دیجی سرویس

آشنایی با نحوه رفع بوی نامطبوع ماشین لباسشویی


دلیل بوی بد ماشین لباسشویی درب از جلو

بعد از گذشت حدود 6 دهه از استفاده از ماشین لباسشویی های استاندارد درب از بالا، آمریکایی ها مجبور شدند از ماشین لباسشویی های درب از جلو جهت شستن لباس های خود بدلیل جایگزینی آنها در اکثر فروشگاه های لوازم خانگی استفاده کنند.
ما میخواهیم از مقدار زیادی از پودر و مواد شوینده در ماشین لباسشویی ها استفاه کنیم. میخواهیم کف زیادی هنگام شستن لباسها داشته باشیم. میخواهیم مقدار زیادی از مواد محافظ پارچه هنگام شستن لباسها در ماشین لباسشویی بریزیم مانند خیلی از نرم کننده ها و یا افزودنی های معطر.
زمانی که مقدار زیادی از مواد شوینده در ماشین لباسشویی هایی که آب کمی مصرف میکنند ، به کار میبریم، نسبت زیادی از مواد شوینده با آب ترکیب نشده و کار شستشو را انجام  نمیدهند. مقدار باقی مانده مواد شوینده یک لایه رسوب در انتهای لگن ماشین لباسشویی ایجاد میکند. سپس باکتری های موجود در هوا که به دنبال یک محل گرم و مرطوب برای زندگی و رشد میگردند ، در انتهای لگن ماشین لباسشویی که حاوی پسماندهای مواد شوینده میباشد شروع به رشد کرده و باعث تولید بوی نامطبوع از خود میشوند.

نه تنها ماشین لباسشویی شما محل مناسبی برای رشد انواع باکتری ها میباشد، بلکه رختشوی خانه نیز همین پتانسیل را دارد. آیا ماشین لباسشویی و اتاق رختشوی خانه شما تهویه مناسبی دارد؟ آیا رختشوی خانه شما دارای سیستم تهویه مطبوع مناسبی میباشد؟ در غیر اینصورت، با رطوبت بیشتر، گرمای بیشتر و بوی نامطبوع بیشتر روبه رو خواهید شد.
زمانی که شرکتها ، یک ماشین لباسشویی درب از جلو ساختند، صدها تست روی آن انجام دادند. آنها این تستها را در روزهای متوالی بدون وقفه روی ماشین لباسشویی انجام دادند. در حالی که شما بدون وقفه از ماشین لباسشویی خود استفاده نمیکنید یا به عبارتی دیگری یک روز از آن استفاده میکنید و روز دیگر از آن استفاده نمی کنید و همین باعث میشود که باکتری ها در آن رشد کنند . به همین دلیل ماشین لباسشویی شما بعد از گذشت چند وقت بوی نامطبوع میدهد.

ماشین لباسشویی دو قلو درب از بالا
 

شاید از خود پرسیده باشید که چرا ماشین لباسشویی برخی از دوستانتان بوی مطبوعی میدهد. آنها چه کاری انجام میدهند؟
هزاران نفر هستند که هیچ مشکلی با ماشین لباسشویی های درب از جلو ندارند. این مردم راه حل مناسبی برای برخورد با ماشین لباسشویی درب از جلوی خود پیدا کرده اند. آنها همه قوانین را رعایت میکنند، سیستم تهویه مطبوع مناسبی در قسمت رختشویی خود دارند، دما و رطوبت اتاق رختشویی تنظیم است و لباسهای خود را زود زود میشویند تا با مشکل مواجه نشوند.


مواردی که باید به منظور رهایی از بوی نامطبوع ماشین لباسشویی خود رعایت کنید:
هر آنچه از مواد شوینده میدانید فراموش کنید. فراموش کردن اطلاعاتی که از آگهی های تبلیغاتی در زمینه مواد شوینده در ذهن خود پرورانده اید بهتر است.
همیشه سعی کنید از مواد شوینده HE یا پربازده استفاده کنید. هر سری فقط 2 قاشق چای خوری از مواد شوینده در ماشین لباسشویی بریزید.

مواد شوینده he یا پربازده
خیلی کم از نرم کننده ها در ماشین لباسشویی استفاده کنید و یا اصلا از آنها استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب انواع مشکلات ماشین لباسشویی و حل آنها را حتما مطالعه کنید.


یک عدد فن در اتاق رختشویی خود قرار دهید تاهوا در آن جا گردش داشته باشد. در رختشوی خانه تهویه مطبوع داشته باشید. رطوبت گیر در آن محل قرار دهید. و چک کنید که لوله دستگاه رطوبت گیر نشتی نداشته باشد. 

      
 فیلتر پرز گیر ماشین لباسشویی را تمیز کنید. کرک و آشغال خیس باعث تولید بوی نامطبوع میشود.

فیلتر ماشین لباسشویی
 درب ماشین لباسشویی را نیمه باز بگذارید تا گردش هوا داخل آن انجام شود.
 لباسهایتان را زود زود بشویید.
 برنامه نظافت ماشین لباسشویی را حداقل هر ماه یکبار انجام دهید.

 تاریخچه ماشین لباسشویی های درب از جلو

ماشین لباسشویی های درب از جلو، سالیان زیادی است که مورد استفاده قرار میگیرند. ماشین لباسشویی های درب از جلو که امروزه نیز با همان نام شناخته میشوند، توسط شرکت Bendix در سال 1337 در ایالت لویزیانا معرفی شد. این ماشین لباسشویی، فول اتومات بوده و بدون هیچ کمک نیروی انسانی، لباسها را درون وان خود چرخانده ، شسته و آب گیری میکند. تکنولوژی مورد استفاده در لاستیک دور درب این ماشین لباسشویی این کار را ممکن کرده است. ماشین لباسشویی های درب از جلوی اولیه، بزرگ بوده و مقدار آب زیادی برای شستشو مصرف میکردند و زیادی لباسها را بالا و پایین میکردند تا آنها را بشویند. 
بعد از جنگ جهانی دوم، بسیاری از شرکتهای تولید کننده مشغول به ساخت تجهیزات و لوازم خانگی شدند. 
بعد از جنگ جهانی دوم در سال 1950 میلادی، شرکتهای ویرپول و جنرال الکتریک، سیستم دو لگنه ماشین لباسشویی های درب از بالا را توسعه دادند به نحوی که یکی از لگن  ها دارای پروانه همزن برای تمیز کردن لباسها بود و لگن دوم کار خشک کردن لباس را انجام میداد. 
این نوع طراحی هزینه های ماشین لباسشویی های اتوماتیک را کاهش داد و آنها را برای استفاده عموم مردم بسیار کاربردی کرد به نحوی که در ایالات متحده آمریکا تقریبا ماشین لباسشویی های درب از بالا مورد توجه عموم مردم قرار گرفت. این اتفاق زمانی بود که هیچ دغدغه ای در خصوص مصرف آب و یا انرژی وجود نداشت.
بعد از رهایی اروپایی ها از جنگ، آنها گرایش به ماشین لباسشویی های کوچک تر پیدا کردند که کار شستشو و خشک کردن را در یک ماشین انجام دهد. ماشین لباسشویی های درب از جلو همچنان از مقبولترین نوع ماشین لباسشویی در سطح اروپا میباشند.
امریکایی ها تا سال 2000 میلادی استفاده از ماشین لباسشویی های درب از بالا را ادامه دادند تا زمانی که مصرف انرژی موضوع مهمی شد. مخصوصا مصرف آب که این مسئله باعث شد آمریکایی ها استفاده از ماشین لباسشویی های درب از جلو را در دستور کار خود قرار دهند. این نوع ماشین لباسشویی ها کوچکتر، قابل حمل تر و مکانیزه تر از نظر تجهیزات الکترونیکی میباشند.

دیجی سرویس آماده ارائه هرگونه خدمات در زمینه تعمیر لوازم خانگی از جمله تعمیر یخچال ، تعمیر ماشین ظرفشویی ، تعمیر پکیج ، و یا تعمیر سایر لوازم خانگی میباشد.
·    

 قبلی بعدی   

آشنایی با نحوه رفع بوی نامطبوع ماشین لباسشویی - 5 از 5 تعداد 98

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات