دیجی سرویس

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی چیست و چطور تعمیر می شود


آموزش نحوه تعمیر خرابی دیگ ماشین لباسشویی 
 

یکی از عمده ترین مشکلات گزارش شده از ماشین لباسشویی نچرخیدن دیگ  ماشین لباسشویی با توجه به تخلیه آب صورت گرفته از آن میباشد. چرخاندن لباسها در سرعت خیلی بالا با توجه به تولید نیروی گریز از مرکز باعث گرفتن آب لباسها شده و آنها را تا حد ممکن خشک میکند. 
ماشین لباسشویی 
سعی کنید تا لباس ها را مجددا در داخل وان ماشین لباسشویی پخش کنید. زمانی که ماشین لباسشویی از بالانس خارج شده باشد، بصورت اتوماتیک از چرخش می ایستد تا زمانی که مجددا لباسها به حالت تعادل در ماشین قرار بگیرند. بعد از پخش مجدد لباس ها در ماشین لباسشویی درب را دوباره ببندید. در صورتی که توزیع بار به درستی انجام شده باشد، ماشین لباسشویی شروع به چرخش خواهد کرد. لباسهایی که دارای الیاف با جذب رطوبت بالا هستند مانند حوله، پتو و لباسهای ضخیم مانند پارچه های جین و کاپیشن ها معمولا از بالانس خارج میشوند.

ماشین لباسشویی
 
ماشین لباسشویی که روی زمین تراز نباشد از چرخش می ایستد این اقدام به منظور رعایت ایمنی شما برنامه ریزی شده است. هم تراز بودن ماشین لباسشویی را چک کنید.. این تراز بودن را میتوانید با یک عدد تراز حباب دار آبی که روی سطح ماشین لباسشویی قرار میدهید و با تنظیم پایه های آن آنرا تنظیم کنید.
 ماشین لباسشویی

تراز
 
سیستم لوله کشی  و شلنگ تخلیه را چک کنید. مواد زائد و آشغال ممکن است داخل لوله و شلنگ تخلیه گیر کرده باشد. 
شاید قادر باشید بدون باز کردن پمپ تخلیه ، آنرا چک کنید. نهایتا شلنگ تخلیه که از پشت ماشین لباسشویی به سمت فاضلاب میرود ممکن است گرفته باشد.


بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب خدمات پس از فروش ماشین لباسشویی آ ا گ را حتما مطالعه کنید.


ماشین لباسشویی صدای زیادی میدهد.

یکی از مشکلات آزار دهنده ماشین لباسشویی زمانی است که ماشین لباسشویی سر و صداهای زیادی از جمله تلق و تلق؛ تکان خوردن و کوبش هنگام چرخش دیگ  و یا هنگام شروع حرکت ایجاد میکند. این مشکل را در اسرع وقت برطرف کنید زیرا حرکات اضافی به ماشین لباسشویی صدمه زده و مشکلات دیگری به بار می آورد.
یاتاقانهای دیگ  ماشین لباسشویی دقیقا زیر دیگ  قرار گرفته اند که ممکن است خراب شده باشند و نیاز به تعویض داشته باشند.
اگر ماشین لباسشویی  صدای خر خر میدهد یاتاقانهای دیگ  ماشین لباسشویی باید روغن کاری شوند.
تسمه موتور محرک ماشین لباسشویی و یا فولی آن ممکن است خراب شده باشند. این مورد شما را کمی با انجام کارهای فنی درگیر خواهد کرد. چون شما نیاز خواهید داشت که برای رسیدن به موتور برخی از قسمتهای دیگر ماشین لباسشویی را باز کنید. 
تسمه فولی پمپ ممکن است ترک خورده  باشد، ساییده شده باشد و یا تغییر شکل داده باشد. معمولا تسمه بویی شبه لاستیک سوخته نیز میدهد. 

ماشین لباسشویی استارت نمیخورد.

یکی از عمده مشکلات گریبان گیر شما با ماشین لباسشویی این است : دیگ  ماشین لباسشویی  از آب پر میشود اما استارت نمیخورد و شروع به گردش نمیکند.
هم زدن همان حرکت رو به جلو و عقب است که لباس ها را تمیز میکند. این عمل توسط قطعه پلاستیکی مخروطی شکل به نام هم زن انجام میشود. پره های  فرم دار پلاستیکی ، از قسمت بالای هم زن به قسمت پایینی وصل میباشد. درب ماشین لباسشویی را در حال گردش باز کنید. سویچ درب را با نوک یک خودکار فشار دهید تا ماشین لباسشویی زمانی که درب باز است از حرکت نایستد. اگر ماشین لباسشویی هنگام شروع حرکت صدای نرمال بدهد، در صورتی که همزن کار خود را به خوبی انجام نمیدهد پره ها ممکن است خراب یا شکسته شده باشند ونیاز به تعویض داشته باشند.
موتور ماشین لباسشویی شما ممکن است تحت تاثیر یک نوسان برق قرار گرفته باشد و نیاز به راه اندازی مجدد داشته باشد. هر برند روش متفاوتی برای ریست کردن دارد کتابچه راهنمایی ماشین لباسشویی خود را بخوانید تا اطلاعات بیشتری از نحوه ریست ماشین لباسشویی خود کسب کنید. برای مثال خیلی از ماشین لباسشویی های جنرال الکتریک برای ریست شدن باید از برق کشیده شده و مجدد به برق وصل شود و باید درب را شش مرتبه در طی دوازده ثانیه باز و بسته کنید. درب باید حداقل شش سانتیمتر به منظور قطع اتصال سویچ مغناطیسی درب، بالا بیاید.

بهترین مرکز خدمات در خصوص تعمیر لوازم خانگی دیجی سرویس میباشد. کافی است با دیجی سرویس تماس بگبربد، مشتری دائمی ما خواهید شد. تکنسین های دیجی سرویس از مجرب ترین کارشناسان فنی کشور هستند که 24 ساعته آماده رفع مشکلات لوازم خانگی شما میباشند.
 

 قبلی بعدی   

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی چیست و چطور تعمیر می شود - 5 از 5 تعداد 98

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات