دیجی سرویس

تعمیر دستگاه مایکروویو


طریقه ی باز و بسته کردن یک دستگاه مایکروویو

طبق تصویر اول در این بخش یک مایکروویو انتخاب شده که با طرز کار، سرویس و تعمیر قسمت هایی از آن آشنا می شوید. در تصویر دوم پانل کنترل، پلاک مشخصات و قسمتی از داخل این دستگاه را مشاهده می کنید.

مرحله 1 - باز کردن در و آشنایی با اجزای داخلی مایکروویو

طبق تصویر اول قبل از شروع کار، دو شاخه را از پریز برق جدا کنید. مانند تصویر دوم دستگیره ی در را گرفته و به طرف بیرون بکشید تا باز شود. مطابق تصویر سوم دقت کنید که در بیشتر از ۹۰ درجه باز نشود.

مرحله 2

• در تصویر اول داخل مایکروفر به خوبی دیده می شود. پس از خنک شدن کامل فر، می توانید سه پایه فلزی مخصوص را بیرون آورید. مطابق تصویر دوم سینی پیرکس مقاوم در برابر حرارت را از روی کوپلینگ گردنده بردارید. دو طرف سینی طوری ساخته شده که اگر ظرف و مواد غذایی داخل آن به بدنه گیر کنند، برای موتور گردنده گیر مکانیکی ایجاد نمی شود.
• طبق تصویر سوم سه شاخه کوپلینگ را که با شفت موتور گردنده ی آن کوپل شده، جدا کرده و از داخل مایکروفر خارج کنید. این سه شاخه دارای سه چرخ گردان در نوک بازوهای خود می باشد و در مواقعی که مواد غذایی به بدنه گیر کنند، به حرکت خود ادامه داده و مانع گیر مکانیکی در موتور می شود. هم چنین در پشت کوپلینگ، یک برجستگی با شیار چهار پر وجود دارد که محل کوپل با موتور می باشد.
• تصویر چهارم محل قرار گرفتن کوپلینگ و لاستیک مخصوص آب بندی کوپلینگ با موتور را نشان می دهد. وظیفه این لاستیک، جلوگیری از نفوذ آب و مواد غذایی به موتور گردنده می باشد.

مرحله 3

• در تصویر اول دستگاه طوری قرار گرفته که سقف آن به خوبی دیده می شود. صفحه ی مشبک جلو باریک تر بوده و مجرای خروجی هوا می باشد و صفحه ی مشبک دیگر، محل قرار گرفتن دو عدد المنت می باشد.
• در تصویر دوم دیواره ی داخلی سمت راست مایکروفر دیده می شود که شبکه ای روی بدنه آن ایجاد شده و در پشت آن لامپ روشنایی قرار دارد. دریچه ی زیر شبکه که روی آن از یک صفحه ی محافظ نسوز پوشیده شده، محل قرار گرفتن مکنترون یا آنتن تولید اشعه ی مایکروویو می باشد.
• مطابق تصویر سوم صفحه ی نسوز و عایق را که به وسیله ی خار نگه داشته شده اند، به صورت کشویی از بدنه ی داخلی خارج کنید. در این حالت دریچه عبور اشعه مایکروویو قابل دیدن می باشد.

مرحله 4

• در تصویر اول دریچه ی عبور اشعه مایکروویو، شبکه ی خروج نور داخل فر، شبکه ی بالا و طرز قرار گرفتن المنت های با روکش شیشه ای به خوبی دیده می شوند.
• طبق تصویر دوم لاستیک آب بندی را که اجازه نمی دهد مایعات داخل مایکروفر بر روی موتور گردنده بریزد، از جای خود خارج کنید. در تصویر سوم نوع ساختار لاستیک آب بندی (کاسه نمد) به خوبی نشان داده شده است. سوراخ بدنه در داخل شیار کاسه نمد قرار گرفته و بدنه را نسبت به خروج مایع، آب بندی می کند.
• تصویر چهارم نحوه ی قرار گرفتن شفت موتور سنکرون در داخل کاسه نمد را نشان می دهد. البته با عبور برجستگی زیر سه شاخه ی پوپلینگ داخل بر روی چهار پرکوپلینگ سر موتور، آب بندی دستگاه کامل می شود.

مرحله 5 - باز کردن قاب روی دستگاه

• مطابق تصویر اول با یک پیچ گوشتی مناسب چهار سو، پیچ های دو طرف و پشت دستگاه را باز کنید. مانند تصویر دوم پس از باز شدن پیچ ها، لبه ی قاب را از یک طرف زیر دستگاه بیرون آورده و به طرف بالا حرکت دهید.
• طبق تصویر سوم با بالا بردن قاب روی مایکروفر، هم زمان لبه ی دیگر را از زیر دستگاه بیرون آورده و قاب را از بدنه جدا کنید.

مرحله 6

• در تصویر اول با برداشتن قاب از روی دستگاه می توان ترموستات حرارتی، محل قرار گرفتن لامپ، دستگاه مگنترون، برد الکترونیکی و فیلتر را مشاهده کرد.
• تصویر دوم نمای سمت راست دستگاه را نشان می دهد. در این حالت مگنترون، خازن ولتاژ بالا، ترانس ولتاژ بالا و قسمتی از پشت برد کنترل دستگاه به خوبی نشان داده شده است.

مرحله 7 - طریقه ی تعویض سیم رابط برق ورودی

• طبق تصویر اول برای جدا کردن سیم رابط از بدنه ی دستگاه، ابتدا باید سر سیم های متصل به ترمینال برق ورودی برد را به آرامی باز کرد. این نوع سر سیم ها با کشیدن از ترمینال جدا نمی شوند و باید ضامن و بست رفع کشش آن ها را آزاد کرد.
• مانند تصویر دوم برای جدا کردن سر سیم ها از ترمینال، باید به وسیله یک پیچ گوشتی کوچک دوسو ضامن نگهدارنده سیم ها را آزاد کرد. در این حالت دو عدد فیوز روی برد به خوبی دیده می شوند.
• مطابق تصویر سوم با یک پیچ گوشتی چهارسوی مناسب، سیم اتصال بدنه را باز کنید. در این حالت ترمینال های دو سر المنت و مگنترون به خوبی دیده می شوند.

مرحله 8

• در تصویر اول با باز کردن سیم ارت از بدنه و آزاد شدن بست رفع کشش، سیم رابط به راحتی از جای خود خارج می شود. سیم زرد و سبز مربوط به اتصال بدنه (ارت) و سیم های قهوه ای و آبی، مربوط به فاز و نول می باشند.
• در تصویر دوم سیم رابط، دو شاخه ی پرسی و بست رفع کشش دیده می شوند. اگر سیم رابط پس از آزمایش مربوطه دارای سلامت لازم بود، در مونتاژ از آن استفاده کنید ولی در غیر این صورت آن را با سیم مشابه عوض کنید.

مرحله 9 - طریقه باز کردن و آزمایش المنت های کباب پز

طبق تصویر اول برای دسترسی به المنت ها، صفحه روی آن ها را با یک پیچ گوشتی مناسب چهار سو باز کنید. در تصویر دوم با آزاد شدن صفحه ی روی المنت ها، آن را از جای خود بردارید. در تصویر سوم با برداشتن صفحه روی المنت ها، قاب نگهدارنده المنت ها و ترموستات حرارتی دستگاه دیده می شوند.

مرحله 10

• طبق تصویر اول برای جدا کردن قاب نگهدارنده، ابتدا در دستگاه را به طرف خود قرار داده و فیش المنت ها را جدا کنید. مطابق تصویر دوم پس از آزاد شدن فیش ها، قاب را به طرف پایین فشار دهید تا خار های نگهدارنده آن آزاد شوند.
• مانند تصویر سوم پس از آزاد شدن خارها، قاب نگهدارنده المنت ها را از جای خود خارج کرده و آن را ۱۸۰ درجه برگردانید. در تصویر سوم با گرداندن قاب المنت ها، هر دو المنت به خوبی دیده می شوند.

مرحله 11

• تصویر اول دو المنت از نوع فنری با روکش شیشه ای را نشان می دهد که مقاوم در برابر حرارت بوده و دارای قابلیت هدایت حرارت بالا می باشند. برای مشخص کردن سالم بودن المنت ها، می توان با یک آزمایش ساده برای مدت کوتاهی دو المنت را به طور سری به برق وصل کرد. اگر هر دو المنت گرم نشوند، مدار قطع است و ممکن است هر دو یا یکی از المنت ها معیوب باشند.
• طبق تصویر دوم برای مشخص کردن المنت معیوب، می توان فیش های برق را از دو سر المنت جدا کرده و انتهای آن ها را از جای خود خارج کرد و سپس به طرف عقب کشید تا از محل استقرار خود خارج شوند. مطابق تصویر سوم با خارج شدن سر المنت ها از محل استقرار خود، آن ها را از جای مربوطه خارج کنید.
• در تصویر چهارم پس از جدا شدن المنت ها از قاب نگهدارنده، ترمینال سر المنت ها به خوبی دیده می شوند. در ضمن انتهای دو المنت به وسیله ی یک پل اتصال ثابت به هم وصل شده اند.

مرحله 12 - طریقه ی آزمایش سلامت سنجی المنت های مادون قرمز

• طبق تصویر اول برای پیدا کردن محل قطع شدگی مدار، می توان مقاومت دو سر المنت را به وسیله ی یک اهم متر اندازه گیری کرد که عدد ۲۴.۳Ω نشان داده شده است. پس این مقاومت سالم است.
• در تصویر دوم برای امتحان المنت دوم، سیم های رابط اهم متر را دو سر المنت قرار داده و مقاومت آن را اندازه گیری کنید که عدد ۱۰۰۰kΩ مشاهده می شود و نشانه قطع بودن المنت پایین است. برای تعویض المنت معیوب، حتماً از یک المنت استاندارد و مشابه مشخصات آن استفاده کنید.

مرحله 13 - طریقه ی باز کردن مجموعه برد فیلتر

• مطابق تصویر اول با یک پیچ گوشتی چهارسو، پیچ برد فیلتر را باز کنید. طبق تصویر دوم پس از باز شدن پیچ، برد را به صورت کشویی از طرف دیگر بدنه بیرون کشیده تا آزاد شود. سپس آن را از جای خود خارج کنید.
• در تصویر سوم فیوز های حفاظتی مربوط به دستگاه را مشاهده می کنید که در موقع اضافه جریان عمل می کنند. هم چنین فیلتر دستگاه را نیز می بینید که برای جلوگیری از نوسانات برق مورد استفاده قرار می گیرد.
• در تصویر چهارم فیوز ها از پایه فیوز مربوطه خارج شده اند. در این حالت می توان به راحتی فیوز ها را با یک اهم متر آزمایش کرد و از سلامت آن ها آگاه شد. اگر فیوز معیوب بود پس از پیدا کردن علت عیب مدار و رفع عیب آن، باید اقدام به تعویض فیوز کرد که توضیحات بیشتر در قسمت عیب یابی آمده است.

مرحله 14 - طریقه ی بیرون آوردن و رفع عیب فن خنک کننده ی مگنترون و ترانس ولتاژ بالا

• طبق تصویر اول پس از بیرون آوردن برد فیلتر، قاب روی فن را از جای خود خارج کنید تا دسترسی به قسمت های مختلف فن آسان شود. در تصویر دوم با برداشتن قاب روی فن، می توان فن را به خوبی مشاهده کرد. اگر عیب جزئی و گیر مکانیکی داشته باشد، می توان آن را با روغن کاری بر طرف کرد ولی در غیر این صورت باید فن را به طور کامل باز کرد.
• مطابق تصویر سوم با یک پیچ گوشتی مناسب پیچ های محکم کننده ی فن به بدنه را باز کنید. در این حالت فن و خازن ولتاژ بالا از بغل دستگاه به خوبی دیده می شوند.
• طبق تصویر چهارم در موقع باز شدن آخرین پیچ نگهدارنده ی فن، آن را با دست دیگر نگه دارید تا سنگینی فن باعث رها شدن آن نگردد و باعث تاب برداشتن پروانه، یا شفت شود که در این حالت دستگاه در حین کار دچار صدا و لرزش می گردد.

مرحله 15

• مانند تصویر اول پس از باز شدن پیچ های نگه دارنده، فن دستگاه را بیرون آورید. در این حالت بوبین، استاتور و پروانه خنک کننده قابل دیدن می باشند. طبق تصویر دوم با بیرون آمدن فن از محل استقرار خود، فیش مربوط به سر سیم های آن را با پیچ گوشتی کوچک آزاد کرده و آن را از ترمینال موتور جدا کنید.
• در تصویر سوم موتور فن که از نوع القایی با قطب چاکدار می باشد و با ولتاژ برق شهر ۲۲۰ ولت و توان ۱۲۵ وات کار می کند را مشاهده می کنید. هم چنین محل قرار گرفتن بوش روتور و حلقه های اتصال کوتاه را به خوبی می بینید که حلقه ی اتصال کوتاه برای راه اندازی موتور به کار می رود.
• مطابق تصویر چهارم با یک اهم متر آزمایش اتصال بدنه را انجام داده و مقاومت بوبین ها را نیز اندازه گیری کنید تا از سالم بودن آن ها مطمئن شوید. هم چنین بوش های دو طرف روتور را روغن کاری کرده و آزمایش کنید تا از سالم بودن آن ها نیز اطمینان حاصل شود.

مرحله 16 - نحوه ی باز کردن و آشنایی با لامپ روشنایی

• مطابق تصویر اول تعویض لامپ این دستگاه از بالای محفظه ی مایکروفر انجام می شود. برای بیرون آوردن آن باید خار های دو طرف را آزاد کرده تا سر پیچ لامپ آزاد شود. مانند تصویر دوم پس از آزاد شدن سرپیچ، یک طرف آن را با دست یا دم باریک کمی به طرف بالا کشیده و خار طرف دیگر را با یک پیچ گوشتی دو سوی کوچک آزاد کنید تا سر پیچ به طور کامل آزاد شود.

بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب تعمیرگاه لوازم خانگی را حتما مطالعه کنید.


• طبق تصویر سوم پس از آزاد شدن هر دو خار سرپیچ، لامپ را از جای خود خارج کرده و سر سیم های آن را که از نوع معمولی می باشد از ترمینال انتهای سرپیچ جدا کنید. برای مشخص کردن سالم بودن لامپ می توان از ظاهر آن، اهم متر و یا اتصال لامپ به برق استفاده کرد.
• تصویر چهارم یک لامپ کامل را نشان می دهدکه شامل حباب شیشه ای، فیلامان، کلاهک برنجی و سرپیچ نگهدارنده لامپ بوده و با توان ۲۵ وات و ولتاژ ۲۵۰ ولت کار می کند.

مرحله 17 - خارج کردن قاب نگهدارنده ی لامپ (محفظه ی روشنایی)

• مطابق تصویر اول با یک پیچ گوشتی مناسب پیچ های محکم کننده ی اهرم فلزی را باز کنید. مانند تصویر دوم پس از باز شدن اهرم فلزی برای دسترسی به قاب روشنایی و خارج کردن قسمت های دیگر دستگاه، اهرم را از جای خود خارج کنید.
• مطابق تصویر سوم با برداشتن اهرم فلزی، محفظه ی روشنایی را از جای خود خارج کنید. در تصویر چهارم با خارج شدن محفظه ی روشنایی، خار های نگهدارنده ی سرپیچ لامپ و دریچه ی ورود نور از محفظه ی روشنایی به داخل دستگاه مشاهده می شوند.

مرحله 18 - طریقه ی بیرون آوردن مگنترون

• مطابق تصویر اول در این قسمت باید دقت بیشتری را انجام داد تا کوچکترین ضربه یا فشار بی موردی به مگنترون وارد نشود. ابتدا باید سر سیم های برق ورودی به ترمینال مگنترون را با احتیاط باز کنید. مانند تصویر دوم سر سیم دیگر مگنترون را نیز به آرامی از ترمینال جدا کنید.
• مانند تصویر سوم پس از جدا شدن سر سیم های برق ورودی ترمینال مگنترون، پیچ های چهارسوی نگه دارنده ی مگنترون به محفظه هدایت امواج را باز کنید تا مگنترون آزاد شود.

مرحله 19

• مطابق تصویر اول پس از آزاد شدن مگنترون، آن را به آرامی و با احتیاط به طرف بالا بلند کنید تا نوک آنتن به محفظه هدایت امواج برخورد نکرده و آسیب نبیند. طبق تصویر دوم پس از جدا کردن مگنترون از محفظه هدایت امواج ، آن را ۹۰ درجه بچرخانید. در این حالت نوک آنتن، صفحه ی فلزی مخصوص دور آنتن و درپوش جلویی به خوبی دیده می شوند.
• مانند تصویر سوم مگنترون را ۹۰ درجه به طرف بالا حرکت دهید. در این حالت آنتن، قسمت رادیاتور یا پره های خنک کننده، ترمینال برق ورودی و درپوش بالا و پایین به خوبی دیده می شوند.

مرحله 20

• در تصویر اول مگنترون به اندازه ۱۸۰ درجه چرخیده شده است که در این حالت آنتن و پره های رادیاتور را مشاهده می کنید.
برای اندازه گیری مقاومت سرسیم های مگنترون، می توانید فیلامنت و اتصال کوتاه بین فیلامنت و بدنه را کنترل کنید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:
۱. سیم های مگنترون را از مدار جدا کنید.
۲. مقاومت بین دو ترمینال فیلامنت را اندازه گیری کنید. این مقدار باید یک اهم یا کمتر باشد.
۳. مقاومت بین ترمینال های فیلامنت و بدنه مگنترون را نیز اندازه گیری کنید. اهم متر نباید هیچ عددی را نشان دهد (یعنی مدار باز).
• هیچ گاه مقدار ولتاژ فیلامنت را در زمانی که دستگاه روشن است اندازه گیری نکنید.

نقشه ی انفجاری قطعات یک مگنترون

در تصویر نقشه انفجاری قطعات یک مگنترون را مشاهده می کنید.

مرحله 21 - طریقه ی بیرون آوردن، بازدید و تعمیر خازن و ترانس ولتاژ بالا

• مانند تصویر اول با یک پیچ گوشتی چهارسو، پیچ های نگهدارنده ی خازن و ترانس ولتاژ بالا را باز کنید. در این حالت محفظه هدایت امواج، محل قرار گرفتن آنتن مگنترون، خازن و ترانس ولتاژ بالا به خوبی دیده می شوند.
• مطابق تصویر دوم خازن را به آرامی از جای خود خارج کنید. دقت کنید که خازن ولتاژ بالا تا ۳۰ ثانیه پس از قطع برق دستگاه نیز شارژ می باشد. با یک سیم مقاومت دار یا یک پیچ گوشتی، ترمینال منفی خازن را به بدنه دستگاه اتصال کوتاه کنید تا خازن تخلیه شود.
• طبق تصویر سوم ترانس ولتاژ بالا را از جای خود بیرون آورید. توجه داشته باشید هنگامی که دستگاه در وضعیت پختن قرار می گیرد، در ترمینال های دستگاه ولتاژ بالا (HV) وجود دارد و هیچ ضرورتی برای اندازه گیری ولتاژ بالا وجود ندارد.
• مطابق تصویر چهارم پس از خارج کردن ترانس ولتاژ بالا از جایگاه خود، سر سیم های مدار اولیه آن را به وسیله یک پیچ گوشتی کوچک باز کنید تا ترانس آزاد شود.

مرحله 22

• در تصویر اول می توان ترانس HV، فیلامنت، خازن HV، مقاومت ۱۰MΩ و سر سیم های اولیه و ثانویه ترانس را مشاهده کرد.
• طبق تصویر دوم با اهم متر، مقاومت دو سر مدار اولیه را اندازه گیری کنید. می توان این مقدار را با مقاومت دو سر مدار اولیه یک ترانس سالم با همین مشخصات مقایسه کرد و از سلامت آن اطمینان پیدا کرد. مقدار اندازه گیری در دمای ۲۰ درجه سانتی گراد می باشد.
• مطابق تصویر سوم در این حالت دو سر سیم هایی که به فیلامنت مگنترون باید وصل شود، اتصال کوتاه است.

مرحله 23 - بیرون آوردن مجموعه میکروسوئیچ ها

• مانند تصویر اول با یک پیچ گوشتی مناسب، پیچ نگهدارنده صفحه برد کنترل دستگاه را باز کنید تا دسترسی به مجموعه میکروسوئیچ ها آسان شود. طبق تصویر دوم با باز شدن پیچ های نگهدارنده صفحه برد، در مایکروفر را باز کنید تا بتوان قاب روی برد کنترل را آزاد کرد.
• مطابق تصویر سوم قاب برد کنترل را گرفته و با کمی فشار به طرف بیرون بکشید تا خار های نگهدارنده آن آزاد شوند.

مرحله 24

• مانند تصویر اول پس از آزاد شدن قاب و برد کنترل، به وسیله پیچ گوشتی مناسب آخرین پیچ محکم کننده ی مجموعه میکروسوئیچ ها را نیز باز کنید.
• طبق تصویر دوم مجموعه میکروسوئیچ ها را از جای خود خارج کنید. در این حالت سه میکروسوئیچ محافظ در، به خوبی دیده می شوند.
• در تصویر سوم قاب نگهدارنده میکروسوئیچ ها و هر سه میکروسوئیچ اصلی، ناظر و حسگر به خوبی دیده می شوند.

مرحله 25 - نحوه ی دسترسی به برد کنترل

• در تصویر اول برد کنترل حدود ۹۰ درجه به طرف چپ حرکت داده شده تا قسمت داخلی آن به خوبی دیده شود. تصویر دوم برد کنترل و قسمت های مختلف آن را به خوبی نشان می دهد.
• مطابق تصویر سوم پس از باز کردن پیچ های محکم کننده ی برد به قاب نگهدارنده، برد را به آرامی و به اندازه ۱۸۰ درجه برگردانید. در این حالت پشت فیبر چاپی و قسمت های داخل قاب نگهدارنده قابل دسترسی برای تعمیرات می باشند.

مرحله 26 - طریقه باز کردن موتور الکتریکی گرداننده ی سینی گردان

• مطابق تصویر اول دستگاه را به آرامی به طرف پهلو برگردانده و کف آن را باز کنید. در این حالت موتور را مشاهده می کنید. طبق تصویر دوم دو عدد پیچ چهار سوی موتور را باز کنید تا از کف دستگاه جدا شود.
• در تصویر سوم با باز شدن پیچ ها، موتور از کف دستگاه جدا می شود. موتور را برگردانید تا سیم های متصل به آن و چرخ دنده ی پلاستیکی خارج از آن که کار انتقال قدرت از موتور به سینی گردان را انجام می دهد مشاهده کنید.
• تصویر چهارم یک موتور القایی سنکرون را نشان می دهد که دارای یک بوبین استوانه ای بوده و داخل آن یک روتور آهن ربای دائم وجود دارد. سرعت موتور به وسیله چرخ دنده کم می شود و با ولتاژ برق شهر ۲۲۰ ولت و فرکانس ۵۰ هرتز کار می کند و مقاومت دو سر بوبین آن ۱۴.۸۳kΩ می باشد.

مرحله 27 - ساختمان اجزای مایکروفر

در تصویر اول اجزای کامل ساختمان مایکروفر را مشاهده می کنید. در تصویر دوم اجزای داخلی مایکروفر را مشاهده می کنید.

مرحله 28

• مطابق تصویر اول پس از باز شدن پیچ های نگهدارنده ی فن، فن را از جای خود بیرون آورده و مورد بازدید و آزمایش قرار دهید و در صورت معیوب بودن، آن را از بدنه جدا کنید.
• طبق تصویر دوم هر گاه مشخص شود که فن سوخته و یا پوش های آن غیر قابل تعمیر شده است، می توانید یک فن سالم با همان مشخصات فن معیوب را جایگزین آن کنید.

مرحله 29

• مانند تصویر اول پس از اتمام تعمیرات، باید آزمایش اتصال بدنه دستگاه را انجام داد. برای این کار باید یک سر اهرم متر را به بدنه یا کف دستگاه که از جنس گالوانیزه است متصل کرد و سر دیگر اهم متر را به یکی از میله های دو شاخه سیم ورودی دستگاه وصل کرد.
• مطابق تصویر دوم آزمایش اتصال بدنه دستگاه را ادامه دهید و مانند حالت قبل، یک سر اهرم متر را به بدنه یا کف دستگاه متصل کرده و سر دیگر اهم متر را به میله دیگر دو شاخه سیم ورودی دستگاه وصل کنید. روش دیگر این است که می توان به کمک اهم متر، هر یک از بازو های دو شاخه را به طور جداگانه با سیم سوم آن (سیم ارت) گرفته و آزمایش اتصال بدنه را انجام داد.

مرحله 30 - تعویض فن سوخته و دسترسی به ترانس و خازن ولتاژ بالا و موتور سنکرون

• مطابق تصویر اول قبل از شروع کار، دو شاخه را از پریز بیرون آورده و سر سیم های خازن و ترانس ولتاژ بالا را از ترمینال های متصل به مگنترون جدا کنید. سپس پیچ های محکم کننده ی کف دستگاه به بدنه را باز کنید. در تصویر دوم پس از باز شدن پیچ ها، کف دستگاه حدود ۹۰ درجه به طرف جلو حرکت داده شده تا روی زمین قرار گیرد.
• در تصویر سوم پس از قرار گرفتن کف دستگاه در این حالت، می توان فن سوخته، ترانس و خازن ولتاژ بالا و موتور مربوط به سینی گردان وسط دستگاه را مشاهده کرد. طبق تصویر چهارم با یک پیچ گوشتی چهار سوی مناسب، پیچ های نگهدارنده ی فن خنک کننده ی مگنترون را باز کرده و در صورت معیوب بودن فن، آن را تعویض کنید.

 

 قبلی بعدی   

تعمیر دستگاه مایکروویو - 5 از 5 تعداد 98

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات