دیجی سرویس

عیب یابی ، تعمیر و رفع ایراد ماشین لباسشویی ویرپول


عیب یابی ، تعمیر و رفع ایراد ماشین لباسشویی ویرپول

در این مقاله به بررسی مشکلاتی از قبیل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی ویرپول ، چفت نشدن  درب ماشین لباسشویی ویرپول، باز نشدن قفل درب ماشین لباسشویی ، کار نکردن خشک کن ویرپول میپردازیم.

ویرپول یکی از تولید کنندگان معتبر ماشین های لباسشویی و ماشین های خشک شویی در دنیا بوده و مدل های DUET این سازنده از معروف ترین مدل های ماشین های لباسشویی و خشک شویی میباشد.
اگرچه مانند سایر لوازم خانگی، ماشین لباسشویی و ماشین خشک شویی DUET هم نیاز به سرویس و نگهداری و تعمیرات دوره ای دارد.
زمانی که ماشین لباسشویی درب از جلوی ویرپول مدل  DUET شما و یا ماشین خشک شویی ویپرول شما از کار افتاد، بسیاری از ایرادات تاثیر گذار را میتوان با ابزاری ساده و روشهای آسان تعمیر نمود. ما در این مقاله به برخی از موارد عیب اشاره میکنیم، امید است که به کار شما بیاید، در غیر اینصورت میتوانید با دیجی سرویس تماس بگیرید تا تعمیرکاران ما در رفع مشکل بوجود آموده نهایت تلاش خود را انجام دهند. ما قصد داریم تا با ارئه مقالات فنی در این وب سایت دانش فنی شما را بالابرده و در کاهش هزینه های تعمیرات و سرویس نگهداری لوازم خانگی نقش ایفا کنیم.


1) جمع شدن آب در ماشین لباسشویی ویرپول

جمع شدن آب در ماشین لباسشویی
 
مشکل: آب در قسمت پایین ماشین لباسشویی جمع میشود.

جمع شدن آب در ماشین لباسشویی
 
·    بعد از انجام عملیات شستشو توسط ماشین لباسشویی اگر آب داخل لگن ماشین لباسشویی جمع میشود، مشکل میتواند ناشی از شلنگ های تخلیه و یا شلنگ های ورود آب باشد.
·    اگر آب جمع شده در داخل لگن ماشین لباسشویی تمیز و زلال است، مشکل به احتمال قریب به یقین ناشی از خراب بودن شیر آب ورودی ماشین لباسشویی میباشد. بعد از انجام عملیات شستشوی لباس ها ، شیر آب سرد و گرم ورودی به ماشین لباسشویی را ببندید . ( بهتر است که شلنگ های آنرا جدا کنید.) و چند ساعت صبر کنید ببینید که آیا مجددا مشکل فوق را مشاهده میکنید؟ اگر آبی در داخل لگن ماشین لباسشویی جمع نشد، نتیجتا مشکل ناشی از خراب بودن شیر آب ورودی خواهد بود و باید شیر آب ورودی را تعویض کنید. 
·    اگر آب جمع شده داخل لگن ماشین لباسشویی بعد از بستن شیرهای آب ورودی اتفاق افتاده و آب جمع شده کف آلود است، این مشکل از سیستم تخلیه آب ماشین لباسشویی نشات میگیرد. اطمینان حاصل کنید که شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی خیلی از لوله تخلیه ساختمان دور نباشد.
حداکثر فاصله ماشین لباسوشیی از لوله تخلیه ساختمان باید 8 اینچ باشد. وجود یک عامل مسدود کننده در لوله تخلیه مشاین لباسشویی نیز میتواند باعث برگشت آب کثیف ماشین لباسشویی به داخل لگن گردد.
·    زمانی که تعمیر ماشین لباسشویی انجام شد، آنرا به خوبی تمیز کنید تا از رشد قارچ در ماشین لباسشویی و تولید بوی نامطبوع پیشگیری کنید.

2) درب ماشین لباسشویی ویرپول قفل نمیشود.


بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب تعمیرات اجاق گاز در غرب تهران را حتما مطالعه کنید.


مشکل : چفت در ماشین لباسشویی خراب شده است.
اگر درب ماشین لباسشویی قفل نشود، ماشین لباسشویی کار نخواهد کرد. ابتدا باید آنرا خوب تمیز کنید. یک دستمال تمیز نخی را به الکل آغشته کنید و چفت درب و هر نقطه تماس دیگری را با آن تمیز کنید و هرگونه آلودگی و کثیفی را از بین ببرید.
اگر شما فنی باشید میتوانید خودتان آرمیچر قفل درب را تعویض نمائید. این قفل ها دارای یک موتور واکس WAX MOTOR هستند که طی استفاده طولانی مدت و یا استفاده نادرست از آن خراب میشود. اگر خودتان اقدام به تعویض این چفت ها کنید بسیار ارزان تر از تعویض آن توسط یک سرویسکار لوازم خانگی خواهید بود.

3) قفل درب ماشین لباسشویی ویرپول باز نمیشود.

مشکل: بعد از انجام کار شستشو ، درب ماشین لباسشویی  باز نمیشود.
قبل از آنکه به درب ماشین لباسشویی فشار بیاورید و باعث آسیب وارد کردن به آن شوید، مراحل ذیل را دنبال کنید:
1) ماشین لباسشویی  را ازبرق بکشید.
2) پنل جلوی دستگاه در قسمت پایین را باز کنید.
3)در قسمت زیر قفل در ماشین لباسشویی ، یک نوار اشکی شکل وجود دارد.
4) به آرامی نوار را به اندازه یک چهارم اینچ به سمت پایین بکشید تا صدای کلیک شنیده شود. 
5)در این حالت درب میتواند باز شود.
6)اگر مشکل دوباره اتفاق افتاد چفت درب باید عوض شود.

4) خشک کن ویرپول کار نمیکند. 

مشکل: خشک کن ویرپول کار نمیکند.
همیشه چک کنید که خشک کن مقدار ولتاژ مورد نیاز 220 ولت را دریافت میکند. مطمئن شوید که خشک کن به برق وصل باشد و قطع نبودن مدار را چک کنید.
خشک کن در صورتی که چفت در باز باشد کار نمیکند. هچنین اگر چفت در خراب هم باشد، باز هم خشک کارنخواهد کرد. شاید فقط نیاز باشد که چفت در خشک کن را تمیز کنید تا اتصال به طور کامل برقرار شود یا نهایتا باید چفت در را عوض کنید.
با یک دستمال نخی آغشته به الکل، چفت در خشک کن را تمیز کنید.
فیوز حرارتی را بررسی کنید. اگر فیوز سوخته است ( شیشه فیوز سیاه رنگ شده باشد) خشک کن برای جلوگیری از بیش از حد داغ شدن شروع به کار نخواهد کرد. تعویض فیوزها راحت انجام میشود. 
نهایتا کلید استارت را با یک ولت متر بررسی کنید. اگر به خوبی  کار نمیکند باید تعویض شود. اگر تعمیر شده باشد مطمئن شوید که بهترین کارائی را از خشک کن دریافت میکنید. 
با دیجی سرویس همراه باشید و مقالات آموزشی ما را مطالعه نمایید تا نسبت به لوازم خانگی خود دید فنی پیدا کنید.

 قبلی بعدی   

عیب یابی ، تعمیر و رفع ایراد ماشین لباسشویی ویرپول - 5 از 5 تعداد 98

دیجی سرویس

شرکت دیجی سرویس با هدف تعمیر لوازم خانگی در محل بدون نیاز به جابجایی و با 15 سال سابقه تعمیر لوازم خانگی و صنعتی جهت رفاه حال هموطنان ارجمند اقدام به تجهیز تیم تکنسین و کارآزموده کرده تا با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز بتواند با کاهش زمان و هزینه های تعمیر و نیز عدم نیاز به جابجایی های طاقت فرسا، آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

7 روز هفته 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

 

اطلاعات تماس

تلفن دفتر شهرک غرب: 88564350

تلفن دفتر تجریش: 26761085

وب سایت: www.digiservice724.ir 

آدرس: سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی

کوچه 26 شرقی پلاک 14، واحد 2

گوگل  لینکدین  پینترست  تلگرام

فیسبوک  اینستاگرام  تویتر  آپارات