دیجی سرویس

رفع نشتی آب ماشین لباسشویی


آموزش نحوه عیب یابی نشتی ماشین لباسشویی

وجود یک چاله آب در آشپزخانه میتواند نشان دهنده وجود نشتی در ماشین لباسشویی باشد. خوشبختانه برخی از این چاله های آب نیاز به یک تعمیر جزئی دارند و برخی هم تعمیر اساسی. فرقی نمی‌کند که مدل ماشین لباسشویی شما چه باشد و یا دلیل نشتی آن چه می‌تواند باشد هرگونه نشتی باید بازدید شده و تعمیر شود قبل از اینکه چاله آب به یک گودال آب تبدیل شود.

نشتی آب ماشین لباسشویی

دقت در محل چاله آب کمک بزرگی به تشخیص علت ایراد می‌کند اگرچه آب در پایین نقطه یک سطح جمع می شود. اگر ماشین لباسشویی شما تراز نباشد نشتی ممکن است دقیقا بالای چاله آب اتفاق نیفتاده باشد. از تراز بودن ماشین لباسشویی خود اطمینان حاصل کنید قبل از آنکه با مشکل نشتی ماشین لباسشویی مواجه شوید. اگرچه برخی از نشتی ها دلایل عامی دارند که هم در ماشین های  لباسشویی درب از بالا و هم در ماشینهای  لباسشویی درب جلو  اتفاق می افتد، این مقاله به شما در تشخیص ایرادات مربوط به نوع ماشین لباسشویی شما کمک می کند . زمانی که شما ریشه اصلی نشتی را پیدا کردید ممکن است بتوانید خودتان آن را تعمیر کنید.

تراز بودن پایه های ماشین لباسشویی

نشتی آب ماشین لباسشویی های درب از بالا

نشتی آب جلوی ماشین لباسشویی

علت بروز نشتی جلوی ماشین لباسشویی های درب از بالا معمولا به خاطر مسدود شدن لوله خروج آب می باشد. کف زیاد به دلیل استفاده حجم زیادی از مواد شوینده و یا ترکیب چند ماده شوینده به طور نامناسب باهم می باشد.

کف زیاد ماشین لباسشویی

کف زیادی می‌تواند به دلیل وجود سیستم تصفیه آب منازل اتفاق بیفتد.  با آب سبک یا آب تصفیه شده سختی گیری شده حجم کمی از مواد شوینده می تواند نتیجتا کف زیادی داشته باشد.  برای تست اینکه آیا مقدار زیادی ماده شوینده استفاده میکنید یا خیر می توان یک حوله تمیز دست و صورت تازه شسته شده را برداشته و قبل از آن که خشک شود داخل یک سطل یا کاسه آب داغ بیندازید اگر آب کف کرد یا کفی شد  شما مقدار زیادی در هر بار شستشو از ماده شوینده استفاده میکنید.

ماشین لباسشویی اگر اضافه بار داشته باشد و یا تراز نباشد نشتی می دهد.  تست کنید که ماشین لباسشویی تراز باشد حجم لباس ها را کم کنید و نگاه کنید ببینید آیا نشتی وجود دارد یا خیر.  احتمال دارد مشکل شما حل شده باشد.

اگر شما دارای یک ماشین لباسشویی با ویژگی اسپری شستشو هستید تنظیم دستی تایمر آبپاش در یک برنامه شستشو می تواند منجر به بروز نشتی شود.  تنظیم دستی اسپری آب پاشی می تواند منجر به طولانی تر شدن سیکل شستشو شده و آب سرریز کند.
نشتی آب در قسمت پشت ماشین لباسشویی


بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب چطور کولری که باد خنک نمی دهد را تعمیر کنیم؟ را حتما مطالعه کنید.


اگر ماشین لباسشویی درب از بالا را تازه راه اندازی کرده اید ممکن است پلمپ شلنگ تخلیه آن را فراموش کرده باشید که بردارید.  قبل از نصب شلنگ تخلیه درپوش شلنگ را برداشته و بعد آن را نصب کنید.  یک ظرف خالی و مقداری دستمال برای تخلیه آب داخل شلنگ و خشک کردن آب ریخته شده روی زمین در اختیار داشته باشید.

نشتی در قسمت پشت ماشین لباسشویی می تواند به دلیل عدم نصب صحیح لوله تخلیه آب باشد.  مطمئن شوید که شلنگ به درستی در محل مورد نظر (لوله تخلیه روی دیوار)،  قرار نگرفته باشد.  اگر همچنان نشتی اطراف شلنگ تخلیه مشاهده می شود مخصوصا در زمان شستشوی لباس، لوله تخلیه ممکن است مسدود شده باشد. انسداد لوله تخلیه آب، به آب خروجی از ماشین لباسشویی اجازه نمی دهد که آب به سرعت تخلیه شود و آب داخل لوله جمع شده و سرریز میکند.

دلیل دیگر نشتی آب در قسمت پشت ماشین لباسشویی شل بودن اتصالات شیلنگ ها می باشد.  شیر اصلی آب را ببندید و شلنگ ها را چک کنید که آیا واشرهای شلنگ ها را به درستی قرار داده اید یا خیر. عدم استفاده از واشر یا اورینگ بیشترین علت بروز نشتی می باشد.  اگر بعد از تعویض واشر و بستن اتصال همچنان نشتی می‌بینید، شلنگ ها را تعویض کنید.  احتمالا یک نشتی خیلی ریزی وجود دارد که به زودی بیشتر شده و کف آشپزخانه هم را آب فرا میگیرد.

نشتی آب زیر ماشین لباسشویی:

وجود نشتی آب زیر ماشین لباسشویی نشانگر وجود سوراخ در پمپ آب می باشد.  پمپ آب باید تعویض شود تا از چکه کردن آب روی موتور ماشین لباسشویی  جلوگیری شود. آب + موتور =خرابی ماشین لباسشویی

اگر شما فنی هستید کتابچه راهنمای ماشین لباسشویی را مطالعه کرده و قطعات مورد نظر را تعویض کنید.

 سرریز :   سرریز آب از ماشین لباسشویی به ندرت باعث بروز نشتی می‌شود اما مشکلی است که می تواند ناشی از شیر آب و یا خرابی سوئیچ فشار باشد، و زمان تعمیر آن رسیده است.

نشتی آب ماشین لباسشویی های درب از جلو:

اگر لاستیک درب ماشین لباسشویی درب از جلو از گرد و خاک و مواد شوینده محافظت نمی شود لاستیک آببندی نشتی خواهد داد. مهم است که لاستیک دور درب ماشین لباسشویی را هر هفته تمیز کرده و به لبه های ان توجه خاصی کنید.

لاستیک آببندی را بررسی کنید و به دنبال اشیا به دام افتاده و یا سوراخ های ریز روی لاستیک باشید.

لاستیک ماشین لباسشویی

اگر درب لباسشویی خوب بسته نشده باشد این عامل هم می‌تواند باعث بروز نشتی آب شود.  میتوان لولای درب را شل کرده و مجددا درب را تنظیم کرد تا روی بدنه ماشین لباسشویی خوب کیپ شود.
دیجی سرویسی یکی از معتبرترین مراکز ارائه خدمات در زمینه تعمیر لوازم خانگی بوده و با استفاده از کارشناسان مجرب و تکنسین‌های کارآزموده نسبت به رفع مشکل لوازم خانگی شما از قبیل  خرابی یخچال ساید،  ماشین لباسشویی، پکیج، کولر گازی، ماشین ظرفشویی، فریزر،  سیستم تهویه مطبوع و غیره اقدام می نمایند.  لازم به ذکر است کلیه خدمات فوق با کمترین هزینه و سریع ترین زمان برای مشتریان گرامی انجام خواهد شد.

 قبلی بعدی   

رفع نشتی آب ماشین لباسشویی - 5 از 5 تعداد 98

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات