :

در این نوع مکانیزم قفل شدن به کمک حرارات تولید شده در سیم های مخصوص باعث قفل شدن در می شود عمل قفل شدن بلافاصله صورت می گیرد اما باز شدن آن دو تا سه دقیقه زمان می برد که این زمان برای سرد شدن المان مربوطه است .

در طول برنامه این قطعه اجازه باز کردن در را نمی دهد .

عیب بزرگ این نوع قطعات زمانی معلوم می شود که وسط برنامه برق ماشین قطع گردد . چون در این صورت باز در باز می شود .

3 - مگنتی :

در این نوع از میکروسویچ ها مکانیزم قفل شدن به کمک سیم پیچ و به صورت سیکل چرخشی صورت می پذیرد یعنی با هر بار فرمان برد الکترونیکی در باز یا بسته می شود .

مزییت این نوع در این است که بلافاصله بعد از اتمام کار لباسشویی در باز می شود . اگر هم در زمان شستشو برق قطع شود در باز نخواهد شد و در فقط با فرمان برد باز می شود .

البته برای مواقع اضطراری اهرم مخصوصی تعبیه شده که به کمک آن می توان در ماشین را باز نمود .

در صورتی که این قطعه کار خود را بدرستی انجام ندهد برد فرمان ارور خطا داده و برنامه شستشو را متوقف می کند .

بستگی به برند ماشین لباسشویی ارور ها متفاوت است مانند :

LE

E14

f08

چطور يک ماشين لباسشويي که دربش باز نمي شود را تعمير کنيم؟

اگر ماشين لباسشويي در خانه از کار بيافتد فاجعه است به همين خاطر است که ما اين پست تعميراتي را گذاشتيم تا به شما کمک کنيم مشکل لباسشوييتان و درب آن که باز نميشود را برطرف کنيد.شايد که خيلي دوست نداشته باشيد ماشين لباسشويي را تعمير کنيد ولي ميليونها نفر از مشتريان ما به ما گفته اند که واقعا آسان است. براي شروع،ما ليستي از بيشتر قطعاتي که باعث مي شود در باز شدن در ماشين لباسشويي اختلال پيدا کند را آورده ايم . شما مي توانيد از اين ليست استفاده کنيد تا ببينيد چه قسمتي نياز به تعمير دارد ، و بعد مدل دستگاهتان را جست و جو کنيد تا با شکل ظاهري هر قطعه در لباسشويي خودتان آشنا بشويد.

قفل در يا اتصال ماشين لباسشويي

قفل درب که اتصال دو در به هم ناميده مي شود ، يک مکانيسم ايمني استکه در ماشين لباسشويي هايي که دربشان اغلب از رو به رو باز مي شود و برخي مدلهاي لباسشويي که دربشان ازبالا باز مي شود به کار مي رود ، که مانع از باز شدن در و چفت در هنگامي که ماشين دارد کار مي کند مي شود .اين سيستم از يک زبانه سوار شده روي در و يک مکانيسم قفل قرار گرفته در پشت پانل جلويي /درب يا بالاي لباسشويي تشکيل شده.مکانيسم قفل هم عموما از يکسري کليد و سلونئويد باز و بسته شدن تشکيل شده .وقتي برنامه شست و شو شروع بشود ، کنترل لباسشويي سلونئيد قفل را فعال مي کند تا مانع از اين بشود که در ماشين لباسشويي باز بماند .درانتهاي چرخه شست و شو هم اين کنترل سلنوئيد باز شدن قفل را فعال مي کند . معمولاحدود 1 تا 2 دقيقه براي فعال شدن و غير فعال شدن آن طول مي کشد.اگر دروچفت در بعد از برنامه شست و شو باز نشد ، آن وقت مکانيسم قفل شدن آن خراب است . خلاصي آن عموما از زير قفل در قابل دسترسي است ،و در برخي مدل ها از داخل مخزن شوينده

برخي مدلهاي لباسشويي صفحه نمايش ديجيتالي دارند که کد خطا راوقتي در باز نمي شود نشان مي دهد . به محض اينکه در را باز کرديد مي توانيد به ساختار قفل در دسترسي يابيد و آن را عيب يابي کنيد . در ماشين لباسشويي هايي که دربشان از رو به رو باز مي شود ، يا بايد صفحه بالايي يا پنل جلويي را باز کنيد تا به مونتاژ قفل دسترسي يابيد. شايد اين مشکل به خاطر داغ شدن بيش از حد سلونئيد باشد . شما مي توانيد کليد هاي قفل در و سلنئويد ها را با مولتي متر چک کنيد و هر کدام که خراب است جايگزين نماييد..در ماشين لباسشويي هايي که دربشان از بالا باز مي شود ، صفحه اصلي بالايي را برداريد تا به مکانيسم قفل دسترسي يابيد .

قلاب و زبانه و لولا درب لباسشويي

به لولا درقلاب و زبانه هم مي گويند ، يک جزئي از مکانيزم ايمني استکه در ماشين لباسشوييهايي که دربشان از رو به رو باز مي شود نصبشده يا براي فعال کردن کليد درب در ماشين لباسشويي هايي که دربشان از بالا باز مي شود بهکار مي رود .در ماشين لباسشويي هايي که دربشان از رو به رو باز مي شودذ ، زبانه در براي تشکيلات قفل شدن درب به کار مي رود . اگر اين زبانه آسيب ببيند ، ممکن نتواند درب رابه خوبي قفل کند يا ممکن است در پايان برنامه شست و شو نتواند درب را باز کند.معمولا اين زبانه در از يک پلاستيک سفتساخته شدهو ممکن است حتي در استفاده عادي هم بشکند ، يا اگر کسي در رو با فشارباز کند بشکند . معمولا هم به در با دو تا پيچ وصل شده و راحت قابل تعويض است.اگرميبينيد اين زبانه هر نوع تغيير شکلي دارد يا از جايش در رفته است، بايد عوضش کنيد .

دستگيره و پين

در ماشين لباسشويي هاي استانداردي که دربشان از بالا بازمي شود ،دو تا لولا است که سرپوش را به قسمت بالايي وصل ميکند، اين لولا ها مي تواند از پلاستيک يا فلز ساخته شده باشد ، و ممکن است در اثر استفاده عادي هم پوسيدگي و سايش در آن رخ بدهد. اگر شما هنگام بازکردن سرپوش مشکلي داريد ، مشکل از لولاي آن است . حفره وپين لولا را نگاه کنيد تا ببينيد سايش يا آسيبيب نديده باشد و اگر لازم بود تعويضش کنيد.براي دستيابي به لولايي که به بالا وصل شده لازم است که صفحه اصلي بالايي را برداريد .با برداشتن صفحه بالايي مدارهاي الکتريکي که برق درونشان است وجود دارد پس حتما دستگاه را از برق بيرون کشيده باشيد.

اجزاي ماشين لباسشويى اتوماتيک

به ماشينى گفته مي شود که بعد از قرار دادن لباسها در داخل آن و ريختن پودر و تنظيم برنامه و راه اندازى، ديگر نيازى به حضور فرد نباشد. زيرا ماشين بطور خودکار لباسها را مي شويد و خشک شده تحويل مي دهد.

ماشينهاى لباسشويى اتوماتيک را مي توان از نظرشکل ظاهرى، به دو گروه تقسيم بندى کرد:

الف: ماشين هاي لباسشويي اتوماتيک در از جلو ( با محور افقي )

ب: ماشين هاي لباسشويي اتوماتيک در از بالا ( با محور عمودي )

ماشين هاي لباسشويي اتوماتيک را مي توان از نظر نوع عملکرد و ساختار داخلي، به دو گروه تقسيم بندي کرد:

الف: ماشين هاي لباسشويي اتوماتيک

ب: ماشين هاي لباس شويي تمام اتوماتيک با خشک کن( داراي سيستم حرارتي با سيستم با دور بسيار بالا )

آشنايي با قطعات مکانيکي ماشين لباسشويي اتوماتيک

اجزاي ماشين لباسشويى شامل قسمتهاى مکانيکى و الکتريکى مي باشد که عبارتند از:

قسمت هاي مکانيکى:

بدنه لباسشويى

ديگ

آبکش

بلبرينگ

کاسه نمد

پولى بزرگ ( فلکه )

پولى کوچک

تسمه

وزنه ها يا لنگر ها

لاستيک دور در

انواع لرزه گير( کمک فنر و فنر )

در، دستگيره و ضامن در

محفظه جا پودرى

شيلنگ ورودى

شيلنگ تخليه

انواع فيلتر و آب بندى آنها

خرطومى ديگ به فيلتر

خرطومى ديگ به زير جاپودرى

لولاى در

بدنه لباسشويي

طبق تصوير زير جنس بدنه ماشين لباسشويي اتوماتيک، از نوعي فلز مقاوم مي باشد. به منظور افزايش مقاومت در برابر اکسيد شدگى و نيز جلوگيرى از برق گرفتگى، پس از شستشوى ورق و اضافه نمودن مواد ضد زنگ، در کوره مخصوصى تا دماى ??? درجه سانتيگراد حرارت داده مي شود. سپس به وسيله دستگاه الکترواستاتيک بطور يکنواخت رنگ آميزى مي گردد. وظيفه بدنه، نگهدارى و محافظت از قسمت هاى الکتريکى و مکانيکى ماشين لباسشويى مي باشد.

آشنايي با قطعات مکانيکي ماشين لباسشويي اتوماتيک

ديگ

جنس ديگ معمولاً از استيل، ورق گالوانيزه و يا ورق سياه لعاب کارى شده است تا در برابر زنگ زدگى مصون بماند. در ماشين هاى جديد از پلاستيک مقاوم براى ساختن ديگ استفاده مي شود. وظيفه ديگ، نگهدارى آب مي باشد و هم چنين بعضى قطعات ماشين لباسشويى در بدنه آن تعبيه شده اند که عبارتند از:

ترموستات

هيتر

مجراى ورودى آب و مواد شوينده

مجراى ترموستات

مجراى خروجى آب کثيف به طرف پمپ تخليه

آشنايي با قطعات مکانيکي ماشين لباسشويي اتوماتيک

آبکش

طبق تصوير زير آبکش، استوانه اي است که لباس ها در داخل آن ريخته مي شوند و داراي حرکت دوراني است. در داخل آبکش، برآمدگي هايى وجود دارد که براي جلوگيرى از سرخوردن لباس ها در هنگام چرخيدن و هم چنين متلاطم کردن آب به کار مي روند و در نتيجه لباسها بطور کامل با آب و مواد شوينده تماس پيدا مي کنند.

آبکش لباسشويى هاى در از جلو، از دو قسمت تشکيل شده است:

الف- بدنه آبکش

ب- شفت و سه نظام

بدنه آبکش : بدنه آبکش داراى سوراخهاى متعددى است که آب از طريق اين سوراخها از ديگ وارد آبکش مي شود.

شفت و سه نظام : در تصوير زير شفت و سه نظام نشان داده شده است. جنس شفت از فولاد ضد زنگ مي باشد که کاسه نمد، بلبرينگها و پولى بزرگ بر روى آن قرار مي گيرند. سه نظام نيز قطعه اى از جنس آلومينيوم تقويت شده مي باشد که شفت در مرکز آن پرس شده و با سوراخهايى که در سربازوهاى خود دارد، به وسيله پرچ يا پيچ و مهره بلند به آبکش بسته مي شود.

انواع واشر هاي آب بندي لباسشويي

براى آب بندى قسمت هايى از لباسشويى، از واشرهاى آب بندى که معمولا جنس آنها از لاستيک است استفاده مي شود.

کاربرد اين واشرها معمولاً در قسمتهاى زير مي باشد:

الف: واشر آب بندى المنت ( هيتر )

ب : واشر آب بندى ترموستات گازى ( قابل تنظيم )

ج : واشر آب بندى ترموستات غيرقابل تنظيم

چ: واشر آب بندى پمپ آب

ح: واشر آب بندى فيلتر

د: واشر آب بندى شيلنگ ورودى آب

کاسه نمد

طبق تصوير زير نوع و اندازه کاسه نمد در ماشين هاي مختلف متفاوت است که براى خواندن آنها بايد از سمت چپ شروع کنيم. واحد آنها ميليمتر است.

خرابى کاسه نمد باعث نفوذ آب و رطوبت به بلبرينگ هاى ديگ و پمپ آب شده و به آنها آسيب کلى مى رساند. به همين دليل هنگام تعمير اساسى ديگ، بهتر است کاسه نمد نيز تعويض شود.

پولي بزرگ ( فلکه )

وظيفه پولي بزرگ ( فلکه ) حرکت دوراني آبکش است و داراى شکلهاى مختلفى مي باشد و روى محور آبکش بسته مي شود.

آشنايي با قطعات مکانيکي ماشين لباسشويي اتوماتيک

پولي کوچک

پولي که روي محور الکتروموتور قرار دارد و در واقع اختلاف قطر دو پولى بزرگ و کوچک، سبب کم يا زياد شدن سرعت آبکش مي گردد. به عبارت ديگر در صورت ثابت ماندن پولى بزرگ، هرچقدر قطر پولى موتور بيشتر باشد، سرعت آبکش نيز بيشتر خواهد شد. هم چنين هماهنگى تنظيم دور انتقالى از موتور به آبکش، به وسيله تسمه و پولى موتور انجام مي گيرد.

تسمه

 تسمهکه وظيفه انتقال نيروي موتور را از پولي کوچک به پولى بزرگ به عهده دارد. براى جلوگيرى از تلفات نيرو و خرابى تسمه، بايد پولى کوچک و بزرگ در يک راستا باشند. آسيب ديدگى تسمه مي تواند صداى ماشين را به هنگام کار افزايش دهد. شل بودن بيش از حد تسمه، انرژى موتور را تلف مي کند. اگر تسمه بيش از اندازه سفت بسته شود، به موتور آسيب مى رساند و احتمال شکستن فلکه بزرگ نيز وجود دارد. هنگام تعويض تسمه، مشخصات فنى آن مانند طول و پهنا بايد مد نظر قرار گيرد. تسمه ها به صورت ذوزنقه اى و شياردار وجود دارند.

انواع تسمه از نظر شکل سطح مقطع :

الف) تسمه با مقطع ذورنقه

ب) تسمه با مقطع ذوزنقه دندانه دار

ج) تسمه شيار دار

انواع تسمه از نظر اندازه عرض و ضخامت: ( M- 9.5- E- D- B- A ) اندازه اين تسمه ها به ترتيب از چپ به راست، کوچک مي شود. در ماشين هاي لباسشويي، از تسمه هاي کلاس A- 9.5- M استفاده مي شود.

واحدهاى اندازه گيرى تسمه : براى اندازه گيرى تسمه، از واحدهاى ميليمتر يا اينچ استفاده مي شود.

توجه

در تسمه هاى ميليمترى، قطر خارجى و در تسمه هاى اينچى، قطر داخلى ملاک اندازه گيرى است.

نحوه تبديل اندازه تسمه از ميلى مترى به اينچى : براى تبديل اندازه تسمه از ميلى متر به اينچ، بايد عدد ?? را از اندازه تسمه ميليمترى کم کنيد و سپس عدد حاصل را بر ?? تقسيم کنيد.

انواع وزنه ها يا لنگرها

وزنه هاي مختلفی که جهت تعادل لرزش هاي ديگ مخصوصاً در موقع حرکت موتور با دور زياد جهت خشک کردن لباس به کار مي روند. جنس وزنه ها مي تواند بتن سنگين، چدن و يا وزنه هايى با روکش پلاستيکى باشد. اين وزنه ها مي توانند در بالا، زير، جلو ويا عقب ديگ قرار گيرند. وزنه هاي سيماني داراي وزني بين ??? تا ?? کيلوگرم مي باشند.

انواع لرزه گير ( کمک فنر ) و فنر

به منظور نگهدارى ديگ از فنر و براى ايجاد تعادل ديگ، از انواع لرزه گير استفاده مي شود. لرزه گيرها داراى انواع مختلفى مي باشند که عبارتند از: الف: لرزه گير فنرى ب: لرزه گير روغنى ج: لرزه گير اصطکاکى ( هوايى ) د: لرزه گير اصطکاکى ( کفشکى ) معمولا براى نگهدارى ديگ در داخل بدنه، از دو تا چهار فنر استفاده مي شود که در تصوير زير ديده مي شوند.

به منظور ايجاد تعادل ديگ در داخل بدنه، از دو لرزه گير ( کمک فنر ) استفاده مي شود تا حرکت آن را در جهت هاى مختلف، محدود کنند و در قسمت پايين بدنه ماشين، بين ديگ و شاسي قرار مي گيرند که در تصاوير زير ديده مي شوند.

ماشين هايي که براي نگهداري ديگ از فنر قلاب دار استفاده نمي شوند، از سه لرزه گير فنري و يک لرزه گير اصطکاکي يا يک لرزه گير روغني استفاده مي شود.

انواع دستگيره و ضامن در

در ماشين هاى لباسشويى از دستگيره هاى مختلفى استفاده مي شود که عبارتند از:

الف: دستگيره و ميکروسوئيچ معمولى بدون قفل

ب: دستگيره با قفل مکانيکى ( قفل کودک ) و ميکروسوئيچ معمولى بدون قفل

ج: دستگيره بدون قفل مکانيکى و ميکروسوئيچ قفل شونده ( قفل کودک )

د: باز شدن در ماشين توسط دکمه به همراه ميکروسوئيچ قفل شونده ( قفل کودک )

توجه

مقدار پودر قسمت شستشوى مقدماتى، بايد نصف پودرى باشد که در قسمت شستشوى اصلى ريخته مي شود.

شيلنگ ورودي آب

 شيلنگ ورودي به ماشين نشان داده شده است. به وسيله اين شيلنگ آب شهر به شير الکتريکى مى رسد. در دو طرف شيلنگ ورودى، از سر شيلنگ و واشر مخصوص استفاده مي شود. بعضى از لباسشويي ها داراى دو شيلنگ ورودى آب گرم ( قرمز رنگ ) و آب سرد ( آبى رنگ ) هستند و بعضى ديگر فقط داراى يک شيلنگ ورودى آب سرد مي باشند.

شيلنگ تخليه

انواع فيلتر ها و آب بندي آنها طبق تصاوير زير فيلتر ماشين لباسشويي از نوع مکانيکي است و محل تجمع کرک، پشم و ذرات خارجى مانند سوزن، سنجاق، دکمه و سکه مي باشد. لوله هواى هيدروستات، معمولا به قسمتى از فيلتر يا بدنه ديگ وصل مي شود. بهتر است فيلتر را پس از چند بار شستشو، بيرون آورده و بشوييد.

انواع فيلترها در لباسشويي هاى مختلف عبارتند از:

الف: در ماشين هاى لباسشويى در از جلو، فقط از يک فيلتر در پمپ تخليه استفاده مي شود که در ماشين هاى مختلف، داراى شکل هاى گوناگونى مي باشد. در ضمن بعضى از لباسشويي ها فاقد فيلتر هستند.

ب: طبق شکل زير در نمونه ماشين هاي لباسشويي در از بالا با پروانه بلند، داراى يک فيلتر پُرزگير سبدى شکل مي باشند که روى پروانه بلند قرار مى گيرد و همراه با پروانه حرکت مي کند

ج: ماشين هاى لباسشويى در از بالا با پروانه کوتاه، داراى يک تا سه فيلتر تورى کيسه اى شکل مي باشند و در کناره هاى ديگ قرار دارد.

خرطومي ديگ به فيلتر

خرطومي ديگ به فيلترکه آب کثيف را از ديگ به فيلتر پمپ منتقل مي کند و در قسمت زيرين مخزن قرار دارد. ساختار مخصوص خرطومى سبب مي شود که لرزش ناشى از ديگ، باعث بريدگى خرطومى نشود.

خرطومى ديگ به زير جاپودرى

خرطومي ديگ به زير جاپودري که براي هدايت مخلوط آب و پودر از جاپودري به درون ديگ به کار مي رود.

خدمات تعمیر ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

فن آوری های نو آورانه و عملکرد راحت : ماشین لباسشویی جنرال الکتریک حرفه ای برای تمیز کردن کامل و مراقبت کارآمد از لباس های شما، به طور هر روزه و فارغ از اینکه آیا لکه هایی که می خواهید حذف کنید بزرگ یا کوچک هستند و یا اینکه لباس های شستشو برای یک خانوار یک نفره یا یک خانواده بزرگ است.

آیا ماشین لباسشویی جنرال الکتریک شما نیاز به تعمیر دارد؟ آیا شما به دنبال لوازم جانبی، مراقبت و تمیز کردن محصولات یا قطعات یدکی هستید؟ خدمات مشتری جنرال الکتریک برای شما وجود دارد که پاسخگوی سؤالات شما درباره قطعات شستشو و قطعات یدکی ماشین لباسشویی را به صورت تلفنی هستند. سرویس مشتریان جنرال الکتریک همچنین می تواند شما را در محل بازدید کند.

تعمیر ماشین لباسشویی جنرال ااکتریک به طور مستقیم توسط تولید کننده. سریع و حرفه ای مهم نیست که آیا شما به دنبال لوازم یدکی برای ماشین لباسشویی جنرال الکتریک خود هستید یا نیاز به تعمیر آن دارید، خدمات مشتریان جنرال الکتریک در خدمت شماست.

هیچ کس ماشین لباسشویی خود را بهتر از کارکنان خدمات مشتری جنرال الکتریک نمی شناسد که با تجربه و تخصص خود مشکلات فنی آن را حل می کنند، به عنوان مثال دستگاه شستشو نمی کند یا آب را پمپ نمی کند، یا اینکه درب را نمی توان باز کرد، یا دستگاه روشن نمی شود.تعمیر ماشین لباسشویی شما با ماست.

در تمامی مناطق تهران نمایندگی تعمیر یخچال جنرال الکتریک، نمایندگی تعمیر ساید بای ساید جنرال الکتریک، نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی جنرال الکتریک و نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک را دارا می باشیم.

تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ

تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ تخصص میخواهد و برای حفظ طول عمر آن باید از قطعات فاریک و تعمیرگاه مجاز ماشین لباسشویی سامسونگ استفاده نمایید ، امروزه با پیشرفت تکنولوژی چنانچه تعمیرکار به روز نباشد برای خدمات به مشکل بر میخورد ، لازم است بدانید در آی.پی امداد برای تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ تعمیرکاران مربوطه به روز بوده و از تکنولوژی غافل نمیباشد . در ادامه شما را با تکنولوژی ماشین لباسشویی سامسونگ آشنا خواهیم کرد .

لباسشویی های اتوماتیک سامسونگ دارای موتور اینورتر که به صورت هوشمند انرژی مصرفی دستگاه را کاهش میدهد که در نتیجه هم در هزینه ها صرفه جویی میشود و هم عمر دستگاه را طولانی تر میکند.همچنین اینورتر امكان تغییر جهت حركت موتور، داشتن حفاظت در برابر اضافه بار، امكان كار موتور در شرایطی كه ولتاژ ورودی متغیر است، امكان كنترل از راه دور و ایجاد سرعت بیشتر از سرعت نامی موتور را فراهم میکند.اینورتر به صورت هوشمند میزان بار وارده به موتور را تشخیص میدهد و متناسب با همان بار، به موتور جریان می دهد.

همچنین در جدیدترین طراحی لباسشوی های سامسونگ امکان کنترل دستگاه از طریق اینترنت wireless نیز فراهم شده است.از دیگر ویژگی های مهم لباسشویی های سامسونگ امکان به روزرسانی برنامه های لباسشویی است.

مهم ترین ویژگی این ماشین لباسشویی ها سنسورهای مختلف آن است که میتوان به سنسور وزن لباس ، تشخیص میزان مصرف آب ، سنجش کثیفی و تشخیص میزان استفاده از مواد شوینده اشاره کرد که در صورت کثیفی لباس دوباره مواد شوینده اضافه میشود .

سرویس و نگهداری ماشین لباسشویی سامسونگ

•           ماشین لباسشویی سامسونگ باید در مکان خود به طور صحیح تراز باشد ، برای تراز کردن از پیچهای زیر ماشین استفاده کنید.

•           در مکانی که در معرض مستقیم اشعه آفتاب یا بارندگی یا سرما هست ، ماشین لباسشویی سامسونگ خود را نصب نفرمایید.

•           لبایسشویی شما از سطح دیوار بیش از 5 سانتی متر باید فاصله داشته باشد .

•           در هنگام کار ولوم تایمر ماشین لباسشویی سامسونگ را تغییر ندهید .

•           هنگام تغییر برنامه ابتدا ماشین لباسشویی سامسونگ خود را خاموش و سپس اقدام به تغییرات نمایید .

•           هنگامی که ماشین لباسشویی سامسونگ شما خاموش است ، فلکه شیر تغذیه آب را ببندید .

•           بعد از شستشو ، آب باقیمانده لاستیک دور در ماشین لباسشویی سامسونگ را تخلیه و سپس آن را توسط پارچه نرم خشک نمایید .

•           هر چند وقت یکبار مطمئن شوید که لوله تخلیه یا شیلنگ خروجی وصل بوده و مسیر خروج آب مسدود نباشد .

•           بعد از هر شستشو در ماشین را باز بگذارید تا هوا داخل ماشین گردش نموده و رطوبت آن از بین برود .

•           هر چند وقت یکبار بدون ریختن لباس در ماشین برنامه کامل شستشو را با استفاده از یک ماده حلال کلسیم انجام دهید. تا رسوبات ماشین پاک شود .

•           محفظه جا پودری را هر چند وقت یکبار تمیز نمایید .

•           برای دو شستشوی متوالی حداقل یکساعت فاصله قرار دهید .

•           استفاده از لوله کشی با شیر مخلوط و تولید آب ولرم در ماشین لباسشویی ، برای کاهش مصرف برق بسیار مفید خواهد بود .

سرویس و نگهداری ماشین لباسشویی aeg

•           ماشین لباسشویی aeg باید در مکان خود به طور صحیح تراز باشد ، برای تراز کردن از پیچهای زیر ماشین استفاده کنید.

•           در مکانی که در معرض مستقیم اشعه آفتاب یا بارندگی یا سرما هست ، ماشین لباسشویی aeg خود را نصب نفرمایید .

•           لبایسشویی شما از سطح دیوار بیش از 5 سانتی متر باید فاصله داشته باشد .

•           در هنگام کار ولوم تایمر ماشین لباسشویی aeg را تغییر ندهید .

•           هنگام تغییر برنامه ابتدا ماشین لباسشویی aeg خود را خاموش و سپس اقدام به تغییرات نمایید .

•           هنگامی که ماشین لباسشویی aeg شما خاموش است ، فلکه شیر تغذیه آب را ببندید .

•           بعد از شستشو ، آب باقیمانده لاستیک دور در ماشین لباسشویی aeg را تخلیه و سپس آن را توسط پارچه نرم خشک نمایید .

•           هر چند وقت یکبار مطمئن شوید که لوله تخلیه یا شیلنگ خروجی وصل بوده و مسیر خروج آب مسدود نباشد .

•           بعد از هر شستشو در ماشین را باز بگذارید تا هوا داخل ماشین گردش نموده و رطوبت آن از بین برود .

•           هر چند وقت یکبار بدون ریختن لباس در ماشین برنامه کامل شستشو را با استفاده از یک ماده حلال کلسیم انجام دهید. تا رسوبات ماشین پاک شود .

•           محفظه جا پودری را هر چند وقت یکبار تمیز نمایید .

•           برای دو شستشوی متوالی حداقل یکساعت فاصله قرار دهید .

•           استفاده از لوله کشی با شیر مخلوط و تولید آب ولرم در ماشین لباسشویی ، برای کاهش مصرف برق بسیار مفید خواهد بود .

شرایط نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی دوو

•           برای محافظت بهتر، از آنجا که ماشین لباسشویی دارای قطعات وزین و متحرک می باشد و ممکن است در هنگام حمل و نقل دچار آسیب شود. لذا قسمت های آن را به وسیله قطعاتی نظیر بست، میله و پیچ، ثابت می کنند. بنابراین در هنگام نصب و راه اندازی باید با توجه به دفترچه راهنمای ماشین این قطعات باز شده و آن ها را برای حمل و نقل راه دور در آینده، نگهداری کرد.

•           در صورتی که ماشین لباسشویی دارای چهار چوب محافظ کف باشد، باید پیچ هاى آن را باز نموده و از ماشین جدا نمود. هم چنین پیچ هایى که به عنوان پیچ هاى تنظیم پایه در نظر گرفته شده، در محل خود بپیچید.

•           ماشین لباسشویی باید کاملاً تراز قرار گیرد. برای این منظور، لیوان محتوی آب را روى ماشین قرار داده و از اطراف به سطح آب درون لیوان نگاه کنید. اگر ماشین در موقعیت تراز کامل نباشد، آب در سطحى نامتعادل قرار می گیرد. که با استفاده از پیچ هاى تنظیم زیر ماشین می توان آن را تراز نمود.

•           لوله ورودی آب لباسشویی را پس از آب بندی، به شیر آب حدیده دار وصل کنید. ( معمولاً سه چهارم اینچ).

•           لوله تخلیه آب ماشین را در ارتفاع تعیین شده توسط شرکت سازنده قرار دهید. اگر ارتفاع شیلنگ فاضلاب ماشین در حد گفته شده، رعایت نگردد. مثلاً بر روى زمین رها شود، همه آبى که وارد ماشین می شود بلافاصله از طریق شیلنگ خارج شده و عمل آبگیرى ماشین هرگز متوقف نمی شود. بنابراین لازم است شیلنگ خروجى قبل از قرارگیرى در فاضلاب داراى ارتفاعى در حدود ۶۰ سانتیمتر باشد.

•           لوله تخلیه آب طوری قرار نگیرد که در اثر تابیدگی، مسیر خروجی آب مسدود شود.

•           قبل از روشن کردن ماشین توجه نمایید که سیستم الکتریکی منزل ( پریز کنتور- فیوز و ... ) و سیستم آب منزل با جدول مشخصات فنی ارائه شده از طرف شرکت سازنده هماهنگی داشته باشد.

•           اگر بست هایی که برای ثابت نگه داشتن قطعات ماشین در هنگام حمل و نقل به کار می روند، به دیگ بسته شده باشد، با روشن شدن ماشین، حرکت دیگ به بدنه منتقل شده و ماشین از جاى خود حرکت مى کند. این حرکت در دور تند ماشین ( زمان آبگیرى از لباس ) به وضوح دیده می شود. بنابراین لازم است قبل از راه اندازى ماشین با توجه به دفترچه راهنما، کلیه بست ها را باز نموده و با حرکت دادن دیگ به طرف پایین و بالا و هم چنین حرکت آن به طرف جلو و عقب از خلاص بودن آن مطمئن شویم. سپس آبکش را نیز با دست بچرخانیم تا از آزاد بودن پولی ها اطمینان حاصل نماییم.

•           جهت چرخش اکثر ولوم تایمرهای ماشین لباسشویی، موافق حرکت عقربه های ساعت است. در بعضى از لباسشویی ها، به محض چرخش ولوم در جهت مخالف عقربه هاى ساعت، ولوم از محور باز شده و می توان مجدداً آن را به محور بست. متاسفانه در انواع دیگر، با وارد آمدن فشار به ولوم در جهت مخالف، معمولاً ولوم و گاهاً چرخ دنده هاى تایمر شدیداً آسیب مى بیند. جهت حفاظت تایمر در برابر این اشتباه، معمولاً سازندگان تایمرها با رسم یک فلش بر روى ولوم شکل صحیح چرخش تایمر را نشان مى دهند که توجه به آن الزامى است.

شرایط نصب ماشین لباسشویی داخل کابینت آشپزخانه

در صورت عدم قرار گیری ماشین لباسشویی در زیر کابینت آشپزخانه می توانید با تعویض رویه، آن را نصب نمایید. بدین منظور به روش زیر عمل کنید:

توجه:

براى انجام این کار تهیه یک عدد صفحه فلزى ( جایگزین رویه ) از خدمات پس از فروش الزامى می باشد.

•           دو عدد پیچ رویه لباسشویى را پس از برداشتن درپوش هاى آن باز نمایید.

•           - رویه ماشین لباسشویى را بردارید.

•           بست هاى رویه را از جاى خود باز نمایید.

•           توسط پیچ ها، صفحه فلزى را که قبلاً تهیه نموده اید جایگزین رویه ماشین لباسشویى کنید.

توجه:

می توانید جهت جلوگیرى از ایجاد صدا و لرزش از نوارهاى اسفنجى ( در قسمت تماس صفحه فلزى با کابینت ) استفاده نمایید.

طریقه اتصال ماشین لباسشویی به شیر آب :

طبق تصویر زیر شیلنگ اتصال به شیر آب ماشین لباسشویی در پشت آن قرار دارد. شیلنگ را به شیر آب وصل و مهره آن را محکم کنید و اطمینان حاصل نمایید که به طور صحیح و محکم متصل شده است.

•           شیلنگ باید بین دیوار و فضاى پشت لباسشویى آزاد باشد به طورى که تحت فشار قرار نگرفته و یا بیش از حد کشیده نشده باشد.

•           لوله فاضلاب داخل دیوار باید در فاصله ۵۰ تا ۷۰ سانتی مترى از کف تعبیه شده باشد. توجه کنید که شیلنگ خروجی حدود cm 15 بیشتر وارد لوله فاضلاب نشود.

•           ماشین لباسشویى باید به پریزى وصل شود که داراى سیم ارت باشد. اگر بخواهید ماشین ظرفشویى را در داخل کابینت نصب کنید، دوشاخه برق آن بعد از نصب باید در دسترس باشد.

•           طبق شکل زیر در ماشین های لباسشویی که دارای آب ورودی سرد و گرم می باشند، به ترتیب با رنگ آبی و قرمز مشخص می شوند و یا روی آنها به ترتیب کلمه های ( C ( Cool یا (H (Hot نوشته می شود.

شستن مخزن پس از نصب:

پس از نصب ماشین لباسشویى توصیه می شود جهت پاکسازى کامل مخزن، قبل از استفاده و هم چنین اطمینان از نصب صحیح ماشین، اتصالات و سیستم تخلیه، مراحل زیر را انجام دهید:

•           انتخاب برنامه شستشوی معمولی در دمای ۶۰ درجه سانتی گراد بدون لباس، پودر و یا مواد شوینده.

•           راه اندازی با فشار دادن دکمه راه اندازی/ توقف ( START/PAUSE )

سرویس و نگهداری ماشین لباسشویی:

•           ماشین لباسشویی باید در مکان خود به طور صحیح تراز باشد، برای تراز کردن از پیچ های زیر ماشین استفاده کنید.

•           از نصب ماشین در مکانى که به طور مستقیماً در معرض اشعه آفتاب یا بارندگی یا سرما باشد، خوددارى کنید.

•           لباسشویی را طوری نصب کنید که از سطح دیوارش بیش از ۵ سانتی متر فاصله داشته باشد.

•           زمانی که ماشین کار می کند و تایمر طبق برنامه زمان بندی شده خود عمل می کند، ولوم تایمر را تغییر ندهید زیرا پلاتین های جریان دار، ضمن قطع شدن، جرقه زده و در قسمت گردان کلید برنامه خال می اندازد.

•           هنگام تغییر برنامه ماشین، ابتدا ماشین را خاموش و سپس اقدام به تغییر برنامه نمایید.

•           هنگامى که ماشین خاموش است، فلکه شیر تغذیه آب را ببندید.

•           بعد از شستشو، آب باقی مانده لاستیک دور در ماشین را تخلیه و سپس آن را توسط پارچه نرم خشک نمایید.

•           سیم اتصال زمین لباسشویی را مطابق استاندارد وصل کنید.

•           قبل از شروع کار ماشین، مطمئن شوید که دو شاخه آن به برق متصل بوده و هم چنین شیلنگ ورودى آب نیز به شیر آب وصل باشد. سپس از باز بودن شیر آب اطمینان حاصل کنید.

•           هر چند وقت یک بار مطمئن شوید، لوله تخلیه یا شیلنگ خروجى وصل بوده و مسیر خروج آب مسدود نباشد.

•           قبل از شروع کار ماشین، مطمئن شوید که در لباسشویى کاملاً بسته باشد.

•           هنگام تعمیر لباسشویى و جهت آزمایش هیتر، نباید آن را بیش از چند ثانیه به برق وصل کرد.

•           هنگام باز کردن شیر الکتریکى، اطمینان حاصل کنید که فلکه شیر آب تغذیه بسته است.

•           بعد از هر شستشو، در ماشین را باز بگذارید تا هوا داخل ماشین گردش نموده و رطوبت آن از بین برود.

•           هر چند وقت یک بار برنامه کامل شستشو را بدون ریختن لباس در ماشین با استفاده از یک ماده حلال کلسیم انجام دهید تا رسوبات ماشین پاک شود.

•           هر چند وقت یک بار محفظه جاپودرى را درآورده و آن را تمیز نمایید.

•           هر چند وقت یک بار فیلتر مکانیکى جلوى لباسشویى را باز کرده و کرک و قطعات کوچک را که از لبا س هاى شسته شده باقی مانده خارج کنید.

•           براى دو شستشوى کامل متوالى، حداقل یک ساعت فاصله قرار دهید.

•           استفاده از لوله کشى با شیر مخلوط و تولید آب ولرم در ماشین لباسشویى، براى کاهش مصرف برق بسیار مفید خواهد بود.

عیب یابی ماشین لباسشویی:

عیب یابی ماشین لباسشویی تخصص میخواهد ، اما به خواندن ادامه دهید تا چنانچه مشکل لباسشویی شما جزئی بود خودتان به تنهایی بتوانید رفع عیب نمایید ، سعی نموده ایم با اطلاعات کامل از عیب یابی لباسشویی برندهای مختلف مشکل شما عزیزان را برطرف نماییم .

آیا لباسها را خوب نمیشوید؟

عیب یابی : لباسشویی شما به خوبی آبگیری نمیکند.

2:آیا دیگ لباسشویی شما نمیچرخد؟

عیب یابی : تسمه ، کاسه نمد بلبرینگ ، دینام و یا اینگه خود دیگ مشکل دارد.

3: آیا ماشین لباسشویی شما روشن نمیشود؟

علت مرسوم : می تواند سیستم برق کشی خراب باشد ، برد دستگاه یا موتور دستگاه خراب باشد.

علتهای تکمیلی:

•           پریز برق ندارد .

•           به کمک ولت متر ، برق مربوط به پریز را بررسی نمایید .

•           دوشاخه یا کابل معیوب شده و یا از پریزر برق خارج شده است .

•           در حالیکه دو شاخه به پریز متصل است ، با رعایت کلیه موارد ایمنی ، رسیدن برق به پارازیت گیر را به وسیله ولت متر بررسی کنید . در غیر اینصورت دوشاخه یا کابل را تعویض کنید .

•           برق از پارازیت گیر وارد مجموعه کلید نشده است .

•           دوشاخه را از برق خارج کنید و به وسیله اهم متر ، قطع نبودن داخلی سیمها را بررسی نمایید .

•           مجموعه کلید خراب است .

•           قفل ایمنی در خراب است یا اتصالات آن قطع است یا در ماشین ، خوب بسته نشده است .

4:آیا لباسشویی شما آب را تخلیه نمیکند؟

علت مرسوم : قابل ذکر است در این موارد پمپ تخلیه دستگاه مشکل دارد همچنین توجه داشته باشید پمپ های مختلفی در بازار از لحاظ کیفیتی موجود می باشد.

علتهای تکمیلی

•           احتمال دارد پروانه پمپ بر اثر پیچیدن نخ و کرک ، گیر کرده است

•           فیلتر پمپ یا شیلنگ تخلیه مسدود است

•           الکتروپمپ خراب است

•           پمپ تخلیه خراب است و نیاز به تعمیر دارد

5: لباسشویی شما برق میدهد؟

علت مرسوم : علت اتصال بدنه میتواند ارت باشد ، موتور سوخته باشد اتصال بدنه بدهد و یا اینکه سیستم برقکشی اتصال دارد.

علت تکمیلی

•           یکی از قطعات الکتریکی مانند خازن پارازیت گیر دارای نشت برق است .

•           سیم کشی خراب است .

•           سیم ارت به دستگاه وصل نیست .

•           لولای در شکسته است .

•           در ماشین لباسشویی ، از قسمت لولا تنظیم نیست .

6:آیا کلید یا کلیدهای لباسشویی شما کار نمیکند؟

عیب یابی: با توجه به نوع لباسشویی که تایمر یا برد داشته باشد ، نیاز به تعمیر دارد.

7:آیا لباسشویی شما در حین کار صدا میدهد و تکان می خورد؟

علت مرسوم : از کمک لباسشویی یا کاسه نمد سه نظام لباسشویی یا اینکه وزنه تعادل و یا پایه های لباسشویی تراز نمی باشد.

علت تکمیلی

•           لباسها داخل آبکش یکنواخت توزیع نشده اند .

•           پیچ های حمل و نقل باز نشده است .

•           بست پیچ های حمل و نقل شل شده است .

•           بلبرینگ ها خراب هستند .

•           سه نظام آبکش شکسته است .

•           تسمه خراب است .

•           المنت یا نگهدارنده المنت در جای خود قرار نگرفته است .

•           تعادل منبع به علت یکنواخت نبودن فنرهای آویز به هم خورده است .

•           لاستیک لرزه گیر داخل کمک فنر پوسیده شده و یا از جای خود خارج شده است .

•           پیچ پولی یا پیچهای وزنه تعادل بالا و پایین ، شل شده است .

•           تسمه یا پولی با سیمهای رابط درگیر شده است .

•           شیلنگ تخلیه به بدنه برخورد میکند .

•           جسم خارجی داخل آبکش وجود دارد .

•           ماشین لباسشویی تراز نیست .

8: آیا درب لباسشویی شما بسته نمیشود؟

عیب یابی : علت قفل یا میکروسوییچ دستگاه می باشد .

9:آیا درب لباسشویی شما قفل شده و باز نمیشود ؟

عیب یابی: علت قفل یا میکروسوییچ دستگاه می باشد .

قابل ذکر است میکروسوییچ با کیفیت و قیمتهای مختلف در بازار موجود می باشد.

10 : آیا ماشین لباسشویی شما آبگیری نمیکند ؟

عیب یابی

•           ابتدا با نقشه سیم کشی ، سر سیمها را بررسی کنید .

•           احتمال دارد شیر آب بسته باشد .

•           احتمال دارد آب شهر قطع باشد .

•           شیلنگ ورودی آب مسدود است یا پیچ خوردگی دارد .

•           شیر برقی خراب است .

•           شیر برقی را مستقیم به برق 220 ولت وصل کنید . اگر ماشین با اتصال برق به شیربرقی ، بازهم آبگیری را آغاز نکرد ، شیربرقی را تعویض نمایید .

•           هیدروستات خراب است ( یا دمیدن هوا داخل شیلنگ هیدروستات ، باید صدای قطع و وصل کنتاکت ها از داخل آن شنیده شود )

11: آیا ماشین لباسشویی شما عمل آبگیری را به اتمام رسانده ، اما عملیات بعدی را انجام نمیدهد ؟

عیب یابی

•           ابتدا با استفاده از نقشه سیم کشی ، سر سیمها را بررسی نمایید .

•           موتور تایمر سوخته است .

•           تایمر را از مجموعه سیمکشی جدا کنید و کنتاکتهای موتور تایمر را مستقیم به برق 220 ولت وصل کنید . با چرخش یک دور کامل محور تایمر به دور خود ، موتور تایمر سالم است .

•           خازن راه انداز خراب است ( در مدلهایی که دارای موتور القایی هستند ) .

•           سوکت موتور از محل خود بیرون آمده است .

•           موتور سوخته است .

•           آزمایش مستقیم موتور الزامی است .

•           سیمهای رابط بین موتور و تایمر ، جا به جا و یا قطع شده است .

•           برق شهر دارای نوسان است .

•           برد تنظیم دور خراب است .

•           سوکت یا برد تنظیم دور ، اتصال ندارد .

•           تسمه یا پولی از محل خود خارج شده است .

12 : آیا ماشین لباسشویی شما در حال کار آب بیرون میریزد ( نشتی آب دارد ؟) ؟

عیب یابی

•           شیلنگ ورودی یا تخلیه پاره شده است .

•           خرطومی های جاپودری به دیگ یا دیگ به پمپ آب پاره شده است .

•           لاستیک دور در ، از محل نصب خود خارج و یا پاره شده است .

•           بست در دیگ شل شده است .

•           لاستیک آب بندی در دیگ ، دارای پیچ خوردگی بوده و یا از محل خود خارج شده است .

•           دیگ یا در دیگ به خوبی منتاژ نشده است .

13 : آیا ماشین لباسشویی شما آب را گرم نکرده و یا آب را به جوش می آورد ؟

عیب یابی

•           ترموستات قابل تنظیم خراب و یا سیمهای متصل به آن قطع است .

•           هیدروستات خراب است .

•           تایمر خراب است .

•           ترموستات بی متال خراب است .

•           اتصال بین کنتاکتهای A و B در حالت عادی برقرار است و با افزایش دما تا مثبت یا منفی 3 ، 98 درجه سانتی گراد اتصال بین کنتاکتهای A و B قطع میشود .

•           در مدلهای 500 دور دو شیر ، اتصال بین کنتاکت های نارنجی رنگ در حالت عادی قطع است و زمانی که آب به دمای 33 درجه سانتی گراد برسد ، اتصال برقرار میشود ، ولی اتصال بین کنتاکتهای سفید رنگ ، برعکس کنتاکتهای نارنجی رنگ است .

•           المنت را مستقیما به مدت 10 ثانیه به برق 220 ولت وصل کنید . اگر المنت بعد از قطع برق گرم شد سالم است .

14 : آیا دور خشک کن ماشین لباسشویی شما عمل نمیکند ؟

•           خازن راه انداز خراب است .

•           موتور خراب است .

•           برد تنظیم دور خراب است .

•           مجموعه کلید خراب است .

•           چنانچه دکمه حذف دور خشک کن فعال باشد ، اتصال بین کنتاکتها قطع است ولی در حالت غیر فعال اتصال بین کنتاکت ها برقرار است .

•           فیلتر پمپ یا شیلنگ تخلیه مسدود شده است .

•           احتمال دارد اضافه بر ظرفیت ماشین لباسشویی بار ریخته شده باشد .

چطور یک ماشین لباسشویی که بوی سوختگی می دهد را تعمیر کنیم

یک ماشین لباسشویی خراب در یک خانه یعنی فاجعه و برای همین ما این پست را برای راهنمایی شما برای تعمیرات لباسشویی تعبیه کردیم .برای شروع ما لیستی از قطعاتی که باعث بروز مشکل بوی سوختگی در ماشین لباسشویی می شود را لیست کردیم . شما به راحتی می توانید تشخیص بدهید که چه قطعه ای باید تعویض بشود و اگر کمک خواستید با تعمیر گاه ما تماس حاصل نمایید.قبل از اینکه بخواهید هرکدام از موارد زیر را انجام بدهید حتما برق لباسشویی را قطع کنید.

راهنمای عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی که بوی سوختگی می دهد:

تسمه محرک یا تسمه ای که می چرخد

برخی از مدل های لباسشویی که دربشان از بالا باز می شود از یک تسمه برای انتقال برق استفاده میکنند. اگر ماشین لباسشویی نمی چرخد ، پس مشکل از این تسمه است . پنل جلویی یا کابین لباسشویی را باز کنید تا ببینید که آیا آن تسمه پاره شده یا پوسیدگی دارد . این تسمه عموما در قسمت زیر ماشین لباسشویی قرار دارد و اگر خوردگی یا پوسیدگی داشته باشد ، بوی سوختگی می دهد و یا وقتی لباسشویی کار می کند صدا می دهد .ببینید که قرقره های تسمه آزادانه حرکت می کنند و موتور وقرقره های تسمه تمیز و عاری از روغن و گریس باشد . قبل از اینکه بخواهید تسمه را عوض کنید ببینید که قطعات مونتاژ شده ی قرقره و چیزی که تسمه را نگه می دارد درست کار می کند یا نه . همیشه تسمه مخصوص لباسشویی خودتان را مطابق دستور سازنده تعویض نمایید .

تسمه پمپ

برخی مدلهای لباسشویی که دربشان از بالا باز می شود از یک تسمه برای کار کردن پمپ تخلیه استفاده می کنند . این تسمه به صورت استاندارد V شکل است که از موتور تسمه به سمت پمپ تخلیه کشیده می شود . همچنین آنجا باید یک قرقره زنجیری هم باشد تا کشش لازم به تسمه را تامین کند. اگر شما بوی سوختگی لاستیکی را حس می کنید از ماشین لباسشوییتان ، باید تسمه پمپ را هم بررسی کنید .اگر این تسمه به شدت پوسیده شده باشد و یا علائمی از اینکه بیش از اندازه داغ می شود داشته باشد ، باید تعویضش کنید . ببینید که پمپ درست کار می کند و زنجیر قرقره استفاده می شود ، ببینید این دو درست کار می کنند . همچنین هر نوع علائمی از نشتی آب و روغن به سمت تسمه یا نواحی قرقره را کنترل کنید

موتور قرقره

موتور تسمه از یک قرقره برای چرخاندن تسمه و تسمه پمپ استفاده میکند. موتور قرقره طوری طراحی شده که بیشترین اتصال را با تسمه داشته باشد و احتمالا از آهن یا مواد مصنوعی درست شده . اگر قرقره پاره باشد یا زنگ زده باشد ،باعث ایجاد اصطعکاک زیاد و گرم شدن بیش ازحد می شود و به تسمه آسیب می زند ،و باعث می شود بوی سوختگی بدهد . وقتی یک تسمه پاره یا سوخته را عوض میکنید ، باید حتما موتور قرقره ها هم نگاه بیاندازید تا خوردگی و زنگ زدگی نداشته باشد ،و اگر داشت آن را هم عوض کنید .

پمپ تخلیه

پمپ تخلیه در ماشین لباسشویی برای پمپاژ آب از لگن شستو شو قبل و در حین چرخه ی چرخش استفاده می شود . پمپ ممکن است با تسمه کنترل بشود ، یا با موتور و یا با همان موتر الکتریکی خودش . بوی سوختگی که از ماشین لباسشویی می آید بعد و یا در حین چرخش لگن لباسشویی میتواند به این معنا باشد که پمپ تخلیه متوقف شده و نمی چرخد . در مدلهایی که با تسمه کار می کند ، بوی سوختگی از تسمه ای که روی قرقره پمپ می لغزد نشات می گیرد. در مدلهایی که از پمپ تخلیه الکتریکی استفاده میکند ، بوی سوختگی می تواند مربوط به موتور باشد ، و این بو در موتورهای الکتریکی شدیدتر است . ورودی های پمپ را کنترل کنید تا چیزی حرکت پروانه ها را محدود نکرده باشد قبل از اینکه بخواهید پمپ را تعویض کنید .

چرخهای قرقره و بازوهای قرقره از کار افتاده

برخی مدلهای لباسشویی که از بالا دربشان باز می شود از قرقره برای کشش تسمه و تسمه پمپ استفاده میکنند . اگر زنجیر قرقره متوقف شده باشد یا اگر بازوهای قرقره نتواند درست و آزادانه حرکت کند ، بعد کشش لازم به تسمه داده نمی شود و اصطکاک و لغزش لازم به تسمه داده نمی شود که این باعث می شود تسمه داغ کند و بوی سوختگی بدهد . اگر شما تجربه سوختگی  تسمه وتسمه پمپ را داشتید باید مونتاژ قرقره زنجیر و نگاه کنید تا ببینی دکه آزادنه می چرخد و محورهای آن درست و آزادنه حرکت می کند. اگر هر نوع نشانه ای از پوسیدگی و خوردگی دیدید آن را تعویض نمایید.

سرپیچ مستقیم به موتور تسمه

برخی مدلهای ماشین لباسشویی که دربشان از بالا باز می شود از سرپیچ متصل به موتور به جای تسمه استفاده می کنند تا برق موتور را انتقال بدهند . سرپیچ تسمه به موتور وصل است و دو تاچنگال با یک سرپیچ پلاستیکی به آن وصل است. یکی از چنگال های تسمه به میله ی موتور تسمه وصل است و دیگری به میله انتقال دهنده وصل است . همین که میله یا شفت موتور میچرخد ، سرپیچ لاستیکی بین چنگال های تسمه نیروی گشتاور را میگیرد تا مانع شکستن چنگال ها بشود . استفاده عادی هم می تواند باعث خوردگی در سرپیچ ها و حتی چنگال ها بشود و باعث ایجاد بوی سوختگی در ماشین لباسشویی بشود .در بیشتر مدل ها لازم استکه کابین لباسشویی باز بشود تا به سرپیچ تسمه دسترسی یابید .

مونتاژ کلاچ

برخی مدلهای ماشین لباسشویی که دربشان از بالا باز می شود از مونتاژ کلاچی برای چرخاندن لگن لباسشویی در طول چرخه ی گردش استفاده می کنند . بوی سوختگی در ماشین لباسشویی شما می تواند به خاطر کلاچ پاره شده باشد ، و ماشین لباسشویی شما احتمالا صدای تلق تلوق بلند در طول چرخه ی گردش می کند . یکی دیگر از علائم عمومی پارگی کلاچ  این است که گرد و غبار و تراشه های زیر ماشین لباسشویی دیده می شود . اگر در ماشین لباسشویی شما هر کدام از این علائم دیده شد ، احتمالا کلاچ باید عوض بشود . کلاچ به طور نرمال در داخل لگن قرار دارد و شما باید دور ماشین را باز کنید و مونتاژ موتور را تا بتوانید به آن دسترسی یابید .از آنجایی که کلاچ با فنر کشیده می شود باید دستکش دستتان باشد.

قلاب فنری

برخی مدلهای لباسشویی برای حرکت موتور و کشش تسمه ها از قلاب فنری استفاده می کنند . احتمالا موتور با یک لوله به پایین وصل است و قلاب ها کشش لازم را ایجاد میکنند . یک فنر پلاستیکی روغنی هم زیر موتور است تا لغزش آن را در قسمت پایینی فراهم کند . این باعث می شود وقتی تسمه حرکتی و تسمه پمپ به راحتی لغزش کند وقتی موتور شروع به کار می کند ومثل کلاچ عمل می کند .  اگر این قلابهای فنر مانند درست و آزاد نچرخند تسمه بیش از اندازه گرم می شود و بوی سوختگی از ماشین لباسشویی بلند می شود .باید ببینید که محورهای موتور آزادانه کار می کند و فنرها به اندازه کافی کش می آیند و سطح آن گرد و خاک نشسته باشد .

اگر هیچ کدام از موارد بالا نبود می توانید با ما جهت تعمیرات و بررسی تخصصی و دقیق تماس بگیرید.

برخی سوالات متدوال ماشین لباسشویی و جواب آنها:

o          به نظر می آید که ماشین لباسشویی آب را تغذیه می کند ، آب داخل ماشین هم میشود و بعد بدون اینکه چرخه شست و شو شروع بشود ، آب را تخلیه می کند.

این مشکل اغلب به خاطر شلنگ تخلیه است که شلنگ تخلیه کوتاهاست یا خیلی با فاصله ازپمپ است . در واقع آب انحراف مسیر می دهد.

o          لباسشویی من روی زمین می چرخد ، آیا چیز ساده ای است که من بتوانم کنترل کنم؟

بله هست شما باید پایه های ماشین لباسشوییرا بررسی کنید تا ببینید که تنظیم هستند. پایه های عقبی اغلب به صورت خودکار تنظیم میشوند ، ببینید که این پایه ها گیر نکرده باشند و راحت بتوانند بالا پایین بروند. پایه های جلویی را می توانید با پیچ گوشتی مطابقبه سطحی که دارید تنطیم کنید. تا آنجا که می شود لباسشویی نزدیک زمین باشد

o          ماشین لباسشویی من آب می دهد ، چطور بفهمم از کجا نشتی دارد؟

اول چیزهای ساده را کنترل نمایید ، ببینید شیر تامین آب محکم بسته شده – شیر تخلیه پاره نشده ؟

اگر هیچ کدام از اینها نبود یک  تکه  مقوا کوچکتر از سایزلباسشوییتان ببرید و لباسشویی راروی کوتاه ترین برنامه شست و شو قرار بدهید این مقوا را زیر ماشین بچرخانید تا متوجه بشوید دقیقا کدام قسمت نشتی دارد.

o          آیا ماشین لباسشویی هایی که دربشان از رو به رو باز می شود بهتر از آن هایی که دربشان از بالا باز میشود؟

بله . در حقیقت قیمت ماشین لباسشویی هایی که دربشان از رو به رو باز می شود کمی بالاتر نسبت به مدل هایی است که دربشان از بالا باز می شود ولی طی سال های مصرفبا توجه به میزان مصرف آب و مواد شوینده و زمان خشک کردن این هزینه ها کاهش می یابد.

o          آب هنگامی که شست و شو با دمای گرم انتخاب شده خیلی گرم نمی شود. چرا؟

آب گرمی که در لباسشویی شما هست ترکیب آب سرد و گرم خانه یتان است. ماشین لباسشویی های جدید سنسور دما دارند که دمای آب ورودی را کنترل می کند .

می تواند مشکل از شیر تغذیه آب ورودی باشد ، که انسدادی در مسیر ورودی آب گرم رخ داده باشد

o          چقدر لباس می توانیم داخل ماشین لباسشویی بریزیم؟

در ماشین لباسشویی هایی که دربشان از بالا باز می شود تا جایی که در بالای همزن قرار بگیرند و در لباسشویی هاییکه دربشان از رو به رو باز می شود ، تا آنجایی پر کنید که نیاز نباشد لباس ها را فشار بدهید که داخل ماشین جا بشوند.

o          چه کار کنیم که کف صابون در انتهای برنامه شستو شو باقی نماند؟

این مشکل اغلب زمانی رخ می دهدکه مواد شوینده زیاد بریزید برای حجم لباسی که دارید می شویید.سعی کنید شوینده را نصف بریزید.

چطوری یک ماشین لباسشویی را که نمی چرخد و خشک نمی کند را تعمیر کنیم؟

این مقاله شامل لباسشویی سایر برندها می باشد.اگر ماشین لباسشویی قدیمی یا جدید  شما نمی چرخد ما یکسری  نکات تعمیراتی را که خودتان از عهده آن بر می آیید را آورده ایم تا دوباره ماشین لباسشوییتان  مثل روز اول کار کند.

اولین کاری که باید با ماشین لباسشویی که نمی چرخد و خشک نمی کند ، بکنید ؛ این است که آن را  ریست کنید ( چه برای ماشین لباسشویی که از بالا باز می شود و چه ماشین لباسشویی که درب آن از جلو باز می شود) .  این کار را اول قبل از اینکه بخواهید قطعه ای را بردارید تا ببینید کنترل کامپیوتر کار می کند، باید انجام بدهید. برای اینکه ماشین لباسشوییتان را خودتان تعمیر کنید، باید کتابچه راهنمای سرویس و تعمیر ماشین لباسشوییتان را مطالعه کنید.

بعضی اوقات کامپیوتر کد های خطا را به موتور می فرستد ،آن هم به این دلیل است که:

خود ماژول کامپیوتر مشکل دارد

ناهماهنگی در عملکرد ماشین وجود دارد:

مشکلات الکتریکی

برای اینکه ماشین لباسشویی را ریست کنید، با دقت ماشین لباسشویی را از برق بکشید و برای یک دقیقه آن را خاموش نگه دارید. بعداز 1 دقیقه ، دوباره آن را به برق بزنید. مرحله بعد اینکه، در  ماشین لباسشویی را 6 دفعه طی بازه زمانی 12 ثانیه باز و بسته کنید تا سیگنال “ریست” به تمامی قطعات بر گردد.( این یک  راهحل تعمیراتی برای تعمیر  لوازم خانگی است – و تقریبا روی تمامی ماشین های لباسشویی کار می کند). همین که ریست را انجام دادید ، ماشین لباسشویی را با یک تکه لباس یا بدون هیچ لباسی روی دور شست و شو بگذارید. ببینید که ماشین لباسشویی بعد از این مراحل مثل همیشه کار می کند ؟ اگر ماشینتان درست کار کرد به این معناست که درست ریست شده و مشکل حل شده. اگر نه تکنیک های  عیب یابی زیر را دنبال کنید.

اگر این کار مشکل  را حل نکرد، می تواند مشکل از چفت در  باشد. ماشین لباسشویی هایی که درشان از بالا باز می شود ، و چفت درب آن معیوب است، نمی چرخد. حتی در بعضی از مدل های ماشین لباسشویی ممکن است تکان  بخورد ولی نمی چرخد.برای اینکه به درساتی این مشکل را حل کنید باید چفت درب را بردارید.( چفت درب داخل ماشین لباسشویی نزدیک قاب در است). روند برداشتن چفت در مدل های مختلف ماشین لباسشویی متفاوت است.

به یاد داشته  باشید که ماشین لباسشویی را قبل از هر گونه تست و تعمیر از برق بکشید. همین که چفت را جدا کردید ، سیم هایی که به آن چسبیده اند را با یک مولتی متر چک کنید. بعد نوبت به چک کردن خود چفت در است ، اگر چفت بسته باشد کلید آن باید اتصال داشته باشد و وقتی درب باز است نباید هیچ گونه اتصالی برقرار باشد این کار را با فشردن کلید روی چفت در چک کنید.

دومین چیزی  که خیلی معمول و مشکل زا است “کنترل سطح آب / کلید فشار ” است. این هم معمولا یکی از قسمت های آسیب پذیر است ، وقتی  که ماشین لباسشویی آب را به بیرون پمپاژ می کند ولی نمی چرخد یا اینکه آب لب ریز می شود از ماشین. شما خودتان با باز کردن 4 تا پیچی که پنل را در جای خودش نگه می دارد ، می توانید این مشکل  را حل کنید.وقتی پنل را باز کردید شما شیر کنترل سطح آب را می بینیدبه لوله پلاستیکی کوچکی که به آن چسبیده نگاه کنید. شلنگ پلاستیکی متصل به کلید کنترل سطح آب را بکنید و در آن بدمید. اگر این لوله با پسماندههای صابونی مسدود شده بود، می توانید با سرکه آن راشست و شو بدهید تاصابون  ها از داخل آن بیرون بیایند.

چرا بدنه ماشین لباسشویی برق دارد؟

یک شوک الکتریکی خفیف ممکن است جدی گرفته نشود ، ولی می تواند با کشیدن کل ولتاژ برق در یک لحظه به نوبه ی خودش کشنده باشد-پس هیچ وقت از لوازم برقی ای که شما از آن ها شوک الکتریکی میگیرید استفاده ننمایید. سریعا آن را از برق خارج نمایید.دلیل اینکه ماشین لباسشویی شما یا هر لوازم برقی خانگیتان شوک الکتریکی(برق دارد) به شما می دهد ،  این است که درست به زمین وصل نشده است.

همه ی وسایل بزرگ برقی باید به زمین با رعایت نکات ایمنی متصل گردند. سیمی که از زمین رد می شود از داخل کابل اصلی به پریز برق میرود. اگر این اتصال در هر نقطه ای گسسته بشود ، کابل ، پریز و آنگاه شما شوک الکتریکی خفیفی را حس  می کنید.

این شوک نسبتا خفیف الکترونیکی می تواند یکجور دیگر هم اتفاق بیافتد اگر ماشین لباسشویی سیم زمینی اش قطع شده باشد. نیازی نیست چیز هایی که گفتم را خوب متوجه بشوید. در ادامه برایتان برق گرفتگی لوازم برقی خانگی را مفصلا شرح می دهم.

حالا چطور این برق گرفتگی ماشین لباسشویی را از بین ببریم؟

لوازم برقی خانگی باید به درستی به زمین وصل بشوند پس راه حل اینجاست که چرا اینگونه نیست.در اینجا چیزهای کلی که باید بررسی کنید را آورده ایم.

پریز برق

اولین چیزی که باید به آن شک کنید پریز برق است. برای مثال سعی کنید ماشین لباسشوییتان را به پریزهای مختلفی بزنید ، اگر دیگر برق ندارد پس میفهمید مشکل از اینجاست.

سیم رابط

اگر از سیم رابط برای اتصال وسیله استفاده کردید ، آن را جدا کنید و وسیله را مستقیما به پریز بزنید تا ببینید مشکل از اینجاست یا خیر.

انواع ارورهای لباسشویی

ارور ماشین لباسشویی آاگ

EF -  نشتی آب و یا سنسور کف مقدار اهم سنسور چک شود - خرابی از مدار برد دستگاه می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

EH -  ولتاژ و یا فرکانس دستگاه نرمال نمی باشد - نکاتی که باید چک شوند - سیم کشی دستگاه بررسی شود - معیوب بودن مدار برد الکترونیک - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

E10 - علت این خطا آب وارد دستگاه نمی شود شیر برقی چک شود ، اشکال از مدار برد می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

E11 -  آب وارد دستگاه نمی شود شیر برقی چک شود ، اشکال از مدار برد می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

E13 -  نشتی آب - خرابی سنسور مقدار مقاومت سنسور کف چک شود - خرابی از مدار برد الکترونیک می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

E20 -  مشکل از تخلیه آب - تخلیه آب به سختی صورت میگیرد - سوختگی پمپ تخلیه - ایراد از مدار برد الکترونیک می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

E21 - اشکال از تخلیه - تخلیه آب به سختی صورت میگیرد - سوختگی پمپ تخلیه - ایراد از مدار برد الکترونیک می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

E22 - علت خطا مربوط است به خشک کردن و یا خشک شدن مسدود شدن کندانسور - سوئیچ فشار بسته است

E23 -  مشکل این خطا از سیم کشی و یا ICE TRIAC - خرابی از پمپ تخلیه - خرابی از مدار برد اصلی دستگاه است - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

E24 -  اشکال از سیم کشی و یا ICE TRIAC - خرابی از پمپ تخلیه - خرابی از مدار برد اصلی دستگاه است - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

E31 -  این خطا از خرابی هیدرواستات می باشد مقدار اهم چک شود - خرابی از فرمان مدار برد است - ممکن است خرابی از برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

E32 -  مشکل این خطا از خرابی هیدرواستات است مقدار اهم بررسی شود - خرابی از فرمان مدار برد است - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

E33 - سیم کشی چک شود - میکروسوئیچ المنت چک شود - بررسی آکوا استاپ است - ممکن است خرابی از مدار برد باشد

E34 - سیم کشی چک شود - میکروسوئیچ المنت چک شود - بررسی شیر برقی - ممکن است خرابی از مدار برد باشد

E35 -  اشکال این خطا از آب گیری بیش از حد می باشد سر ریز شدن آب - خرابی از هیدروستات و یا آب شمار - خرابی از مدار برد دستگاه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

E36 - مشکل خطا از مدار برد می باشد

E37 - مشکل خطا از مدار برد می باشد

E38 -  این خطا از خرابی هیدروستات است - سطح آب - تسمه - خرابی برد اصلی - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

E39 - علت خطا از سنسور ضد سریز شدن آب می باشد - سنسور چک شود - ممکن است خرابی از مدار برد باشد

E3A -  ولتاژ ورودی رله سنسور دما همیشه صفر است ایراد از برد الکترونیک می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

E40 -  درب دستگاه باز می باشد ، میکرو سویچ درب خراب است - خرابی از مدار برد دستگاه می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

E41 - اشکال خطا از میکروسوئیچ درب - درب باز می باشد - سیم کشی چک شود - تعویض میکروسوئیچ و در آخر خرابی مدار برد دستگاه ریست شود

E42 - مشکل از بسته نشدن درب - خرابی قفل درب - بررسی سیم کشی و در آخر خرابی از برد ریست شود

E43 - علت ارور تامین برق به سیستم تاخیر قفل درب - خرابی میکروسوئیچ درب - خرابی از مدار برد ترایاک تامین برق به میکروسوئیچ درب ریست شود

EHO -  مشکل این خطا از میکروسوئیچ درب می باشد - ممکن است خرابی از مدار برد اصلی باشد - سوختگی میکرو سوئیچ درب - سیم کشی دستگاه بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

E10 -  اشکال از عدم آبگیری می باشد - ورودی آب چک شود ، خرابی از شیر آکوا استاپ است ، خرابی از مدار برد اصلی دستگاه می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

E20 -  علت این خطا از عدم تخلیه آب - خرابی پمپ تخلیه - سیم های ارتباطی چک شود - معیوب بودن برد و یا مسیر شلنگ تخلیه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

E30 -  این ارور مربوط است به عدم آبگیری - سوختگی اکوا استاپ ، آبشمار چک شود - بررسی سیم های ارتباطی - سنسور کف - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

E50 -  اشکال این خطا از موتور می باشد ، اشکال از اینورتر برد - سیم کشی دستگاه بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

E60 -  مشکل این ارور از دما ، خرابی المنت مقدار مقاومت المنت چک شود - ودر آخر خرابی از مدار برد - سیم کشی دستگاه بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

E70 -  سنسور حرارتی دستگاه یا هوشمند

E90 -  مادر برد الکتریک

E9F در ماشین لباسشویی آاگ

این خطا مربوط به اتصال بین برد اصلی و برد اینورتر می باشد که در ۹۰ درصد مواقع برد اینورتر ایراد دارد.

ارور ماشین لباسشویی آاگ مدل 4950A

EHO -  مدل 4950A > برد و میکروسوئیچ درب چک شود

F1 -  جریان آب قطع می باشد ، همزمان چشمک زدن  Spin 900

F2 -  مشکل در تخلیه آب ، پمپ تخلیه معیوب می باشد ، فیلتر بررسی شود Spin 1000

F3 -  سطح آب دستگاه بیش از حد بالا است ، مشکل از هیدروستات تنظیم هیدروستات چشمک زدن دوتایی spin 1000 , 900

F7 -  مشکل از دمای المنت ، المنت قطع می باشد و یا ایراد از برد الکترونیک چشمک زدن هم زمان 3 تایی spin 1200 ،1000، 900

F8 -  سنسور ترمیستوردر مدلهای جدید وترموستات در مدلهای قدیم خراب می باشد

F9 -  اشکال از موتور سوختگی و یا قفل شدن ، اتصال کوتاه ، رله برد

F10 -  دستگاه ابگیری نمی کند - ئشیر برقی خراب است - برد الکترونیک معیوب است

F20 -  اشکال در سیستم تخلیه دستگاه - پمپ تخلیه دستگاه بررسی شود

F40 -  دستگاه کاری انجام نمی دهد - درب دستگاه بسته نشده است - میکرو سوئیچ درب خراب است تعویض شود

ارور ماشین لباسشویی ااگ قدیمی

کد خطا c0 در ماشین لباسشویی آاگ

این ارور مربوط به سیستم اتصالات بردی و یا ایرادات هیتر می باشد.

کد خطا c1 در ماشین لباسشویی آاگ سری قدیمی

این ارور مربوط به سیستم ورودی دستگاه می باشد.به منظور رفع این ایراد ابتدا شیر آب و سپس سیستم ورود آب را بررسی کنید.

در صورت عدم رفع عیب با اپ فیکس تماس حاصل فرمایید.

کد خطا c2 لباسشویی آاگ در سری قدیمی آاگ

این ایراد به سیستم خروجی دستگاه مربوط می شود.

در ابتدا سیستم فاضلاب را بررسی کنید تا گرفتگی نداشته باشد.

فیلتر دستگاه را بررسی کنید.

در صورت عدم رفع عیب با گارانتیران تماس حاصل فرمایید.

کد خطا c3 لباسشویی آاگ سری قدیمی

سنسور دستگاه فعال شده است.

احتمالا دستگاه آبریزش دارد .

ایرادات بردی وجود دارد.

کد خطا c4 در ماشین لباسشویی آاگ سری قدیمی

ایرادات سنسوری در دستگاه وجود دارد.

پمپ دستگاه ایراد دارد.

به منظور رفع عیب ان گارانتیران تماس حاصل فرمایید.

کد خطا c5 لباسشویی آاگ در سری قدیمی

ایراد از سیستم اورلود می باشد.

ایراد از سیستم موتور می باشد.

ایرادات بردی

در صورت عدم رفع عیب با گارانتیران تماس حاصل فرمایید.

کد خطا c6 در ماشین لباسشویی آاگ:

این ایراد یک ایراد خاص و جز ایرادات بردی به حساب می آید.به منظور رفع این ایراد با ما تماس حاصل فرمایید.

کد خطا c7 لباسشویی آاگ

سیستم هیتر و المنت ایراد دارد.

کد خطا c8 لباسشویی آاگ

ارور ایرادات بردی

کد خطا c9 لباسشویی آاگ

ارور های موتور دستگاه و احتمال خیلی زیاد تاخو دستگاه

ارور ماشین لباسشویی بوش

E02 -  برنامه برد الکترونیک اشکال دارد - خرابی برد ارسال به تعمیرگاه جهت تعمیر

E13 - علت خطا از تخلیه آب - تخلیه آب به سختی صورت میگیرد - کثیفی فیلتر - ضعیف شدن پمپ تخلیه - تعویض پمپ تخلیه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

E16 -  امکان دارد درب دستگاه باز باشد - سوختگی میکروسوئیچ  - میکرو سویچ عمل نمی کند

E17 -  اشکال از زمان آبگیری بیش از حد معمول - بسته بودن شیر آب - خرابی اکوا استاپ - اشکال از فرمان برد

E18 -  خطای پمپ تخلیه - خروجی مسدود است

E19 -  زمان گرم کردن آب بیش از اندازه - ضعف ولتاژ - سوختگی المنت - معیوب بودن برد الکترونیک

E20 -  خطای سنسور NTC - المنت

E23 -  خطای خرابی اکوا استاپ - بسته بودن شیر آب - خرابی برد الکترونیک

E25 -  اشکال ارور از سنسور کف - بررسی ببین کف دستگاه AQUA Sensore

E26 -  خطای هیدروستات - ولتاژ باید بین 3/5 - 0/5 باشد - شلنگ هیدروستات

E27 -  خرابی هیدروستات - پارگی و یا گرفتگی شلنگ هیدروستات

E28 -  خرابی و یا سوختگی سنسور گف - FLOW SENSOR شکستگی سنسور

E29 - خطای بسته بودن آب - خرابی سنسور - اکوا استاپ - خرابی برد الکترونیک

E-31 -  خطای پمپ تخلیه - شیلنگ خروجی - هیدروستات - شیلنگ هیدروستات

E32 -  مشکل اضافه یا کم بودن البسه - در موقع خشگ کردن

E34 -  علت ارور ازمیکروسوئیچ درب می باشد - گرفتگی میکروسوئیچ درب - سوختگی میکروسوئیچ درب و در آخر ایراد از مدار برد الکترونیک

E35 -  خرابی قفل میکروسوئیچ درب - قفل درب نمیتواند باز شود - خرابی برد الکترونیک

E36 - اشکال از سیم کشی وسوکت میکروسوئیچ درب - خرابی میکروسوئیچ درب - خرابی برد الکترونیک

E37 -  شکستگی و یا خرابی سنسور NTC

E38 -  سوختگی سنسور NTC

E4 -  برد الکترونیک - کابل برد اصلی

E47 -  خطای سنسور دما - بررسی موتور - خرابی موتور

E48 - خطای کم بودن ولتاژ - بررسی کردن موتور - سوختگی موتور - خرابی برد الکترونیک

E49 -  خطای زیاد بودن ولتاژ - ولتاژ برق ورودی

E50 -  اشکال از موتور - برد الکترونیک - رله برد الکترونیک چک شود - زمان چرخش موتور 30 ثانیه

E51 -  سوئیچ های قدرت بررسی شود - نقص IGBT در موتور

E52 -  نقص IGBT در موتور - سوئیچ های قدرت بررسی شود

E57 -  خطای ولتاژ برق ورودی کمتر از 200 ولت - در غیر این صورت اشکال از برد الکترونیک

E58 -  خطای سنسور D - پایین بودن سرعت چرخش

E59 -  خطای بررسی سیم کشی دستگاه - اشکال از برد الکترونیک - بررسی موقعیت مگنت

E60 -  خطای سنسور کف دستگاه - بررسی سنسور جریان - مقادیر بیش از حد و یا مقادیر بیش از حد بالا

E61 -  حالت عادی بررسی مدار سیم کشی دستگاه - میکرو سوئیچ درب - دستگاه را خاموش روشن کنید

E88 - علت این ارور در سری 8 لباسشویی بوش از خرابی پمپ ای دوز می باشد تعویض پمپ با برطرف نشدن مشکل ایراد از مدار برد

F17 -  درب بسته نشده است - میکروسوئیچ درب معیوب می باشد - برد الکترونیک

F64 -  خطای سوکت برد الکترونیک - خرابی برد الکترونیک

F61 -  درب دستگاه قفل نمی شود

F57 -  میکروسوئیچ درب عمل نمی کند - برد الکترونیک

F43 -  بررسی سیم کشی دستگاه - موتور - ذغال موتور - رله برد الکترونیک

F42 -  ذغال موتور - بررسی سوکت سیم کشی - سوختگی موتور

F34 -  اشکال از میکروسوئیچ درب دستگاه - سوختگی میکروسوئیچ درب

F26 -  اشکال از خرابی میکروسوئیچ درب می باشد

F23 -  اشکال خطای بوبین کف - سوئیچ کف دستگاه

F21 -  خطای موتور دستگاه

F18 -  اشکال از پمپ تخلیه دستگاه

F17 -  ورودی آب بررسی شود - سوختگی شیر برقی

F16 -  اشکال از درب دستگاه

F12 -  خطای خرابی برد الکترونیک - ناهماهنگی بین برد اصلی و پنل دستگاه

F0 -  اشکال از برد الکترونیک می باشد یکی از بردها دچار خرابی شده است

F36 - خطای هیدروستات - هیدروستات چک شود

E67 -  اشکال از برنامه پلگرام برد - نوع برنامه نویسی نرم افزار

E63 -  برد الکترونیک دستگاه ریست شود - حالت عادی - برنامه نویسی برد الکترونیک دستگاه اشکال دارد

ارور لباسشویی بوش مدل بانه ای

کد خطا E30 - اشکال این ارور از باز بودن درب می باشد - ممکن است میکروسوئیچ معیوب باشد میکروسوئیچ بررسی شود - میتواند خرابی از مدار برد دستگاه باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E10 - مشکل این خطا از عدم ورود آب به دستگاه می باشد - خرابی شیر برقی مقدار مقاومت شیر برقی چک شود - از باز بودن شیر آب ورودی مطمئن شوید - هیدروستات بررسی شود - ممکن است خرابی از برد دستگاه باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E21 - این خطا مربوط می شود به عدم تخلیه آب - خرابی از پمپ تخلیه - خرابی از مدار برد الکترونیک می باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

ارور ماشین لباسشویی ال جی - LG قدیم و جدید

IE - خطا ممکن است اشکال از شیر برقی باشد - بررسی شیر برقی دستگاه - مقاومت شیر برقی دستگاه باید بین 2 تا 8 کیلو اهم باشد - هیدروستات چک شود - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

FE - اشکال از شیر برقی - شیر برقی چک شود - مقاومت شیر برقی دستگاه باید بین 2 تا 8 کیلو اهم باشد - بررسی هیدروستات و شانگ ومخزن مرتبط به آن - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

PE - خطای سوختگی شیر برقی - مقدار مقاومت شیر برقی چک شود مقاومت باید 2 تا 8 کیلو اهم باشد - برد الکترونیک

OE - ممکن است اشکال در پمپ تخلیه دستگاه باشد - ممکن است خرابی از برد الکترونیک باشد - بررسی شلنگ خروجی آب - مقدار مقاومت سیم پیچ پمپ باید بین 160 تا 180 اهم باشد - هیدروستات و مسیر آن چک شود - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

TE - اشکال از سنسور هیتر (المنت) دستگاه است - مقدار مقاومت ترمیستور می بایست بین 44 تا 54 کیلو اهم باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

HE - خطا خرابی سنسور المنت - مقدار مقاومت ترموستات بررسی شود

IE - ممکن است هیدروسنسور دستگاه خراب باشد - هیدروستات بررسی شود - مقدار مقاومت پایه های اول و دوم هیدروستات باید بین 21 تا 23 اهم باشد

FE - اشکال از هیدروستات می باشد - مقدار مقاومت هیدروستات بررسی شود - خرابی برد الکترونیک - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

PE - خطای سوختگی هیدروستات دستگاه - بررسی هیدروستات - مقدار مقاومت پایه های اول و دوم هیدروستات باید بین 21 تا 23 اهم باشد

HE - خطای سوختگی هیتر (المنت) - بررسی المنت - مقدار مقاومت المنت باید بین 17 تا 100 اهم باشد - خرابی برد الکترونیک - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

LE - امکان دارد موتور دایرکت درایو مشکلی داشته باشد - چک کردن مقدار مقاومت موتور دایرکت درایو - مقدار مقاومت باید بین 5 تا 15 اهم باشد

DE - خطای در میکروسوئیچ درب دستگاه می باشد - ممکن است میکروسویچ درب سوخته باشد - خرابی برد الکترونیک - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

LE - این خطا ممکن است از تاخو باشد - مقدار مقاومت تاخو بررسی شود - مقاومت تاخو باید بین 5 تا 15 اهم باشد

DHE - این خطا مربوط است به سنسور دمای خشک کن و یا ترمیستور - ترمیستور خشک کن بررسی شود - مقدار مقاومت ترمیستور باید بین 20 تا 25 اهم باشد

CE - ممکن است تاخو خراب باشد - چک کردن مقدار مقاومت تاخو که باید 7 تا 11 اهم باشد

UE - حجم لباسها خیلی کم می باشد - لباسشویی دارای سیستم اصلاح و شناسایی نا متعادل است - در صورتی که لباسهای بزرگ به صورت تکی در لباسشویی قرار دارد امکان دارد چرخش را متوقف کند

PF - دستگاه دچار مشکل برق شده است - خرابی برد الکترونیک - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

AE - خطای نشتی آب - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

EE - این خطا مربوط می شود به برد الکترونیک دستگاه - خرابی برد الکترونیک - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

DCE - خطای ولتاژ بیش از حد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

CL - قفل کودک فعال می باشد - چک کردن قفل کودک

کد خطا E21 - این خطا مربوط می شود به عدم تخلیه آب - خرابی پمپ تخلیه پمپ چک شود - سیم کشی از مدار تا پمپ بررسی شود - و در آخر خرابی از مدار برد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E20 - مشکل این خطا مربوط می شود به عدم تخلیه آب - خرابی پمپ تخلیه پمپ چک شود - سیم کشی از مدار تا پمپ بررسی شود - خرابی از مدار برد -دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E33 - پیغام این خطا مربوط است به هیدروستات - سیم کشی مرتبط به هیدروستات بررسی شود - مخزن و شلنگ هیدروستات بررسی شود - و در آخر خرابی از برد اصلی - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E34 - اشکال این ارور از ترموستات می باشد - سیم کشی قسمت ترموستات چک شود - مقدار اهم ترموستات چک شود - و در آخر خرابی از برد اصلی - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E35 - مشکل این پیغام از ترموستات می باشد - سیم کشی قسمت ترموستات چک شود - مقدار اهم ترموستات چک شود - و در آخر خرابی از برد اصلی - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E36 - این خطا مربوط است به المنت - سوختگی هیتر مقدار اهم هیتر چک شود - سیم کشی وسوکت بررسی شود - ممکن است خرابی از مدار برد باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E3C - پیغام این خطا مربوط است به المنت - سوختگ هیتر مقدار اهم المنت چک شود - سیم کشی وسوکت بررسی شود - ممکن است خرابی از مدار برد باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E3D - اشکال این ارور از نوسان برق می باشد - امکان دارد که مدار برد اشکال داشته باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E60 - مشکل این خطا از موتور و یا برد می باشد - سوختگی موتور - خرابی از مدار برد الکترونیک - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E61 - این خطا مربوط می شود به موتور - موتور بررسی شود - خرابی تاخو متر مقدار اهم تاخو چک شود - و در آخر معیوب بودن مدار برد اصلی - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E80 - خرابی از مدار برد الکترونیک - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E10 - پیغام این خطا از عدم ورود آب به دستگاه می باشد - شیر ورودی آب چک شود - خرابی شیر برقی - هیدروستات تا مخزن و شلنگ هیدروستات چک شود ممکن است خرابی از برد باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E12 - اشکال این خطا شیر برقی و یا پمپ تخلیه و در آخر مدار برد دستگاه می باشد - مقدار اهم شیر برقی چک شود - مقدار مقاومت پمپ تخلیه چک شود - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E30 - مشکل این ارور از میکروسویچ درب می باشد - سیم کشی و سوکت از مدار تا میکروسوئیچ بررسی شود - و در آخر مشکل از برد می باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E31 - پیغام این خطا از میکروسویچ درب می باشد - سیم کشی و سوکت از مدار تا میکروسوئیچ بررسی شود - و در آخر مشکل از برد می باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E92 - این خطا مربوط می شود به سنسور روی لاستیک دیگ به پمپ تخلیه - مقدار اهم سنسور چک شود - و در آخر اشکال از مدار برد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کدخطا 00 - در تست نصب دستگاه دور موتور به سرعت نهایی نمی رسد

دستگاه فقط چپ و راست میزن  =  =   هیدروستات چک شود

ارور ماشین لباسشویی سامسونگ جدید و قدیمی

کد خطا 5E - این خطا مربوط می شود به تخلیه آب - نکاتی که باید چک شود - صدمه دیدن پمپ تخلیه - ولتاژ اشتباه به قطعه می رسد - خرابی از مدار برد الکترونیک - مشکل می تواند از سیم کشی باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E5 - این خطا مربوط است به موتور تخلیه آب - نکاتی که باید چک شود - صدمه دیدن پمپ تخلیه - ولتاژ اشتباه به قطعات می رسد - خرابی از مدار برد الکترونیک - اشکال می تواند از سیم کشی باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 8E - مشکل این خطا از موتور دستگاه می باشد - نکاتی که باید چک شود - ممکن است عملکرد مدار برد الکترونیک دستگاه اشتباه باشد و یا مدار کنترل مشکل داشته باشد - خرابی موتور - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 3E - اشکال این خطا از موتور دستگاه می باشد - نکاتی که باید چک شوند - امکان دارد که عملکرد مدار برد الکترونیک دستگاه اشتباه باشد و یا مدار کنترل مشکل داشته باشد - خرابی موتور - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا PF - این خطا از پاور دستگاه می باشد - وضعیت ولتاژ برق مصرف کننده را چک کنید . ولتاژ را در حین کار دستگاه چک نمایید - این خطا ممکن است در حالت افت و یا اضافه بار رخ دهد چک کنید که دوشاخه متصل شده باشد - خرابی از مدار برد الکترونیک - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 9E1 - این مشکل از پاور می باشد - نکاتی که باید چک شوند - وضعیت ولتاژ برق مشتری را چک کنید - ولتاژ را در حین کار کردن دستگاه چک کنید - خرابی از مدار برد الکترونیک - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 9E2 - این اشکال از پاور دستگاه می باشد - نکاتی که باید چک شوند - وضعیت ولتاژ برق مشتری را چک کنید - ولتاژ را در حین کار کردن دستگاه بررسی کنید - خرابی از مدار برد الکترونیک - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا PIO - PH1 و یا UC - مشکل این خطاها از پاور دستگاه می باشد - نکاتی که باید چک شوند - وضعیت ولتاژ برق مشتری را چک کنید - ولتاژ را در حین کار کردن دستگاه بررسی کنید - خرابی از مدار برد الکترونیک - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا AE - این خطا مربوط می شود به ارتباط بین دو برد - سیگنالهای بین دو مدار برد MAIN و SUB به دلیل مشکل ارتباطی دریافت نمی شود - نکاتی که باید چک شوند - ارتباط کانکتور بین MAIN و SUB را با دقت چک کنید به دنبال اتصالات اشتباه یا قطع شده باشید - خرابی مدار برد الکترونیک - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا DE -  مشکل این خطا از میکرو سوئیچ درب می باشد - درب ماشین باز می باشد - ممکن است خرابی از مدار برد اصلی باشد - سوختگی میکرو سوئیچ درب - سیم کشی دستگاه بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 14E - مشکل این خطا از سوئیچ رله اصلی می باشد - دکمه ای به غیر از استارت به صورت متناوب نگه داشته شده است - خرابی از مدار برد الکترونیک - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 13E - این خطا مربوط است به ارتباط بین دو مدار برد دستگاه - سیگنالهای بین 2 مدار برد MAIN و SUB به دلیل مشکل ارتباطی دریافت نمی شود - نکاتی که باید بررسی شوند - ارتباط کانکتور بین MAIN و SUB را با دقت چک کنید به دنبال اتصالات اشتباه یا قطع شده باشید - خرابی از مدار برد الکترونیک - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 12E - مشکل این خطا از سوئیچ رله اصلی است - دکمه ای به غیر از استارت به صورت متناوب نگه داشته شده است - خرابی از مدار برد الکترونیک دستگاه می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا BE1 - اشکال این خطا از سوئیچ رله اصلی برد می باشد - دکمه ای به غیر از استارت به صورت متناوب نگه داشته شده است خرابی از مدار برد الکترونیک - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 18E - اشکال این خطا از سوئیچ رله اصلی برد می باشد - رله اصلی مدار برد الکترونیک اتصال کوتاه شده است - ترمینال رله اصلی درست وصل نشده است - خرابی از برد اصلی می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا BE2 - مشکل این خطا از سوئیچ رله اصلی می باشد - دکمه ای به غیر از استارت به صورت متناوب نگه داشته شده است خرابی از مدار برد الکترونیک - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا BE3 - این خطا مربوط می شود به رله اصلی برد دستگاه - رله اصلی مدار برد الکترونیک اتصال کوتاه شده است - ترمینال رله اصلی درست وصل نشده است - خرابی از برد اصلی می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا CE - مشکل این خطا دمای آب می باشد - هنگامی که دمای آب لباسشویی بالاتر از 55 درجه است و عمل تخلیه هم صورت نمی گیرد - نکاتی که باید بررسی شوند - مقدار مقاومت سنسور حرارتی چک شود - خرابی سنسور المنت - ممکن است مشکا از مدار برد الکترونیک باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا DE - خطا مربوط است به میکرو سوئیچ درب - بررسی کنید که درب دستگاه بسته شده باشد - نکاتی که باید بررسی شوند - ممکن است این خطا بدلیل جریان نشتی متناوب از یک سیم رخ دهد - سوختگی میکرو سوئیچ درب - سیم کشی دستگاه بررسی شود - خرابی از مدار برد دستگاه می باشد -  دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا DE1 - اشکال مربوط می شود به میکرو سوئیچ درب - چک کنید که درب دستگاه بسته شده باشد - نکاتی که باید بررسی شوند - ممکن است این خطا بدلیل جریان نشتی متناوب از یک سیم رخ دهد - سوختگی میکرو سوئیچ درب - سیم کشی دستگاه چک نمایید - خرابی از مدار برد دستگاه می باشد -  دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا DE2 - اشکال مربوط می شود به میکرو سوئیچ درب - چک کنید که درب دستگاه بسته شده باشد - نکاتی که باید بررسی شوند - ممکن است این خطا بدلیل جریان نشتی متناوب از یک سیم رخ دهد - سوختگی میکرو سوئیچ درب - سیم کشی دستگاه چک نمایید - خرابی از مدار برد دستگاه می باشد -  دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا FE - این خطا مربوط می شود به فن دستگاه - نکاتی که باید بررسی شوند - سوکت روی فن لباسشویی را چک کنید که از جای خود خارج نشده باشد - سوختگی فن مقدار مقاومت فن چک شود - پره های فن را بررسی نمایید که درگیر نباشد - خرابی از مدار برد دستگاه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا HE - مشکل این خطا از هیتر (المنت) می باشد - نکاتی که باید چک شوند - هیتر شستشو اتصال کوتاه شده است و یا قطعی پیدا کرده است - مقدار مقاومت سنسور دما چک شود - سنسور سطح آب بدون آب عمل می کند ممکن است آب داخل لوله هیدروستات یخ زده باشد در این صورت سنسور دما برای جلوگیری از اضافه شدن دما عمل می کند چون هیتر دمایی بین 100 تا 150 درجه دارد - خرابی مدار برد اصلی - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E5 - اشکال این خطا از المنت (هیتر) است - نکاتی که باید بررسی شوند - المنت شستشو اتصال کوتاه شده است و یا قطعی پیدا کرده است - سنسور دما چک شود مقدار اهم گرفته شود - سنسور سطح آب بدون آب عمل می کند ممکن است آب داخل لوله هیدروستات یخ زده باشد در این صورت سنسور دما برای جلوگیری از اضافه شدن دما عمل می کند چون هیتر دمایی بین 100 تا 150 درجه دارد - خرابی مدار برد اصلی - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 2E - این خطا از پاور دستگاه می باشد - وضعیت ولتاژ برق مصرف کننده را چک کنید . ولتاژ را در حین کار دستگاه چک نمایید - این خطا ممکن است در حالت افت و یا اضافه بار رخ دهد چک کنید که دوشاخه متصل شده باشد - خرابی از مدار برد الکترونیک - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا HE1 - این خطا مربوط است به المنت (هیتر) دستگاه - نکاتی که باید مورد بررسی قرار گیرد - هیتر شستشو اتصال کوتاه شده است و یا قطعی پیدا کرده است - مقدار مقاومت سنسور دما بررسی شود مقدار اهم گرفته شود - سنسور سطح آب بدون آب عمل می کند ممکن است آب داخل لوله هیدروستات یخ زده باشد در این صورت سنسور دما برای جلوگیری از اضافه شدن دما عمل می کند چون هیتر دمایی بین 100 تا 150 درجه دارد - خرابی مدار برد اصلی - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E1 - این خطا مربوط می شود به المنت (هیتر) دستگاه - نکاتی که باید مورد بررسی قرار گیرد - هیتر شستشو اتصال کوتاه شده است و یا قطعی پیدا کرده است - مقدار مقاومت سنسور دما بررسی شود مقدار اهم گرفته شود - سنسور سطح آب بدون آب عمل می کند ممکن است آب داخل لوله هیدروستات یخ زده باشد در این صورت سنسور دما برای جلوگیری از اضافه شدن دما عمل می کند چون هیتر دمایی بین 100 تا 150 درجه دارد - خرابی مدار برد اصلی - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا EC - مشکل این خطا از هیتر (المنت) می باشد - نکاتی که باید چک شوند - هیتر شستشو اتصال کوتاه شده است و یا قطعی پیدا کرده است - مقدار مقاومت سنسور دما چک شود - سنسور سطح آب بدون آب عمل می کند ممکن است آب داخل لوله هیدروستات یخ زده باشد در این صورت سنسور دما برای جلوگیری از اضافه شدن دما عمل می کند چون هیتر دمایی بین 100 تا 150 درجه دارد - خرابی مدار برد اصلی - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E5 - این خطا مربوط است به المنت (هیتر) دستگاه - نکاتی که باید مورد بررسی قرار گیرد - هیتر شستشو اتصال کوتاه شده است و یا قطعی پیدا کرده است - مقدار مقاومت سنسور دما بررسی شود مقدار اهم گرفته شود - سنسور سطح آب بدون آب عمل می کند ممکن است آب داخل لوله هیدروستات یخ زده باشد در این صورت سنسور دما برای جلوگیری از اضافه شدن دما عمل می کند چون هیتر دمایی بین 100 تا 150 درجه دارد - خرابی مدار برد اصلی - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 9E1 - این خطا از پاور دستگاه می باشد - وضعیت ولتاژ برق مصرف کننده را چک کنید . ولتاژ را در حین کار دستگاه چک نمایید - این خطا ممکن است در حالت افت و یا اضافه بار رخ دهد چک کنید که دوشاخه متصل شده باشد - خرابی از مدار برد الکترونیک - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 9E2 - این مشکل از پاور (پنل) دستگاه می باشد - وضعیت ولتاژ برق مصرف کننده را چک کنید . ولتاژ را در حین کار دستگاه چک نمایید - این خطا ممکن است در حالت افت و یا اضافه بار رخ دهد چک کنید که دوشاخه متصل شده باشد - خرابی از مدار برد الکترونیک - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا HE3 - مشکل هیتر - هنگامی که عملکرد بخار بصورت طبیعی انجام نمی شود این خطا ظاهر می شود - این خطا در مورد دستگاههایی است که سیستم بخار دارند - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا HE2 - اشکال از هیتر می باشد - هنگامی که عملکرد بخار بصورت طبیعی انجام نمی شود این خطا ظاهر می شود - این خطا در مورد دستگاههایی است که سیستم بخار دارند - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا LE - این خطا نشتی آب از دستگاه می باشد - نکاتی که باید چک شود - محل اتصال هیتر را بررسی کنید ممکن است لوله هوا از جا در آمده باشد و در حین سیکل چرخش نشتی آب رخ دهد - دیک عقب در قسمتی که پیچ سفت می شود را چک کنید امکان شکستگی وجود دارد - لوله اتصال به محفظه ماده شوینده بدرستی وصل نشده است و نشتی رخ می دهد - خرابی سنسور کف مقدار مقاومت سنسور چک شود - خرابی از مدار برد الکترونیک - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 11E - این خطا نشتی آب از دستگاه می باشد - نکاتی که باید بررسی شود - محل اتصال هیتر را چک کنید ممکن است لوله هوا از جا در آمده باشد و در حین سیکل چرخش نشتی آب رخ دهد - دیک عقب در قسمتی که پیچ سفت می شود را چک کنید امکان شکستگی وجود دارد - لوله اتصال به محفظه ماده شوینده بدرستی وصل نشده است و نشتی رخ می دهد - خرابی سنسور کف مقدار مقاومت سنسور چک شود - خرابی از مدار برد الکترونیک - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا LE1 - خطای نشتی آب از دستگاه می باشد - نکاتی که باید مورد بررسی قرار گیرد - محل اتصال هیتر را چک کنید ممکن است لوله هوا از جا در آمده باشد و در حین سیکل چرخش نشتی آب رخ دهد - دیک عقب در قسمتی که پیچ سفت می شود را چک کنید امکان شکستگی وجود دارد - لوله اتصال به محفظه ماده شوینده بدرستی وصل نشده است و نشتی رخ می دهد - خرابی سنسور کف مقدار مقاومت سنسور چک شود - خرابی از مدار برد الکترونیک - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E9 - مشکل از خطای نشتی آب از دستگاه می باشد - نکاتی که باید مورد بررسی قرار گیرد - محل اتصال هیتر را چک کنید ممکن است لوله هوا از جا در آمده باشد و در حین سیکل چرخش نشتی آب رخ دهد - دیک عقب در قسمتی که پیچ سفت می شود را چک کنید امکان شکستگی وجود دارد - لوله اتصال به محفظه ماده شوینده بدرستی وصل نشده است و نشتی رخ می دهد - خرابی سنسور کف مقدار مقاومت سنسور چک شود - خرابی از مدار برد الکترونیک - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E3 - مشکل این خطا از اضافه بودن آب است - مواردی که باید چک شوند - بطور متناوب آب وارد دستگاه می شود زیرا حسگر سطح آب هیدروستات کار نمی کند - پمپ تخلیه دچار خرابی شده است و خطای خروج آب وجود دارد - ممکن است بدلیل افت کیفیت سنسور سطح آب این خطا رخ داده است - مقدار اهم سنسور حسگر آب چک شود - خرابی از برد اصلی می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا OF - مشکل این خطا از اضافه بودن آب داخل دستگاه می باشد - مواردی که باید چک شوند - بطور متناوب آب وارد دستگاه می شود زیرا حسگر سطح آب هیدروستات کار نمی کند - پمپ تخلیه دچار خرابی شده است و خطای خروج آب وجود دارد - ممکن است بدلیل افت کیفیت سنسور سطح آب این خطا رخ داده است - مقدار اهم سنسور حسگر آب چک شود - خرابی از برد اصلی می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا OE - اشکال این خطا از اضافه بودن آب داخل دستگاه می باشد - مواردی که باید چک شوند - بطور متناوب آب وارد دستگاه می شود زیرا حسگر سطح آب هیدروستات کار نمی کند - پمپ تخلیه دچار خرابی شده است و خطای خروج آب وجود دارد - ممکن است بدلیل افت کیفیت سنسور سطح آب این خطا رخ داده است - مقدار اهم سنسور حسگر آب چک شود - خرابی از برد اصلی می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 6E - این خطا مربوط می شود به هیتر (المنت) - نکاتی که باید چک شود - خرابی المنت مقدار اهم هیتر چک شود - خطای اتصال هیتر - خرابی سنسور دما مقدار مقاومت سنسور بررسی شود - کانکتور بدرستی وصل نشده و یا اصلا وصل نشده است - سنسور سطح آب بدون آب عمل می کند مثلا ممکن است آب داخل لوله هیدروستات جمع و یا یخ زده باشد - در این صورت سنسور برای جلوگیری از اضافه شدن دما عمل می کند چون هیتر دمایی بین 100 تا 150 درجه دارد و ماشین لباسشویی برق ورودی را قطع می کند - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا TE1 - این اشکال خطا مربوط است به هیتر (المنت) - نکاتی که باید چک شود - خرابی المنت مقدار اهم هیتر چک شود - خطای اتصال هیتر - خرابی سنسور دما مقدار مقاومت سنسور بررسی شود - کانکتور بدرستی وصل نشده و یا اصلا وصل نشده است - سنسور سطح آب بدون آب عمل می کند مثلا ممکن است آب داخل لوله هیدروستات جمع و یا یخ زده باشد - در این صورت سنسور برای جلوگیری از اضافه شدن دما عمل می کند چون هیتر دمایی بین 100 تا 150 درجه دارد و ماشین لباسشویی برق ورودی را قطع می کند - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا TE2 - مشکل این خطا سنسور دما می باشد - نکاتی که باید بررسی شود - مقدار اهم سنسور چک شود - ممکن است خرابی از سنسور دما باشد - کانکتور از چا در آمده است و یا مشکا اتصال دارد - سنسور دمای سیستم ایرواش (AIR WASH) مشکل دارد - خرابی از مدار برد الکترونیک می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا TE3 - اشکال این خطا سنسور دما می باشد - نکاتی که باید بررسی شود - مقدار اهم سنسور چک شود - ممکن است خرابی از سنسور دما باشد - کانکتور از چا در آمده است و یا مشکل اتصال دارد - این خطا هنگام قطعی سیم و یا سوختگی سنسور دمای ایرواش (AIR WASH) هم می تواند باشد - خرابی از مدار برد الکترونیک می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا UE - این خطا مربوط می شود به عدم تعادل - از راهنمایی های ارائه شده در دفترچه راهنمای مصرف کننده که در هنگام خرید داخل جعبه دستگاه می باشد استفاده نمایید

کد خطا E4 - مشکل این خطا مربوط می شود به عدم تعادل - از راهنمایی های ارائه شده در دفترچه راهنمای مصرف کننده که در هنگام خرید داخل جعبه دستگاه می باشد استفاده نمایید


بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب خدمات لوازم خانگی را حتما مطالعه کنید.


کد خطا DC - این خطا مربوط است به عدم تعادل دستگاه - از راهنمایی های ارائه شده در دفترچه راهنمای مصرف کننده که در هنگام خرید داخل جعبه دستگاه می باشد استفاده نمایید

کد خطا SUD - علت این خطا از کف کردن بیش از حد لباسشویی می باشد - این الارم زمانیکه کف بسیار زیاد باشد رخ می دهد

کد خطا SUDs - علت این مشکل از کف کردن بیش از حد لباسشویی می باشد - این الارم زمانیکه کف بسیار زیاد باشد رخ می دهد

کد خطا 1E - این خطا مربوط می شود به سنسور سطح آب هیدروستات - نکاتی را که باید مورد بررسی قرار گیرد - قسمتی از لوله که سنسور سطح آب در آن قرار گرفته است صدمه دیده - لوله توسط یک جسم خارجی گرفته است لوله تا خوردگی دارد - ممکن است سوکت سنسور از جا در آمده باشد - احتمال گیر کردن چربی و یا رسوبات در شلنگ هوای هیدروستات وجود دارد - سوختگی هیدروستات مقدار اهم چک شود - ممکن است خرابی از مدار برد الکترونیک دستگاه هم باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E7 - اشکال این خطا مربوط است به سنسور سطح آب هیدروستات - نکاتی را که باید مورد بررسی قرار گیرد - قسمتی از لوله که سنسور سطح آب در آن قرار گرفته است صدمه دیده - لوله توسط یک جسم خارجی گرفته است لوله تا خوردگی دارد - ممکن است سوکت سنسور از جا در آمده باشد - احتمال گیر کردن چربی و یا رسوبات در شلنگ هوای هیدروستات وجود دارد - سوختگی هیدروستات مقدار اهم چک شود - ممکن است خرابی از مدار برد الکترونیک دستگاه هم باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا LE - این خطا مربوط می شود به سنسور سطح آب هیدروستات - نکاتی را که باید مورد بررسی قرار گیرد - قسمتی از لوله که سنسور سطح آب در آن قرار گرفته است صدمه دیده - لوله توسط یک جسم خارجی گرفته است لوله تا خوردگی دارد - ممکن است سوکت سنسور از جا در آمده باشد - احتمال گیر کردن چربی و یا رسوبات در شلنگ هوای هیدروستات وجود دارد - سوختگی هیدروستات مقدار اهم چک شود - ممکن است خرابی از مدار برد الکترونیک دستگاه هم باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 3E - مشکل این خطا از حرکت موتور و تاخو (سنسور موتور) می باشد - نکاتی را که باید مورد بررسی قرار گیرد - سوکت اتصال به برد وصل نیست و یا چرخ موتور مشکل دارد - سیم پیچ داخلی موتور صدمه دیده است (قطعی دارد و یا اتصال کوتاه شده است) - سوکت سنسور موتور وصل نیست ممکن است یک جسم خارجی مثلا یک پیچ وارد موتور شده باشد - علت دیگر می تواند از خرابی مدار برد اصلی دستگاه باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا EA - اشکال این خطا از حرکت موتور و تاخو (سنسور موتور) می باشد - نکاتی را که باید مورد بررسی قرار گیرد - سوکت اتصال به برد وصل نیست و یا چرخ موتور مشکل دارد - سیم پیچ داخلی موتور صدمه دیده است (قطعی دارد و یا اتصال کوتاه شده است) - سوکت سنسور موتور وصل نیست ممکن است یک جسم خارجی مثلا یک پیچ وارد موتور شده باشد - علت دیگر می تواند از خرابی مدار برد اصلی دستگاه باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا EB - این خطا از حرکت موتور و تاخو (سنسور موتور) می باشد - نکاتی را که باید مورد بررسی قرار گیرد - سوکت اتصال به برد وصل نیست و یا چرخ موتور مشکل دارد - سیم پیچ داخلی موتور صدمه دیده است (قطعی دارد و یا اتصال کوتاه شده است) - سوکت سنسور موتور وصل نیست ممکن است یک جسم خارجی مثلا یک پیچ وارد موتور شده باشد - علت دیگر می تواند از خرابی مدار برد اصلی دستگاه باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 4ED - این خطا مشکل در تغذیه آب می باشد - نکاتی را که باید مورد بررسی قرار گیرد - جسم خارجی به شیر برقی آب وارد شده است - سوکت شیر برقی وصل نیست و یا قطعی دارد - کانکتورهای آب گرم و آبکشی اشتباها به یکدیگر وصل شده اند - ممکن است سوکت برد به جعبه مواد شوینده (سیلور نانو) وصل نباشد - چک کنید که لوله هیدروستات خم و یا پاره نشده باشد - خرابی هیدروستات - امکان دارد خرابی از مدار برد دستگاه باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 8E - مشکل این خطا از حرکت موتور و تاخو (سنسور موتور) می باشد - نکاتی را که باید مورد بررسی قرار گیرد - سوکت اتصال به برد وصل نیست و یا چرخ موتور مشکل دارد - سیم پیچ داخلی موتور صدمه دیده است (قطعی دارد و یا اتصال کوتاه شده است) - سوکت سنسور موتور وصل نیست ممکن است یک جسم خارجی مثلا یک پیچ وارد موتور شده باشد - علت دیگر می تواند از خرابی مدار برد اصلی دستگاه باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 3E1 - این خطا مربوط می شود به حرکت موتور و تاخو (سنسور موتور) - اضافه بار زیادی به موتور تحمیل شده است - سوکت سنسور موتور وصل نیست - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 3E2 - مشکل حرکت موتور و تاخو می باشد - اضافه بار زیادی به موتور تحمیل شده است - سوکت سنسور موتور وصل نمی باشد - اشکال مربوط به مدار برد دستگاه میباشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 3E3 - این مشکل خطا مربوط می شود به حرکت موتور و تاخو (سنسور موتور) - نکاتی را که باید مورد بررسی قرار گیرد - این خطا از سیگنالهای عملیاتی اشتباه برای سنسور موتور ناشی میشود - فرمان اشتباه از مدار برد صادر می شود - سوکت مربوط به برد وصل نیست - موتور بی تسمه از جا در آمده است (در مورد موتورهای بدون تسمه) - خرابی از مدار برد الکترونیک می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 3E4 - این مشکل خطا مربوط می شود به حرکت موتور و تاخو (سنسور موتور) - نکاتی را که باید چک نمایید - ترمینالهای برد را چک کنید ممکن است مشکل از مدار برد باشد - موتور بی تسمه از جا در آمده است (در مورد موتورهای بدون تسمه) - خرابی از مدار برد الکترونیک می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 4E - این خطا مشکل در تغذیه آب می باشد - نکاتی را که باید مورد بررسی قرار گیرد - جسم خارجی به شیر برقی آب وارد شده است - سوکت شیر برقی وصل نیست و یا قطعی دارد - کانکتورهای آب گرم و آبکشی اشتباها به یکدیگر وصل شده اند - ممکن است سوکت برد به جعبه مواد شوینده (سیلور نانو) وصل نباشد - چک کنید که لوله هیدروستات خم و یا پاره نشده باشد - خرابی هیدروستات - امکان دارد خرابی از مدار برد دستگاه باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E1 - این خطا اشکال در تغذیه آب می باشد - نکاتی را که باید چک نمایید - جسم خارجی به شیر برقی آب وارد شده است - سوکت شیر برقی وصل نیست و یا قطعی دارد - کانکتورهای آب گرم و آبکشی اشتباها به یکدیگر وصل شده اند - ممکن است سوکت برد به جعبه مواد شوینده (سیلور نانو) وصل نباشد - چک کنید که لوله هیدروستات خم و یا پاره نشده باشد - خرابی هیدروستات - امکان دارد خرابی از مدار برد دستگاه باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا nf - این خطا مشکل در تغذیه آب می باشد - نکاتی را که باید مورد بررسی قرار گیرد - جسم خارجی به شیر برقی آب وارد شده است - سوکت شیر برقی وصل نیست و یا قطعی دارد - کانکتورهای آب گرم و آبکشی اشتباها به یکدیگر وصل شده اند - ممکن است سوکت برد به جعبه مواد شوینده (سیلور نانو) وصل نباشد - چک کنید که لوله هیدروستات خم و یا پاره نشده باشد - خرابی هیدروستات - امکان دارد خرابی از مدار برد دستگاه باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 4E1 - این خطا اشکال در تغذیه آب می باشد - نکاتی را که باید چک نمایید - جسم خارجی به شیر برقی آب وارد شده است - سوکت شیر برقی وصل نیست و یا قطعی دارد - کانکتورهای آب گرم و آبکشی اشتباها به یکدیگر وصل شده اند - ممکن است سوکت برد به جعبه مواد شوینده (سیلور نانو) وصل نباشد - چک کنید که لوله هیدروستات خم و یا پاره نشده باشد - خرابی هیدروستات - امکان دارد خرابی از مدار برد دستگاه باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E8 - این خطا مشکل در تغذیه آب می باشد - نکاتی را که باید مورد بررسی قرار گیرد - جسم خارجی به شیر برقی آب وارد شده است - سوکت شیر برقی وصل نیست و یا قطعی دارد - کانکتورهای آب گرم و آبکشی اشتباها به یکدیگر وصل شده اند - ممکن است سوکت برد به جعبه مواد شوینده (سیلور نانو) وصل نباشد - چک کنید که لوله هیدروستات خم و یا پاره نشده باشد - خرابی هیدروستات - امکان دارد خرابی از مدار برد دستگاه باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 4E2 - این خطا مشکل در تغذیه آب می باشد - نکاتی را که باید مورد بررسی قرار گیرد - جسم خارجی به شیر برقی آب وارد شده است - سوکت شیر برقی وصل نیست و یا قطعی دارد - کانکتورهای آب گرم و آبکشی اشتباها به یکدیگر وصل شده اند - ممکن است سوکت برد به جعبه مواد شوینده (سیلور نانو) وصل نباشد - چک کنید که لوله هیدروستات خم و یا پاره نشده باشد - خرابی هیدروستات - امکان دارد خرابی از مدار برد دستگاه باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 6E1 - اشکال این خطا از موتور می باشد - نکاتی را که باید چک نمایید - کانکتورهای سیم را بررسی کنید و اگر لازم بود سیم ها را جایگزین کنید - کانکتورهای سیم را در حالت تست دستگاه بررسی نمایید - مجموعه پمپ تخلیه قسمت دیسپنسر را جایگزین کنید - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 6E2 - علت نمایش این خطا در دستگاه از موتور می باشد - نکاتی را که باید بررسی نمایید - کانکتورهای سیم را بررسی کنید و اگر لازم بود سیم ها را جایگزین کنید - کانکتورهای سیم را در حالت تست دستگاه بررسی نمایید - مجموعه پمپ تخلیه قسمت دیسپنسر را جایگزین کنید - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 6E3 - مشکل خطا از موتور دستگاه است - نکاتی را که باید چک نمایید - کانکتورهای سیم را بررسی کنید و اگر لازم بود سیم ها را جایگزین کنید - کانکتورهای سیم را در حالت تست دستگاه بررسی نمایید - مجموعه پمپ تخلیه قسمت دیسپنسر را جایگزین کنید - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 6E4 -  اشکال این خطا از موتور می باشد - نکاتی را که باید چک نمایید - کانکتورهای سیم را بررسی کنید و اگر لازم بود سیم ها را جایگزین کنید - کانکتورهای سیم را در حالت تست دستگاه بررسی نمایید - مجموعه پمپ تخلیه قسمت دیسپنسر را جایگزین کنید - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 6E5 - علت نمایش این خطا در دستگاه از موتور می باشد - نکاتی را که باید بررسی نمایید - کانکتورهای سیم را بررسی کنید و اگر لازم بود سیم ها را جایگزین کنید - کانکتورهای سیم را در حالت تست دستگاه بررسی نمایید - سنسور تشخیص حرکت موتور را تعویض کنید - مجموعه پمپ تخلیه قسمت دیسپنسر را جایگزین کنید - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 6E6 - مشکل خطا از موتور دستگاه است - نکاتی را که باید چک نمایید - کانکتورهای سیم را بررسی کنید و اگر لازم بود سیم ها را جایگزین کنید - کانکتورهای سیم را در حالت تست دستگاه بررسی نمایید - سنسور تشخیص سطح دتر جنت را تعویض کنید - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 6E7 - اشکال این خطا از موتور می باشد - نکاتی را که باید چک نمایید - کانکتورهای سیم را بررسی کنید و اگر لازم بود سیم ها را جایگزین کنید - کانکتورهای سیم را در حالت تست دستگاه بررسی نمایید - سنسور تشخیص سطح نرم کننده را تعویض کنید - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

 

ارور ماشین لباسشویی ایندزیت و آریستون

کد خطا F01 - اشکال ارور از اتصالی ترمینال موتور - سیم های ارتباطی بررسی شود - خرابی موتور

کد خطا F02 - اشکال این ارور از موتور و یا تاکومتر موتور است - مقدار اهم تاکو چک شود - بررسی موتور - بررسی سیمهای ارتباطی - امکان دارد خرابی از برد هم باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F03 - اشکال این ارور از ترموستات می باشد - سیم کشی قسمت ترموستات چک شود - مقدار اهم ترموستات چک شود - و در آخر خرابی از برد اصلی - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F04 - این خطا از خرابی هیدرواستات می باشد مقدار اهم چک شود - خرابی از فرمان مدار برد است - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F05 - مشکل این ارور از عمل نکردن مناسب پمپ تخلیه و یا هیدروستات می باشد - خرابی پمپ تخلیه و یا هیدروستات - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F06 - مشکل این خطا از میکرو سوئیچ درب می باشد - درب ماشین باز می باشد - ممکن است خرابی از مدار برد اصلی باشد - سوختگی میکرو سوئیچ درب - سیم کشی دستگاه بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F07 - مشکل این ارور از دما ، خرابی المنت مقدار مقاومت المنت چک شود - ودر آخر خرابی از مدار برد - سیم کشی دستگاه بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F08 - این خطا مربوط است به گرم نکردن آب - بررسی ببین میکروسوئیچ المنت - خرابی المنت - ممکن است خرابی از برد هم باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F09 - اشکال از تنظیم برنامه می باشد - ایپروم برنامه ریزی نشده و یا خراب شده است تعویض ایپرام و برنامه ریزی مجدد

کد خطا F10 - علت خطا از عملکرد نادرست هیدروستات - ممکن است خرابی از برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F11 - مشکل از تخلیه آب - تخلیه آب به سختی صورت میگیرد - سوختگی پمپ تخلیه - ایراد از مدار برد الکترونیک می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F12 - خطای خرابی برد الکترونیک - ناهماهنگی و قطع ارتباط بین برد اصلی و پنل دستگاه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F13 - این خطا از خرابی سنسور خشک کن و یا خرابی موتور فن می باشد - مقدار مقاومت سنسور چک شود تعویق سنسور و در آخر خرابی برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F14 - اشکال ارور از خرابی المنت خشک کن مقدار مقاومت المنت چک شود تعویض المنت ودر آخر خرابی از مدار برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F15 - علت خرابی رله المنت خشک کن - ممکن است خرابی از برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F17 - خطا مربوط است به میکرو سوئیچ درب - بررسی کنید که درب دستگاه بسته شده باشد - نکاتی که باید بررسی شوند - ممکن است این خطا بدلیل جریان نشتی متناوب از یک سیم رخ دهد - سوختگی میکرو سوئیچ درب - سیم کشی دستگاه بررسی شود - خرابی از مدار برد دستگاه می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F18 - علت وجود مشکل در ارتباط بین برد اصلی و نمایشگر - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

ارور ماشین لباسشویی ایندزیت اینورتر

کد خطا f 1 - اشکال ارور از اتصالی ترمینال موتور و یا آب ریزی روی موتور - سیم های ارتباطی بررسی شود - خرابی موتور

کد خطا f 2 - مشکل این خطا از موتور و یا تاکومتر موتور است - مقدار اهم تاکو چک شود - بررسی موتور و ذغال آن - بررسی سیمهای ارتباطی - امکان دارد خرابی از برد هم باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا f 3 - علت خطا از سنسور دما می باشد آب به درستی گرم نشده - بررسی مقدار اهم سنسور و تعویض آن - سیم های متصل به سنسور چک شود و در آخر ایراد از مدار برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا f 4 - پیغام این خطا مربوط است به هیدروستات - سیم کشی مرتبط به هیدروستات بررسی شود - مخزن و شلنگ هیدروستات بررسی شود - چک کردن شیر برقی و در آخر خرابی از برد اصلی - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا f 5 - مشکل این ارور از عمل نکردن مناسب پمپ تخلیه و یا هیدروستات می باشد - خرابی پمپ تخلیه و یا هیدروستات - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا f 6 - مشکل این خطا از میکرو سوئیچ درب می باشد - درب ماشین باز می باشد - ممکن است خرابی از مدار برد اصلی باشد - سوختگی میکرو سوئیچ درب - سیم کشی دستگاه بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا f 7 - مشکل خطا از قطع بودن المنت - بررسی سیم های ارتباطی - خرابی المنت - ممکن است خرابی از برد باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا f 8 - این خطا مربوط است به گرم نکردن آب - بررسی ببین میکروسوئیچ المنت - خرابی المنت - ممکن است خرابی از برد هم باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا f 9 - اشکال از تنظیم برنامه می باشد - ایپروم برنامه ریزی نشده و یا خراب شده است تعویض ایپرام و برنامه ریزی مجدد

کد خطا f 10 - علت خطا از عملکرد نادرست هیدروستات - ممکن است خرابی از برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا f 11 - مشکل از تخلیه آب - تخلیه آب به سختی صورت میگیرد - سوختگی پمپ تخلیه - ایراد از مدار برد الکترونیک می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

ارور ماشین لباسشویی کنوود

کد خطا E01 - مشکل این خطا از میکرو سوئیچ درب می باشد - درب ماشین باز می باشد - ممکن است خرابی از مدار برد اصلی باشد - سوختگی میکرو سوئیچ درب - سیم کشی دستگاه بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا E02 - علت این خطا آب وارد دستگاه نمی شود شیر برقی چک شود ، اشکال از مدار برد می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا E03 - مشکل از تخلیه آب - تخلیه آب به سختی صورت میگیرد - سوختگی پمپ تخلیه - ایراد از مدار برد الکترونیک می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا E04 - اشکال این خطا از آب گیری بیش از حد می باشد سر ریز شدن آب ماشین به طور اتوماتیک آب را تخلیه می کن - خرابی از هیدروستات - خرابی از مدار برد دستگاه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا E05 - مشکل این ارور از دما ، خرابی المنت و یا سنسور گرمایی مقدار مقاومت المنت چک شود - ودر آخر خرابی از مدار برد - سیم کشی دستگاه بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا E06 - اشکال این ارور از موتور و یا تاکومتر موتور است - مقدار اهم تاکو چک شود - بررسی موتور - بررسی سیمهای ارتباطی - امکان دارد خرابی از برد هم باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا E07 - برنامه برد الکترونیک اشکال دارد - خرابی برد ارسال به تعمیرگاه جهت تعمیر.

کد خطا E08 - اشکال از موتور - برد الکترونیک - رله برد الکترونیک چک شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا E09 - خطای کم بودن ولتاژ و یا کو بودن ولتاژ - ممکن است خرابی از برد هم باشد.

کد خطا E10 - خرابی از برد می باشد - عدم ارتباط بین پنل و برد اصلی - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

ارور ماشین لباسشویی کنوود مدل قدیمی

شرح خطا = چشمک زدن لامپ های شماره 1 و 2 مشکل این خطا از میکرو سوئیچ درب می باشد - درب ماشین باز می باشد - ممکن است خرابی از مدار برد اصلی باشد - سوختگی میکرو سوئیچ درب - سیم کشی دستگاه بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

شرح خطا = چشمک زدن لامپ های شماره 1 و 3 علت این خطا آب وارد دستگاه نمی شود شیر برقی چک شود ، اشکال از مدار برد می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

شرح خطا = چشمک لامپ های شماره 1 و 4 مشکل از تخلیه آب - تخلیه آب به سختی صورت میگیرد - سوختگی پمپ تخلیه - ایراد از مدار برد الکترونیک می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

شرح خطا = چشمک زدن لامپ های شماره 2 و 3 اشکال این خطا از آب گیری بیش از حد می باشد سر ریز شدن آب ماشین به طور اتوماتیک آب را تخلیه می کن - خرابی از هیدروستات - خرابی از مدار برد دستگاه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

شرح خطا = چشمک زدن لامپ های شماره 2 و 4 مشکل این ارور از دما ، خرابی المنت و یا سنسور گرمایی مقدار مقاومت المنت چک شود - ودر آخر خرابی از مدار برد - سیم کشی دستگاه بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

شرح خطا = چشمک زدن لامپ های شماره 3 و 4 اشکال این ارور از موتور و یا تاکومتر موتور است - مقدار اهم تاکو چک شود - بررسی موتور - بررسی سیمهای ارتباطی - امکان دارد خرابی از برد هم باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

شرح خطا = چشمک زدن لامپ های شماره 1و 2 و 3 برنامه برد الکترونیک اشکال دارد - خرابی برد ارسال به تعمیرگاه جهت تعمیر

شرح خطا = چشمک زدن لامپ های شماره 2 و 3 و 4 اشکال از موتور - برد الکترونیک - رله برد الکترونیک چک شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

شرح خطا = چشمک زدن لامپ های شماره 1 و 2 و 4 خطای کم بودن ولتاژ و یا زیاد بودن ولتاژ - ممکن است خرابی از برد هم باشد.

شرح خطا = چشمک زدن لامپ های شماره 1 و 3 و 4 خرابی از برد می باشد - عدم ارتباط بین پنل و برد اصلی - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

ارور لباسشویی پارس مدل P 5260 و 1061

کد خطا E01 - مشکل این خطا از تخلیه نشدن آب دستگاه می باشد - سوختگی پمپ تخلیه مقدار اهم پمپ چک شود - مسدود شدن شلنگ و یا فیلتر - خرابی از مدار برد دستگاه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا E02 - اشکال این پیغام خطا از عدم آبگیری دستگاه می باشد - خرابی شیر برقی مقدار مقاومت شیر برقی چک شود - ممکن است خرابی از برد اصلی باشد - سیم کشی بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا E03 - این خطا مربوط می شود به موتور و یا تاخو - سوختگی موتور مقدار مقاومت موتور بررسی شود - ممکن است خرابی از تاخو باشد مقدار اهم تاخو چک شود - خرابی از مدار برد دستگاه می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا E04 - علت این خطا از اتصال سلکتور انتخاب برنامه پنل به برد نمایشگر می باشد - خرابی برد نمایشگر (پنل) - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا E05 - مشکل این خطا از اتصال سلکتور انتخاب برنامه پنل به برد نمایشگر می باشد - خرابی برد نمایشگر (پنل) - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا E06 - اشکال این پیغام خطا از اتصال ولوم انتخاب دما به برد نمایشگر می باشد - خرابی برد نمایشگر (پنل) - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا E07 - این خطا مربوط می شود به دما ی آب دستگاه - خرابی سنسور دما مقدار اهم سنسور چک شود - خرابی هیتر المنت مقدار مقاومت هیتر بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

ارور ماشین لباسشویی پارس مدل 7212

کد خطا F01 - مشکل از سنسور نمایش دهنده دمای آب می باشد - خرابی از سنسور دمای آب (NTC) می باشد مقدار اهم سنسور چک شود - ارتباط بین سیم (NTC) و مدار برد را بررسی نمایید - ممکن است خرابی از مدار برد الکترونیک باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا F02 - خطای سوختگی هیتر (المنت) در نتیجه عدم گرمایش آب - بررسی المنت - مقدار مقاومت المنت چک شود - خرابی برد الکترونیک - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا F03 - اشکال ارور از کارکرد یکسره هیتر می باشد در صورت سالم بودن هیتر خرابی از مدار برد است - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا F04 - مشکل این خطا از عدم ورود آب به دستگاه می باشد - خرابی شیر برقی مقدار مقاومت شیر برقی چک شود - از باز بودن شیر آب ورودی مطمئن شوید - هیدروستات بررسی شود - ممکن است خرابی از برد دستگاه باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا F05 - این خطا مربوط می شود به عدم تخلیه آب - خرابی از پمپ تخلیه - خرابی از مدار برد الکترونیک می باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا F06 - اشکال از موتور سوختگی و یا قفل شدن سوکت موتور و سیم کشی ، اتصال کوتاه ، خرابی از مدار برد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا F07 - علت ارور از سنسور سطح آب مقدار اهم سنسور چک شود - مسیر گردش آب بررسی شود.

کد خطا F08 - برنامه برد الکترونیک اشکال دارد - خرابی برد ارسال به تعمیرگاه جهت تعمیر.

کد خطا F11 - اشکال این ارور از تاکومتر موتور است - مقدار اهم تاکو چک شود - بررسی موتور - بررسی سیمهای ارتباطی - امکان دارد خرابی از برد هم باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا F13 - پیغام خطا مربوط است به اتصال الکتریکی برد در نتیجه عدم کارایی پمپ.

ارور ماشین لباسشویی کندی

کد خطا E01 - پیغام این خطا مربوط است به میکرو سوئیچ درب - نکاتی را که باید چک کنید - چک کنید که درب دستگاه کاملا بسته باشد - میکرو سوئیچ درب از نظر سلامتی چک شود - سیم کشی را بررسی نمایید - خرابی مدار برد الکترونیک - سوختگی میکرو سوئیچ درب - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا E02 - اشکال این خطا از عدم آبگیری دستگاه می باشد - نکاتی را که باید مورد بررسی قرار دهیم - خرابی شیر برقی مقدار اهم شیر برقی چک شود - شیلنگ ورودی آب را بررسی نمایید - شیر ورودی آب تا انتها باز باشد - سیم کشی را بررسی نماید - خرابی از مدار برد دستگاه می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا E03 - این خطا مربوط می شود به عدم تخلیه آب - نکاتی را که باید چک شوند - خرابی پمپ تخلیه مقدار مقاومت پمپ چک شود - سیم کشی را کاملا بررسی نمایید - خرابی از مدار برد الکترونیک می باشد - شلنگ خروجی آب را بررسی نمایید - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا E04 - مشکل این خطا به آب گیری بیش از حد دستگاه می باشد - نکاتی که باید بررسی شوند - خرابی شیر برقی مقدار مقاومت شیر برقی چک شود - ممکن است خرابی از هیدرو سنسور باشد - شلنگ هیدروستات بررسی شود - خرابی از برد اصلی می باشد - سیم کشی را بررسی نمایید - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا E05 - پیغام این خطا مربوط است به دمای آب داخل دستگاه - خرابی از سنسور دما NTC می باشد - مقدار اهم سنسور دما چک شود - بررسی سیم کشی سنسور دما - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا E06 - اشکال این خطا از عدم فرمان بین برد اصلی و پنل جلو می باشد - ممکن است خرابی از برد پنل باشد - خرابی از مدار برد اصلی - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا E07 - این خطا مربوط است به موتور دستگاه - نکاتی که باید بررسی شوند - سوختگی موتور - ترمینال موتور بررسی شود - سیم کشی به طور کامل چک شود - خرابی از مدار برد الکترونیک - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا E08 - مشکل این خطا از تاخو موتور می باشد - نکاتی که باید بررسی شوند - خرابی سنسور سرعت مدار باز و یا اتصال کوتاه شده است - ترمینال موتور چک شود - سیم کشی دستگاه چک شود - مقدار اهم سنسور سرعت (تاخو) چک شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا E09 - پیغام این خطا مربوط می شود به تاخو موتور - نکاتی که باید بررسی شوند - خرابی سنسور سرعت مدار باز و یا اتصال کوتاه شده است - ترمینال موتور چک شود - سیم کشی دستگاه چک شود - مقدار اهم سنسور سرعت (تاخو) چک شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا E10 - علت خطا از هیتر و یا سنسور NTC می باشد - سیم های ارتباطی چک شود - تعویض المنت سنسور و در آخر ایراد از مدار برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا E11 - اشکال این خطا از ارتباط هیت مدیریت کنترل و یا مدار سنسور قطع گرمایش هوای دستگاه می باشد - سیم کشی برد الکترونیک چک شود - خرابی سنسور هوا حرارت مقدار اهم سنسور بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا E12 - اشکال این خطا از ارتباط هیت مدیریت کنترل و یا مدار سنسور قطع گرمایش هوای دستگاه می باشد - سیم کشی برد الکترونیک چک شود - خرابی سنسور هوا حرارت مقدار اهم سنسور بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا E13 - مشکل این خطا از ارتباط بین کارت و کابل کشی خشک کن می باشد - بررسی سیم کشی بین کارت های کنترل - بررسی ماژول های الکتریکی - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا E14 - این خطا مربوط می شود به آب گرم دستگاه - نکاتی که باید چک شوند - بررسی سیم کشی از ترموستات و مقاومت - بررسی قابلیت های مقاومت - بررسی NTC سنسور دما - خرابی سنسور دما مقدار مقاومت سنسور دما چک شود - خرابی مدار برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا E15 - پیغام این خطا از برنامه نویسی مدار برد کنترل می باشد - دستگاه را خاموش و روشن کنید  - دستگاه را روشن کنید و برنامه مجدد بدهید و در صورت تکرار خطا - خرابی از مدار برد اصلی دستگاه می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا E16 - علت خطا خرابی المنت - مقدار مقاومت المنت چک شود - بررسی مقاومت سیم کشی - ممکن است خرابی از برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا E17 - اشکال این خطا از از سرعت سنج دور موتور تاخو می باشد - ترمینال موتور را بررسی نمایید - سیم کشی موتور را دقیقا چک کنید - خرابی سرعت سنج (تاخو) مقدار اهم تاخو چک شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا E18 - خطا توسط ماژول کنترل - فرکانس های الکتریکی - بررسی صفحه سیم کشی - برسی فرکانس های الکترونیکی - بررسی قدرت شبکه عرضه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

 

 

ارورهای ماشین لباسشویی ویرپوول 1

کد ارور F01 - مشکل این خطا از عدم آبگیری دستگاه می باشد - آبی داخل دستگاه نمی شود و هیدروستات ان را شناسایی نمیکند و بعد از پنج دقیقه برد اصلی دستگاه آب ورودی به ماشین را تشخیص نداده و ارور می دهد - ممکن است خرابی از شیر برق باشد شیر برقی ها بررسی شود مقدار مقاومت شیر برقی ها چک شود - شیر و شلنگ ورودی آب دستگاه چک شود - ممکن است خرابی از مدار برد الکترونیک باشد - هیدروستات را بررسی نمایید - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد ارور F02 - اشکال این خطا از نشتی آب است - تمامی شیلنگ ها از لحاظ نداشتن نشتی چک شود - خرابی کنتاکت مگنت کف دستگاه کنتاکت را تست نمایید - سیمها و سوکت و رله مکنت نشتی آب را بررسی نمایید سالم باشد - ممکن است خرابی از مدار برد اصلی باشد ترایاک تخلیه آب اتصال کوتاه نشده باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد ارور F03 - این کد خطا مربوط است به طولانی شدن زمان تخلیه - اگر مدت تخلیه آب بیشتر از پنچ دقیقه طول بکشد چراغ مربوط به تمیز شدن فیلتر روشن می شود - چک کردن شلنگ خروجی - اتصالات پمپ تخلیه را بررسی نمایید مقدار اهم پمپ بررسی شود - ممکن است خرابی از مدار برد الکترونیک دستگاه باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد ارور F04 - اشکال این خطا از هیتر می باشد - هیتر به مدت زیادی در مدار باقی می ماند المنت را بررسی نمایید مقدار مقاومت هیتر چک شود - چک کردن کامل سیم های المنت و همینطور چک کردن NTC - خرابی مدار برد اصلی دستگاه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد ارور F05 - مشکل از سنسور نمایش دهنده دمای آب می باشد - خرابی از سنسور دمای آب (NTC) می باشد مقدار اهم سنسور چک شود - ارتباط بین سیم (NTC) و مدار برد را بررسی نمایید - ممکن است خرابی از مدار برد الکترونیک باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد ارور F06 - اشکال این خطا از موتور دستگاه است - مدار برد الکترونیک به درستی سرعت موتور را تشخیص نداده و بنابر این لباسشویی خاموش می شود - چک کردن سیم اتصال بین موتور و مدار برد الکترونیک - چک کردن مقدار مقاومت تاکومتر موتور - ممکن است خرابی از موتور دستگاه باشد مقدار اهم سیم های موتور را بررسی نمایید - خرابی از مدار برد اصلی می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد ارور F07 - این مشکل مربوط به ترایاک کنترل موتور می باشد - مدار برد دستگاه تشخیص داده که ترایاک کنترل موتور دچار اتصال شده است - اگر این مشکل در حالت خشک کن اتفاق افتاده بعد از ایستادن موتور درب لباسشویی از حالت قفل بودن خارج می شود - ممکن است خرابی از مدار برد اصلی دستگاه باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد ارور F08 - این خطا مربوط می شود به هیتر - خرابی المنت مقدار اهم هیتر بررسی شود - سیمهای ارتباطی از هیتر به مدار برد اصلی را چک نمایید - ممکن است خرابی از مدار برد اصلی باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا F09 - پیغام خطا از کم بودن ولتاژ برق ورودی به برد می باشد.

کد خطا F10 - ارور مربوط است به بالا بودن دما توسط برد کنترل - بررسی موتور و برد کنترل - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا F11 - اشکال این ارور از خرابی مدار برد الکترونیک می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا F12 - مشکل از المنت دستگاه می باشد - خرابی المنت مقدار اهم هیتر بررسی شود - سیمهای ارتباطی از هیتر به مدار برد اصلی را چک نمایید - ممکن است خرابی از مدار برد اصلی باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا F13 - اشکال خطا از میکروسوئیچ درب - درب باز می باشد - سیم کشی چک شود - تعویض میکروسوئیچ و در آخر خرابی مدار برد دستگاه.

کد خطا F14 - این خطا مربوط است به IC حافظه دستگاه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا F18 - علت خطا از عدم تخلیه آب - سوختگی پمپ  - بررسی سیستم هیدروستات - خرابی از مدار برد کنترل - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا F19 = F20 - خطای خرابی برد الکترونیک - ناهماهنگی بین برد اصلی و پنل دستگاه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا F21 - خطای خرابی برد الکترونیک - ناهماهنگی بین برد اصلی و پنل دستگاه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

کد خطا F22 - ابن ارور نشان دهنده قطع ارتباط برد کنترل با سایر بردها می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F23 - این خطا از خرابی هیدرواستات می باشد مقدار اهم چک شود - بررسی ارتباط بین برد و هیدروستات - ممکن است خرابی از برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F24 - اشکال این خطا از آب گیری بیش از حد می باشد سر ریز شدن آب - خرابی از هیدروستات - شیر برقی چک شود - خرابی از مدار برد دستگاه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F26 - علت ارور خرابی پمپ تخلیه - بررسی سیم های ارتباطی به هیدروستات - خرابی هیدروستات - خرالبی پمپ تخلیه و در آخر خرابی مدار برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F27 - موتور در جهت عکس کار می کند - سوختگی موتور ودر آخر خرابی از مدار برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F40 - اشکال ایخ خطا از ارتباط بین برد و MEB - درجه حرارت بالای 5 درجه باشد از ارتباط بین برد MEB و برد نمایشگر مطمعن شوید و در آخر خرابی از برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F41 - عات خطا از خرابی مدار برد MED - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F42 - این خطا مربوط است به NTC - مقدار اهم ترموستات چک شود - سیم های ارتباطی به ترموستات بررسی شود - مقدار مقاومت المنت چک شود و در آخر تعویض قطعات مرتبط به ایجاد بخار - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F43 - مشکل خطا از عدم ورود آب است - شیر ورودی آب چک شود - خرابی شیر برقی - بررسی سیمهای ارتباطی - و در آخر خرابی از برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا CO - این ارور مربوط می شود به هیتر و یا IC مدار برد - سوختگی المنت مقدار مقاومت هیتر چک شود - ممکن است خرابی از مدار برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا C1 - اشکال این خطا از عدم آبگیری دستگاه می باشد - نکاتی را که باید مورد بررسی قرار دهیم - خرابی شیر برقی مقدار اهم شیر برقی چک شود - شیلنگ ورودی آب را بررسی نمایید - شیر ورودی آب تا انتها باز باشد - سیم کشی را بررسی نماید - بررسی سیستم هیدروستات - خرابی از مدار برد دستگاه می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا C2 - پیغام این خطا مربوط است به دمای آب داخل دستگاه و یا موتور در حالا چرخش معکوس - خرابی از سنسور دما NTC می باشد - مقدار اهم سنسور دما چک شود - بررسی سیم کشی سنسور دما - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا C3 - این خطا از تخلیه آب بیش از 3 دقیقه طول کشیده - علت خرابی سوختگی پمپ تخلیه می باشد - مدار هیدروستات چک شود - موتور در حالا چرخش معکوس - خرابی از برد اصلی هم می تواند باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا C4 - بررسی عملکرد حداکثر چرخش موتور - بررسی صحیح عمل پمپ تخلیه

کد خطا C5 - اشکال خطا از میکروسوئیچ درب آیا درب دستگاه از حالت قفل خارج شده است - درب باز می باشد - سیم کشی چک شود - تعویض میکروسوئیچ و در آخر خرابی مدار برد دستگاه

ارور ماشین لباسشویی ویرپول مدل AWM 1312

کد خطا AH=FH - اشکال خطا خط آب در حین آبگیری و یا عدم آبگیری - شیر و شلنگ ورودی آب چک شود - هیدروستات و شیر برقی چک شود - سیم های ارتباطی بررسی شود و در آخر ایراد از برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا FA - مشکل خطا از خرابی در اکو استاپ می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا FP - اگر پمپ تخلیه بیشتر از 10 دقیقه کار کند FP نشان داده می شود - بررسی شیر برقی و سیستم هیدروستات - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا FDU - علت ارور از میکروسوئیچ درب - از بسته بودن درب اطمینان پیدا کنید - تعویض میکروسوئیچ و در آخر مشکل از برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا FOD - این خطا از زیاد بودن پودر شوینده داخل ماشین می باشد

کد خطا F05 - مشکل از سنسور نمایش دهنده دمای آب می باشد - خرابی از سنسور دمای آب می باشد مقدار اهم سنسور چک شود - ارتباط بین سیم سنسور و مدار برد را بررسی نمایید - ممکن است خرابی از مدار برد الکترونیک باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F06 - پیغام این ارور ﺧﻄﺎي ﻏﯿﺮﻣﻨﺘﻈﺮه ﺳﺮﻋﺖ ﺳﻨﺞ می باشد - خرابی از تاخو موتور مقدار اهم تاخو بررسی شود - خرابی از موتور - امکان دارد خرابی از برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F07 - اشکال این ارور از تاخو و یا موتور است - موتور درجا میزند - سیم کشی از مدار برد به موتور بررسی شود - خرابی تاخو - خرابی مدار برد دستگاه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F11 - علت خطا مربوط به اتصالات بین بردهای الکترونیکی می باشد - بررسی سیم های ارتباطی و برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F13 - این ارور از گرفتگی در قسمت خروجی جا پودری می باشد - بررسی نماید که جا پودری کاملا تمیز باشد

کد خطا F14 - مشکل خطا از برد دستگاه می باشد IC ایپرام - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F23 - این خطا از خرابی هیدرواستات می باشد مقدار اهم چک شود - خرابی از فرمان مدار برد است - ممکن است خرابی از برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F24 - اشکال این خطا از آب گیری بیش از حد می باشد سر ریز شدن آب - خرابی از هیدروستات - شیر برقی چک شود - خرابی از مدار برد دستگاه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F32 - علت ارور مربوط است به موتور دستگاه - داغ شدن بیش از حد موتور

کد خطا F35 - پیغام خطا از فشار آنالوگ - شیلنگ ورودی آب و اتصالات آن بررسی شود - چک کردن شلنگ هیدروستات و خود هیدروستات - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F39 - این خطا مربوط است به سیستم میکروکنترل - بررسی سنسور میکروکنترل و تعویض آن

کد خطا F42 - اشکال از موتور سوختگی و یا قفل شدن موتور سوکت موتور و سیم کشی و تاخو ، اتصال کوتاه ، خرابی رله برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F61 - مشکل خطا مربوط به خشک کن بررسی قسمت مربوط به خشک کن در برد و همینطور اتصالات الکتریکی بین موتور و مدار برد را چک نمایید - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F63 - علت این ارور مربوط است به قسمت خشک کن بررسی موتور - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F64 - این خطا از شیر برقی خشک کن - بررسی شیر برقی و اتصالات آن

کد خطا F65 - مشکل خطا از قسمت خشک کن و اتصالات مربوط به آن و در آخر خرابی مدار برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F70 - پیغام خطا از ناهماهنگی بین برد اصلی و یوزر برد در این حالت صدای تق تق شنیده می شود - بررسی برد اصلی و یوزر برد و اتصالات مربوط به آن - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F71 - علت خطا از خرابی یوزر برد می باشد - چک کردن یوزر برد و اتصالات آن - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F73 - اشکال این ارور مربوط است به حافظه یوزر برد

کد خطا F74 - این خطا از خرابی یوزر برد می باشد - چک کردن یوزر برد و اتصالات آن - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F99 - مشکل خطا از ناهماهنگی بین یوزر برد و برد اصلی دستگاه - چک کردن برد اصلی و یوزر برد و سیم های ارتباطی به آن - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

ارور ماشین لباسشویی ویرپول

کد خطا FH - ﺍﺷﻜﺎﻝ پیغام ﺩﺭ ﻭﺭﻭﺩ ﺁﺏ - علت احتمالی - ﺷﻴﺮ ﺁﺏ ﺑﺴﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﺷﻴﺮ ﺁﺏ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻛﻨﻴﺪ - ﻓﻴﻠﺘﺮ ﻭﺭﻭﺩﻱ ﺁﺏ ﻣﺴﺪﻭﺩ ﺍﺳﺖ ﻓﻴﻠﺘﺮ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻛﻨﻴﺪ - ﺷﻴﺮ ﺑﺮﻗﻲ ﻧﺎﻣﺮﻏﻮﺏ ﺍﺳﺖ ﻳﺎ ﺧﺮﺍﺏ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ - ممکن است خرابی از مدار برد باشد ﺩﺭ ﺣﻴﻦ ﺁﺑﮕﻴﺮﻱ ﭘﻤﭗ ﺗﺨﻠﻴﻪ ﻛﺎﺭ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا FA - مشکل خطا از خرابی در اکو استاپ می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا EP - پیغام خطا مربوط است به عدم تخلیه آب - پمپ تخلیه خراب است چک شود - بررسی سیمهای ارتباطی به پمپ - و در آخر خرابی از برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F5 - مشکل از سنسور نمایش دهنده دمای آب می باشد - خرابی از سنسور دمای آب (NTC) می باشد مقدار اهم سنسور چک شود - ارتباط بین سیم (NTC) و مدار برد را بررسی نمایید - ممکن است خرابی از مدار برد الکترونیک باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F6 - اشکال این خطا از موتور دستگاه است - مدار برد الکترونیک به درستی سرعت موتور را تشخیص نداده و بنابر این لباسشویی خاموش می شود - چک کردن سیم اتصال بین موتور و مدار برد الکترونیک - چک کردن مقدار مقاومت تاکومتر موتور - ممکن است خرابی از موتور دستگاه باشد مقدار اهم سیم های موتور را بررسی نمایید - خرابی از مدار برد اصلی می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F7 - این مشکل مربوط به ترایاک کنترل موتور می باشد - مدار برد دستگاه تشخیص داده که ترایاک کنترل موتور دچار اتصال شده است - اگر این مشکل در حالت خشک کن اتفاق افتاده بعد از ایستادن موتور درب لباسشویی از حالت قفل بودن خارج می شود - ممکن است خرابی از مدار برد اصلی دستگاه باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F8 - این خطا مربوط می شود به هیتر - خرابی المنت مقدار اهم هیتر بررسی شود - سیمهای ارتباطی از هیتر به مدار برد اصلی را چک نمایید - ممکن است خرابی از مدار برد اصلی باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F9 - علت خطا عدم سر ریز

کد خطا F10 - ارور مربوط است به بالا بودن دما توسط برد کنترل - بررسی موتور و برد کنترل - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F11 - اشکال این ارور از خرابی مدار برد الکترونیک می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F12 - مشکل از المنت دستگاه و یا سنسور حرارت می باشد - خرابی المنت مقدار اهم هیتر بررسی شود - بررسی اهم سنسور - سیمهای ارتباطی از هیتر به مدار برد اصلی را چک نمایید - ممکن است خرابی از مدار برد اصلی باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F13 - مشگل ارور دیسپنسر مدار برد

کد خطا F14 - علت خطا مربوط به برنامه مدار برد EEPROM پاک شدن برنامه و برنامه ریزی مجدد

کد خطا F15 - علت این خطا از عدم چرخش صحیح موتور می باشد - خرابی موتور و تعویض آن - اشکال از خرابی مدار برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F16 - عدم کنترال

کد خطا F18 - علت خطا از عدم تخلیه آب - سوختگی پمپ  - بررسی سیستم هیدروستات - خرابی از مدار برد کنترل - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F20 - خطای خرابی برد الکترونیک - ناهماهنگی بین برد اصلی و پنل دستگاه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F21 - خطای خرابی برد الکترونیک - ناهماهنگی بین برد اصلی و پنل دستگاه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F22 - ابن ارور نشان دهنده قطع ارتباط برد کنترل با سایر بردها می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا FDL - پیغام این خطا مربوط است به میکرو سوئیچ درب - نکاتی را که باید چک کنید - چک کنید که درب دستگاه کاملا بسته باشد - میکرو سوئیچ درب از نظر سلامتی چک شود - سیم کشی را بررسی نمایید - خرابی مدار برد الکترونیک - سوختگی میکرو سوئیچ درب - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا FDU - علت ارور از میکروسوئیچ درب - از بسته بودن درب اطمینان پیدا کنید - تعویض میکروسوئیچ و در آخر مشکل از برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

ارور لباسشویی دوو مدلهای سری 1051/1052/1053/1251/1252/1253/1451/1452/1453

کد خطا  PFE -  ﺑﻌﻠﺖ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﺯﻳﺎﺩ ﭘﻮﺩﺭ ﻳﺎ ﻧﺎﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﻮﺩﻥ ﭘﻮﺩﺭ است ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﭘﻴﺎﻡ PFE ﺩﺍﺩ، ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ PFE ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﭘﻴﺎﻡ ﺭﺍ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﻛﻨﻴﺪ ﺳﭙﺲ ﻣﺠﺪﺩﺍﹰ ﺩﻛﻤﻪ power ﺭﺍ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺩﻛﻤﻪ Spin ﺭﺍ ﻓﺸﺎﺭ ﺩﻫﻴﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺁﺧﺮ ﺩﻛﻤﻪ Strat/Hold را فشار دهید

کد خطا IE - ﺍﺷﻜﺎﻝ پیغام ﺩﺭ ﻭﺭﻭﺩ ﺁﺏ - علت احتمالی - ﺷﻴﺮ ﺁﺏ ﺑﺴﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﺷﻴﺮ ﺁﺏ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻛﻨﻴﺪ - ﻓﻴﻠﺘﺮ ﻭﺭﻭﺩﻱ ﺁﺏ ﻣﺴﺪﻭﺩ ﺍﺳﺖ ﻓﻴﻠﺘﺮ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻛﻨﻴﺪ - ﺷﻴﺮ ﺑﺮﻗﻲ ﻧﺎﻣﺮﻏﻮﺏ ﺍﺳﺖ ﻳﺎ ﺧﺮﺍﺏ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ - ممکن است خرابی از مدار برد باشد ﺩﺭ ﺣﻴﻦ ﺁﺑﮕﻴﺮﻱ ﭘﻤﭗ ﺗﺨﻠﻴﻪ ﻛﺎﺭ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا OE - ﺍﺷﻜﺎﻝ این خطا ﺩﺭ ﺗﺨﻠﻴﻪ آب است - ﺳﻨﺴﻮﺭ ﺳﻄﺢ ﺁﺏ ﻫﻴﺪﺭﻭﺳﺘﺎﺕ ﻧﺎﻣﺮﻏﻮﺏ ﻳﺎ ﺧﺮﺍﺏ ﺍﺳﺖ - خرابی مدار ﺑﺮﺩ ﺳﻄﺢ ﺁﺏ ﺭﺍ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﻧﻤﻲ ﻛﻨﺪ - ﻟﻮﻟﻪ ﺗﺨﻠﻴﻪ ﮔﺮﻩ ﻳﺎ ﭘﻴﭻ ﺧﻮﺭﺩﻩ ﺍﺳﺖ - ﭘﻤﭗ ﺗﺨﻠﻴﻪ ﺧﺮﺍﺏ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ - ﺩﺭ ﺧﻼﻝ ﺗﺨﻠﻴﻪ ﺁﺑﮕﻴﺮﻱ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ - ﻫﻴﺪﻭﺭﺳﺘﺎﺕ ﺧﺮﺍﺏ ﺍﺳﺖ  - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا UE - مشکل این خطا ﺩﺭ ﺗﺮﺍﺯ نبودن - ﻟﺒﺎﺳﻬﺎ ﺩﺭ ﻫﻢ ﭘﻴﭽﻴﺪﻩ ﻭ ﺩﺭ ﻳﻜﻄﺮﻑ ﺩﺭﺍﻡ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ - ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺭﺍ ﻣﺘﻮﻗﻒ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ لباسها را باز کنید

کد خطا LE - پیغام این ارور از ﺑﺎﺯ ﺑﻮﺩﻥ ﺩﺭب است - ﻫﻨﮕﺎﻣﻴﻜﻪ ﺩﺭ ﺑﺎﺯ ﺍﺳﺖ ﺩﻛﻤﻪ Start/Pause ﻓﺸﺮﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍست - خرابی از میکرو سوئیچ درب - ممکن است خرابی از مدار برد هم باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E2 - این ارور از لب ریز شدن آب دستگاه می باشد - ﺑﺪﻟﻴﻞ ﺧﺮﺍﺏ ﺑﻮﺩﻥ ﺷﻴﺮ ﺑﺮﻗﻲ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﻋﻤﻠﻴﺎﺕ ﺁﺑﮕﻴﺮﻱ ﺭﺍ ﻣﺪﺍﻭﻡ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ - ﻫﻴﺪﺭﻭﺳﺘﺎﺕ ﺧﺮﺍﺏ ﺍﺳﺖ - ﭘﻤﭗ ﺗﺨﻠﻴﻪ ﻛﺎﺭ ﻧﻤﻲ ﻛﻨﺪ - ممکن است خرابی از مدار برد اصلی باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا  E4 - اشکال این خطا ﻧﺸﺘﻲ ﺁﺏ می باشد - ﻧﺸﺘﻲ ﺁﺏ ﺍﺯ ﺩﺭﺍﻡ و ﻳﺎ ﻟﻮﻟﻪ ﺗﺨﻠﻴﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E5 - پیغام این خطا از ولتاژ می باشد - ﻟﺒﺎﺳﻬﺎ ﺩﺭ ﺑﻴﻦ ﻻﺳﺘﻴﻚ ﺩﺭ ﻭ ﺩﺭﺍﻡ ﮔﻴر ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺍﻧﺪ - خرابی مدار برد الکترونیک - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E6 - این خطا مربوط است به وضعیت اورژانسی - ﻟﺒﺎﺳﻬﺎ ﺩﺭ ﺑﻴﻦ ﻻﺳﺘﻴﻚ ﺩﺭ ﻭ ﺩﺭﺍﻡ ﮔﻴر ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺍﻧد - خرابی موتور دستگاه - ممکن است خرابی از مدار برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E7 - مشکل از چرغش خلاف جهت موتور - PCB - موتور بررسی شود - تعویض موتور و در آخر خرابی از مدار برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E8 - مشکل این ارور از موتور دستگاه است - ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺑﻄﻮﺭ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻣﺘﺼﻞ ﻧﻴﺴﺖ - خرابی از مدار برد هم میتواند باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E9 - اشکال این ارور از هیدروستات می باشد - خرابی هیدروستات - خرابی از برد عدم فرمان - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا H2 - پیغام این خطا مربوط است به اشکال در مقاومت گرمایی -  ﺍﻟﻤﻨﺖ ﺑﺪﺭﺳﺘﻲ ﻣﺘﺼﻞ ﻧﻴﺴﺖ مقدار اهم المنت بررسی شود - ممکن است خرابی از برد هم باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا H4 - این ارور مربوط است به خرابی المنت - ﺍﺷﻜﺎﻝ ﺩﺭ ﺩﺍﻍ ﺷﺪﻥ ﺑﻴﺶ ﺍﺯ ﺣﺪ ﻣﻘﺎﻭﻣﺖ ﮔﺮﻣﺎﺋﻲ - ﺍﻟﻤﻨﺖ ﺑﺪﻭﻥ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﺏ ﺩﺭ ﺩﺭﺍﻡ ﺩﺍﻍ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ - ممکن می باشد ایراد از مدار برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا H5 - مشکل این خطا از دمای آب می باشد - ﺩﻣﺎﻱ ﺁﺏ ﺩﺭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭘﺸﻤﻲ ﻳﺎ ﻇﺮﻳﻒ ﺑﻪ  بیش از 45  ﺩﺭﺟﻪ ﺭﺳﻴﺪﻩ ﺍﺳﺖ - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا H6 - اشکال این ارور از المنت دستگاه است - ﺍﻟﻤﻨﺖ ﻛﺎﺭ ﻧﻤﻲ ﻛﻨﺪ در 15 دقیقه دمای آب 2 درجه بالا نرفته است - خرابی از مدار برد هم میتواند باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا H8 - پیغام این خطا ﺩﺭ ﺩﺍﻍ ﺷﺪﻥ ﺑﻴﺶ ﺍﺯ ﺣﺪ ﺍﻟﻤﻨﺖ است - ﺍﻟﻤﻨﺖ ﺑﺪﻭﻥ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﺏ ﺩﺭ ﺩﺭﺍﻡ ﺩﺍﻍ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ مفدار اهم المنت بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا IB - این ارور مربوط است به خرابی مدار برد اصلی - ﺍﺷﻜﺎﻝ ﺩﺭ ﺗﺮﺍﻧﺰﻳﺴﺘﻮﺭ ﺩﻭ ﻗﻄﺒﻲ - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا PFE - مشکل ﺩﺭ ﻓﻴﻠﺘﺮ ﭘﻤﭗ ﺗﺨﻠﻴﻪ آب است - سوختگی پمپ تخلیه - ﻓﻴﻠﺘﺮ ﭘﻤﭗ ﺗﺨﻠﻴﻪ ﻣﺴﺪﻭﺩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ - ﭘﻤﭗ ﺗﺨﻠﻴﻪ ﺩﺭ ﺧﻼﻝ ﺧﺸﻚ ﻛﻦ  ﻛﺎﺭ ﻧﻤﻲ ﻛﻨﺪ -  ﻣﻘﺪﺍﺭ ﺯﻳﺎﺩ ﭘﻮﺩﺭ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ - ﻟﻮﻟﻪ ﺗﺨﻠﻴﻪ ﺑﺎﻻﺗﺮﺍﺯ 1 مترﺍﺯ ﺳﻄﺢ ﺯﻣﻴﻦ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ ممکن است خرابی از برد هم باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

ارور لباسشویهای پاکشوما

کد خطا E10 - اشکال این خطا زمان آبگیری بیش از 7 دقیقه طول کشیده است - هیدروستات چک شود - علت ممکن است شیر آب باز نباشد - شیر برقی خراب است چک شود - ممکن است خرابی از مدار برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E12 - مشکل این ارور از زیاد بودن مجاز سطح آب است - علت خرابی شیر برقی - پمپ تخلیه خراب شده است - ممکن است خرابی از برد اصلی باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E21 - این خطا از تخلیه آب بیش از 3 دقیقه طول کشیده - علت خرابی سوختگی پمپ تخلیه می باشد - خرابی از برد اصلی هم می تواند باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E30 - پیغام این ارور از قفل درب دستگاه است - امکان دارد درب دستگاه به خوبی بسته نشده باشد - سوختگی میکروسوئیچ درب - خرابی مدار برد الکترونیک - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E60 - اشکال این ارور از موتور است - موتور درجا میزند - سیم کشی از مدار برد به موتور بررسی شود - سوختگی موتور - خرابی مدار برد دستگاه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E61 - مشکل این خطا مربوط است به برد دستگاه - مدار برد قادر به تشخیص دور موتور نیست - سیم کشی از مدار برد به موتور بررسی شود - سوختگی موتور - خرابی مدار برد دستگاه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E00 - این خطا مشکلی در دستگاه نیست

کد خطا E10 - مشکل این خطا از آبگیری بیش از حد می باشد - خرابی از هیدروستات می باشد هیدروسنسور چک شود - خرابی از شیر برقی می باشد مقدار مقاومت شیر برقی چک شود - ممکن است خرابی از مدار برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E11 - پیغام این خطا ﻣﻘﺪار آب در وﺿﻌﯿﺖ Start/Prewash/Error/Pause  بیش از اندازه مجاز است - ممکن است خرابی از مدار برد هم باشد - ریست شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E12 - اشکال این ارور ﭘﯿﺸﮕﯿﺮي از ﺳﺮرﯾﺰ ﺷﺪن آب است - خرابی هیدروستات - خرابی از شیر برقی - ممکن است خرابی از مدار برد دستگاه باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E20 - این خطا مربوط است به اشکال در مدار پمپ - خرابی از پمپ تخلیه است مقدار مقاومت پمپ چک شود - خرابی از مدار برد اصلی - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E31 - مشکل این خطا از میکروسوئیچ درب می باشد - سوختگی میکروسوئیچ درب دستگاه - میکروسوئیچ بررسی شود - ممکن است خرابی از مدار برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E33 - پیغام این ارور مربوط است به ﺧﺮاﺑﯽ ﺳﻨﺴﻮر ﺳﻄﺢ آب - مقدار اهم سنسور سطح آب چک شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E34 - اشکال این خطا از ﻣﺪار ﺳﻨﺴﻮر ﺣﺮارت ﺳﻨﺞ آب اﯾﺮاد ﭘﯿﺪا ﮐﺮده اﺳﺖ - خرابی از ترمیستور دما می باشد مقدار اهم سنسور چک شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E35 - این خطا مربوط است به ﻣﺪار ﺳﻨﺴﻮر ﺣﺮارت ﺳﻨﺞ آب اﯾﺮاد ﭘﯿﺪا ﮐﺮده اﺳﺖ - خرابی از ترمیستور دما می باشد مقدار اهم سنسور چک شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E36 - مشکل این ارور از ﺷﮑﺴﺘﮕﯽ اﻟﻤﻨﺖ می باشد - سوختگی و یا آسیب دیدگی هیتر مقدار مقاومت المنت چک شود - ممکن است خرابی از مدار برد هم باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E3C - پیغام این خطا ﺧﺮاﺑﯽ اﻟﻤﻨﺖ است - آسیب دیدگی و یا سوختگی المنت مقدار مقاومت هیتر بررسی شود - امکان دارد خرابی از برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E3D - اشکال این خطا ازنرمال نبودن نوسان برق می باشد - ممکن است خرابی از برد الکترونیک باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E40 - این خطا مربوط است به اﯾﭙﺮوم در ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺧﻄﺎ در دستگاه

کد خطا E41 - مشکل این ارور در ﺧﻄﺎي اﯾﭙﺮوم در ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺧﻄﺎ می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E62 - پیغام این ارور ﺧﻄﺎي ﻏﯿﺮﻣﻨﺘﻈﺮه ﺳﺮﻋﺖ ﺳﻨﺞ می باشد - خرابی از تاخو موتور مقدار اهم تاخو بررسی شود - خرابی از موتور - امکان دارد خرابی از برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E63 - اشکال این ارور ﺳﺮﻋﺖ ﻣﻮﺗﻮر در ﺳﻪ دﻗﯿﻘﯽ ﺑﺪون ﻫﯿﭻ ﺳﯿﮕﻨﺎﻟﯽ ﺑﯿﺶ از 0 شده است - ممکن است خرابی از تاخو باشد - خرابی از مدار برد الکترونیک - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E70 - ﺳﻮﺋﯿﭻ POWER ﻗﻄﻊ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﺪ - خرابی از برد می باشد - عدم ارتباط بین پنل و برد اصلی - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E80 - اشکال این ارور از خرابی مدار برد الکترونیک می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

 

 

ارور ماشین لباسشویی پاکشوما بدون تسمه DD-1275

کد خطا E00 - این خطا AIR WASH

کد خطا E12 - علت ارور خرابی پمپ تخلیه - بررسی سیم های ارتباطی به هیدروستات - خرابی هیدروستات - خرالبی پمپ تخلیه و در آخر خرابی مدار برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E908 -E940 - اشکال این ارور از موتور و یا تاخو است - مقدار اهم تاکو چک شود - بررسی موتور - بررسی سیمهای ارتباطی - امکان دارد خرابی از برد هم باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا EA1 - پیغام این خطا مربوط است به هیدروستات و یا ورودی آب - سیم کشی مرتبط به هیدروستات بررسی شود - مخزن و شلنگ هیدروستات بررسی شود - چک کردن شیر برقی و در آخر خرابی از برد اصلی - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E11 - پیغام این خطا از عدم ورود آب به دستگاه می باشد - شیر ورودی آب چک شود - خرابی شیر برقی - هیدروستات تا مخزن و شلنگ هیدروستات چک شود ممکن است خرابی از برد باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا U4 - پیغام این ارور از قفل درب دستگاه است - امکان دارد درب دستگاه به خوبی بسته نشده باشد - سوختگی میکروسوئیچ درب - سیم کشی چک شود و در آخر خرابی مدار برد الکترونیک - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا U3 - مشکل از بالانس نبودن دستگاه و یا خرابی برد

کد خطا H - علت خطا مربوط است به باز نشدن درب دستگاه - دمای آب داخل دستگاه در حین شستشو باید بیشتر از 40 درجه نباشد - ممکن است خرابی از برد هم باشد

ارور ماشین لباسشویی پاکشوما مدل 6010EWANW

کد خطا PE - خطای سوختگی هیدروستات دستگاه - بررسی هیدروستات - مقدار مقاومت پایه های اول و دوم هیدروستات باید بین 21 تا 23 اهم باشد

کد خطا te - اشکال از ترموستات هیتر (المنت) دستگاه است - مقدار مقاومت ترموستات می بایست بین 44 تا 54 کیلو اهم باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا OE - ممکن است اشکال در پمپ تخلیه دستگاه باشد - ممکن است خرابی از برد الکترونیک باشد - بررسی شلنگ خروجی آب - مقدار مقاومت سیم پیچ پمپ باید بین 200 تا 240 اهم باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 1E - پیغام این خطا از عدم ورود آب به دستگاه می باشد - شیر ورودی آب چک شود - خرابی شیر برقی - هیدروستات تا مخزن و شلنگ هیدروستات چک شود ممکن است خرابی از برد باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا de - خطای در میکروسوئیچ درب دستگاه می باشد - ممکن است میکروسویچ درب سوخته باشد - خرابی برد الکترونیک - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا U3 - حجم لباسها خیلی کم می باشد - لباسشویی دارای سیستم اصلاح و شناسایی نا متعادل است - در صورتی که لباسهای بزرگ به صورت تکی در لباسشویی قرار دارد امکان دارد چرخش را متوقف کند

در صورت عدم کارکرد موتور یا ایراد در سیم کشی تمام چراغ ها چشمک می زند

ارور ماشین لباسشویی هایسنس

کد خطا F01 - مشکل خطا از عدم ورود آب است - شیر ورودی آب چک شود - خرابی شیر برقی - سنسور فشار چک شود - بررسی سیمهای ارتباطی - و در آخر خرابی از برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F02 - اشکال این ارور از سر ریز شدن آب می باشد - سنسور فشار چک شود - چک کردن سیمهای ارتباطی - خرابی از مدار برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F03 - پیغام خطا مربوط است به عدم تخلیه آب - پمپ تخلیه خراب است چک شود - بررسی سیمهای ارتباطی به پمپ - و در آخر خرابی از برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F04 - این ارور مربوط می شود به هیتر - سوختگی المنت مقدار مقاومت هیتر چک شود - ممکن است خرابی از مدار برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F05 - مشکل خطا از معیوب بودن ترمیستور می باشد - مقدار اهم ترمیستور چک شود - چک کردن سیمهای ارتباطی به ترمیستور - و در آخر خرابی از برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F06 - اشکال این ارور از تاکومتر موتور است - مقدار اهم تاکو چک شود - بررسی موتور - بررسی سیمهای ارتباطی - امکان دارد خرابی از برد هم باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F07 - پیغام خطا مربوط است به موتور - و در آخر خرابی از مدار برد الکترونیک - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F13 - این ارور از باز بودن درب دستگاه و یا سوختگی میکرو سوئیچ درب - سیم های ارتباطی به میکروسوئیچ چک شود - خرابی از مدار برد می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا Unb - مشکل از بالانس نبودن دستگاه و یا خرابی برد

ارور ماشین لباسشویی هایسنس مدل HA1224 و HR 1224

کد خطا FA - ﺍﺷﻜﺎﻝ پیغام ﺩﺭ ﻭﺭﻭﺩ ﺁﺏ - علت احتمالی - ﺷﻴﺮ ﺁﺏ ﺑﺴﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﺷﻴﺮ ﺁﺏ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻛﻨﻴﺪ - ﻓﻴﻠﺘﺮ ﻭﺭﻭﺩﻱ ﺁﺏ ﻣﺴﺪﻭﺩ ﺍﺳﺖ ﻓﻴﻠﺘﺮ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻛﻨﻴﺪ - ﺷﻴﺮ ﺑﺮﻗﻲ ﻧﺎﻣﺮﻏﻮﺏ ﺍﺳﺖ ﻳﺎ ﺧﺮﺍﺏ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ - ممکن است خرابی از مدار برد باشد ﺩﺭ ﺣﻴﻦ ﺁﺑﮕﻴﺮﻱ ﭘﻤﭗ ﺗﺨﻠﻴﻪ ﻛﺎﺭ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F24 - این خطا مربوط می شود به عدم تخلیه آب سنسور فشار - نکاتی را که باید چک شوند - خرابی پمپ تخلیه مقدار مقاومت پمپ چک شود - سیم کشی را کاملا بررسی نمایید - خرابی از مدار برد الکترونیک می باشد - شلنگ خروجی آب را بررسی نمایید - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F01 - علت این خطا از ورودی آب می باشد - بررسی سنسور فشار و مقدار مقاومت آن - شیر برقی بررسی شود - چک کردن سیم کشی مرتبط به سنسور و شیر برقی و در آخر مشکل از مدار برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F02 - پیغام خطا مربوط است به سر ریز شدن آب - چک کردن سنسور فشار - میکروسوئیچ کف بررسی شود - بررسی سیم های ارتباطی و در آخر ایراد از مدار برد الکترونیک - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F03 - این خطا از تخلیه می باشد - بررسی پمپ تخلیه و سیم های مرتبط به آن - پمپ تعویض شود و در آخر مشکل از برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F04 - مشکل این خطا از هیتر (المنت) می باشد - نکاتی که باید چک شوند - هیتر شستشو اتصال کوتاه شده است و یا قطعی پیدا کرده است - مقدار مقاومت سنسور دما چک شود - سنسور سطح آب بدون آب عمل می کند ممکن است آب داخل لوله هیدروستات یخ زده باشد در این صورت سنسور دما برای جلوگیری از اضافه شدن دما عمل می کند چون هیتر دمایی بین 100 تا 150 درجه دارد - خرابی مدار برد اصلی - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F05 - سنسور ترمیستوردر مدلهای جدید وترموستات در مدلهای قدیم خراب می باشد

کد خطا F06 - اشکال این ارور از تاکومتر موتور است - مقدار اهم تاکو چک شود - بررسی موتور - بررسی سیمهای ارتباطی - امکان دارد خرابی از برد هم باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F07 - مشکل این ارور از موتور ترایاک موتور دستگاه است - ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺑﻄﻮﺭ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻣﺘﺼﻞ ﻧﻴﺴﺖ - خرابی از مدار برد هم میتواند باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F08 - مشکل این ارور از دما ، خرابی المنت مقدار مقاومت المنت چک شود - ودر آخر خرابی از مدار برد - سیم کشی دستگاه بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F12 - خطای سوختگی هیتر (المنت) - بررسی المنت - مقدار مقاومت المنت باید بین 220 تا 250 اهم باشد - خرابی برد الکترونیک - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F14 - اشکال این ارور از خرابی مدار برد الکترونیک می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F21 - خطای خرابی برد الکترونیک - ناهماهنگی بین برد اصلی و پنل دستگاه

کد خطا F13 - خطای در میکروسوئیچ درب دستگاه می باشد - ممکن است میکروسویچ درب سوخته باشد - خرابی برد الکترونیک - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F23 - پیغام این خطا مربوط می شود به سنسور فشار - مقدار اهم سنسور چک شود تعویض سنسور - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F25 - علت خطا ایراد کاربری

کد خطا F26 - این ارور از خرابی ترایاک پمپ تخلیه و در آخر خرابی مدار برد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F27 - اشکال خطا از سیم ارتباطی موتور به برد و خود موتور هم میتواند باشد - ممکن است خرابی از برد اصلی باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F28 - مشکل ارور از خرابی موتور و در آخر خرابی برد دستگاه - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا Fod - مشکل از ازدیاد کف داخل لباسشویی و عدم تخلیه مناسب

ارور ماشین لباسشویی مدیا

کد خطا E00 - مشکلی در دستگاه نیست

کد خطا E6 - خطای سوختگی هیتر (المنت) - بررسی المنت - چک کردن سیم های متصل به المنت - مقدار مقاومت المنت باید بین 220 تا 250 اهم باشد - خرابی برد الکترونیک - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E404 - اشکال ارور از خرابی در مدار برد اصلی دستگاه می باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E10 - مشکل این ارور از زیاد بودن مجاز سطح آب است و یا زمان زیادی صرف آبگیری می شود - علت خرابی شیر برقی - پمپ تخلیه خراب شده است - ممکن است خرابی از برد اصلی باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E11 - پیغام این خطا ﻣﻘﺪار آب در وﺿﻌﯿﺖ Start/Prewash/Error/Pause  بیش از اندازه مجاز است - ممکن است خرابی از مدار برد هم باشد - ریست شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E12 - مشکل این خطا از آبگیری بیش از حد می باشد - خرابی از هیدروستات می باشد هیدروسنسور چک شود - خرابی از شیر برقی می باشد مقدار مقاومت شیر برقی چک شود - ممکن است خرابی از مدار برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E20 - این خطا مربوط است به اشکال در مدار پمپ - خرابی از پمپ تخلیه است مقدار مقاومت پمپ چک شود - خرابی از مدار برد اصلی - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E21 - پیغام این ارور از قفل درب دستگاه است - امکان دارد درب دستگاه به خوبی بسته نشده باشد - سوختگی میکروسوئیچ درب - خرابی مدار برد الکترونیک - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E30 - خطای در میکروسوئیچ درب دستگاه می باشد - ممکن است میکروسویچ درب سوخته باشد - خرابی برد الکترونیک - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E31 - مشکل این خطا از میکروسوئیچ درب می باشد - سوختگی میکروسوئیچ درب دستگاه - میکروسوئیچ بررسی شود - ممکن است خرابی از مدار برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E33 - پیغام این ارور مربوط است به ﺧﺮاﺑﯽ ﺳﻨﺴﻮر ﺳﻄﺢ آب هیدروستات - مقدار اهم سنسور سطح آب چک شود - بررسی مخزن و شلنگ هیدروستات - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E34 - اشکال این خطا از ﻣﺪار ﺳﻨﺴﻮر ﺣﺮارت ﺳﻨﺞ آب اﯾﺮاد ﭘﯿﺪا ﮐﺮده اﺳﺖ - خرابی از ترمیستور دما می باشد مقدار اهم سنسور چک شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E35 - این خطا مربوط است به ﻣﺪار ﺳﻨﺴﻮر ﺣﺮارت ﺳﻨﺞ آب اﯾﺮاد ﭘﯿﺪا ﮐﺮده اﺳﺖ - خرابی از ترمیستور دما می باشد مقدار اهم سنسور چک شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E36 - مشکل این ارور از ﺷﮑﺴﺘﮕﯽ اﻟﻤﻨﺖ می باشد - سوختگی و یا آسیب دیدگی هیتر مقدار مقاومت المنت چک شود - ممکن است خرابی از مدار برد هم باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E3C - پیغام این خطا ﺧﺮاﺑﯽ اﻟﻤﻨﺖ است - آسیب دیدگی و یا سوختگی المنت مقدار مقاومت هیتر بررسی شود - امکان دارد خرابی از برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E3D - اشکال این خطا ازنرمال نبودن نوسان برق می باشد - ممکن است خرابی از برد الکترونیک باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E40 - این خطا مربوط است به اﯾﭙﺮوم در ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺧﻄﺎ در دستگاه

کد خطا E41 - مشکل این ارور در ﺧﻄﺎي اﯾﭙﺮوم در ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺧﻄﺎ می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E60 - اشکال این ارور از موتور است - موتور درجا میزند - سیم کشی از مدار برد به موتور بررسی شود - سوختگی موتور - خرابی مدار برد دستگاه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E61 - مشکل این خطا مربوط است به برد دستگاه - مدار برد قادر به تشخیص دور موتور نیست - سیم کشی از مدار برد به موتور بررسی شود - سوختگی موتور - خرابی مدار برد دستگاه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E62 - پیغام این ارور ﺧﻄﺎي ﻏﯿﺮﻣﻨﺘﻈﺮه ﺳﺮﻋﺖ ﺳﻨﺞ می باشد - خرابی از تاخو موتور مقدار اهم تاخو بررسی شود - خرابی از موتور - امکان دارد خرابی از برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E63 - اشکال این ارور ﺳﺮﻋﺖ ﻣﻮﺗﻮر در ﺳﻪ دﻗﯿﻘﯽ ﺑﺪون ﻫﯿﭻ ﺳﯿﮕﻨﺎﻟﯽ ﺑﯿﺶ از 0 شده است - ممکن است خرابی از تاخو باشد - خرابی از مدار برد الکترونیک - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F92 - علت خطا از سنسور Misty washing ( سنسور لجن ) و المانهای مربوط به آن

ارور ماشین لباسشویی کرال

کد خطا E60 - اشکال از موتور سوختگی و یا قفل شدن سوکت موتور و سیم کشی ، اتصال کوتاه ، خرابی رله برد

کد خطا E33 - ممکن است هیدروسنسور دستگاه خراب باشد - هیدروستات بررسی شود - مقدار مقاومت پایه های اول و دوم هیدروستات باید بین 21 تا 23 اهم باشد

کد خطا E34 - اشکال این ارور از ترموستات می باشد - سیم کشی قسمت ترموستات چک شود - مقدار اهم ترموستات چک شود - و در آخر خرابی از برد اصلی - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E20 - این خطا مربوط می شود به عدم تخلیه آب - نکاتی را که باید چک شوند - خرابی پمپ تخلیه مقدار مقاومت پمپ چک شود - سیم کشی را کاملا بررسی نمایید - خرابی از مدار برد الکترونیک می باشد - شلنگ خروجی آب را بررسی نمایید - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E12 - اشکال این پیغام خطا از عدم آبگیری دستگاه می باشد - خرابی شیر برقی مقدار مقاومت شیر برقی چک شود - ممکن است خرابی از برد اصلی باشد - سیم کشی بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E10 - ﺍﺷﻜﺎﻝ پیغام ﺩﺭ ﻭﺭﻭﺩ ﺁﺏ - علت احتمالی - ﺷﻴﺮ ﺁﺏ ﺑﺴﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﺷﻴﺮ ﺁﺏ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻛﻨﻴﺪ - ﻓﻴﻠﺘﺮ ﻭﺭﻭﺩﻱ ﺁﺏ ﻣﺴﺪﻭﺩ ﺍﺳﺖ ﻓﻴﻠﺘﺮ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻛﻨﻴﺪ - ﺷﻴﺮ ﺑﺮﻗﻲ ﻧﺎﻣﺮﻏﻮﺏ ﺍﺳﺖ ﻳﺎ ﺧﺮﺍﺏ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ - ممکن است خرابی از مدار برد باشد ﺩﺭ ﺣﻴﻦ ﺁﺑﮕﻴﺮﻱ ﭘﻤﭗ ﺗﺨﻠﻴﻪ ﻛﺎﺭ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E30 - پیغام این ارور از قفل درب دستگاه است - امکان دارد درب دستگاه به خوبی بسته نشده باشد - سوختگی میکروسوئیچ درب - خرابی مدار برد الکترونیک - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E36 - این ارور مربوط می شود به هیتر - سوختگی المنت مقدار مقاومت هیتر چک شود - ممکن است خرابی از مدار برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F92 - علت خطا از سنسور Misty washing و المانهای مربوط به آن

ارور ماشین لباسشویی بکو

کد خطا E1 - مشکل از سنسور نمایش دهنده دمای آب می باشد آب گرم نمی شود برنامه طول می کشد - خرابی از سنسور دمای آب (NTC) می باشد مقدار اهم سنسور چک شود - ارتباط بین سیم (NTC) و مدار برد را بررسی نمایید - ممکن است خرابی از مدار برد الکترونیک باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E2 - مشکل این ارور از دمای آب اما آب گرم نمی شود ، خرابی المنت مقدار مقاومت المنت چک شود - ودر آخر خرابی از مدار برد - سیم کشی دستگاه بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E3 - اشکال ارور از کارکرد یکسره هیتر می باشد در صورت سالم بودن هیتر خرابی از سنسور دما و در آخر خرابی مدار برد است - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E4 - این خطا مربوط می شود به آبگیری و تخلیه هم زمان آب - نکاتی را که باید چک شوند - خرابی از مدار برد الکترونیک می باشد - ترایاک شیر مدار باز است - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E5 - این خطا مربوط می شود به عدم تخلیه آب - نکاتی را که باید چک شوند - خرابی پمپ تخلیه مقدار مقاومت پمپ چک شود - سیم کشی را کاملا بررسی نمایید - خرابی از مدار برد الکترونیک می باشد - شلنگ خروجی آب را بررسی نمایید - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E6 - علت این خطا از عدم چرخش صحیح موتور می باشد - اشکال از خرابی مدار برد ترایاک موتور مدار کوتاه و یا حالت دیود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E7 - پیغام این ارور مربوط است به ﺧﺮاﺑﯽ ﺳﻨﺴﻮر ﺳﻄﺢ آب - مقدار اهم سنسور سطح آب چک شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E8 - اشکال این ارور از طول کشیدن برنامه آبگیری و تخلیه هم زمان آب - علت خرابی مدار برد خرابی ترایاک شیر باز کن و یا ترایاک پمپ - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E9 - پیغام این خطا خرابی مدار برد است که دستگاه کار خود را به پاپان نرسانده و آب داخل دستگاه می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E10 - پیغام این ارور از قفل درب دستگاه است - سوختگی میکروسوئیچ درب - خرابی مدار برد الکترونیک ترایاک قفل - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E11 - اشکال این ارور از موتور و یا تاکومتر موتور است - مقدار اهم تاکو چک شود - بررسی موتور - بررسی سیمهای ارتباطی - امکان دارد خرابی از برد هم باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E17 - مشکل از ازدیاد کف داخل لباسشویی و طولانی شدن زمان تخلیه عدم تخلیه مناسب

کد خطا E18 - علت خطا مربوط است به تمدید شدن زمان چرخش موتور - به خاطر بار نامتعارف دستگاه

ارور ماشین لباسشویی بکو بدون نمایشگر

شرح خطا prewash - مشکل این ارور از دما ، خرابی المنت مقدار مقاومت المنت چک شود - سنسور دما چک شود ودر آخر خرابی از مدار برد - سیم کشی دستگاه بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

شرح خطا main wash - مشکل این ارور از دمای آب اما آب گرم نمی شود ، خرابی المنت مقدار مقاومت المنت چک شود - ودر آخر خرابی از مدار برد - سیم کشی دستگاه بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

شرح خطا prewash = main wash - اشکال ارور از کارکرد یکسره هیتر می باشد در صورت سالم بودن هیتر خرابی از سنسور دما و در آخر خرابی مدار برد است - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

شرح خطا Rinse - این خطا مربوط می شود به آبگیری و تخلیه هم زمان آب - نکاتی را که باید چک شوند - خرابی از مدار برد الکترونیک می باشد - ترایاک شیر مدار باز است - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

شرح خطا prewash = Rinse - این خطا مربوط می شود به عدم تخلیه آب - نکاتی را که باید چک شوند - خرابی پمپ تخلیه مقدار مقاومت پمپ چک شود - سیم کشی را کاملا بررسی نمایید - خرابی از مدار برد الکترونیک می باشد - شلنگ خروجی آب را بررسی نمایید - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

شرح خطا prewash main wash = Rinse - علت این ارور مربوط به بار و فشار بیش از حد به دستگاه می باشد

شرح خطا Main wash = Rinse - علت این خطا از عدم چرخش صحیح موتور می باشد - اشکال از خرابی مدار برد ترایاک موتور مدار کوتاه و یا حالت دیود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

شرح خطا Rinse = Conditioner - اشکال این ارور از موتور و یا تاکومتر موتور است - مقدار اهم تاکو چک شود - بررسی موتور - بررسی سیمهای ارتباطی - امکان دارد خرابی از برد هم باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

ارور ماشین لباسشویی آبسال

کد خطا F01 - اشکال این پیغام خطا از عدم آبگیری دستگاه می باشد - خرابی شیر برقی مقدار مقاومت شیر برقی چک شود - ممکن است خرابی از برد اصلی باشد - سیم کشی بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F02 - این خطا از خرابی هیدرواستات می باشد مقدار اهم چک شود - خرابی از فرمان مدار برد است - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F04 - مشکل این خطا از میکرو سوئیچ درب می باشد - ممکن است خرابی از مدار برد اصلی باشد - سوختگی میکرو سوئیچ درب - سیم کشی دستگاه بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F05 - خطای سنسور NTC

کد خطا F06 - مشکل این ارور از دما ، خرابی المنت مقدار مقاومت المنت چک شود - ودر آخر خرابی از مدار برد - سیم کشی دستگاه بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F07 - علت این خطا از عدم تخلیه آب - خرابی پمپ تخلیه - سیم های ارتباطی چک شود - معیوب بودن برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F08 - اشکال از موتور سوختگی و یا قفل شدن ، اتصال کوتاه ، رله برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F09 - خطای خرابی برد الکترونیک - ناهماهنگی بین برد اصلی و پنل دستگاه

کد خطا C03 - مشکل از بالانس نبودن دستگاه و یا خرابی برد

ارور ماشین لباسشویی اسنوا

کد خطا E5 - علت این خطا از عدم چرخش صحیح موتور می باشد - خرابی موتور و تعویض آن - اشکال از خرابی مدار برد ترایاک موتور مدار کوتاه و یا حالت دیود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E6 - اشکال از موتور سوختگی و یا قفل شدن سوکت موتور و سیم کشی ، اتصال کوتاه ، خرابی رله برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E7 - موتور در جهت عکس کار می کند - سوختگی موتور ودر آخر خرابی از مدار برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E8 - این خطا مربوط به موتور می باشد - سیم کشی وسوکت متصل به موتور را بررسی نمایید - ممکن است خرابی از برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E9 - این خطا از خرابی هیدرواستات می باشد مقدار اهم چک شود - خرابی از فرمان مدار برد است - ممکن است خرابی از برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا H2 - سنسور ترمیستوردر مدلهای جدید و ترموستات در مدلهای قدیم خراب می باشد - تعویض ترمیستور و در آخر خرابی از برد -  سنسور ترمیستوردر مدلهای جدید وترموستات در مدلهای قدیم خراب می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا H4 - علت ارور اضافه دما در دستگاه - المنت بدون آب درون درام گرم کرده - سطح آب چک شود - مقدار اهم ترمیستور چک شود - تعویض ترمیستور و در آخر خرابی از مدار برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا H5 - خطای دمای آب - دمای آب در برنامه WOOL بیشتر از 45 درجه است - خرابی ترمیستور مقدار اهم چک شود و در آخر تعویض ترمیستور - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا H6 - مشکل این ارور از هیتر ، خرابی المنت مقدار مقاومت المنت چک شود - ودر آخر خرابی از مدار برد - سیم کشی دستگاه بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا H8 - اشکال از افزایش دمای المنت - سطح آب داخل مخزن چک شود - المنت بدون آب کار میکند - خرابی از برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا PFE - علت این خطا از عدم تخلیه آب - خرابی پمپ تخلیه - سیم های ارتباطی چک شود - معیوب بودن برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا IE - ﺍﺷﻜﺎﻝ پیغام ﺩﺭ ﻭﺭﻭﺩ ﺁﺏ - علت احتمالی - ﺷﻴﺮ ﺁﺏ ﺑﺴﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﺷﻴﺮ ﺁﺏ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻛﻨﻴﺪ - ﻓﻴﻠﺘﺮ ﻭﺭﻭﺩﻱ ﺁﺏ ﻣﺴﺪﻭﺩ ﺍﺳﺖ ﻓﻴﻠﺘﺮ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻛﻨﻴﺪ - ﺷﻴﺮ ﺑﺮﻗﻲ ﻧﺎﻣﺮﻏﻮﺏ ﺍﺳﺖ ﻳﺎ ﺧﺮﺍﺏ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ - ممکن است خرابی از مدار برد باشد ﺩﺭ ﺣﻴﻦ ﺁﺑﮕﻴﺮﻱ ﭘﻤﭗ ﺗﺨﻠﻴﻪ ﻛﺎﺭ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا OE - ﺍﺷﻜﺎﻝ این خطا ﺩﺭ ﺗﺨﻠﻴﻪ آب است - ﺳﻨﺴﻮﺭ ﺳﻄﺢ ﺁﺏ ﻫﻴﺪﺭﻭﺳﺘﺎﺕ ﻧﺎﻣﺮﻏﻮﺏ ﻳﺎ ﺧﺮﺍﺏ ﺍﺳﺖ - خرابی مدار ﺑﺮﺩ ﺳﻄﺢ ﺁﺏ ﺭﺍ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﻧﻤﻲ ﻛﻨﺪ - ﻟﻮﻟﻪ ﺗﺨﻠﻴﻪ ﮔﺮﻩ ﻳﺎ ﭘﻴﭻ ﺧﻮﺭﺩﻩ ﺍﺳﺖ - ﭘﻤﭗ ﺗﺨﻠﻴﻪ ﺧﺮﺍﺏ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ - ﺩﺭ ﺧﻼﻝ ﺗﺨﻠﻴﻪ ﺁﺑﮕﻴﺮﻱ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ - ﻫﻴﺪﻭﺭﺳﺘﺎﺕ ﺧﺮﺍﺏ ﺍﺳﺖ  - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا UE - مشکل این خطا ﺩﺭ ﺗﺮﺍﺯ نبودن - ﻟﺒﺎﺳﻬﺎ ﺩﺭ ﻫﻢ ﭘﻴﭽﻴﺪﻩ ﻭ ﺩﺭ ﻳﻜﻄﺮﻑ ﺩﺭﺍﻡ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ - ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺭﺍ ﻣﺘﻮﻗﻒ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ لباسها را باز کنید

کد خطا LE - پیغام این ارور از ﺑﺎﺯ ﺑﻮﺩﻥ ﺩﺭب است - ﻫﻨﮕﺎﻣﻴﻜﻪ ﺩﺭ ﺑﺎﺯ ﺍﺳﺖ ﺩﻛﻤﻪ Start/Pause ﻓﺸﺮﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍست - خرابی از میکرو سوئیچ درب - ممکن است خرابی از مدار برد هم باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E2 - این ارور از لب ریز شدن آب دستگاه می باشد - ﺑﺪﻟﻴﻞ ﺧﺮﺍﺏ ﺑﻮﺩﻥ ﺷﻴﺮ ﺑﺮﻗﻲ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﻋﻤﻠﻴﺎﺕ ﺁﺑﮕﻴﺮﻱ ﺭﺍ ﻣﺪﺍﻭﻡ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ - ﻫﻴﺪﺭﻭﺳﺘﺎﺕ ﺧﺮﺍﺏ ﺍﺳﺖ - ﭘﻤﭗ ﺗﺨﻠﻴﻪ ﻛﺎﺭ ﻧﻤﻲ ﻛﻨﺪ - ممکن است خرابی از مدار برد اصلی باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا  E4 - اشکال این خطا ﻧﺸﺘﻲ ﺁﺏ می باشد - ﻧﺸﺘﻲ ﺁﺏ ﺍﺯ ﺩﺭﺍﻡ و ﻳﺎ ﻟﻮﻟﻪ ﺗﺨﻠﻴﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا IB - این ارور مربوط است به خرابی مدار برد اصلی - ﺍﺷﻜﺎﻝ ﺩﺭ ﺗﺮﺍﻧﺰﻳﺴﺘﻮﺭ ﺩﻭ ﻗﻄﺒﻲ - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

ارور ماشین لباسشویی اسنوا 7 کیلویی

کد خطا E1 - اشکال این پیغام خطا از عدم آبگیری دستگاه می باشد - ندادن فرمان از هیدروستات به شیر برقی - مخزن و شیلنگ هیدروستات چک شود - خرابی شیر برقی مقدار مقاومت شیر برقی چک شود - ممکن است خرابی از برد اصلی باشد - سیم کشی بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E2 - این خطا از خرابی هیدرواستات می باشد مقدار اهم چک شود - ندادن فرمان از هیدروستات به شیر برقی جهت قطع آن - سیم کشی چک شود - خرابی از فرمان مدار برد است - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E5 - علت این خطا از عدم چرخش صحیح موتور می باشد - خرابی موتور و تعویض آن - اشکال از خرابی مدار برد ترایاک موتور مدار کوتاه و یا حالت دیود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E6 - اشکال از موتور سوختگی و یا قفل شدن سوکت موتور و سیم کشی ، اتصال کوتاه ، خرابی رله برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E8 - این خطا مربوط به موتور می باشد - سیم کشی وسوکت متصل به موتور را بررسی نمایید - ممکن است خرابی از برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E9 - این خطا از خرابی هیدرواستات می باشد مقدار اهم چک شود - خرابی از فرمان مدار برد است - ممکن است خرابی از برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E4 - اشکال این خطا ﻧﺸﺘﻲ ﺁﺏ می باشد - ﻧﺸﺘﻲ ﺁﺏ ﺍﺯ ﺩﺭﺍﻡ و ﻳﺎ ﻟﻮﻟﻪ ﺗﺨﻠﻴﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا IB - این ارور مربوط است به خرابی مدار برد اصلی - ﺍﺷﻜﺎﻝ ﺩﺭ ﺗﺮﺍﻧﺰﻳﺴﺘﻮﺭ ﺩﻭ ﻗﻄﺒﻲ - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا OE - ﺍﺷﻜﺎﻝ این خطا ﺩﺭ ﺗﺨﻠﻴﻪ آب است - ﺳﻨﺴﻮﺭ ﺳﻄﺢ ﺁﺏ ﻫﻴﺪﺭﻭﺳﺘﺎﺕ ﻧﺎﻣﺮﻏﻮﺏ ﻳﺎ ﺧﺮﺍﺏ ﺍﺳﺖ - خرابی مدار ﺑﺮﺩ ﺳﻄﺢ ﺁﺏ ﺭﺍ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﻧﻤﻲ ﻛﻨﺪ - ﻟﻮﻟﻪ ﺗﺨﻠﻴﻪ ﮔﺮﻩ ﻳﺎ ﭘﻴﭻ ﺧﻮﺭﺩﻩ ﺍﺳﺖ - ﭘﻤﭗ ﺗﺨﻠﻴﻪ ﺧﺮﺍﺏ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ - ﺩﺭ ﺧﻼﻝ ﺗﺨﻠﻴﻪ ﺁﺑﮕﻴﺮﻱ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ - ﻫﻴﺪﻭﺭﺳﺘﺎﺕ ﺧﺮﺍﺏ ﺍﺳﺖ  - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا UE - مشکل این خطا ﺩﺭ ﺗﺮﺍﺯ نبودن - ﻟﺒﺎﺳﻬﺎ ﺩﺭ ﻫﻢ ﭘﻴﭽﻴﺪﻩ ﻭ ﺩﺭ ﻳﻜﻄﺮﻑ ﺩﺭﺍﻡ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ عدم بالانس - ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺭﺍ ﻣﺘﻮﻗﻒ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ لباسها را باز کنید

کد خطا LE - درب دستگاه باز می باشد ، میکرو سویچ درب خراب است - بررسی سیم های ارتباطی - خرابی از مدار برد دستگاه می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا PFE - مشکل از تخلیه آب - تخلیه آب به سختی صورت میگیرد و زمان تخلیه طولانی شده - سوختگی پمپ تخلیه - ایراد از مدار برد الکترونیک می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا H2 - سنسور ترمیستوردر مدلهای جدید و ترموستات در مدلهای قدیم خراب می باشد - تعویض ترمیستور و در آخر خرابی از برد -  سنسور ترمیستوردر مدلهای جدید وترموستات در مدلهای قدیم خراب می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا H5 - خطای دمای آب - دمای آب در برنامه WOOL بیشتر از 45 درجه است - خرابی ترمیستور مقدار اهم چک شود و در آخر تعویض ترمیستور - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا H6 - مشکل این ارور از هیتر ، خرابی المنت مقدار مقاومت المنت چک شود - ودر آخر خرابی از مدار برد - سیم کشی دستگاه بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا H8 - اشکال از افزایش دمای المنت - سطح آب داخل مخزن چک شود - المنت بدون آب کار میکند - خرابی از برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

ارور ماشین لباسشویی 5 کیلویی اسنوا و حایر

کد خطا E1 - شرح خطا چراغ روشن نمی شود - از بسته شدن درب ماشین مطمئن شوید - خرابی میکروسوئیچ درب و در آخر مشکل از برد

کد خطا E2 - شرح خطا یک دقیقه بعد 2 بار چشمک زدن چراغ و چهار ثانیه خاموش - سیم های ارتباطی چک شود - خرابی پمپ تخلیه - ودر آخر اشکال از مدار برد

کد خطا E3 - شرح خطا چشمک زدن چراغ 3 بار و 4 ثانیه خاموش - مشکل از خرابی ترمیستور تعویض ترمیستور - سیم کشی چک شود

کد خطا E4 - شرح خطا 4 بار چشمک زدن چراغ و 4 ثانیه خاموش - ایراد از هیتر - بررسی و تعویض هیتر - سیم کشی چک شود و در آخر خرابی از برد

کد خطا E5 - شرح خطا بعد 8 دقیقه 5 بار چشمک زدن چراغ و 4 ثانیه خاموش - علت عدم آبگیری - سیم کشی و شیر برقی چک شود - تعویض شیر برقی و در آخر خرابی برد

کد خطا E6 - شرح خطا چشمک زدن چراغ 6 بار و 4 ثانیه چراغ خاموش - اشکال ارور از خرابی مدار برد الکترونیک

کد خطا E7 - شرح خطا 7 بار چشمک زدن چراغ و 4 ثانیه چراغ خاموش - مشکل از موتور - سیم های مرتبط به موتور چک شود - خرابی موتور و در آخر ایراد از مدار برد

کد خطا E8 - شرح خطا 8 بار چشمک زدن چراغ و 4 ثانیه چراغ خاموش - ایراد خرابی هیدروستات - چک کردن هیدروستات و سیم کشی - تعویض هیدروستات و در آخر خرابی از برد

ارور ماشین لباسشویی 5 کیلویی حایر مدل 601

شرح خطا = چراغ روشن نمی شود - از بسته شدن درب ماشین مطمئن شوید - خرابی میکروسوئیچ درب و در آخر مشکل از برد

شرح خطا = یک دقیقه بعد 2 بار چشمک زدن چراغ و چهار ثانیه خاموش - سیم های ارتباطی چک شود - خرابی پمپ تخلیه - ودر آخر اشکال از مدار برد

شرح خطا = چشمک زدن چراغ 3 بار و 4 ثانیه خاموش - مشکل از خرابی ترمیستور تعویض ترمیستور - سیم کشی چک شود

شرح خطا = 4 بار چشمک زدن چراغ و 4 ثانیه خاموش - ایراد از هیتر - بررسی و تعویض هیتر - سیم کشی چک شود و در آخر خرابی از برد

شرح خطا = بعد 8 دقیقه 5 بار چشمک زدن چراغ و 4 ثانیه خاموش - علت عدم آبگیری - سیم کشی و شیر برقی چک شود - تعویض شیر برقی و در آخر خرابی برد

شرح خطا = چشمک زدن چراغ 6 بار و 4 ثانیه چراغ خاموش - اشکال ارور از خرابی مدار برد الکترونیک

شرح خطا = 8 بار چشمک زدن چراغ و 4 ثانیه چراغ خاموش - ایراد خرابی هیدروستات - چک کردن هیدروستات و سیم کشی - تعویض هیدروستات و در آخر خرابی از برد

ارور ماشین لباسشویی هارداستون WOO3 - W008

کد خطا E10 - مشکل از تراز نشدن آب مخزن - دریچه ورودی آب تا شدن و یا گرفتگی لوله هوا

کد خطا E11 - اشکال این خطا از آب گیری بیش از حد می باشد سر ریز شدن آب - خرابی از هیدروستات و یا آب شمار - خرابی از مدار برد دستگاه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E12 - اشکال این خطا از آب گیری بیش از حد می باشد سر ریز شدن آب - خرابی از هیدروستات - خرابی از مدار برد دستگاه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E20 - این خطا مربوط می شود به عدم تخلیه آب - خرابی از پمپ تخلیه و سیم های ارتباطی - خرابی از مدار برد الکترونیک می باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E21 - مشکل از تخلیه آب - تخلیه آب به سختی صورت میگیرد - سوختگی پمپ تخلیه - ایراد از مدار برد الکترونیک می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E30 - درب دستگاه باز می باشد - ممکن است خرابی از میکروسوئیچ باشد

کد خطا E31 - مشکل این خطا از میکرو سوئیچ درب می باشد - ممکن است خرابی از مدار برد اصلی باشد - سوختگی میکرو سوئیچ درب - سیم کشی دستگاه بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E33 - مشکل این خطا سنسور دما می باشد - نکاتی که باید بررسی شود - مقدار اهم سنسور چک شود - ممکن است خرابی از سنسور دما باشد

کد خطا E34 - علت خطا از سنسور المنت می باشد - تعویض سنسور المنت

کد خطا E35 - خطای کم نشان دادن دمای آب - خرابی ترمیستور مقدار اهم چک شود و در آخر تعویض ترمیستور - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E40 - مشکل از خرابی مدار برد می باشد - عمل نکردن E2PROM  برد PC

کد خطا E41 - مشکل از خرابی مدار برد می باشد - عمل نکردن E2PROM  برد PC

کد خطا E50 - علت ارور بالا رفتن ولتاژ برق شهری - ممکن است مدار برد آسیب دیده باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E60 - مشکل این ارور از موتور دستگاه است - ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺑﻄﻮﺭ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻣﺘﺼﻞ ﻧﻴﺴﺖ - خرابی از مدار برد هم میتواند باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E61 - اشکال این ارور ﺳﺮﻋﺖ ﻣﻮﺗﻮر در ﺳﻪ دﻗﯿﻘﯽ ﺑﺪون ﻫﯿﭻ ﺳﯿﮕﻨﺎﻟﯽ ﺑﯿﺶ از 0 شده است - ممکن است خرابی از تاخو باشد - خرابی از مدار برد الکترونیک - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E62 - علت این خطا از عدم چرخش صحیح موتور می باشد - خرابی موتور و تعویض آن - اشکال از خرابی مدار برد ترایاک PC  - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E70 - مشکل از برد پنل کلیدها

کد خطا EC - این خطا مربوط است به خرابی مدار برد الکترونیک قسمت پروگرم PC

ارور ماشین لباسشویی وستینگهاوس

کد خطا E10=E11 - علت این خطا آب وارد دستگاه نمی شود شیر برقی چک شود ، اشکال از مدار برد می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E13 -  نشتی آب و یا سنسور میکروسوئیچ کف مقدار اهم سنسور چک شود - سیم های ارتباطی چک شود - خرابی از مدار برد دستگاه می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E20=E21=E22 - علت این خطا از عدم تخلیه آب - خرابی پمپ تخلیه - سیم های ارتباطی چک شود - معیوب بودن برد و یا مسیر شلنگ تخلیه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E23 - علت ارور خرابی رله پمپ در مدار برد - سیم کشی بررسی شود

کد خطا E24 - این خطا مربوط می شود به تخلیه آب - نکاتی که باید چک شود - صدمه دیدن پمپ تخلیه - ولتاژ اشتباه به قطعه می رسد - خرابی از مدار برد الکترونیک - مشکل می تواند از سیم کشی باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E25 - اشکال خطا از حسگر چرخش رله پمپ - سیم کشی بین برد و پمپ بررسی شود مقدار اهم سیم پیچ پمپ چک شود و در آخر خرابی مدار برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E26 - اشکال خطا از حسگر چرخش رله پمپ - سیم کشی بین برد و پمپ بررسی شود مقدار اهم سیم پیچ پمپ چک شود و در آخر خرابی مدار برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E31 - مشکل از سنسور فشار آب models - ممکن است خرابی از برد هم باشد

کد خطا E32 - اشکال در سنسور فشار کالیبراسیون آب بررسی سیم کشی و در آخر خرابی برد

کد خطا E35 - اشکال این خطا از آب گیری بیش از حد می باشد سر ریز شدن آب - خرابی از هیدروستات - خرابی از مدار برد دستگاه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E36 - مشکل خطا از خرابی مدار برد می باشد

کد خطا E38 - اشکال این خطا از آب گیری بیش از حد می باشد سر ریز شدن آب - خرابی از هیدروستات - خرابی از مدار برد دستگاه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E41 - درب دستگاه باز می باشد ، میکرو سویچ درب خراب است - خرابی از مدار برد دستگاه می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E42 - خطای در میکروسوئیچ درب دستگاه می باشد - ممکن است میکروسویچ درب سوخته باشد - خرابی برد الکترونیک - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E43= E44 - خطای خرابی برد الکترونیک - ناهماهنگی بین برد اصلی و پنل دستگاه

کد خطا E45=E46 -  خطای خرابی برد الکترونیک - ناهماهنگی بین برد اصلی و پنل دستگاه

کد خطا E49 - از قفل شدن میکروسوئیچ درب مطمعن شوید

کد خطا E52 - اشکال این ارور از موتور و یا تاکومتر موتور است - مقدار اهم تاکو چک شود - بررسی موتور - بررسی سیمهای ارتباطی - امکان دارد خرابی از برد هم باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E53 - علت این خطا از عدم چرخش صحیح موتور می باشد - خرابی موتور و تعویض آن - اشکال از خرابی مدار برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E54 - مشکل این ارور از موتور دستگاه است - ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺑﻄﻮﺭ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻣﺘﺼﻞ ﻧﻴﺴﺖ - خرابی از مدار برد هم میتواند باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E55 - اشکال از موتور سوختگی و یا قفل شدن موتور سوکت موتور و سیم کشی ، اتصال کوتاه ، خرابی رله برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E56=E57=E58 - علت خطا جریان زیاد موتور - اشکال از موتور سوختگی و یا قفل شدن موتور اینورتر سوکت موتور و سیم کشی ، اتصال کوتاه ، خرابی رله برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

ارور ماشین لباسشویی زیرووات 1

کد خطا E01 - علت این خطا آب وارد دستگاه نمی شود شیر برقی چک شود ، اشکال از مدار برد می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E02 - این خطا از خرابی هیدرواستات می باشد مقدار مقاومت چک شود - بررسی سیم کشی - ممکن است خرابی از برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E03 - ممکن است اشکال در پمپ تخلیه دستگاه باشد - ممکن است خرابی از برد الکترونیک باشد - مقدار مقاومت سیم پیچ پمپ باید بین 200 تا 240 اهم باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E04 - اشکال این خطا از آب گیری بیش از حد می باشد سر ریز شدن آب - خرابی از هیدروستات - خرابی از مدار برد دستگاه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E05 - اشکال این ارور از ترموستات می باشد - سیم کشی قسمت ترموستات چک شود - مقدار اهم ترموستات چک شود - و در آخر خرابی از برد اصلی - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E06 - این خطا مربوط است به خرابی مدار برد الکترونیک قسمت پروگرم

کد خطا E07 - اشکال از موتور سوختگی و یا قفل شدن موتور سوکت موتور و سیم کشی ، اتصال کوتاه ، خرابی رله برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E08 - اشکال از موتور سوختگی و یا قفل شدن موتور سوکت موتور و سیم کشی ، اتصال کوتاه ، خرابی رله برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E09 - مشکل خطا از مدار برد اصلی دستگاه می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E10 - اشکال این خطا از عدم فرمان بین برد اصلی و پنل جلو می باشد - ممکن است خرابی از برد پنل باشد - خرابی از مدار برد اصلی - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E11 - علت ارور از ماژول خشک کن - بررسی ماژول و سیم های ارتباطی - ممکن است خرابی از برد اصلی باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E12-E13 و E14  - پیغام این خطا ها مربوط است به ناهماهنگی بین برد اصلی و پنل دستگاه و یا مشکل از برنامه پلگرام - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E16 -  این خطا مربوط است به اتصالات برق و یا مدار برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E15 - خطای خرابی برد الکترونیک - ناهماهنگی بین برد اصلی و پنل دستگاه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

ارور ماشین لباسشویی زیرووات 2

کد خطا E14 - مشکل این ارور از دما ، خرابی المنت مقدار مقاومت المنت چک شود - ودر آخر خرابی از مدار برد - سیم کشی دستگاه بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E05 - اشکال این ارور از ترموستات می باشد - سیم کشی قسمت ترموستات چک شود - مقدار اهم ترموستات چک شود - و در آخر خرابی از برد اصلی - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E02 - علت ارور از شیر برقی و یا هیدروستات - بررسی شیر برقی و سیم های مرتبط به آن - هیدروستات و مخزن و شیلنگ متصل به هیدروستات چک شود - و در آخر ممکن است خرابی از مدار برد باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E00 - این خطا مربوط است به خرابی مدار برد الکترونیک قسمت پروگرم بدون برنامه

کد خطا E01 - اشکال این ارور از باز بودن درب می باشد - ممکن است میکروسوئیچ معیوب باشد میکروسوئیچ بررسی شود - میتواند خرابی از مدار برد دستگاه باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E03 - پیغام خطا از المنت و یا پمپ تخلیه - بررسی مقدار اهم المنت و سیم های مرتبط به آن - پمپ تخلیه چک شود - تعویض پمپ و در آخر ایراد از برد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E06 - خطای خرابی برد الکترونیک - ناهماهنگی بین برد اصلی و پنل دستگاه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E07 - اشکال این ارور از موتور و یا تاخو است - مقدار اهم تاکو چک شود - بررسی موتور - بررسی سیمهای ارتباطی - امکان دارد خرابی از برد هم باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E08 - اشکال از موتور سوختگی و یا قفل شدن موتور سوکت موتور و سیم کشی ، اتصال کوتاه ، خرابی رله برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E09 - مشکل این ارور از موتور دستگاه است - ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺑﻄﻮﺭ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻣﺘﺼﻞ ﻧﻴﺴﺖ - تعویض موتور و در آخر خرابی از مدار برد هم میتواند باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E070 - مشکل خطا از خرابی مدار برد الکترونیک می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E011 - پیغام این خطا مربوط است به هیتر و یا ترموستات - سوختگی هیتر مقدار اهم هیتر چک شود - بررسی اهم ترموستات و تعویض آن - سیم کشی وسوکت بررسی شود - ممکن است خرابی از مدار برد باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E012 - این خطا مربوط است به خرابی در مدار برد نمایشگر - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E013 - این خطا مربوط است به خرابی در مدار برد نمایشگر - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E8 - پیغام خطا از موتور سوکت موتور بررسی شود

ارور ماشین لباسشویی الکترولوکس

کد خطا E10 - ﺍﺷﻜﺎﻝ پیغام خطا ﺩﺭ ﻭﺭﻭﺩ ﺁﺏ - علت احتمالی - ﺷﻴﺮ ﺁﺏ ﺑﺴﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﺷﻴﺮ ﺁﺏ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻛﻨﻴﺪ - ﻓﻴﻠﺘﺮ ﻭﺭﻭﺩﻱ ﺁﺏ ﻣﺴﺪﻭﺩ ﺍﺳﺖ ﻓﻴﻠﺘﺮ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻛﻨﻴﺪ - ﺷﻴﺮ ﺑﺮﻗﻲ ﻧﺎﻣﺮﻏﻮﺏ ﺍﺳﺖ ﻳﺎ ﺧﺮﺍﺏ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ - ممکن است خرابی از مدار برد باشد ﺩﺭ ﺣﻴﻦ ﺁﺑﮕﻴﺮﻱ ﭘﻤﭗ ﺗﺨﻠﻴﻪ ﻛﺎﺭ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E11 - پیغام این خطا ﻣﻘﺪار آب در وﺿﻌﯿﺖ بیش از اندازه مجاز است - ممکن است خرابی از مدار برد هم باشد - ریست شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E13 - علت این خطا آب وارد دستگاه نمی شود شیر برقی چک شود سیم های ارتباطی چک شود ، اشکال از مدار برد می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E20 - این خطا مربوط است به اشکال در مدار پمپ - خرابی از پمپ تخلیه است مقدار مقاومت پمپ چک شود - خرابی از مدار برد اصلی - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E21 - مشکل از تخلیه آب - تخلیه آب به سختی صورت میگیرد - سوختگی پمپ تخلیه - ایراد از مدار برد الکترونیک می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E23 - ممکن است اشکال در پمپ تخلیه دستگاه باشد - ممکن است خرابی از برد الکترونیک باشد - مقدار مقاومت سیم پیچ پمپ باید بین 200 تا 240 اهم باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E24 - این خطا مربوط می شود به تخلیه آب - نکاتی که باید چک شود - صدمه دیدن پمپ تخلیه - ولتاژ اشتباه به قطعه می رسد - خرابی از مدار برد الکترونیک - مشکل می تواند از سیم کشی باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E31 - این خطا از خرابی هیدرواستات می باشد مقدار مقاومت چک شود - بررسی سیم کشی - ممکن است خرابی از برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E32 - پیغام این خطا مربوط است به هیدروستات - سیم کشی مرتبط به هیدروستات بررسی شود - مخزن و شلنگ هیدروستات بررسی شود - و در آخر خرابی از برد اصلی - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E35 - اشکال این خطا از آب گیری بیش از حد می باشد سر ریز شدن آب - خرابی از هیدروستات - خرابی از مدار برد دستگاه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E38 - پیغام این ارور مربوط است به ﺳﻄﺢ آب - مقدار اهم سنسور سطح آب چک شود - خرابی هیدروستات - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E3A - علت خطا از ولتاژ ورودی رله به سنسور دما دما همیشه صفر است - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E40 - درب دستگاه باز می باشد ، میکرو سویچ درب خراب است - خرابی از مدار برد دستگاه می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا EF - نشتی آب و یا سنسور کف مقدار اهم سنسور چک شود - خرابی از مدار برد دستگاه می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا EH - مشکل خطا مربوط می شود به کم بودن ولتاژ برق در دستگاه

ارور ماشین لباسشویی صنام

کد خطا E01 - درب دستگاه باز می باشد ، میکرو سویچ درب خراب است - خرابی از مدار برد دستگاه می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E02 - اشکال این پیغام خطا از عدم آبگیری دستگاه می باشد - خرابی شیر برقی مقدار مقاومت شیر برقی چک شود - ممکن است خرابی از برد اصلی باشد - سیم کشی بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E03 - این خطا مربوط است به اشکال در مدار پمپ - خرابی از پمپ تخلیه است مقدار مقاومت پمپ چک شود - خرابی از مدار برد اصلی - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E04 - مشکل خطا از سرریز شدن کف داخل دستگاه

کد خطا E05-E06-E09 - این خطا مربوط است به خرابی مدار برد الکترونیک قسمت پروگرم - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E07 - مشکل این ارور از دما ، خرابی المنت مقدار مقاومت المنت چک شود - ودر آخر خرابی از مدار برد - سیم کشی دستگاه بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E08 - این ارور مربوط می شود به سنسور دما و یا هیتر - سوختگی المنت مقدار مقاومت هیتر چک شود - ممکن است خرابی از مدار برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

 

ارور ماشین لباسشویی بلومبرگ

کد خطا 01 - علت این خطا آب وارد دستگاه نمی شود شیر برقی چک شود ، اشکال از مدار برد می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 02 - علت این خطا از عدم تخلیه آب - خرابی پمپ تخلیه - سیم های ارتباطی چک شود - معیوب بودن برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 03 - اشکال این ارور از ترموستات می باشد - سیم کشی قسمت ترموستات چک شود - مقدار اهم ترموستات چک شود - و در آخر خرابی از برد اصلی - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 04 - اشکال ارور از اتصالی ترمینال موتور - سیم های ارتباطی بررسی شود - خرابی موتور - ممکن است خرابی از بردهم باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 05 - مشکل خطای سنسور NTC - بررسی سنسور دما

کد خطا 06 - اشکال این ارور از موتور و یا تاکومتر موتور است - مقدار اهم تاکو چک شود - بررسی موتور - بررسی سیمهای ارتباطی - امکان دارد خرابی از برد هم باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 07 - درب دستگاه باز می باشد ، میکرو سویچ درب خراب است - خرابی از مدار برد دستگاه می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 09 - پیغام این خطا ها مربوط است به ناهماهنگی بین برد اصلی و پنل دستگاه و یا مشکل از برنامه پلگرام - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 10 - اشکال این خطا از آب گیری بیش از حد می باشد سر ریز شدن آب - خرابی از هیدروستات - سنسور سطح آب بررسی شود - خرابی از مدار برد دستگاه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 11 - خطای کم نشان دادن دمای آب و یا زیاد شدن دمای آب - خرابی المنت و یا ترموستات مقدار اهم چک شود و در آخر تعویض ترموستات و المنت و در آخر ایراد از برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 13 - اشکال این ارور ﺳﺮﻋﺖ ﻣﻮﺗﻮر در ﺳﻪ دﻗﯿﻘﯽ ﺑﺪون ﻫﯿﭻ ﺳﯿﮕﻨﺎﻟﯽ ﺑﯿﺶ از 0 شده است - ممکن است خرابی از تاخو باشد - خرابی از مدار برد الکترونیک - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 18 - مشکل خطا مربوط می شود به کم بودن و یا زیاد بودن ولتاژ برق در دستگاه

ارور ماشین لباسشویی فاکور

کد خطا F01 - ﺍﺷﻜﺎﻝ پیغام ﺩﺭ ﻭﺭﻭﺩ ﺁﺏ - علت احتمالی - ﺷﻴﺮ ﺁﺏ ﺑﺴﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﺷﻴﺮ ﺁﺏ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻛﻨﻴﺪ - ﻓﻴﻠﺘﺮ ﻭﺭﻭﺩﻱ ﺁﺏ ﻣﺴﺪﻭﺩ ﺍﺳﺖ ﻓﻴﻠﺘﺮ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻛﻨﻴﺪ - ﺷﻴﺮ ﺑﺮﻗﻲ ﻧﺎﻣﺮﻏﻮﺏ ﺍﺳﺖ ﻳﺎ ﺧﺮﺍﺏ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ - ممکن است خرابی از مدار برد باشد ﺩﺭ ﺣﻴﻦ ﺁﺑﮕﻴﺮﻱ ﭘﻤﭗ ﺗﺨﻠﻴﻪ ﻛﺎﺭ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F02 - این خطا از تخلیه آب بیش از 8 دقیقه طول کشیده - علت خرابی سوختگی پمپ تخلیه می باشد - سیم های ارتباطی به پمپ چک شود - خرابی از برد اصلی هم می تواند باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F04 - این ارور از باز بودن درب دستگاه و یا سوختگی میکرو سوئیچ درب - سیم های ارتباطی به میکروسوئیچ چک شود - خرابی از مدار برد می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F05 - مشکل خطای سنسور NTC - بررسی سنسور دما - بررسی سیم کشی تا سنسور دما - ممکن است خرابی از برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F06 - اشکال این خطا از ترموستات NTC دستگاه و یا دمای بیش از حد آب داخل دستگاه می باشد - سیم کشی مشکل دارد - بررسی NTC سنسور دما - دستگاه را از پریز برق جدا کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید

کد خطا F07 - اشکال این خطا از آب گیری بیش از حد می باشد سر ریز شدن آب - خرابی از هیدروستات - سنسور سطح آب بررسی شود - خرابی از مدار برد دستگاه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F08 - اشکال این ارور ﺳﺮﻋﺖ ﻣﻮﺗﻮر در ﺳﻪ دﻗﯿﻘﯽ ﺑﺪون ﻫﯿﭻ ﺳﯿﮕﻨﺎﻟﯽ ﺑﯿﺶ از 0 شده است - ممکن است خرابی از تاخو باشد - خرابی از مدار برد الکترونیک - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F09 - اشکال این ارور از موتور و یا تاکومتر موتور است - مقدار اهم تاکو چک شود - بررسی موتور - بررسی سیمهای ارتباطی - امکان دارد خرابی از برد هم باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F10 - خطای خرابی برد الکترونیک - ناهماهنگی بین برد اصلی و پنل دستگاه - بررسی سیم کشی - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F11 - اشکال این ارور از خرابی مدار برد الکترونیک می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا F12 - خطای خرابی برد الکترونیک - ناهماهنگی بین برد اصلی و پنل دستگاه - بررسی سیم کشی - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا C03 - مشکل این خطا ﺩﺭ ﺗﺮﺍﺯ نبودن - ﻟﺒﺎﺳﻬﺎ ﺩﺭ ﻫﻢ ﭘﻴﭽﻴﺪﻩ ﻭ ﺩﺭ ﻳک ﻄﺮﻑ ﺩﺭﺍﻡ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ - ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺭﺍ ﻣﺘﻮﻗﻒ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ لباسها را باز کنید

ارور ماشین لباسشویی بلر

کد خطا E01 - پیغام این خطا مربوط است به میکرو سوئیچ درب - نکاتی را که باید چک کنید - چک کنید که درب دستگاه کاملا بسته باشد - میکرو سوئیچ درب از نظر سلامتی چک شود - سیم کشی را بررسی نمایید - خرابی مدار برد الکترونیک - سوختگی میکرو سوئیچ درب - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E02 - مشکل این خطا از عدم ورود آب به دستگاه می باشد - خرابی شیر برقی مقدار مقاومت شیر برقی چک شود - از باز بودن شیر آب ورودی مطمئن شوید - هیدروستات بررسی شود - ممکن است خرابی از برد دستگاه باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E03 - مشکل این خطا از تخلیه نشدن آب دستگاه می باشد - سوختگی پمپ تخلیه مقدار اهم پمپ چک شود - مسدود شدن شلنگ و یا فیلتر - خرابی از مدار برد دستگاه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E04 - مشکل خطا از سرریز شدن کف داخل دستگاه

کد خطا E05 - اشکال این ارور از موتور و یا تاخو است - مقدار اهم تاکو چک شود - بررسی موتور - بررسی سیمهای ارتباطی - امکان دارد خرابی از برد هم باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E07 - علت خطا از هیتر و یا NTC روی هیتر می باشد - خرابی هیتر با بالا رفتن دمای آب تا 96 درجه و کار نکردن NTC - تعویض هیتر و در آخر خرابی مدار برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E08 - این خطا مربوط است به هیتر و یا NTC دستگاه - ایراد در هیتر دمای آب از 15 درجه بالاتر نرفته است - تعویض هیتر - ممکن است مشکل از برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

ارور ماشین لباسشویی سانیو

کد خطا E00 - اشکال خطا از برنامه ایرواش و سوکتها

کد خطا E01 - اشکال خطا از برنامه ایرواش و سوکتها

کد خطا E908 - اشکال این ارور از کارکرد غیر عادی موتور - بررسی موتور - بررسی سیمهای ارتباطی - امکان دارد خرابی از برد کف هم باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E12 - علت این خطا از عدم تخلیه آب - خرابی پمپ تخلیه - سیم های ارتباطی چک شود - معیوب بودن برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا EA1 - این خطا از خرابی هیدرواستات می باشد مقدار مقاومت چک شود - خرابی از فرمان مدار برد است - ممکن است خرابی از برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E940 - پیغام خطا از موتور سوکت نارنجی . قرمز . بنفش . قهوه ای

کد خطا E11 - پیغام این خطا از عدم ورود آب به دستگاه می باشد - شیر ورودی آب چک شود - خرابی شیر برقی - هیدروستات تا مخزن و شلنگ هیدروستات چک شود ممکن است خرابی از برد باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E70 - مشکل این ارور از دما ، خرابی المنت مقدار مقاومت المنت چک شود - ودر آخر خرابی از مدار برد - سیم کشی دستگاه بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E904 - این خطا مربوط می شود به تغییرات ولتاژ و یا المنت - بررسی المنت و مقدار مقاومت آن - ممکن است خرابی از مدار برد باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا U4 - اشکال خطا از میکروسوئیچ درب - درب باز می باشد - سیم کشی چک شود - تعویض میکروسوئیچ و در آخر خرابی مدار برد

کد خطا U3 - مشکل از بالانس نبودن دستگاه و یا خرابی برد

کد خطا E14 - مشکل این ارور از دما ، خرابی هیتر مقدار مقاومت هیتر چک شود - بررسی مقدار اهم ترموستات و در آخر خرابی از مدار برد - سیم کشی دستگاه بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E15 - اشکال این ارور از خرابی مدار برد الکترونیک می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E16 - مشکل این ارور از خرابی المنت مقدار مقاومت المنت چک شود - و در آخر خرابی از مدار برد - سیم کشی دستگاه بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E17 - اشکال این ارور از موتور و یا تاخو است - مقدار اهم تاکو چک شود - بررسی موتور - بررسی سیمهای ارتباطی - امکان دارد خرابی از برد هم باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E02 - اشکال این ارور از ترموستات می باشد - سیم کشی قسمت ترموستات چک شود - مقدار اهم ترموستات چک شود - و در آخر خرابی از برد اصلی - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا EC2 - علت خطا از ترموستات می باشد - سیم کشی قسمت ترموستات چک شود - مقدار اهم ترموستات چک شود - و در آخر مدار برد قطع می باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا O3H - پیغام خطا باز نشدن درب دستگاه ایرواش فعال می باشد و برنامه استیلیزه فعال می باشد

کد خطا E901 - مشکل خطا از سرریز شدن کف داخل دستگاه و یا تعداد لباسها زیاد می باشد این خطا در موقع خشک کن اتفاق می افتد

کد خطا H - این خطا مربوط است به حرارت زیاد آب - بررسی ترموستات - المنت چک شود و در آخر خرابی مدار برد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا EA2 - علت خطا از حجم زیاد آب داخل دیگ می باشد

کد خطا EA3 - علت از غیر معقول بودن حجم آب در موقع تخلیه - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا EF2 - اشکال این ارور از مدار برد کف دستگاه - بعد از روشن شدن دستگاه سیگنال داخل برد قطع می شود - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا EU - پیغام خطا از یکسره شدن منبع تغذیه برق می باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E7C - مشکل خطا از قطع بودن المنت - بررسی سیم های ارتباطی - خرابی المنت - ممکن است خرابی از برد باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا EC6 - این خطا مربوط است به مشکل در المنت - المنت فقط در موقع خشک کن به درستی کار می کند - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا EC7 - علت خطا عملکرد نادرست در المنت - المنت در موقع خشک کن کار نمی کند - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا 777 - خطای خرابی برد الکترونیک - ناهماهنگی بین برد اصلی و پنل دستگاه - بررسی سیم کشی - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا ED2 - خطای خرابی برد الکترونیک - ناهماهنگی بین برد اصلی و پنل دستگاه - بررسی سیم کشی - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا ED1 - اشکال ارور از خرابی در مدار برد اصلی دستگاه می باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E902 - مشکل خطا مربوط می شود به زیاد بودن ولتاژ برق در دستگاه

کد خطا E940 - علت این خطا از عدم چرخش صحیح موتور می باشد - خرابی موتور و تعویض آن - اشکال از خرابی مدار برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E6C - این خطا مربوط است به کارکرد نا منظم المنت

ارور ماشین لباسشویهای کوی

کد خطا E4 - مشکل از تخلیه آب - تخلیه آب به سختی صورت میگیرد و زمان تخلیه طولانی شده - سوختگی پمپ تخلیه - ایراد از مدار برد الکترونیک می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E5 - مشکل خطا مربوط می شود به زیاد بودن ولتاژ برق در دستگاه

کد خطا E6 - علت این خطا از عدم چرخش صحیح موتور می باشد - خرابی موتور و تعویض آن - اشکال از خرابی مدار برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E1 -E2 - پیغام این خطا مربوط است به هیدروستات و یا ورودی آب - سیم کشی مرتبط به هیدروستات بررسی شود - مخزن و شلنگ هیدروستات بررسی شود - چک کردن شیر برقی و در آخر خرابی از برد اصلی - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E8 - اشکال این ارور از موتور و یا تاخو است - مقدار اهم تاکو چک شود - بررسی موتور - بررسی سیمهای ارتباطی - امکان دارد خرابی از برد هم باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا IE - اشکال خطا خط آب در حین آبگیری و یا عدم آبگیری - شیر و شلنگ ورودی آب چک شود - هیدروستات و شیر برقی چک شود - سیم های ارتباطی بررسی شود و در آخر ایراد از برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا LE - خطا مربوط است به میکرو سوئیچ درب - بررسی کنید که درب دستگاه بسته شده باشد - نکاتی که باید بررسی شوند - ممکن است این خطا بدلیل جریان نشتی متناوب از یک سیم رخ دهد - سوختگی میکرو سوئیچ درب - سیم کشی دستگاه بررسی شود - خرابی از مدار برد دستگاه می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا H2 -H4 -H5 - علت خطا از ترموستات می باشد - سیم کشی قسمت ترموستات چک شود - مقدار اهم ترموستات چک شود - و در آخر مدار برد قطع می باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا DE - مشکل این خطا از تخلیه نشدن آب دستگاه می باشد - سوختگی پمپ تخلیه مقدار اهم پمپ چک شود - مسدود شدن شلنگ و یا فیلتر - خرابی از مدار برد دستگاه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا H8 -H6 - مشکل خطا از قطع بودن المنت - بررسی سیم های ارتباطی - خرابی المنت - ممکن است خرابی از برد باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا PFE - مشکل این خطا از تخلیه نشدن آب دستگاه می باشد - سوختگی پمپ تخلیه مقدار اهم پمپ چک شود - مسدود شدن شلنگ و یا فیلتر - خرابی از مدار برد دستگاه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا IB - اشکال ارور از خرابی در مدار برد اصلی دستگاه می باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا OE - خطای پمپ تخلیه - شیلنگ خروجی - هیدروستات - شیلنگ و مخزن هیدروستات

ارور ماشین لباسشویی موریس

کد خطا E1 - پیغام این خطا مربوط است به میکرو سوئیچ درب - نکاتی را که باید چک کنید - چک کنید که درب دستگاه کاملا بسته باشد - میکرو سوئیچ درب از نظر سلامتی چک شود - سیم کشی را بررسی نمایید - خرابی مدار برد الکترونیک - سوختگی میکرو سوئیچ درب - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E2 - اشکال این خطا از عدم آبگیری دستگاه می باشد - نکاتی را که باید مورد بررسی قرار دهیم - خرابی شیر برقی مقدار اهم شیر برقی چک شود - شیلنگ ورودی آب را بررسی نمایید - شیر ورودی آب تا انتها باز باشد - سیم کشی را بررسی نماید - خرابی از مدار برد دستگاه می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E3 - این خطا مربوط می شود به عدم تخلیه آب - نکاتی را که باید چک شوند - خرابی پمپ تخلیه مقدار مقاومت پمپ چک شود - سیم کشی را کاملا بررسی نمایید - خرابی از مدار برد الکترونیک می باشد - شلنگ خروجی آب را بررسی نمایید - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E4 - علت خطا از سنسور دما می باشد - بررسی مقدار اهم سنسور و تعویض آن - سیم های متصل به سنسور چک شود و در آخر ایراد از مدار برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E5 - این خطا از وارد شدن بیش از حد آب داخل دستگاه - نکاتی که باید بررسی شود - هیدروستات و مسیر آن چک شود - شیر برقی چک شود - سیم های ارتباطی بررسی شود - ودر آخر مشکل از برد می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E6 - مشکل ارور از قطع شدن ناگهانی برق در دستگاه - سیم کشی چک شود و در آخر اشکال از برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E7 - اشکال خطا از قطع ارتباطی داخل دستگاه

کد خطا E8 - این خطا مربوط می شود به هیتر - خرابی المنت مقدار اهم هیتر بررسی شود - سیمهای ارتباطی از هیتر به مدار برد اصلی را چک نمایید - ممکن است خرابی از مدار برد اصلی باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E9 - علت این خطا از کم بودن آب داخل دستگاه و خشک کار کردن المنت می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

ارور ماشین لباسشویی اوشن

کد خطا D0 - این خطا از وارد شدن بیش از حد آب داخل دستگاه و تخلیه آب به علت وجود خطا - نکاتی که باید بررسی شود - هیدروستات و مسیر آن چک شود - شیر برقی چک شود - سیم های ارتباطی بررسی شود - و در آخر مشکل از برد می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا D1 - اشکال از موتور سوختگی و یا قفل شدن موتور سوکت موتور و سیم کشی به علت وجود خطا آب داخل دستگاه خالی می شود و قفل درب بسته می ماند - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا D2 - این خطا مربوط می شود به هیتر آب به درستی گرم نشده - خرابی المنت مقدار اهم هیتر بررسی شود - سیمهای ارتباطی از هیتر به مدار برد اصلی را چک نمایید - ممکن است خرابی از مدار برد اصلی باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا D3 - این خطا مربوط می شود به عدم تخلیه آب به علت وجود خطا آب داخل دستگاه باقی می ماند و قفل درب بسته می ماند - نکاتی را که باید چک شوند - خرابی پمپ تخلیه مقدار مقاومت پمپ چک شود - سیم کشی را کاملا بررسی نمایید - خرابی از مدار برد الکترونیک می باشد - شلنگ خروجی آب را بررسی نمایید - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا D4 - علت خطا از سنسور دما می باشد آب به درستی گرم نشده - بررسی مقدار اهم سنسور و تعویض آن - سیم های متصل به سنسور چک شود و در آخر ایراد از مدار برد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا D5 - خطا مربوط است به میکرو سوئیچ درب - بررسی کنید که درب دستگاه بسته شده باشد - نکاتی که باید بررسی شوند - ممکن است این خطا بدلیل جریان نشتی متناوب از یک سیم رخ دهد - سوختگی میکرو سوئیچ درب - سیم کشی دستگاه بررسی شود - خرابی از مدار برد دستگاه می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا D6 - مشکل این خطا از عدم ورود آب به دستگاه می باشد - خرابی شیر برقی مقدار مقاومت شیر برقی چک شود - از باز بودن شیر آب ورودی مطمئن شوید - هیدروستات بررسی شود - ممکن است خرابی از برد دستگاه باشد - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا D7 - اشکال ارور از خرابی در مدار برد اصلی دستگاه می باشد به علت وجود خطا آب داخل دستگاه باقی می ماند و قفل درب بسته می ماند - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

ارور ماشین لباسشویی گالانز

کد خطا E1 - درب دستگاه باز می باشد ، میکرو سویچ درب خراب است - خرابی از مدار برد دستگاه می باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E2 - ﺍﺷﻜﺎﻝ پیغام ﺩﺭ ﻭﺭﻭﺩ ﺁﺏ - علت احتمالی - ﺷﻴﺮ ﺁﺏ ﺑﺴﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﺷﻴﺮ ﺁﺏ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻛﻨﻴﺪ - ﻓﻴﻠﺘﺮ ﻭﺭﻭﺩﻱ ﺁﺏ ﻣﺴﺪﻭﺩ ﺍﺳﺖ ﻓﻴﻠﺘﺮ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻛﻨﻴﺪ - ﺷﻴﺮ ﺑﺮﻗﻲ ﻧﺎﻣﺮﻏﻮﺏ ﺍﺳﺖ ﻳﺎ ﺧﺮﺍﺏ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ - ممکن است خرابی از مدار برد باشد ﺩﺭ ﺣﻴﻦ ﺁﺑﮕﻴﺮﻱ ﭘﻤﭗ ﺗﺨﻠﻴﻪ ﻛﺎﺭ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E3 - علت خطا از عدم تخلیه آب - سوختگی پمپ  - بررسی سیستم هیدروستات - سیم های ارتباطی چک شود - خرابی از مدار برد کنترل - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E4 - مشکل این ارور از دما ، خرابی المنت مقدار مقاومت المنت چک شود - بررسی سنسور حرارتی - تعویض المنت و ترموستات و در آخر خرابی از مدار برد - سیم کشی دستگاه بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E5 - دستگاه دارای نشتی آب می باشد - سوختگی ببین کف - سیم کشی چک شود و در آخر ایراد از برد - دستگاه را از پریز برق جدا کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید

کد خطا E6 - دستگاه دارای نشتی آب می باشد - سوختگی ببین کف - سیم کشی چک شود و در آخر ایراد از برد - دستگاه را از پریز برق جدا کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید

کد خطا E7 - خطای خرابی برد الکترونیک - ناهماهنگی بین برد اصلی و پنل دستگاه - بررسی سیم کشی - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

کد خطا E8 - علت خطا داغ شدن قطعات به علت گرمای بیش از حد در دستگاه

کد خطا E9 - مشکل ارور سوختگی قطعات داخل دستگاه در اثر گرمای بیش از اندازه در ماشین

ارور ماشین لباسشویی بدون نمایشگر کنوود

شرح خطا prewash - مشکل این ارور از دما ، خرابی المنت مقدار مقاومت المنت چک شود - سنسور دما چک شود ودر آخر خرابی از مدار برد - سیم کشی دستگاه بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

شرح خطا main wash - مشکل این ارور از دمای آب اما آب گرم نمی شود ، خرابی المنت مقدار مقاومت المنت چک شود - ودر آخر خرابی از مدار برد - سیم کشی دستگاه بررسی شود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

شرح خطا prewash = main wash - اشکال ارور از کارکرد یکسره هیتر می باشد در صورت سالم بودن هیتر خرابی از سنسور دما و در آخر خرابی مدار برد است - دوشاخه را از برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

شرح خطا Rinse - این خطا مربوط می شود به آبگیری و تخلیه هم زمان آب - نکاتی را که باید چک شوند - خرابی از مدار برد الکترونیک می باشد - ترایاک شیر مدار باز است - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

شرح خطا prewash = Rinse - این خطا مربوط می شود به عدم تخلیه آب - نکاتی را که باید چک شوند - خرابی پمپ تخلیه مقدار مقاومت پمپ چک شود - سیم کشی را کاملا بررسی نمایید - خرابی از مدار برد الکترونیک می باشد - شلنگ خروجی آب را بررسی نمایید - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

شرح خطا prewash main wash = Rinse - علت این ارور مربوط به بار و فشار بیش از حد به دستگاه می باشد

شرح خطا Main wash = Rinse - علت این خطا از عدم چرخش صحیح موتور می باشد - اشکال از خرابی مدار برد ترایاک موتور مدار کوتاه و یا حالت دیود - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید

شرح خطا Rinse = Conditioner - اشکال این ارور از موتور و یا تاکومتر موتور است - مقدار اهم تاکو چک شود - بررسی موتور - بررسی سیمهای ارتباطی - امکان دارد خرابی از برد هم باشد - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

ارائه خدمات شبانه روزی در دیجی سرویس

ما با خدمات ویژه خود به صورت 24 ساعته و بدون تعطیلی همراهتان خواهیم بود تا به محض بروز مشکلات در تعمیرات لباسشویی شما علاوه بر برطرف نمودن مشکلات فعلی آن، از بروز مشکلات احتمالی بعدی نیز جلوگیری نماییم.

نحوه ارائه خدمات در دیجی سرویس

پس از تکمیل فرم درخواست تعمیر و شرح مشکلات مربوطه، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس میگیرند و پس از تشخیص ایراد دستگاه به متخصص مربوطه ارجاع میدهند تا برای بازدید و تعمیرات لباسشویی به محل شما مراجعه نمایند.

پس از بررسی های لازم طی گزارشی کامل شما را از تعداد قطعات معیوب، علت خرابی، حدود هزینه و حدود زمان تعمیر مطلع خواهند کرد که با توجه به صلاحدید شما قطعات مربوطه تعمیر یا تعویض خواهند شد. درصورت تعویض قطعه فقط از قطعات اصلی استفاده میگردد .

دستگاه های تعمیر شده و قطعات تعویض شده به مدت 6 ماه شامل گارانتی می باشد.

روش های درخواست تعمیر:

 ثبت درخواست از طریق سایت

تماس تلفنی 88564350 (021)

 قبلی بعدی   

تعمیرات لباسشویی آاگ - 5 از 5 تعداد 98

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات