دیجی سرویس

عمده ترین دلایل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی


چرا سیستم تخلیه ماشین ظرفشویی خراب شده است؟

دلیل اول ) پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی

پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی به کمک یک پروانه آب موجود در ماشین ظرفشویی را به سمت شلنگ خروجی میراند. اگر موتور پمپ تخلیه کار نمیکند، ماشین ظرفشویی تخلیه آب را انجام نخواهد داد.

برای تعیین اینکه آیا پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی سالم است یا نه با استفاده از ولت متر ، عدم قطعی سیم را در موتور بررسی کنید. اگر سیم های موتور قطع بود و جریان را عبور نمیداد و یا اینکه برق به آن وارد میشد اما نمی چرخید ، پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی را تعویض کنید.

ماشین ظرفشویی

دلیل دوم)پروانه پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی

پروانه پمپ تخلیه، آب داخل ماشین ظرفشویی را به سمت شلنگ خروجی میراند و نهایتا به فاضلاب شهری میریزد. اگر پروانه شکسته بود ، آنرا تعویض کنید.

پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی

دلیل سوم) رله مغناطیسی مربوط به سیستم تخلیه

رله مغناطیسی مربوط به سیستم تخلیه، شیر تخلیه را باز کرده و به آب موجود در ماشین ظرفشویی اجازه میدهد تا از آن شیر خارج شود.  اگر رله مغناطیسی خراب شده باشد شیر باز نشده و آب موجود در ماشین ظرفشویی تخلیه نخواهد شد.

دلیل چهارم) شیر تخلیه ماشین ظرفشویی

طی گذشت زمان و استفاده مکرر از ماشین ظرفشویی، شیر تخلیه ممکن است جرم گرفته و با مواد زائد مسدود شده باشد .

برای اطمینان از اینکه آب بتواند از طریق شیر تخلیه خارج شود شیر را تمیز کنید. اگر شیر تخلیه تمیز است و داخل آن مانعی جود ندارد اما همچنان عمل تخلیه صورت نمیگیرد آنرا تعویض کنید. شیرهای تخلیه معمولا قابل تعمیر نیستند و اگر شیر تخلیه خراب شد باید آنرا تعویض کنید.

 

دلیل پنجم)  مونتاژ پمپ و موتور ماشین ظرفشویی


بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب نمایندگی اجاق گاز دوو را حتما مطالعه کنید.


موتور باعث حرکت پروانه شده و پروانه باعث خروج آب از طریق شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی میشود. اگر موتور ماشین ظرفشویی در حین سیکل تخلیه کار میکند بدنبال یک گرفتگی یا مانع سر راه شلنگ تخلیه باشید. اگر موتور هنگام عملیات تخلیه آب کار نمیکند و یا زمانی که باید کار کند فقط صدای "وز وز " میددهد موتور و پمپ  موجود باید تعویض شوند.

دلیل ششم) گرفتگی و یا نصب غلط سیستم دفع زباله

اگر سیستم دفع زباله شما به تازگی نصب شده است، درپوش تخلیه احتمالا برداشته نشده است. همه سیستم های دفع زباله خانگی به همراه یک درپوش در لوله تخلیه به فروش میرسند. اگر ماشین ظرفشویی به سیستم دفع زباله متصل نیست درپوش باید در موقعیت لوله تخلیه باقی بماند. اگر چه، در صورتی که ماشین ظرفشویی به سیستم دفع زباله متصل شده باشد، درپوش باید برداشته شود. اگر سیستم دفع زباله خیلی وقت است که نصب میباشد احتمال گرفتگی در مجاری آن وجود دارد. شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی را از سیستم تخلیه برداشته و فیتینگ ها یا اتصالات دو طرف شلنگ تخلیه و سیستم تخلیه را تمیز کنید. اگر تخلیه ماشین ظرفشویی کار نمیکرد، این دو موقعیت معمولا کیپ شده اند.

پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی

دلیل هفتم ) شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی 

شلنگ تخلیه ممکن است مسدود شده باشد. برای باز کرد انسداد شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی، شلنگ تخلیه را از سمت ماشین ظرفشویی و سینی تخلیه باز کرده و آنرا تمیز کنید.شلنگ تخلیه معمولا نزدیک سیتم دفع زباله خانگی و یا در قسمت زانویی شلنگ تخلیه دچار گرفتگی میشود.

دلیل هشتم) شیر کنترل ماشین ظرفشویی

شیر کنترل از برگشت آب به سمت ماشین ظرفشویی بعد از تخلیه آب جلوگیری میکند. اگر شیر کنترل مسدود شده باشد تخلیه اب صورت نخواهد گرفت و اگر شیرکنترل بسته باشد سعی کنید آنرا تمیز کنید و یا در صورت لزوم آنرا تعویض نمائید.

دلیل نهم ) ساچمه کنترل ماشین ظرفشویی 

ساچمه کنترل یک توپ پلاستیکی در شیر کنترل است که از برگشت آب به ماشین ظرفشویی بعد از انجام تخلیه آب جلوگیری میکند. اگر ساچمه کنترل گیر کرده باشد تخلیه آب از ماشین ظرفشویی صورت نخواهد گرفت و اگر ساچمه کنترل گیر کرده بود سعی کنید آنرا آزاد کنید.

دلیل دهم) تسمه پمپ آب ماشین ظرفشویی 

تسمه پمپ آب ماشین ظرفشویی  ممکن است پاره شده باشد و یا شل شده باشد. از آنجاییکه تعداد کمی از ماشین ظرفشویی ها دارای تسمه پمپ آب هستند باید مدل ماشین ظرفشویی خود را بیابید و از وجود تسمه پمپ  آب برای آن مدل مطمئن شوید. برای دسترسی به تسمه پمپ آب ، پنل زیری دستگاه را باز کنید. تسمه پمپ آب زیر موتور واقع شده است. اگر تسمه پمپ آب خراب شده باشد آنرا تعویض کنید.

تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی را نیز میتوانید از اینجا بخوانید.

برای انجام تعمیرات و سرویس لوازم خانگی خود تنها کافی است درخواست خود را در پنل مربوط به درخواست تعمیرات سایت دیجی سرویس ثبت کنید تا با شما تماس گرفته شده و در صورت توافق شما، نسبت به اعزام تکنسین متخصص آن کار برای شما اقدام گردد.

 قبلی بعدی   

عمده ترین دلایل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی - 5 از 5 تعداد 98

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات