دیجی سرویس

چطور آب سخت به ماشین ظرفشویی شما صدمه می زند؟


علائم آن را بدانید و جلوی خراب شدن ماشین ظرفشوییتان را بگیرید:

بسته به اینکه کجا زندگی می کنید و آبتان چطور تامین می شود،ممکن است”آب سخت” داشته باشید، به این معنا که مواد معدنی بیشتری نسبت به آب خالص دارد.

ممکن است اولین بار وقتی دوش می گیرید به این موضوع پی ببرید وقتی که صابون و مواد شوینده کف نمی کند. ولی ممکن است شما ندانید که به مرور زمان این می تواند در عملکرد ماشین ظرفشوییتان اختلال ایجاد کند.- یا حتی آن را خراب کند – و باعث بشود که تعمیر لازم بشود و هزینه های زیادی به بار بیاورد.

خوشبختانه می توانید املاح آب سخت را از ظرفشویی پاک کنیم. شما می توانید ماشین ظرفشوییتان را تمیز کنید، ولیهمه ی روشهای تمیزکاری موجود املاح باقی مانده از آب سخت را از بین نمی برد. در اینجا هر چه که راجع  به آب سخت و از بین بردن املاحش هست را آورده ایم.

آب سخت با ماشین ظرفشویی چه کار می کند؟

آب سخت دقیقا چیست؟

آب های زیر زمینی از لا به لای صخره ها عبور می کند و مواد معدنی را با خود بر میدارد آب سخت اینطور ایجاد می شود . اغلب نمک هایی مثل منیزیم کلرید و کلسیم کلرید را با خود حمل می کند.

سختی آب ها و شدتشان با هم فرق می کند. صنعت آب وتصفیه آب سختی آب را با ذراتی که در هر گالن GPG وجود دارد می سنجند ، که یک ذره 64.8 میلی گرم کربنات کلسیم دارد.

اگر آبی بین 3.5 تا 7 GPG باشد تقریبا سخت است. اگر بین 7 تا 10.5 GPG باشد آب سخت است هر عددی بالای این مقدار آب خیلیسخت منظور می گردد، آب نرم 1 GPG وکمتر است.

حتی اگر آب مصرفی شما خیلی سخت باشد ، برای خوردن مشکلی ایجاد نمی شود ، مشکل زمانی اتفاق می افتد که نمک ها روی سطح ظروفتان و داخل ماشین ظرفشوییتان رسوب می کنند.


بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب تعمیر لوازم خانگی برقی را حتما مطالعه کنید.


آب سخت با ماشین ظرفشویی چه کار می کند؟

بیشترین و بدترین حالت آب سخت تاثیر آن روی ظروف است.وقتی آب ظرف ها از روی آنها بخار می شود یک هاله سفید رنگ روی ظروف شیشه ای و یا استیل می افتد که این نتیجه ی آن نمک های مزاحم است.

ولی این نمک های معدنی فقط روی ظرف ها باقی نمی مانند بلکه روی تمام سطوح ماشین ظرفشویی هم می مانند. با توجه به مقدار فلزی که در ماشین ظرفشویی به کار برده شده این نمک ها می توانند باعث زنگ زدگی و خرابی قطعات گران قیمتی مثل پمپ ماشین ظرفشویی و المنت گرمایی گردند.

آب سخت با ماشین ظرفشویی چه کار می کند؟

چطور آب سخت را از بین ببریم؟

راه های مختلفی وجود دارد که از رسوب آب سخت جلوگیری کنیم. اگر می دانید که آب سخت دارید ، اول باید روی رسوب آب سخت در ماشین ظرفشوییتان تمرکز کنید.

از آنجایی که هرگونه تجمعی ساختار شیمیایی دارد ، باید از اسید برای پاک کردن آن استفاده کنید.ساده ترین راه استفاده از سرکه در محفظه شست و شو استفاده نمایید و دستگاه را روی چرخه شست و شو برای ظروف خیلی کثیف قرار دهید. می توانید از پاک کننده های ماشین ظرفشویی مثل LEMI SHINE استفاده کنید تا همین نتیجه مطلوب به دست آید.

برای اینکه جلوی رسوب آب سخت را بگیرید رویکردهای مختلفی وجود دارد یکی این است که از مواد شوینده ای استفاده کنید که سختی آب را می گیرند. این هم ساده ترین راه است : استفاده از شوینده هایی که سختی آب را می گیرند و آب را نرم می کنند. همچنین می توانید از نمک مخصوص ماشین ظرفشویی و مایع جلا دهنده برای از بین بردن سختی آب استفاده نمایید.

راه های دیگری هم وجود دارد که شما ماشین ظرفشوییتان را با مدلی که خودش سختی آب را می گیرد عوض کنید ( به این صورت که خوددستگاه سختی آب را می سنجد و درحافظه ذخیره میکند ) یا دستگاه تصفیه آب برای آب خانه نصب کنید.

 قبلی بعدی   

چطور آب سخت به ماشین ظرفشویی شما صدمه می زند؟ - 5 از 5 تعداد 98

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات