دیجی سرویس

نمایندگی یخچال سامسونگ


تعمیرگاه مرکزی و نمایندگی یخچال سامسونگ

دیجی سرویس به عنوان تعمیرگاه مجاز تعمیر یخچال فریزرسامسونگ یکی از تخصصی‌ترین مراکز سرویس و تعمیر یخچال فریزر سامسونگ در تهران بزرگ میباشد که سالهاست به‌صورت کاملاً تخصصی و علمی در این زمینه فعالیت دارد.
دیجی سرویس با داشتن متخصص‌ترین تعمیرکاران در سطح شهر تهران و کرج توانسته‌ تجربه چندین ساله خود را در تعمیر یخچال فریزر با علم روز دنیا گره بزند و یکی از مراکز تعمیر به‌روز در این زمینه باشد.

دیجی سرویس دارای نمایندگی مجاز تعمیر تمام برندهای یخچال فریزر سامسونگ می باشد .

تعمیر یخچال فریزر سامسونگ در کمترین زمان ممکن توسط تعمیرکاران متخصص دیجی سرویس در محل شما انجام می شود. از این رو هیچ نیازی به مراجعه حضوری شما و یا انتقال و جابه جایی دستگاه معیوب وجود ندارد.

تعمیرات یخچال فریزر سامسونگ

تعمیرات یخچال فریزر به دانش فنی احتیاج دارد و برای کسانی که تخصصی در این رابطه ندارند پیشنهاد نمی شود. می توان با یکم تحقیق و مطالعه نیازهای عمومی و پیش پا افتاده را برطرف کرد. اینکه چگونه از وسیله خود نگهداری کنیم را همه به صورت غریزی می دانند. منظور از نگهداری این است که چه کارهایی انجام دهیم یا ندهیم تا نیازی به تعمیرات یخچال فریزر خود پیدا نکنیم. در ادامه به چند مورد ازین اقدامات پیش پا افتاده ساده اشاره می کنیم تا از شر پرداخت هزینه های سنگین برای تعمیر یخچال فریزر خلاص شوید.

•           از گذاشتن غذای گرم درون یخچال جدا خودداری نمایید.

•           هنگام تمیز کردن حتماً آن را از برق جدا کنید.

•           به صورت کاملاً منظم برفک را از بین ببرید زیرا برفک بیشتر مساوی مصرف برق بالاتر و راندمان کمتر.

•           هنگامی که قصد ترک منزل به مدت بیشتر از چند روز رادارید دمای دستگاه را به حداقل برسانید.

•           لاستیک های عایق دور درب را به صورت منظم تمیز کرده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

•           طبقات را عایق نکنید و اجازه دهید هوا به راحتی در آن تردد کند

عیب یابی یخچال فریزر

برای تعمیر یخچال فریزر ابتدا لازم است که عیب دستگاه مشخص شود. صاحب دستگاه با مطرح کردن ایراد آن کمک عظیمی به تکنسین می کند. اصولا ایرادهای به وجود آمده خارج از حالات زیر نیستند.

1. از کار افتاده و خنک نمی کند.

احتمال دارد پریزی که به عنوان منبع تغذیه به دستگاه برق می رساند خراب باشد.

ممکن است دوشاخه معیوب شده باشد یا به صورت کامل داخل پریز نرود.

اگر از ترانس و یا رابط برای اتصال یخچال به برق استفاده می شود ممکن است ترانس ایراد پیدا کرده باشد.

شاید درجه دستگاه تنظیم نباشد و به نوعی کمتر از حد معمول باشد.

احتمال این وجود دارد که درب به خوبی بسته نمی شود و هوای گرم وارد آن می شود.

امکان دارد عمر لاستیک دور درب یخچال به پایان رسیده باشد و باعث شود هوا وارد و یا خارج آن شود.

2. بدنه گرم است.

در تعمیر یخچال فریزر ممکن این ایراد بخاطر باز و بسته شدن بیش از حد درب دستگاه باشد.

احتمال دارد پر بودن بیش از حد یخچال مانع از در جریان بودن هوایی که به طور معمول در دستگاه باید وجود داشته باشد شود.

ممکن است چراغ داخل دستگاه روشن بماند و باعث گرم شدن کابین شود.

امکان دارد درب آن به صورت کامل بسته نشود و باز بماند.

شاید دکمه کنترل درجه دستگاه معیوب شده باشد و با تنظیم مجدد باز هم به حالت سابق برگردد.

3. مواد غذایی داخل دستگاه یخ می زند.

امکان دارد کنترل تنظیم کننده دما معیوب شده باشد.

احتمال این وجود دارد که درجه تنظیم نباشد میزان درجه لازم درون دفترچه راهنمای دستگاه نوشته شده است.

4. تنظیمات آن خود به خود به هم می ریزد.

5. داخل آن بوی بد می دهد.

6. صدای غیر طبیعی دارد.

7. درب خوب بسته نمی شود.

8. میوه و سبزی زیاد عمر نمی کند.

9. فریزر برفک می زند.

علت برفک یخچال فریزر

از قدیم تا به امروز علت برفک یخچال فریزر سوالی بوده که تمام کاربران را به چالش کشیده است. این موضوع یکی از دلایل اصلی کم شدن طول عمر دستگاه و کاهش دمای یخچال فریزر به حساب می آید. هنگامی که برفک در دستگاه ایجاد می شود نحوه سرماسازی به میزان چشم گیری کاهش می یابد.

دلایل و مسائلی که باعث ایجاد برفک در یخچال فریزرها می شود را در این مطلب بررسی می کنیم و می توان با رعایت این اصول از برفک زدن جلوگیری کرد و تا حد زیادی نیاز به تعمیر یخچال فریزر را کاهش داد.

همیشه این مسئله را در نظر بگیرید که تا حد امکان از قرار دادن یخچال فریزر در فضایی بسته و یا گرم خودداری نمائید. منظور از محیط گرم این است که دستگاه را در کنار فر، اجاق گاز، آبگرم کن و تمامیه وسایلی که گرما ایجاد می کنند قرار ندهید.

دقت داشته باشید که فاصله پشت دستگاه تا دیوار یا کابینی که مخصوص جای دادن یخچال است حداقل باید ۲۰ سانت باشد، رعایت این فاصله موجب تهویه هوا و خنک شدن کمپرسور می گردد، که مسئله تاثیر بسزایی در عملکرد یخچال می گذارد.

مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که از باز و بسته کردن بیش از حد درب یخچال خودداری نمائید،این کار موجب وارد شدن هوای گرم و خارج شدن هوای خنک از داخل آن می گردد، در نتیجه سبب رخ دادن میعان و ایجاد برفک می گردد. این موضوع در مورد آن دسته از افرادی است که بی دلیل به سراغ یخچال می روند و به مدت چند دقیقه روبروی آن با درب باز می ایستند و پس از کندوکاو کلی با چشم بدون اینکه تغییری در آن ایجاد کنند درب دستگاه را می بندند!!!!! بیشتر صدق می کند. برای اینکه از شر برفک زدن خلاص شوید این عادات بد را ترک کنید و بی دلیل بدون هیچ هدفی به سراغ یخچال نروید، با از بین رفتن این عادت علاوه بر اینکه از برفک زدن جلوگیری می کنید هزینه های مربوط به تعمیر یخچال فریزر پس از گذشت زمان را نیز کاهش می دهید.

خیلی ضروری است که از سالم بودن لاستیک یا نوارهای مگنتی اطراف درب یخچال مطمئن شوید. در برخی از موارد دیده شده است که به دلیل خرابی نوار، درب دستگاه به درستی بسته نشده که این اتفاق باعث شده تا درب به مدت طولانی طی چندین ساعت باز بماند که موجب فاسد شدن مواد غذایی و برفک زدن شده است. پیشنهاد ما این است که اگر قصد مسافرت کردن را دارید و در این مدت هم به دلیل پر بودن یخچال نمی توانید آن را از برق خارج نمایید حتما از سالم بودن نوار و درست بسته شدن درب قبل از سفر اطمینان حاصل فرمایید که پس از بازگشتن به خانه با اتفاقات بد مواجه نشوید.


بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب تعمیرگاه مجاز سامسونگ در غرب تهران را حتما مطالعه کنید.


اگر از یخچال فریزرهای قدیمی استفاده می کنید این را بدانید که این دستگاه ها از نسل جدید نیستند به همین علت سیستم دیفراست که همان ضد برفک است را دارا نمی باشند. در چنین شرایطی باید با یک برنامه ریزی طولانی مدت در بازه زمانی مرتب یخچال را از برق بکشید و به تمیز کردن و برفک زدایی بپردازید. برای این کار می توانید از آب جوش استفاده کنید به این صورت که تعداد 3 یا 4 قابلمه آب را بر روی اجاق گاز به حد جوشیدن برسانید. سپس بعد از کشیدن دستگاه از برق و خارج کردن مواد غذایی از آن، هر کدام از ظرف های آب جوش را در طبقات یخچال قرار دهید و درب آن را ببندید. پس از 30 دقیقه بدون هیچ زحمتی کلیه برفک های دستگاه آب می شود. اگر مطابق با این روش عمل کنید در مصرف آب و وقت صرفه جویی می کنید. به هیچ وجه از ابزار تیز مانند چاقو، پیچ گوشتی، کفگیر آهنی و ... برای برفک زدایی استفاده نکنید. این کار باعث صدمه دیدن دستگاه و در نتیجه تعمیر یخچال فریزر می گردد.

اکثر افراد این مسئله را نمی دانند که در لوازم برودتی مانند یخچال، فریزر، و غیره قطعه ای بنام ترموستات وجود دارد که وظیفه قطع و وصل دستگاه و تنظیم دمای مورد نظر را بر عهده دارد. اگر این قطعه به هر نحوی معیوب شود، کار نکردن و یا درست کار نکردن آن موجب ایجاد برفک می شود.

علت صدای زیاد یخچال فریزر

علت صدای زیاد یخچال فریزر که گاهی اوقات به صورت مداوم ایجاد می شود و به مدت طولانی ادامه دارد و قطع نمی شود دلایل متفاوتی دارد. این مشکل در خیلی از برندها به چشم می خورد حتی کمپانی های بزرگی مانند ال جی، سامسونگ، بوش، کنوود و ... که ابر قدرت هایی در تولید لوازم خانگی به شمار می روند نیز با این ایراد دست و پنجه نرم می کنند که گاها باعث تعمیر یخچال فریزر می شود. از این رو این مسئله برای خیلی از کاربران نگران کننده است، مخصوصا برای ما ایرانی ها که در سرزمینی خشک و گرم زندگی می کنیم. این ایراد معضل اصلی افرادی است که به تازگی یخچال ساید بای ساید گران قیمتی را خریداری کردند و لذت استفاده از دستگاه را برایشان به نفرت از برند و کمپانی همان محصول تبدیل می کند به گونه ای که هر جا صحبت از خرید یخچال می شود پیشنهاد می کنند که به هیچ عنوان از این برند استفاده نکنند!!!

اما جای هیچ نگرانی نیست و توصیه می کنیم که کمی خونسرد باشید. بنا به تجربه ی ما که کلیه راه حل های رفع صدای زیاد یخچال فریزر را دنبال کردیم تا در انتها نتیجه گرفتیم. برای اینکه کمی خیالتان راحت باشد و غصه این را نخورید که با انتخاب اشتباه پول زیادی را به هدر داده اید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا به دلایل این ایراد بپردازیم و همچنین چگونگی نحوه استفاده را برایتان توضییح دهیم که تا ابد نیاز به تعمیر یخچال فریزر پیدا نکنید.

در زمان هایی خاص در طول شبانه روز امکان دارد صدای تلق تلوق و یا تق تق مداوم و بعضی اوقات بسیار بلند شبیه به صدای موتور گازی به گوشتان برسد و خیلی هم نگران کننده باشد چرا که دستگاه را به تازگی تهیه کرده اید و انتظار همچین ایراداتی را در ابتدای کار از آن ندارید!!!!

در بعضی از مواقع این صدای زیاد یخچال فریزر به محض باز کردن درب به قطع می شود. در این شرایط اقدامی که برای تشخیص منشأ صدا می بایست انجام دهید بدین صورت است که درب دستگاه خود را خیلی سریع باز کنید پس از باز کردن درب، شما حدود ۱ الی ۳ ثانیه قبل از اینکه صدا قطع شود، فرصت این را دارید تا منبع یا جایی که صدا از آن ایجاد می شود را شناسایی کنید. اگر صدای ایجاد شده از قسمت داخل فریزر و دیواره ی پشتی آن می آمد و به محض اینکه درب فریزر باز شد و صدا برطرف شد دلیلش را می توانید در همین قسمت مطالعه فرمایید تا متوجه این شوید که به تعمیر یخچال فریزر احتیاج هست یا نه ؟

خب داستان از این قرار است که دستگاه های جدید که با متد روز و پشرفته طراحی و تولید می شوند و اصطلاحاً به یخچال هایی معروف هستند که برفک نمی زنند. این محصولات از دو عدد فن داخلی تعبیه شده اند. چگونگی عملکرد این دو فن به این صورت است که ماده خنک کننده ای که درون لوله های یخچال قرار دارند از طریق فن اول ( که دلیل به وجود آمدن سر و صداها همین فن هست) بخاطر وجود هوای گرم درون دستگاه، گرم می شود و وظیفه اصلی این فن، سرعت بخشیدن به این کار و کمک کردن به فرآیند ضد برفک است.

پس به طور مختصر این فن گرمای موجود در داخل یخچال را می گیرد و به وسیله لوله های دستگاه و مواد داخل لوله ها این گرما را به بیرون هدایت می کند با تکرار این فرآیند که به طور مداوم در تمامیه یخچال ها به همین صورت است، باعث خنک شدن فضای داخل دستگاه می شود. اما به مرور زمان و در صورت سرویس و روغن کاری نشدن این فن سر و صداهای عجیبی از آن به گوش می رسد. که می توان گفت هیچ جای نگرانی نیست و براحتی می توانید از طریق تماس گرفتن با مراکز تعمیر یخچال فریزر ، تقاضای ارسال یک تعمیرکار متخصص به محل خود جهت سرویس کردن نمایید.

راه حل دیگری نیز برای رفع صدای یخچال فریزر وجود دارد که جزو ساده ترین راه حل ها به حساب می آید. انجام این روش نه تنها بسیار سریع و آسان است بلکه برای انجام آن به صرف هیچ هزینه ای احتیاج نیست و می توان آن را به صورت رایگان اجرا کرد.

برای این کار ابتدا باید یخچال را خاموش کرده و از برق بکشید سپس کلیه خوراکی ها و مواد غذایی را از آن خارج کرده به یک جای سرد و یا دستگاه دیگری انتقال بدهید. پس از خالی کردن کامل باید به مدت 30 الی 40 ساعت یخچال را خاموش نگه دارید و بدون هیچ دخالتی بگذارید تا یخ ها و برفک های ایجاد شده از بین بروند. تا حد امکان اگر این روند طبیعی پیش برود بهتر است اما اگر وقت ندارید و یا اینکه نگران مواد غذایی که بیرون چیده اید هستید می توانید برای سرعت بخشیدن به این کار از سشوآر برای آب کردن یخ ها و برفک استفاده کنید. اما به این موضوع دقت کنید که در صورت نزدیک کردن سشوآر به برد اصلی یخچال و دادن بیش از حد گرما به آن امکان این وجود دارد که برد دستگاه معیوب شود و نیاز به تعمیر یخچال فریزر پیدا کند. پس با احتیاط کامل این کار را انجام دهید و از نزدیک کردن سشوآر به برد خوددآری فرمایید تا با مشکلات وخیم تری مواجه نشوید. بعد از انجام این کارها و گذشت یک الی دو روز دوباره دستگاه را روشن نمایید. به احتمال زیاد باید صدای یخچال از بین رفته باشد، اما اگر این اتفاق نیافتاده باشد باید به فکر و انجام راه حل های دیگر بروید.

6 دلیل برای سرد نشدن یخچال دوو و راهکار های آن:

1- سیم پیچ خازن کثیف

برای خنک کردن هوا در داخل محفظه ها یخچال فریزر ها از یک کمپرسور برای پمپاژ کردن هوای خنک از طریق دو نوع سیم پیچ مختلف استفاده می کنند . سیم پیچ خازن معمولا در قسمت پایین یخچال فریزر قرار دارد و سیم پیچ آواپراتور معمولا در قسمت پشت پنل جاسازی شده است .

ماده سرد کننده در حالت گازی نخست به داخل سیم پیچ های خازن پمپاژ می شود جایی که گاز به صورت مایع داغ فشرده می شود . سیم پیچ های خازن گرما را از طریع عبور مایع از آن ها پراکنده می سازند . در طول زمان این سیم پیچ ها غبار جرم و مو را بر روی خود جمع می کنند که از انتشار گرما توسط سیم پیچ ها جلوگیری می نمایند و توانایی یخچال برای خنک شدن را کاهش می دهد .

شما باید از یک برس سیم پیچ های خازن برای تمیز کردن دوره ای سیم پیچ ها برای اطمینان از عملکرد بهینه یخچال استفاده کنید .

2 - خراب شدن موتور فن کندانسور

خراب شدن موتور فن کندانسور می تواند با عدم توانایی در عبور هوا از سیم پیچ های کندانسور از سرد شدن درست یخچال جلوگیری کند . این عیب می تواند مکانیکی یا الکتریکی باشد . پره های شکسته فن یا پره هایی که آزادانه نمی چرخند نشان دهنده عیب مکانیکی می باشند .

اگر موتور نیرو دریافت کرده اما کار نمی کند این عیب الکتریکی موتور به شمار می آید .

نخست مواد سرمازا از سیم پیچ های خازن و لوله باریک عبور کرده و به سیم پیچ های آواپراتور می رسد جایی که مایع برای تبدیل شدن به گاز منبسط می شود و سیم پیچ ها را خنک می کند .

3 - معیوب بودن موتور فن آواپراتور

موتور فن اواپراتور هوا را در سرتاسر سیم پیچ ها برای خنک کردن آن عبور می دهد و هوا را در فریزر و یخچال به گردش درمی آورد اگر موتور فن اواپراتور معیوب باشد هوای خنک در داخل یخچال گردش نخواهد کرد . اگر موتور برخلاف معمول در هنگام کار کردن یخچال پر سر و صدا بوده یا فن آزادانه حرکت نکند شما باید موتور را تعویض کنید .

همچنین می توانید از یک مولتی متر برای تست سیم پیچی موتور به صورت مداوم استفاده کنید . یک جریان الکتریکی مداوم در داخل موتور وجود دارد . اگر تست تداوم موتور منفی باشد پس به صورت الکتریکی معیوب است .

4 - معیوب بودن رله یا خازن

start relay یا خازن به صورت مرتبط یا پیوسته با شروع کننده سیم پیچ یا سیم پیچ کمکی برای چرخه خاموش و روشن کردن کمپرسور کار می کند . اگر رله یا خازن معیوب باشد کمپرسور ممکن است در چرخه خود ناموفق بوده و یا به طور کلی کار نکند .

5 -  یخ زدن کلی اواپراتور

مارپیچ های اواپراتور شبنم های منجمد را جمع کرده و این موجب ایجاد مشکل در جریان هوا خواهد شد . بنابراین لازم است به صورت دوره ای یخ زدایی شوند .

مدل های قدیمی را باید به صورت دستی یخ زدایی کرد اما اغلب مدل های جدید از یک سیستم یخزدایی اتوماتیک شامل یک هیتر یخ زدا , یک ترموستات یخ زدا و یک کنترل یخ زدا استفاده می کنند .

بسته به مدل شما کنترل ممکن است یک تایمر یخ زدا یا یک برد کنترل یخ زدا باشد .

اگر کنترل , ترموستات یا هیتر معیوب باشد یخ زدن مارپیچ های اواپراتور موجب خنک کنندگی ضعیف در داخل یخچال فریزر می شود . شما می توانید هر دو هیتر و ترموستات را برای تشخیص جریان الکتریکی مداوم تست کنید .

توجه داشته باشید که شما نیاز دارید ترموستات را در دمای 15 درجه فارانهایت یا پایین تر تست کنید . اگر هر دو تست توموستات و هیتر مثبت بود ممکن است که کنترل معیوب بوده و نیاز به تعویض داشته باشد .

6 -عملکرد بد یا خراب شدن برد کنترل دما

برد کنترل دما امکان ارسال ولتاژ به کمپرسور و موتور فن را فراهم می کند . اگر برد کنترل دما معیوب باشد سیستم خنک کننده به گردش درنمی آید در حالی که این یک مشکل معمول نیست .

باید قبل از تعویض برد بررسی کنید که سایر اجزا به خوبی کار می کند .

ارائه خدمات شبانه روزی در دیجی سرویس

ما با خدمات ویژه خود به صورت 24 ساعته و بدون تعطیلی همراهتان خواهیم بود تا به محض بروز مشکلات در تعمیر یخچال فریزر شما علاوه بر برطرف نمودن مشکلات فعلی آن، از بروز مشکلات احتمالی بعدی نیز جلوگیری نماییم.

نحوه ارائه خدمات در دیجی سرویس

با استفاده از فرم درخواست، اطلاعات مربوطه را ثبت کنید تا کارشناسان ما برای مشاوره و بررسی دقیق و تعیین تکنسین مرتبط با دستگاه و مشکل مربوطه با شما تماس گیرند. سپس تکنسین مربوطه به محل شما اعزام شده و پس از تعیین نوع تعمیر و قطعات تعویضی لازم و تعیین هزینه خدمات و قطعات نسبت به تعمیر یخچال فریزر شما اقدام می نماید.

دستگاه های تعمیر شده و قطعات تعویض شده به مدت 6 ماه شامل گارانتی می باشد.

روش های درخواست تعمیر:

 ثبت درخواست از طریق سایت

تماس تلفنی 88564350 (021)

 قبلی بعدی   

نمایندگی یخچال سامسونگ - 5 از 5 تعداد 98

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات