دیجی سرویس

نکاتی در مورد بازدید، سرویس و تعمیر بخاری


چه زمانی برای خرید بخاری اقدام کنیم؟

توصیه های فنی جهت بررسی سیستم گرمایشی موجود در منازل و نکاتی در مورد زمان خرید بخاری 
آیا زمان آن رسیده که یک بخاری جدید خریداری نمایید؟ ممکن است پاسخ شما مثبت باشد، و یا ممکن است در این مورد تردید داشته باشید. در صورتی که بخاری شما کاملاً خراب شده و میدانید که این خرابی بدلیل مسائلی ساده مانند خرابی ترموستات و یا رله قطع کن جریان گاز نمیباشد احتمالاً زمان تعویض بخاری رسیده است. اما اغلب مشکل بخاری قابل مشاهده نمیباشد. که اکثراً این دسته ایرادات ناشی از عمر بالای تجهیزات میباشد.
صبر نکنید تا بخاری شما خراب شود و بعد از اقدام به خرید بخاری جدید نمایید. بخاری شما در اواسط فصل تابستان یعنی زمانی که از آن استفاده نمی کنید، خراب نمی شود. بلکه در اکثر موارد در زمان اوج استفاده از بخاری یعنی زمان بروز سرمای شدید دچار خرابی میگردد( همان زمانی که به آن احتیاج مبرم دارید.) البته بخاری ها عمر بالایی دارند. معمولا بین 16 تا 20 سال دوام می آورند. اما برای ابد نیز ساخته نشده اند. هرچه به عمر آنها اضافه میشود، به صدا افتاده و ایراداتی چون پوسیدگی و از بین رفت رنگ پوشش در آنها بیشتر مشاهده میشود. اما زمانیکه از کار افتاد اعضای خانواده احساس سرما خواهند کرد و خرید یک بخاری جدید نیز معمولا یک هفته زمان میبرد.
همه ی آن چیزی که گفتیم به خاطر آن بود که اگر بخاری شما فرسوده است، قبل از خراب شدن ، اقدام کنید و از یک تکنسین بخواهید تا بخاری شما را بازدید نماید. کارشناسان دی جی سرویس 724 بصورت شبانه روزی برای خدمت رسانی آماده هستند.

بخاری
از کار افتادن بخاری قدیمی، تنها دلیل تعویض بخاری نیست. بخاری های قدیمی مصرف انرژی بالایی دارند و در عوض گرمای کمتری تولید میکنند و همانطور که در این مقاله بیان شد، با خرید یک عدد بخاری با راندمان بالا، میتوانید به میزان 20 درصد و یا بیشتر در هزینه های خود ناشی از مصرف بیهوده انرژی صرفه جویی کنید.


چند سال از عمر بخاری شما میگذرد؟


در حال حاضر بخاری شما چقدر عمر کرده است؟ اگر نمیدانید، چند تکنیک برای تشخیص عمر بخاری شما بیان میکنیم.
1) به دنبال شمعک بگردید. بخاری های با راندمان بالا از یک سیستم جرقه زنی برقی بهره میبرند و بیش از 20 سال است که تولید میشوند. در صورتی که بخاری شما دارای شمعک نمیباشد ، احتمالاً بیش از 20 سال عمر کرده است.
2) مدل و تاریخ ساخت انرا در اینترنت جستجو کنید.شما معمولا با جستجو در اینترنت و با استفاده از موتور های جستجوی گوگل و یاهو وبینگ میتواند سال ساخت را بدست اورید.



بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب تعمیر یخچال در محل تهران را حتما مطالعه کنید.


مشکلات عمده بخاری های قدیمی:

همانند یک خودرو، بخاری ها نیز میتوانند هزاران ساعت طی چند سال کار کنند. هرچه از آنها بیشتر کار بکشید، قطعات آنها بیشتر فرسوده میشوند. اگر به این دلیل هزینه تعمیرات بخاری شما خیلی گران شده است، زمان تعویض آن با یک بخاری جدید رسیده و هرچه بخاری قدیمی تر میشود، یافتن قطعاتی که نیاز به تعویض دارند، مشکل تر خواهد شد. در حقیقت هزینه بالا و زمان زیاد برای گشتن قطعات یدکی مستهلک شما را اذیت میکند.
اما بعد از تعویض قطعات مستهلک مجدداً ممکن است بخاری خراب شود . ایرادات غیر مشهود پیدا کند و نیاز باشد تا شما برای تشخیص محل عیب، کارهایی انجام دهید و  اینجا است که نیاز به یک تکنسین متخصص خواهید داشت.

بخاری
برای مثال، سیستم احتراق ممکن است خراب شده باشد، اگر رنگ شعله به زردی متمایل است و یا پر پر میزند، احتراق ناقص در بخاری صورت میپذیرد. نشانه های خانگی این مشل از قرار ذیل است:

  • آثار دوده در نزدیکی محل قرار گیری بخاری
  • تجمع رطوبت زیاد روی شیشه ها و سطوح سرد
  • آثار رطوبی روی لوله های فلزی
  • آثار رطوبت زیر دریچه ها و یا لوله ها

در صورتی که مبدل حرارتی دچار ایراد شده باشد، بخاری نیاز به تعمیرات اساسی خواهد داشت. پس از گذشت سالیان طولانی از عمر بخاری، مبدل حرارتی دچار ترک های ریزی میشود که یک مشکل خطرناک است. مبدل حرارتی دارای نشتی، باعث ورود گاز سمی مونوکسید کربن به داخل خانه میشود و منجر به بروز مشکل تنفسی برای افراد داخل خانه میگردد.
آثار مسمومیت ناشی از استنشاق مونوکسید کربن، سردرد، سرگیجه، تهوع وسوزش چشم میباشد. در صورتی که با این علائم روبرو شدید، در و پنجره های خانه را بازکنید و هوای خانه را عوض کنید. یک دستگاه تشخیص گاز مونوکسید کربن نزدیک بخاری قرار دهید. در صورتی که دستگاه سطح بالای مونوکسید کربن را نشان داد، از کارشناسان سیستم های گرمایشی و تهویه مطبوع دیجی سرویس تماس بگیرید و در صورت لزوم نسبت به تعویض بخاری خود اقدام کنید.
 

 قبلی بعدی   

نکاتی در مورد بازدید، سرویس و تعمیر بخاری - 5 از 5 تعداد 98

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات