دیجی سرویس

راهنمای عیب یابی پکیج


آشنایی با برد پکیج

برد پکیج چیست؟

وظیفه صدور فرمان به قسمتهای مختلف پکیج توسط برد پکیج انجام میشود. در حقیقت برد پکیج را میتوان به عنوان مغز دستگاه نام برد. اگر برد مشکل دار شود سیستم های پکیج کار خود را به خوبی انجام نخواهند داد.

برد پکیج

نحوه تشخیص خرابی برد پکیج
درست است که برد پکیج وظیفه اصلی پکیج را بر عهده دارد اما هر خرابی هم مربوط به برد پکیج نمیشود. اگر از سرویسکاران غیر حرفه ای برای تعمیر خرابی پکیج خود کمک بگیرید به احتمال زیاد هر ایرادی را به برد پکیج اختصاص میدهند. در صورتی که هر قسمت وظیفه خود را انجام میدهد و این موضوع باید بررسی شود.

تعمیر برد پکیج 
اگر از پکیج های مدل جدید بوتان استفاده مینمایید، ممکن است با مشکلاتی در برد پکیج روبرو شوید. در این مدل از پکیج ها، برخی از قطعات مانند آکوستات و ترموستات جای خود را به قطعات الکترونیکی روی برد  پکیج داده اند. در پکیج های مدل قدیمی معمولا قطعات مکانیکی خراب میشد و میبایست نسبت به تعویض و یا تعمیر آنها اقدام میکردید اما در پکیج های جدید بیشتر برد پکیج خراب میشود و نیاز به تعمیرات الکترونیکی در پکیج های جدید بوتان افزایش پیدا کرده است.

 

مشکلات ناشی از خرابی برد در  پکیج بوتان 

روشن نشدن پکیج بوتان 
در صورتی که شیر ورود آب و گاز به پکیج باز است اما پکیج روشن نمیشود، علل گوناگونی وجود دارد، که میتواند خرابی برد کنترلی پکیج باشد، حتی ممکن است برد پکیج سوخته باشد، که در اینصورت باید نسبت به تعویض برد اقدام شود.
پکیج خاموش بوده و چراغ قرمز پکیج روشن است.
خاموش بودن پکیج و روشن ماندن چراغ قرمز به احتمال زیاد مربوط به خرابی برد کنترلی پکیج خواهد بود. البته با توجه به اینکه تعمیر برد پکیج هم هزینه بر و هم سخت تر است، ابتدا از سالم بودن سایر قطعات پکیج مطمئن شوید و بعد نسبت به تعمیر و یا تعویض برد پکیج اقدام کنید.


اگر پکیج بوتان، پکیج ایساتیس و یا پکیج آریستون شما ایراد دارد، قبل از افزایش میزان خرابی پکیج، و افزایش هزینه تعمیرات آن، با دیجی سرویس تماس بگیرید تا همکاران مستقر ما در تمام مناطق شهر تهران در اسرع وقت مشکل را مرتفع نمایند. دیجی سرویس در زمینه تعمیر لوازم خانگی سابقه ای درخشان و طولانی دارد.


بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب خدمات ال جی را حتما مطالعه کنید.



شماتیک پکیج
 عیب یابی- راهنمای سریع السیر تعمیر پکیج

قبل از اقدام به شروع عیب یابی در پکیج، مطمئن باشید که برق پکیج وصل است. شیر گاز ورودی به پکیج باز است. سیستم پکیج پر از آب است و صدای پر پر مشعل شنیده میشود.

 برای پرداخت عدم هزینه های اضافی، زمانی که پکیج خاموش است، چک کنید که خاموش بودن پکیج به دلیل قطع برق یا افت فشار گاز و یا افت فشار آب نباشد، بعد از آن در صورت لزوم با سرویسکار تماس بگیرید.


مشکلات پکیج:
مشکل قفل شدن پکیج
مشکل: بعد از چندین بار تلاش برای زدن جرقه مشعل، برد الکترونیکی دستگاه دستور خاموش شدن پکیج را صادر میکند.
چک کنید که دودکش تمیز بوده و مانعی سر را خروج هوا از آن وجود نداشته باشد. همچنین درز بندی کامل دود کش را چک کنید. هوای خروجی از مسیر دود کش باید بخوبی تخلیه شود.
چک کنید که الکترو د جرقه زن سر جای خود به شکل صحیح نصب  شده باشد و اثری از خوردگی یا زنگ زدگی روی آن مشاهده نشود.
مشکل جرقه نزدن پکیج
مشکل: قطع بودن برق پکیج
راه حل: منتظر بمانید تا برق وصل شود.
مشکل: انژکتور مسدود شده است.
راه حل: انژکتور را تمیز کنید. سنسور دمای جریان خراب است، سنسور دمای جریان را تعویض نمائید.
مشکل: شیر گاز پکیج خراب است.
راه حل: شیر گاز را تعویض و یا تعمیر نمایید.
مشکل: فن  دودکش پکیج کار نمیکند.
راه حل: چک کنید که آیاجریان  برق به فن میرسد؟
مشکل: سوئیچ فشار هوا خراب است. یا لوله ها خراب هستند.
راه حل: سوئیچ فشار هوا را تعویض نمائید و لوله ها را نیز تمیز کنید.

 قبلی بعدی   

راهنمای عیب یابی پکیج - 5 از 5 تعداد 98

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات