دیجی سرویس

چند راهکار برای افزایش عمر یخچال فریزر


چند راهکار برای افزایش عمر یخچال فریزر

اگر به تازگی یخچال و فریزر آشپزخانه‌تان را عوض کرده‌اید توصیه می‌کنیم با ما همراه باشید و با ساده‌ترین راه‌ها برای افزایش عمر یخچال فریزر آشنا شوید. با اجرای مو به موی این توصیه‌ها خواهید دید که عمر یخچال و فریزر شما در مقایسه با نمونه‌های مشابه آن ۱۰سال بیشتر می‌شود.

۱. همیشه مراقب باشید محل قرار گرفتن یخچال و فریزر در کنار دستگاه‌های تولیدکننده گرما مثل اجاق گاز، پکیج آب گرمکن و شوفاژ (به ویژه در فصل زمستان نباشد.) گرمای این وسایل موجب هدر رفتن انرژی سرمایشی یخچال و خرابی موتور آن می‌شود.

۲. اگر تصمیم دارید یخچال خانه‌تان را تکان دهید و از جایی به جای دیگر منتقل کنید باید مراقب باشید که دستگاه را پیش از حرکت دادن، ۳ ساعت خاموش کرده و اجازه دهید گاز آن از جریان بایستد.

۳. امروزه بخش موتور بسیاری از یخچال‌ها پوشش دارد اما اگر یخچال شما موتوری بدون پوشش دارد، قسمت موتور یخچال را نیز با جاروبرقی یا سشوار تمیز کنید تا مخفی‌گاه سوسک‌ ها نشود.

۴. اگر کودکی دارید که بی‌‌دلیل در یخچال را باز می‌کند یا همسری دارید که به سندرم باز کردن بی دلیل در یخچال مبتلاست؛ به آنها آموزش‌های لازم را دراین زمینه بدهید. این کار موجب خروج هوای سرد و ورود هوای گرم به فضای یخچال شده و برای دستگاه مضر است.

۵. برای پیشگیری از خش افتادن روی سطح یخچالتان سعی کنید همیشه از دستمال‌های ضد خش و مواد شوینده مناسب برای پوشش یخچال استفاده کنید. اگر ترجیح می‌دهید از مواد طبیعی برای شست و شوی سطح یخچال استفاده کنید پیشنهاد می‌کنیم نصف استکان سرکه را با یک لیوان آب مخلوط کنید و از آن برای پاکسازی سطح بیرونی یخچال استفاده کنید.

۶.  بین دیوار و بخش پشتی یخچال و فریزر دست‌کم ۲۰ سانتی‌متر فاصله بگذارید تا هوای پشت دستگاه به راحتی رد و بدل شود. این جریان گردش به پیشگیری از گرم شدن موتور دستگاه کمک می‌کند.

۷. اجازه ندهید برفک یخچال یا فریزر  کل آن را بگیرد و در صورت بروز برفک هرگز از شی یا جسم تیز و خشن برای از بین‌بردن برفک‌ها استفاده نکنید.

۸. برای توزیع یکنواخت گاز موجود در لوله‌های دیواره یخچال و فریزر مطمئن شوید که دستگاه شما روی سطحی صاف و بدون شیب قرار گرفته است.

۹. از قرار دادن مواد خوراکی و غذاهای گرم و آب جوش در یخچال روشن خودداری کنید این کار انرژی موتور دستگاه را هدر می‌دهد.

۱۰. هر ۲ ماه یک بار لاستیک ها و درزگیرهای اطراف در یخچال و فریزرتان را چک کنید تا سریع متوجه پوسیدگی و پارگی آن شوید. پارگی این لاستیک‌ها موجب هدر رفتن انرژی و اصطلاک موتور دستگاه می‌شود.

۱۱. از کنار هم چیدن و چسباندن ظروف داخل یخچال و فریزر برای گردش هوا جلوگیری کنید.  این کار موجب می‌شود تا تهویه درون فضای یخچال به خوبی انجام نشود.

۱۲. اگر یخچالتان بوی مواد غذایی را به خود گرفته و این موضوع شما را ناراحت می‌کند بهترین روش برای از بین بردن این بو استفاده از پک‌های آماده بوگیر یخچال یا کیسه زغال است. برای تهیه آن کافی است چند قطعه زغال کوچک را درون یک کیسه پارچه‌ای قرار داده و در یخچال بگذارید.

۱۳.  برخی از قطعات پلاستیکی موجود در یخچال در برابر بوها مقاومت کمی دارند و به راحتی بوی مواد غذایی به آنها می‌ماند. برای پیشگیری از این مسئله همیشه مواد غذایی را خوب بسته‌بندی کنید.

۱۴.  محل قرار دادن بطری در یخچال نباید زیاد سنگین شود، این امر سبب شکستگی این قسمت شده و در ضمن در نیز آسیب خواهد دید، بنابـراین از قــرار دادن چند بطری پر و سنگین در بخش بطری‌های یخچال پرهیز کنید.

۱۵ . به منظور کنترل هر چه بیشتر و صرفه‌جویی در مصرف انرژی در زمستان از درجه‌های بین یك تا ۲ و در تابستان از درجه ۲ تا ۴ یخچال استفاده کنید.

چه کار کنیم  کپک نزنند؟

اگر شما هم از کپک زدن مواد غذایی خود در یخچال نگرانید با ما همراه باشید تا بهترین راهکارها برای پیشگیری از کپک زدن مواد غذایی مختلف را مرور کنیم.

در صورتی که در منزل مربا تهیه می‌کنید بهتر است قبل از بستن در مربا یک لایه آلومینیوم روی شیشه بکشید و سپس در آن را ببندید تا با ورود هوا مربای شما کپک نزند.

اگر خودتان رب گوجه‌فرنگی تهیه می‌کنید بهتر است پس از کشیدن آن درون ظرف روی رب را با یک لایه نازک از روغن بپوشانید تا هوا وارد آن نشود.


بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب ارور ماشین ظرفشویی فریجیدر را حتما مطالعه کنید.


برای پیشگیری از کپک زدن میوه‌ها در جامیوه‌ای یخچال  یک اسفنج خشک درون جامیوه‌ای بگذارید تا رطوبت را به خود جذب کند.

برای جلوگیری از کپک زدن انواع مربا بهتر است به هنگام سرو کردن آنها از قاشق چوبی تمیز استفاده کنید.

برای پیشگیری از کپک زدن پنیر باید مراقب باشید که آن را هر بار با چاقوی تمیز استیل یا با نخ دندان تمیز قطعه قطعه کنید.

اگر در یخچال پنیری دارید که کپک زده حتما بخش کپک زده و مقداری از بخش سالم آن را که در حاشیه کپک قرار دارد از آن جدا کنید.

برای جلوگیری از کپک زدن سرکه یا آبغوره باید از آنها در ظرفی مراقبت کنید که هوا نداشته باشد. بنابراین آنها را در ظرفی بریزید که اندازه آنها باشد و فضای خالی در آن وجود نداشته باشد.

یکی دیگر از راه‌های پیشگیری از کپک زدن میوه‌‌ها این است که آنها را درون دستمال نخی مرطوب نگهداری کنید.

۱- تراز کردن و جلوگیری از لق زدن پایه ها و لرزش یخچال در کاهش صدای آن در زمان کار بویژه زمان استارت زدن یخچال اعجاز میکند بخصوص در اپارتمان های کوچک صدای یخچال در هنگام خواب ازاردهنده است ۲- فاصله پشت دیوار از یخچال ۱۵ سانتیمتر و درصورت قراردادن یخچال در کنار کابینت این فضا در بالای یخچال برای تهویه باز باشد هم در عمر مفید و هم در کاهش مصرف برق مفید است
۲- در خصوص سلامت نورار دور درب یخچال یا گسکت اطمینان لازم را کسب و در صورت نیاز آن را تعویض کنید در صورتیکه یخچال شما حتی فاقد نمایندگی و یا خیلی قدیمی باشد امکان ساخت گسکت مناسب برای یخچال شما وجود دارد برای مدلهای رایج گسکت اماده وجود دارد بورس لوازم یخچال در تهران دروازه شمیران می باشد.
۳- با اینکه جای یخچال در اشپزخانه است سعی نمایید مکان آن حداکثر فاصله با اجاق گاز آبگرمکن و سایر وسایل حرارتی را داشته و نزدیک به پنجره باشد تا امکان گردش هوا در اطراف آن وجود داشته باشد و مکان قرار گیری آن افتاب گیر نباشد .
۴- یخچال هابه سه گروه تقسیم می شوند نوفراست یا بدون برفک ، دیفراست یا باقابلیت آب کردن برفک و مدلهای معمولی در یخچال های دیفراست معمولا دکمه ای برای اب کردن سریع برفک وجود دارد که اغلب مردم از وجود ان اطلاعی ندارند و استفاده نمی کنند که در زمان تمز کردن یخچال بسیار کارایی دارد در مورد یخچالهای قدیمی در زمان تمیز کردن یخچال بهتر است ابتدا یک قابلمه اب جوش آماده کنید بعد محتویات فریزر یا همان یخدان را خالی و یخچال را از برق بکشید با قراردادن قابلمه اب جوش در یخچال بسرعت برفک اب میشود و امکان تمیز کردن آن وجود دارد .
۵- استفاده از محلول جوش شیرین و سرکه در گندزدایی و رفع بوی بد یخچال معجزه میکند
۶- سالی یکبار هنگام خانه تکانی ضمن تمیز کردن زیر و پشت یخچال شبکه سیمی پشت یخچال که وظیفه تبادل حرارت را دارد تمیز گنید در کارایی و کاهش مصرف برق یخچال موثر است .
۷- جابجایی یخچال های ساید بای ساید بسیار مشکل است اگر مستاجر هستید انتخاب یخچال و فریزر دوقلو علاوه بر فضای بیشتر فریزر جابجایی آن را ساده تر میکند
۸ – در طراحی جدید عمق یخچال ها را افزایش و برای افزایش راندمان درب فرانسوی برای بخش فریزر طراحی نموده اند این قبیل یخچال ها با بازده بالاتر و مصرف کمتر اقتصادی تر هستند ال جی مدلهای Door IN Door را که با باز کردن بخش کوچکی از یخچال دسترسی به مواد پر مصرف را امکان پذیر می سازد و سامسونگ درب شیشه ای پشت درب اصلی را برای مشاهده و انتخاب ماده غذایی قبل از باز کردن درب و هیتاچی چهار درب کردن ساید بای ساید را بمنظور کاهش مصرف انرژی طراحی کرده اند .
۹ – باز و بسته کردن زیاد یخچال در یخچالهای قدیمی باعث ایجاد برفک میشود قبل از اینکه قطر یخ داخل یخدان یا فریزر به یک سانت برسد یخچال را تمیز کنید تا از یک سو مصرف برق افزایش نیابد از سوی دیگر کارایی و یخچال افزایش یابد
۱۰- از نگهداری مواد غذایی خام و پخته در کنار هم اجتناب کنید
۱۱- هزینه استفاده از یک محافظ یخچال خوب از هزینه زیاد تعمیر یخچال ناشی از نوسانات برق جلوگیری می نماید این محافظها معمولا دوخانه یعنی دارای دو خروجی مجزا برای یخچال و فریزر بوده و برخلاف محافظ لوازم صوتی و کامپیوتر فاقد کلید هستند .
۱۲- از وسایل نوک تیز برای جاکردن یخ و برفک استفاده نکنید .
۱۳ بعد از جابجایی و تراز کردن یخچال حداقل چهارساعت صبر کنید تا روغن موجود در کمپرسور و لوله ها ته نشین شود بعد یخچال را روشن کنید .
۱۴ – هرگز مواد غذایی داغ را بلافاصله در یخچال نگذارید زیرا مصرف برق را افزایش و باعث ایجاد برفک می گردد .
۱۵ – نوشابه و آب معدنی و دوغ را به میزان مصرف روزانه در یخچال نگهداری کنید .
۱۶ – فیلتر اب را بموقع تعویض کنید .
۱۷ – در زمان مسافرت یخچال و فریزر تنها وسایل منزل هستند که نمیتوانید خاموش کنید و از برق بکشید جهت جلوگیری از هر گونه حادثه حتی المکان اطاف یخچال و فریزر را از وسایلی که امکان اتش گرفتن آنها وجود دارد خالی کنید.

ارائه خدمات شبانه روزی در دیجی سرویس

ما با خدمات ویژه خود به صورت 24 ساعته و بدون تعطیلی همراهتان خواهیم بود تا به محض بروز مشکلات درمرکز تعمیرات لوازم خانگی شما علاوه بر برطرف نمودن مشکلات فعلی آن، از بروز مشکلات احتمالی بعدی نیز جلوگیری نماییم.

نحوه ارائه خدمات در دیجی سرویس

پس از تکمیل فرم درخواست تعمیر و شرح مشکلات مربوطه، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس میگیرند و پس از تشخیص ایراد دستگاه به متخصص مربوطه ارجاع میدهند تا برای بازدید و مرکز تعمیرات به محل شما مراجعه نمایند.

پس از بررسی های لازم طی گزارشی کامل شما را از تعداد قطعات معیوب، علت خرابی، حدود هزینه و حدود زمان تعمیر مطلع خواهند کرد که با توجه به صلاحدید شما قطعات مربوطه تعمیر یا تعویض خواهند شد. درصورت تعویض قطعه فقط از قطعات اصلی استفاده میگردد .

دستگاه های تعمیر شده و قطعات تعویض شده به مدت 6 ماه شامل گارانتی می باشد.

 قبلی بعدی   

چند راهکار برای افزایش عمر یخچال فریزر - 5 از 5 تعداد 98

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات