دیجی سرویس

نصاب کولر گازی


تعمیرگاه مرکزی و نمایندگی مجاز نصاب کولر گازی

نصب کولر گازی یکی از مراحل مهم و حساس میباشد که اگر نصب بصورت استاندارد صورت نگیرد کولر گازی دچار مشکل شده،مصرف برق کولر گازی بالا میرود و احتمال آسیب دیدن کمپرسور کولر گازی میباشد.

ساختار کولر گازی

قسمت الکتریکی :
قسمت الکتریکی خود شامل قسمت هایی چون دوشاخه و سیم های رابط ، کمپرسور ، خازن ، رله حرارتی (اورلود)رله راه انداز ترموستات ، کلید چند وضعیتی (کلید فن)، کلید اصلی کولر و کنترل از راه دور (در کولر های دو تکه) می باشد . در کولر گازی از یک خازن و در بعضی از کولر ها از دو خازن به منظور ایجاد گشتاور راه اندازی کمپرسور استفاده می شود.شکل متداول بکارگیری خازن ، به این صورت است که یک خازن برای راه اندازی موتورفن (پروانه)و یک خازن برای راه اندازی کمپرسور مورد استفاده قرار می گیرد ظرفیت این خازنها در کولر های مختلف متفاوت است.
در مدل کولر گازی ها نیز البته در ظرفیت های بالا از کنتاکتور به جای رله راه انداز استفاده می شود، و نیز در بعضی از مدل ها از سیستم دیفراست جهت جلوگیری از یخ زدگی کویل کندانسور در زمان تولید گرما و سیستم های گرمکن کمپرسور در زمان خاموش بودن، جهت جلوگیری از یخ زدگی گاز.
این مسائل برای افرادی مهم است که قصد دانستن روش تعمیر کولر گازی را دارند .
قسمت مکانیکی :
اجزای مکانیکی کولر گازی با اندکی تفاوت ، درست مثل قطعات مکانیکی یخچال می باشد از آن جمله می توان به قطعاتی مانند کمپرسور، کندانسور (رادیاتور)، اواپراتور ، فیلتر (درایر)، پروانه اواپراتور ، لوله مویین (کاپیلاری)، سینی زیر کولر ، خروجی هوا و فیلتر خروجی هوا اشاره کرد. از این رو تعمیر کولر گازی شباهت زیادی به یخچال دارد .
در کمپرسور کولر های گازی سه مکانیسم بکار گرفته شده است. نوعی از این کمپرسورها از پیستون و میل لنگ طراحی نموده اند.اما نوع دیگری از کمپرسورها فاقد میل لنگ و پیستون بوده و روتور در حال چرخش (به واسطه فرم خاص) گاز را از مسیر ورودی مکیده و آن را وارد لوله رفت می سازد این نوع کمپرسورها را کمپرسورهای دورانی می نامند( روتاری ).و نوع دیگر آن کمپرسور های اسکرول می باشد که نام دیگر آن را به علت نوع خاص سیستم داخلی آن حلزونی نام برد در این کولر گازی ها از دو پروانه استفاده می شود که عموما بر روی یک محور اصلی سوار شده اند. یکی از پروانه ها هوا را از مجرای ورودی مکیده و با وزش آن کندانسور ، گرما به محیط خارجی منزل یا محل کار می راند، پروانه دوم که به قسمت جلوی موتور فن متصل است هوا را از مجرای ورودی مکیده و با وزش آن به اواپراتور ، سرما را به محیط وارد می سازد.( پنجره ای )
در کولر های دو تکه ، کمپرسور و کندانسور در واحدی به نام یونیت خارجی تعبیه شده اند.این واحد در خارج از ساختمان نصب می شود.واحد تبخیر یا اواپراتور و شیر انبساط نیز در یک کولر گازی داخلی ( پانل ) تعبیه شده اند. کولر های دو تکه عموما دارای دستگاه کنترل از راه دور می باشند. در این نوع دستگاه ها احتمال احتیاج به تعمیر کولر گازی را تا حد زیادی کاهش می دهد. هوا در جهت ورود به محیط منزل یا محل کار از دریچه مخصوصی که به خروجی هوا معروف است می گذرد. به منظور جلوگیری از پخش گرد و غبار و موارد مشابه به داخل محیط منزل یا محل کار ، پشت خروجی هوا ، از فیلتری با جنس پلاستیک توری شکل با قابلیت جذب گرد و غبار بسیار بالا استفاده می شود.
گاهی ممکن است بر اثر عدم تنظیم ترموستات و یا ازدیاد گاز شارژ شده اواپراتور و یا قسمتی از لوله برگشتی برفک یا یخ ها ذوب شوند و در نتیجه آب از جدارهای کولر سر ریز کند.برای پیشگیری از این مشکل ترتیبی اتخاذ شده است که در صورت بروز حالت فوق ، آب به خارج از کولر گازی هدایت شود.این وظیفه بر عهده سینی زیر کولر است ( کاسه درین ).در گوشه ای از سینی ، لوله مخصوصی تعبیه شده که این آب ها از آن خارج می شود.برای جلوگیری از ریزش آب ، عموما به لوله مذکور شیلنگی متصل می شود و که به ما این امکان را می دهد که آب جمع شده را به محلی مناسب و با شیبی مناسب انتقال دهیم.
در انتها توجه داشته باشید که تعمیر کولر گازی یک کار بسیار تخصصی است.
نصب کولر گازی

اکثر مردم برای نصب کولر گازی از متخصص کمک می گیرند. با این حال، اگر شما برخی از تجربه در کار لوله کشی و الکتریکی دارید ، می توانید این واحد را به تنهایی نصب کنید. هر سیستم اسپیلتیا کولر گازی برای تولیدکننده آن منحصر به فرد است، اما در این مقاله دستورالعمل کلی نصب و بعضا تعمیر کولر گازیتوضیح داده شده است.
نصب واحد داخلی
1- یک محل بدون مانع بر روی دیوار داخلی خود جهت نصب واحد کولر گازی داخلی انتخاب کنید.
•    از نور مستقیم خورشید و منابع گرما اجتناب کنید.
•    اجتناب از مکان هایی که ممکن است گاز نشت کند یا جایی که نفت یا گوگرد وجود داشته باشد.
•    واحد داخلی نیاز به حداقل 6 فوت (15 سانتیمتر) فضای باز اطراف بالا و پایین آن دارد. دستگاه نیز باید حداقل 7 فوت (2.13 متر) بالای زمین نصب شود.
•    کولر گازی را حداقل 3.3 فوت (1 متر) دور از آنتن، برق یا خطوط اتصال برای تلویزیون، رادیو، سیستم های امنیتی خانگی و یا تلفن نصب کنید. نویز الکتریکی از این منابع می تواند مشکلات عملیاتی برای کولر گازی شما ایجاد کند.
•    دیوار باید به اندازه کافی قوی باشد تا وزن کولر گازی را حفظ کند. شما ممکن است نیاز به ساخت یک قاب چوبی یا فلزی برای حمایت اضافه نیاز داشته باشید.
2- پانل نصب را به دیوار داخلی ایمن نگه دارید.
•    صفحه نصب را در برابر دیوار نگه دارید جایی که در آن شما می خواهید واحد داخلی را نصب کنید.
•    استفاده از یک تراز برای اطمینان از اینکه صفحه ی هر دو سطح افقی است.
•    دیوار را در نقاط مناسب برای قرار دادن صفحه با دریل سوراخ کنید .
•    جا پیچ های پلاستیکی را در سوراخ قرار دهید. صفحات را به دیوار با پیچ محکم کنید .
3- ایجاد سوراخ در دیوار جهت لوله کشی
•    بهترین نقطه برای سوراخ به بیرون بر اساس براکت نصب، پیدا کنید. شما همچنین باید طول لوله و فاصله ای را که باید برای رسیدن به واحد خارجی دارید را در نظر بگیرید.
•    سوراخی در دیوار به قطر 3 سانتیمتر برسد، ایجاد کنید. سوراخ باید به سمت بیرون به سمت پایین حرکت کند تا زهکشی مناسب داشته باشد.
•    فلنج انعطاف پذیر را در سوراخ قرار دهید.
4- اتصالات الکتریکی را بررسی کنید که در تعمیر کولر گازی بسیار مهم است .
•    پانل جلو کولر گازی را بردارید و پوشش را بردارید.
•    مطمئن شوید سیم های کابل به پایانه ها وصل شده اند. همچنین، اطمینان حاصل کنید که آنها با نمودار درج شده در واحد مطابقت دارد.
5- لوله ها را وصل کنید
•    لوله کشی را از واحد داخلی به سمت سوراخ ای که از دیوار حفر شده است، از خم شدگی لوله اجتناب کنید تا دستگاه به خوبی کار کند .
•    طول لوله 1/4 فوت (6 میلی متر) کوتاه تر از طول بین سطوح داخلی و خارجی دیوار خود باید باشد .
•    کلاه لوله را در قسمت داخلی لوله قرار دهید. لوله را به سوراخ دیوار وارد کنید.
•    لوله های مس، کابل های قدرت و لوله تخلیه را با بست به هم ببندید. لوله تخلیه را در پایین قرار دهید تا جریان آب آزاد شود.
•    لوله را به واحد داخلی وصل کنید. با استفاده از دو آچار، در جهت مخالف کار کنید تا اتصال برقرار شود.
•    لوله تخلیه کننده را به واحد نصب کنید
•    لوله ها و کابل های مرزی را از طریق سوراخ دیوار رد کنید. اطمینان حاصل کنید که لوله زهکشی اجازه می دهد که آب در یک محل مناسب تخلیه شود.
6- با فشار دادن کولر گازی در برابر صفحه نصب، واحد داخلی را به صفحه نصب وصل کنید.
لازم به ذکر است که همچون تعمیر کولر گازی ، نصب آن نیز در تخصص ماست .
نصب کندانسور در فضای باز

1- بهترین مکان برای نصب کندانسور در فضای باز را انتخاب کنید.
•    محل نصب کندانسور در فضای باز باید به دور از منطقه بسیار پر تردد ، گرد و خاکی یا گرم باشد .
•    کندانسور نیاز به 12 فوت فضا در اطراف آن برای اطمینان از عملکرد مناسب دستگاه دارد .
2- کف بتنی کندانسور را روی زمین بگذارید و مطمئن شوید که سطح آن تراز است. پد باید به اندازه کافی بالا باشد تا کندانسور بالاتر از سطح زمین جهت برف های زمستانی باشد.
•    کندانسور در فضای باز را در بالای پد قرار دهید. برای کم کردن لرزش، از پلاستیک استفاده کنید.
•    اطمینان حاصل کنید که هیچ آنتن از یک رادیو یا تلویزیون در عرض 10 فوت (3 متر) کندانسور در فضای باز وجود ندارد.
3- سیم برق را وصل کنید.
•    پوشش را بردارید

بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب عملکرد و تعمیر ماشین لباسشویی و شرایط مطلوب نگهداری را حتما مطالعه کنید.


•    به نمودار سیم کشی واحد مراجعه کنید و مطمئن شوید سیم ها به همان ترتیب که در نمودار نشان داده شده است نصب شده اند. دستورالعمل سازنده برای سیم کشی بسیار مهم است.
•    کابل ها و لوله ها را با هم توسط یک بست ببندید و پوشش را جایگزین کنید.
4- لوله های کندانسور را به لوله های مربوطه در واحد اتصال دهید .
تکمیل نصب و راه اندازی کولر گازی
1- هوا و رطوبت را از مدار مبرد پاک کنید .
•    کلاه ها را از دریچه های دو طرفه و سه طرفه و از پورت سرویس خارج کنید.
•    لوله یک پمپ مکنده را به درگاه سرویس دستگاه وصل کنید .
•    پمپ را روشن کنید تا به خلاء مطلق 10 میلیمتر جیوه برسد.
•    دستگیره فشار پایین را ببندید و سپس پمپ مکنده را خاموش کنید.
•    تمام دریچه ها و مفاصل را برای نشت تست کنید.
•    پمپ مکنده را قطع کنید پورت سرویس و کلاه را بگذارید .
2- مفاصل لوله را با پوشش عایق کاری و نوار ، عایق بندی قرار دهید.
3- لوله را با بست به دیوار محکم کنید .
4- با استفاده از فوم پلی اورتان گسترش یافته سوراخ دیوار را مهر و موم کنید.

تصویری که در پایین ملاحظه میفرمایید در اثر نصب کولر گازی توسط نصاب غیر حرفه ای اتفاق افتاده است.

نصب کولر گازی در حالت کلی دارای پنج مرحله می باشد که بشرح زیر است:

نصب بخش داخلی کولر گازی گازی(InDoor Unit)

نصب بخش بیرونی کولر گازی (  Outdoor Unit)

نصب ابزارهای الکترونیکی و برقی کولر

لوله کشی کولر گازی

وکیوم کردن دستگاه

در صورتی که به متخصص حرفه ای برای جابجایی، سرویس، نصب و تعمیر کولر گازی نیاز دارید ما میتوانیم در سریعترین زمان ممکن مشکل شما را حل کنیم.

اگر چندین سرویسکار تا حالا به خانه و محل کار شما مراجعه کرده اند و مشکل کولر گازی شما را نتوانسته اند حل کنند جهت تعمیر و سرویس کولر گازی خودتان با ما تماس بگیرید و خدمات پس از فروش کولر گازی را از شرکت ما بخواهید.

دیجی سرویس به عنوان تعمیرگاه مجاز نصب کولر گازی یکی از تخصصی‌ترین مراکز سرویس و نصب کولر گازی در تهران بزرگ میباشد که سالهاست به‌صورت کاملاً تخصصی و علمی در این زمینه فعالیت دارد.
دیجی سرویس با داشتن متخصص‌ترین تعمیرکاران در سطح شهر تهران و کرج توانسته‌ تجربه چندین ساله خود را در نصب کولر گازی با علم روز دنیا گره بزند و یکی از مراکز تعمیرات به‌روز در این زمینه باشد.

دیجی سرویس دارای نمایندگی مجاز تعمیرات تمام برندهای کولر گازی می باشد.

نصب کولر گازی در کمترین زمان ممکن توسط تعمیرکاران متخصص دیجی سرویس در محل شما انجام می شود. از این رو هیچ نیازی به مراجعه حضوری شما و یا انتقال و جابه جایی دستگاه معیوب وجود ندارد.

ارائه خدمات شبانه روزی در دیجی سرویس

ما با خدمات ویژه خود به صورت 24 ساعته و بدون تعطیلی همراهتان خواهیم بود تا به محض بروز مشکلات در نصب کولر گازی شما علاوه بر برطرف نمودن مشکلات فعلی آن، از بروز مشکلات احتمالی بعدی نیز جلوگیری نماییم.

تخصص ما نصب كولر گازي و اسپيلت است.كار ما تضميني و تعرفه ما در نصب کولر گازی بسيار مناسب است.

نحوه ارائه خدمات در دیجی سرویس

با استفاده از فرم درخواست، اطلاعات مربوطه را ثبت کنید تا کارشناسان ما برای مشاوره و بررسی دقیق و تعیین تکنسین مرتبط با دستگاه و مشکل مربوطه با شما تماس گیرند. سپس تکنسین مربوطه به محل شما اعزام شده و پس از تعیین نوع تعمیرات و قطعات تعویضی لازم و تعیین هزینه خدمات و قطعات نسبت به نصب کولر گازی شما اقدام می نماید.

دیجی سرویس با بیش از 15 سال سابقه نصب ، تعمیر، عیب یابی و…..از مارکهای مختلف کولر گازی از جمله : سامسونگ ، ال جی،اوجنرال،جنرال، میتسوبیشی،تراست و……و با استفاده از پرسنل با تجربه و قیمتی مناسب و گارانتی نصب بهترین خدمات را به شما ارائه می دهند.

دستگاه های تعمیر شده و قطعات تعویض شده به مدت 6 ماه شامل گارانتی می باشد.شما می توانید همین حالا با کارشناسان ما در دیجی سرویس تماس حاصل فرمایید.

نصب کولر گازی

روش های درخواست تعمیر:

 ثبت درخواست از طریق سایت

تماس تلفنی 88564350 (021)

 قبلی بعدی   

نصاب کولر گازی - 5 از 5 تعداد 98

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات